- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- E-book olvasók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- SSD kibeszélő
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Mini-ITX
Hirdetés
-
A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
it Ezúttal a Comcast kínálná egyben a Peacock, Netflix és Apple TV+ streamingszolgáltatásokat.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Vigor - Alig egy nap múlva PC-n is elérhető lesz a korai kiadás
gp Néhány év késéssel újabb platformra is megkapjuk a játék early access változatát.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Két személlyel soha nem néztem és szinte biztos, hogy nem is fogom,
mivel a dobozom félig az utasülésen van, valamint nincs több bukósisak
a családban... (Barátnőmnek meg autója van, így ha ketten megyünk,
azzal megyünk.) Az óra egyébként elég sokat csalhat - GPS-szel lehet
nagyjából belőni, hogy mennyi az annyi: az sem teljesen pontos persze,
a jeltől is függ, meg minden... Nekem akkor lett a dolog gyanús, amikor
az M7-esen az érdi emelkedőnek visszafelé - mondhatni az érdi lejtőn -,
óra szerint 100 körül gurultam - a kanyarban felállított a sebességmérő
meg kiírta, hogy 85... Barátnőm épp mögöttem jött (történetesen külön
mentünk ki Érdre, így haza is két járművel kellett jönni): megerősítette
hogy végig 80-90 körül mentünk, szó sem volt 100 km/h tempóról. (Jah
ugyebár az autó órája is csal, de az legalább csak ilyen 5 km/h körülit,
szóval azt is figyelembe véve reális, hogy az én órám a pontatlanabb...)Amúgy én 95 kg körül vagyok, tehát ha annyi lennék, mint anno, akkor
biztos jobban menne alattam is a gépem, de hát ez van. C'est la vie.Kiváncsi lennék egyedül hogy megy a kicsike...
Mi akadályoz meg benