Hirdetés
-
Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
it Hamarosan sokkal szigorúbb szabályozás alá esik az EU-ban a Telegram, mivel egyre több a helyi felhasználója.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
ph A 7.30-as verzióval a korábban bemutatott sötét mód is javult.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34309 üzenetére
Személyeskedésből visszavehetnél két Kamaznyit.
Ha annyira tudod, hogy a 180 2T oda vissza alázza a
180 4T-t (bár állításod szerint soha nem próbáltad* a
4T-t), akkor miért tetted fel a kérdésed? Bátorkodtam
megválaszolni saját+másoktól olvasott tapasztalatok
alapján, hogy azért olyan "eszement különbség" nem
igen lehet, mert ahogy megyünk feljebb köbcentiben
határozottan erősödik a 4T. Ha figyelmesen olvastál
volna, feltűnik, hogy a 180-as 2T-t nem próbáltam ki.
50, 80 és 250 krossz megvolt. 4T-ből meg 50, 125,
150, 180, 500. Az 50-es fos (de alig eszik), a 125 már
alakul (de itt még sokan a 2T-re esküsznek!), fölötte
meg már teljesen rendben vannak (erőben is) a 4T-k.Más is írta: 50 ccm-ben ég és föld, 125-ben kisebb...
Próbáld meg extrapolálni. (Vagy olvass vissza picit.)*: látnok-e vagy?
AndrewTdi HSZ-ét meg ne nekem idézgesd, amikor
Te nem tudtad értelmezni... Még azt is írták, hogy a
4T előnye (!) az lehetett, hogy alul nyomatékosabb.De mondtam, hogy hagyjuk, nem ér annyit az egész.
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34313 üzenetére
Bicskanyitogató stílusban magyarázkodsz, ugye tudod?
Ne haragudj, hogy mobilról nem kezdem el mondatonként
idézni, hogy miket hol írtál és ezekből mi személyeskedés.Tudod mit? Legyen gyereknap: az SP180 140-ig megy, de
úgy, hogy csak úgy pörög a km óra mutatója... Sajnos, ott
vége van, mint a botnak, de csak az áttételezés miatt, hisz'
kis tuning, és 200 km/h-ig elmegy. (Mit neki légellenállás!)Ilyen motor nincs még egy a Földön! A VXR felejtős, mert
az köztudott, hogy a 4T (ccm-függetlenül) nagyon lomha.Az "okoskodást" a görgőkről köszönöm, nagyon hasznos
volt! Hiszen én úgy használom a motoromat, ahogy kijött
a gyárból. (Ha egyszer kérdezik, hogy a Yamaha mióta
szereli Malossi Multivar 2000-zel a Majesty-t, tudom, kit
kérdezzek.) Legalább olvasnál vissza, ha nem emlékszel
miről beszélgettünk. Ne rugdalj már ennyire öngólokat.Befejezni meg úgy kell, hogy nem írsz. Uff, én befejeztem.
---
Ha a fenti mondatokban túlzásokat találsz: szándékos! -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34316 üzenetére
Röviden és tömören HSZ-ek óta azt feszegeted, hogy az
én motorom így meg úgy (faszányos tévedésekkel, LOL),
meg hogy én mennyire nem értek hozzá, hiszen blabla...
(Ha ezt sem fogod fel, egyszerűbb, ha tényleg NEM írsz.)Azt amúgy vágod, hogy a km óra százalékos(!) tévedése
hogy kelti az egyenletes(ebb) gyorsulás illúzióját?Majd ha kalibráltad az órádat + GPS-szel is ellenőrizted,
térjünk vissza erre. Addig további jó homálykodást.Ui: ne vegyél VXR-t mert csalódás lesz, olyan lomha fos.
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34318 üzenetére
Az a baj, hogy nem tudod, mit jelent az egyenletes.
Linkelsz egy videót, ami szerintem totál öngól...
Szépen gyorsul! De nem egyenletes a gyorsulás:
Felhívom a figyelmet, hogy 15% óra kompenzációval
számoltam s az "ellenfél" nem VXR, csak a Maja.beviszem még valami laboratóriumba is majd
DynoPadnak hívják, csak picit drága mulatság...annyit kérdeztem hogy mennyivel lomhább a 2T-hez képest
Amire többen válaszoltak, hogy nem sokkal! De te
kötöd az ebet a karóhoz, hogy márpedig az SP180
az aztán úgy ment, hogy ahhoz más fel nem érhet.
(Még egy VXR200 sem, ami mellesleg +20 ccm...)nem ültél soha 2T-n
Azóta sem fogtad fel, hogy konkrétan 180-as 2T-n
nem ültem? Ettől függetlenül: többek tapasztalata
szerint egyre nagyobb köbcentiknél, egyre kisebb
különbség a 2T javára + vannak más szempontok,
pl. te sem kerekezni keresel 4T-t, hanem spórolni.Viszont röhej, hogy ezzel "érvelsz" az ellen, hogy
véleményem legyen (és azt leírjam!), miközben te
azzal indítasz, hogy nem ültél 4T-n, DE lomha.
Köztudott. Ilyen érvvel tényleg f*sznak vitatkozok.Egyébként - bármiféle - mérés nélkül mégis hogy
akarod összehasonlítani? (Milyen választ vártál?)Már ha az nem volt megfelelő, hogy 80-ig a VXR
simán tarthatja a lépést egy FXR-rel - és viszont.Nem volt megfelelő, mert megmagyarázod, hogy.
Mindegy, nem érdekel már. Szóljál vissza valami
velőset reggelre - azt remélem sikerül lesz*rnom. -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34320 üzenetére
És még van pofád kérdezni, hogy hol személyeskedsz?
Na, akkor olyan vicc vagyok, hogy akkor ma este utoljára:2T-t ha nem próbáltad még akkor így nehéz lesz válaszolni a kérdésemre... Enyémnek 140 körül volt a vége de 140-ig folyamatosan húzott, eszméletlenül ment, pedig csak egy variátor volt benne...
Ebben mint kiderült, csak a 140 nem volt igaz (mert csalt az óra durván), meg azért ez a folyamatosan és eszméletlenül állítás (mert az meg szimplán fizikai képtelenség egy ilyen kis motornál, lásd légellenállás). Ugye véletlenül sem azt akarod ezek után mondani, hogy 120-ról "140-re" ugyanannyi idő alatt gyorsult, mint 40-ről 60-ra? Linkeltél egy videót is, ami feketén fehéren mutatja, hogy NEM. Ennyi. És én vetítek? Meg "látnok" vagyok? És nem személyeskedünk?Aztán jött még az a rész, hogy én "soha a büdös életben", meg az okoskodásod a tuning alkatrészekről, de kérdem én: hogy jön ez ide? Megváltozik tőlük a fizika, vagy mi? Meg, hogy nálam (!) biztos nem megy úgy, de emiatt ne nálad keressem a hibát? Miafax?
Komolyan mondom, olyan lett ez az egész, mint valami tragikomédia... Meg az a szöveg, hogy "néha-néha megtalálom az ilyen (sic!) embereket", de minő szerencse ráérsz, hogy leszólj a pórnéphez... És ezt az egészet amiatt kapom, mert elsütöttem egy viszonylag ártatlan poént, hogy mégis csak jobban hangzott, hogy vitte a 140-et, nem? Úgy felkaptad rá a vizet, mintha elvettem volna a játékodat: hihetetlen!
senki se írt hogy 80-ig előnyben volt, ezt már csak te adtad hozzá
Ha addig nem tudott elmenni mellette, akkor vagy előnyben volt, vagy head-to-head. Ezt lehet úgy is értelmezni, hogy tartja a lépést. De meghazudtolom magam, hát persze...
"ha jól értem, akkor 80-ig kb. egál volt."De amúgy én pont leszarom, hogy melyik "jobb", mert 2T motort elvből sem veszek (nemigen bírom a jellegzetes illatát sajnos), a Runner meg amúgy sem begyere nekem, tehát kilőve. Éppcsak a fizikailag megkérdőjelezhető állításokra húztam fel a szemöldököm, de (nem most, már rég) beláttam, hogy nem kellett volna (megnyekkenni sem), mert tényleg sokkal jobban hangzik, hogy 140, meg a kutyafasza. Kár volt felvilágosítanunk arról, hogy valószínűleg nem volt annyi az annyi, hiába hitted évekkel ezelőtt annyinak, nem tudván az óra csalásáról, stb. Kíváncsi voltam, mi lesz a vége: hát, hosszúra nyúlt. LOL.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #34377 üzenetére
Nekem is dupla xenon van, és nem "szívja le" az akkut. Habár, egy akkut
már kinyírtam: be volt kapcsolva ÉS indítóztam. Előtte viszont sokszor bírta
ezt is: nem arról van szó, hogy azonnal meghalt, csak egyszer pechem volt.Azóta rendesen bekötöttem: automatán kapcsol fel, amikor a motor már jár.
Szerk: a 750-es T-Maxról pont tegnap olvastam ezt a cikket. Kár, hogy nem
jött ki. Teszem hozzá, hogy eszement árazása van az 500-asnak is... Ez pl.
tök tetszik, csak hát az ára... Na azt nem nekem találták ki, sajnos.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz rakétarunner #34382 üzenetére
A CSV fájlt már exportáltad?
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #34384 üzenetére
Bár nem engem kérdeztél, de az elsőnek nagyon gagyinak tűnik a zárja.
Az ABUS meg egy elég komoly márkanév, szóval én azt venném... Nem
kizárható, hogy pont ilyen típussal kezdtem még anno, csak aztán letört
a fedele, meg talán idővel elkezdett vacakolni rajta a zár, akkor váltottam.
A márka maradt, az ár viszont 3-4x-es lett, ellenben riasztóval kombinált
cucc, ami legalább azért hasznos, hogy ha rajta felejteném, beriaszt... -
DigitXT
félisten
válasz rakétarunner #34389 üzenetére
Az az egyszerűbb: elindítod a proggit, és bekapcsolod a rögzítést.
Telefontípustól függően érdemes "ébren tartani" a készüléket, mert
alvó módban sokkal ritkábban* frissíti a GPS-t, így használhatatlan
eredményeket ad, gyorsulásmérés szempontból. Amúgy sem arról
híres a GPS, hogy pontos pillanatnyi sebességeket adna, hát még
ha redukáljuk a mintavételek számát 3-5 másodpercre: katasztrófa.Ha olyan a telefon, hogy nem gond számára alvó módban sem fix,
1 másodperces frissítés**, nem kell vacakolni a képernyőzárral.Érdemes többet mérni: ha többé-kevésbé konzisztens, akkor jó.
(Az eredményeket CSV-ben a legjobb exportálni - aztán lehet vele
Excelben "szórakozni". A sebességet m/s-ban tárolja egyébként.)*: ráadásul egyenletlen időközönként (HTC Desire Z)
**: nem tudom, sűrűbben tudna-e mérni (HTC One X) -
DigitXT
félisten
válasz rakétarunner #34392 üzenetére
Note2-m van, nem tudom ez milyen.
Nagy. Hátizsákot vigyél... De amúgy csak az első mérések után
fog kiderülni, hogy milyen eredményt produkál képernyőzárral lezárva.
Utána még mindig lehet próbálkozni éber módban: előbb-utóbb jó lesz.Amúgy a pozíció+sebesség adatokból elég jól reprodukálható egy kis
"virtuális gyorsulási verseny". Kiszámolható mennyivel kapnék ki pl. a
szabvány 400 m-en, úgy, hogy ki se kellett mozdulnom az irodából. -
DigitXT
félisten
válasz rakétarunner #34394 üzenetére
Én ezt használom: Andorid Speedometer
Kéne valami kis robogós talit csinálni itt a topikban amúgy
Ja, poén lenne. Én általában délen mozgok (Bp-en belül), de
robogóval nincsenek távolságok: simán össze lehet futni bárhol.Amúgy azon gondolkodom, hogy ha folyton kerékre akar állni,
az tkp. jó-e, vagy sem. (Gyorsulás szempontjából nem biztos,
hogy előnyös, hogy azért kell elvenni a gázt, mert amúgy már
"hanyattvágná" magát a gép. Persze ha meg annyira "hosszú"
építésű, hogy (alapból) esélye sincs kerékre állni, még mindig
gondot okozhat a burnout. De ezekhez durva motorerő kell.)Azért a Runner / Nexus versenyt csak az utóbbi nyerné, nem?
Szerk: mármint szigorúan a gyorsulásit... Ilyen szempontból a
GP800 lehet a "nonpluszultra", de a T-Max kanyarvadászatban
jobb ezen teszt szerint. Mindenesetre érdekes különbségek.Szerk2: na, akkor választ már ne várjak...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34399 üzenetére
Viszonylag jó... Vannak pontosságbeli korlátai azért. Az óra 5 km-es csalása
teljesen rendben van ekkora tempónál (<5%) szándékos: a gyártók nem akarják
vállalni a felelősséget, ha pl. egy 70-es táblánál "óra 70-nel" hajtva a valóságban
többel mennél és mondjuk pont bemérnek + büntetnek. Mindig, minden autóban
és motorban kicsit* többet mutat a valóságnál az óra... Van aki kalkulál is ezzel,
és annyival többel megy, mert az még úgy belefér. Persze a rendőrök sem pont
70-re állítják a mérőt, hanem mondjuk 77-re (+10%), mert aki azt túllépi, az már
legalább óra 80-nal ment, ami szimpla figyelmetlenségből nehezen jön össze.Igazából ha "abszolút pontos" akarsz lenni, akkor csak úgy mérheted le a gépet
"házilag", ha egyenletes tempót tartasz egy hosszabb, pontosan ismert hosszú
szakaszon, s annak az idejéből nézed az átlagsebességet. Vagy marad a dyno.*: akkor van csak gond, ha valami nagy változás volt a motorban, amiről az órád
nem tud (áttétel módosítás, vagy más méretű kerekek használata, stb.), és már
köze nincs a valósághoz a mutatott értéknek - ilyenkor javasolt a SpeedoHealer,
ami egy rém egyszerű szerkezet, az órát meghajtó impulzusokat manipulálja.Ui: azt hiszem a gyártókat törvény kötelezi arra is, hogy kevesebbet semmilyen
esetben sem mutathat az óra a valóságosnál. Így az esetleges szórást tekintve,
már csak ezért is inkább ráhagynak: mutasson picit többet, abból baj nem lehet. -
DigitXT
félisten
válasz canniball #34410 üzenetére
Persze, összejöhet, főleg robogóval, ahol néha fel sem tűnik, hogy picit gyorsulsz,
mert a CVT miatt azt sem hallod a motor hangján. De nem ez akart lenni a lényeg,
hanem az, hogy egyértelműen elkülöníthető legyen az a két eset, hogy a járműved:
1) "szólt", hogy szabálytalan vagy (óra 80-as jelzés!), csak épp nem vetted észre,
vagy
2) nem volt mit észrevenni, mert pl. kevesebbet mutatott (ez utóbbit nem teheti)Btw. annak ellenére, hogy halálpontos órával közlekedek, ugyanúgy száguldozok,
mint azelőtt. Csak ha kell, jobban képben vagyok, és már nincsenek "illúzióim",
főleg nagyobb tempónál: pl. amikor óra 100-nál kiálltam a belsőbe 100-as limitnél
előzni egy tötymörgőt, aztán jött a csodálkozás, hogy miért tolnak le a többiek...
Mert az még csak 87 körül volt, s átlagautós csak azt látta, hogy ~90-nel előzök,
én meg azt hittem, hogy jó vagyok, és ők a szabálytalanok, akik gyorshajtanak...Ma pl. végig nyeleztem a Lágymányosin, 105-nél többet most sem akart menni.
Ill. amikor lejtésbe fordul a híd, még tuti gyorsult volna, de akkor már jöttem le róla.
(Hiába, a 46000 az 46000, és úgy olvastam, hogy 50-nél már fúrni szokták ezeket:
eszegeti is az olajat - azóta is.) Azért mendegél, végig 8000-es fordulat fölött.
90-100-nál már 9000 fölé megy, anno amikor néztem a végsebességet, lefotóztam.Egyébként a Malossi vario annyit tud, hogy végig tartja ezt a ~8500-as fordulatot,
a gyári varió közvetlenül az elindulás után visszaejtette 6500-ra, és ott is tartotta,
amíg a végsebessége közelébe nem került a gép. Ezért nem gyorsult azelőtt úgy.Szerk: nekem van ilyen rikító neonsárga tárcsafékzár emlékeztetőm "elfekvőben".
Értsd: megvettem, hogy majd használjam (mert én is szívtam meg nélküle!), de
aztán lecseréltem az egész zárat, meg lusta is voltam a kormányra akasztgatni,
így tkp. sosem volt használva. Ha véletlen összefutunk, odaadom - ha érdekel.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz golyani #34422 üzenetére
Menü/Felvételek/Útvonalak [megfelelő kiválaszt]
Menü/Útvonal exportálása -> CSV fájl (MS Excel)Szerk: este vettem észre, hogy a reggeli kicckocc
nem is volt olyan kicsi, frankón betört a jobb első
indexbúrám. Megint egy ilyen balfaszság, szuper!
Nem is az anyagi rész, hanem az utánajárás, stb.
A sisak plexi mondjuk anyagilag sem esett jól.
(Mondjuk azóta is használom. De megrendeltem
az ezüstöst, remélem jó is lesz, nem csak szép...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #34426 üzenetére
Kuplungbeállítással lehetne játszani, ha lomha a megindulás:
lehet, hogy túl hamar nyit, így túl alacsony fordulatról indulsz.Amúgy van egy lámpa a Rákóczi úton, ami marhára idegesít.
Konkrétan az, hogy nem tudom elérni a zöldet, s érett sárgán
zúztam át már kétszer is a Blahán, ami nem veszélytelen, stb.Nyilván, ha csak közlekedés szempontjából nézem, akkor el
kell fogadni, hogy ilyen - és végigszenvedni a piroshullámot.
Ellenben ha optimálisabban akarok haladni, el kéne érni, uis
utána jóval kevesebbet kell állni, szinte zöldhullám jön ki.
Kéne valami turbófeltöltő, vagy nitró az ilyen esetekre - LOL. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #34435 üzenetére
Támogatom. Esetleg egy FullHD kamerát tudok is vinni a versenyre.
Mondjuk kéne egy megfelelően sík, egyenes, forgalommentes szakasz... -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
"SZENON fényszóró", LOL.
Szerk: ujj gumikkal...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #34532 üzenetére
Hm, akkor még nem is rossz vétel? Mert kinézetre nekem is bejövős.
Csak olyan vicces volt, ahogy fogalmazta a hirdetést, azért is linkeltem. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #34540 üzenetére
A kasztni nem ugyanolyan, mint a 250-esé? Mert akkor van
egy ilyen a topikban, amit meg kéne néznem előbb. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Leonardo 300?
-
DigitXT
félisten
válasz korpicschess #34555 üzenetére
Úgy tudom 2T-nél nem szerencsés nagyon motorfékezni (hacsak nem különolajozású), mert ha nem kap olajjal kevert benyát, akkor kenése sem igen van. De majd a hozzáértőbbek megírják a tutit.
-
DigitXT
félisten
Régi HSZ, de: nem csak matematikailag.
#34567-re meg majd még írok később.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ilyen fóliával hogy megy át a műszakin? (Ránéznek a színére, aztán...)
-
DigitXT
félisten
Végsebesség csökkenést okozhat a szíj kopása?
A külső tárcsáról honnan lehet tudni, ha már cserés?Szerintem délután ránézek ezekre, mert az a 105-ös
végsebesség - amit múltkor mértem - elég karcsú, ill.
érzek némi vibrációt 5K rpm környékén - lehet a szíj.
Mondjuk még csak 1 éves, és 4-5000 km van benne.Majd fotózok párat, aztán jól megszakértitek...
Mondjuk egy Malossi kevlár szíj 11-12K, és hasonló
árban van a Malossi külső tárcsa, szóval nem olcsó. -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #34741 üzenetére
A refit feltolni sem éppen baráti megoldás, mert bizony nappal is vakít...
Ha valaki észrevesz, azt pl. vakíthatod, ha meg nem vesz észre, mindegy.Mondjuk én csak kussoljak a xenonnal. Ami amúgy nem nagyon vakít,
mivel nincs az "égbe állítva", mintha refi lenne. Refi módban persze felvált,
de azt nem nagyon használom, hiszen 90%-ban csak városban járok.Előfordulhat, de mennyit esett a végsebességed?
Talán 5-10-et, nem tudom pontosan... A 120-at nem saját erőből futotta,
hanem lejtőn, azóta meg nem jártam arra, hogy újra leteszteljem.tizen km/h-kat nem eshet a kopott szíjtól, pláne nem 4-5.000km-t futottól.
Majd megérem valamikor, hogy változott-e a szélesség a gyárihoz képest.Végnyomást mértetek már?
Nem, ehhez nincs műszerem.Bizonyos fordulaton megjelenő rezonancia nem a szíjra utal.
Félreérthetően fogalmaztam: nem csak adott fordulat, de adott sebesség,
terhelés kell hozzá. Ma direkt figyeltem rá. Ilyen 30 körüli gyorsításnál és
5-6000-es fordulaton érzem a remegést, határozottan a hajtásláncból...
Vagy a tárcsa, vagy a szíj, vagy a kuplung, bár az olyankor már zárva van.SzlobiG: műszakin jó hogy a gyári izzó volt benne. Amivel sz*rt se látni,
de legalább szabályos. Ha majd megbüntetnek miatta, akkor megszívom,
de addig nem szeretnék meghalni gyertyafénynél - amit az autós sem lát.
Teszem hozzá, hogy lassan 3 éve van meg a Maja, sosem igazoltattak.
Előtte meg 1 évet lehúztam a VS125-ön rendszám nélkül - és akkor sem.
Mondjuk AZT nem ajánlom senkinek, a xenon miatt viszont nem parázok.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Rico45 #34803 üzenetére
Korábban írtad ezt:
"Ez nem is olyan régen forgalmis robesz volt! Van törzskönyve meg ilyenek."
Most miért nem rendszámos? Lejárt a műszaki, és az előző tulaj nem akarta
rendbe hozatni a gépet a következőre, inkább elsózta "kismotorként"? (Vagy
nincs ilyen összefüggés?) Ha mondjuk sejtette, hogy a gép a halálán van, az
azért támadható lenne (mondjuk rejtett hibával adta el), bár a szerződés sem
teljesen érvényes, hiszen az adásvétel tárgya nem az volt, mint ami rajta van. -
DigitXT
félisten
válasz dJ Peer #34808 üzenetére
Mi lenne ha... (Én is szoktam ott "tépni": eddig tehát mázlim volt.)
-
DigitXT
félisten
Na, lebontottam a deklit. Egyik csavar szinte teljesen halott:
azt nem tudjátok, hogy ilyet honnan lehet beszerezni? Elég
spécinek néz ki azzal a kis gumitömítésével, meg minden...Eleve gyanús volt, hogy minden "szöszös": a szíj elkezdett
rojtosodni, így holnap inkább már nem megyek a géppel.
Addig rendben, hogy ez vmi sz*r noname szíj lehet + kapta
az ívet (a varió segedelmével), de így kinézni ~4500 km-től?
Olyan, mintha bármelyik pillanatban el akarna szakadni.
Rendelek Malossi kevlár szíjat: az csak bírja egy darabig.Görgők is kockásodtak kicsit: Malossi 10,5 g-osak, ahogy
az a varióhoz járt. A külső tárcsa sem teljesen egyenes,
de nem tudom megítélni, hogy emiatt már cserés-e?
(Ha ebben tudnátok segíteni, az jó lenne, mert nem olcsó
egy Malossi tárcsa, és "feleslegesen" nem költenék rá...)
Felülről nem tudom, mi látszik rajta, hátulról a gyártási év.Végül: volt a variótárcsák közt egy hézagoló gyűrű: 1,9 mm
Kell oda? Ha kiveszem (majd), elvileg teljesen össze tudna
zárni a 2 tárcsa, amivel jobban kiemelné a szíjat - változna
az áttétel indulásnál - ami elvileg jobb gyorsulást ad. Nem?Ui: a görgők nem egyformán koptak meg. Ez a példány pl.
kifejezetten szarul néz ki. (Van amelyik meg szinte új.)Szerk: még egy kérdés. A varióhoz járó sárga kontrasztrugó
erősebb, vagy gyengébb a gyárinál? Ugyanis nem cseréltem:
ha esetleg "elcsesztem" (azért döglik a szíj), cserélnem kell.
Más kérdés, hogy a tavalyi szíjcserét nem láttam: a szerelő
mondta, hogy már necces volt az előző, és hogy lecserélte.
(Nyilván tényleg lecserélte, csak nem tudom pl. milyenre.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #34868 üzenetére
Igazából nem is a végsebesség volt gyanús, hanem az a remegés, amire
pl. ma is tudatosan figyeltem és teszteltem. Egyértelművé vált, hogy vmi
gebasz van a hajtással, de ilyen rojtosodásra bevallom nem számítottam. -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34869 üzenetére
Akkor azt mondjátok, a görgőt még hagyjam? Mit okoz amúgy a kopásuk?
A kontrasztrugó kényes kérdés, mert elvileg az az ajánlott, amit a varióhoz
adnak, csak éppen nincs hozzá szerszámom, hogy beszereljem...runner 125:
minimális az esélye, h a szíjtól rezonáljon. De, anyaghiányos szíjtól előfordulhat
(Úgy valahogy.)Szerk: azt olvasom, hogy a túl gyenge rugó miatt megcsúszhat a szíj, ami
intenzív kopáshoz vezethet. Lehet, hogy mégiscsak kell az a sárga rugó.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34873 üzenetére
Akkor szerintem berendelem a szíjjal együtt - köszönöm!
A kérdés amúgy az lett volna, hogy mivel jár, ha nem cserélem,
nem az, hogy mitől kopik, s ha már kopik, mitől ilyen kockásra:
odáig még nagyjából megvan, hogy csúszkál, súrlódik, kopik.Szerk: igen Multivar 2000.
#34875: értem. Akkor csere. Nekem menjen rendesen, azért van
benne a Multivar. Szettben volt amúgy - csak a kontrasztrugót
kihagytam. Szíjjal amúgy nem volt gond az utóbbi időben. Eddig.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #34888 üzenetére
Az ütvefúró befelé üt, a légkulcs meg a forgási irányba...
Azért jó, mert az erő csak egy pillanatig hat, szóval a cucc
a tehetetlenség miatt nem kezd el forogni - mégis lelazul a
csavar. Van amúgy elektromos verziója, én azt használom.Hülyén hangzik persze, hogy elektromos légkulcs. De a
lényeg, hogy csak "ütögeti", s nem folyamatosan csavarja.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem használt, de bontott dobozos Ariete függőleges grillsütő - 1 hét próbagarival! -
- Black&Decker ASI200-XJ autós kompresszor - Még 1,5 év Alza bolti garanciás!
- Új, bontatlan Siguro RC-R301W Rice Master digitális rizsfőző pároló kosárral - Még 2,5 év Alza gari!
- Új, nem használt LUX Testboy TB Profi III LED+ fázisceruza - 1 hét próbagarival!
- Új bontatlan Brother eredeti laminált 24mm szalag TZE-251 fekete alapon fehér felirat
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest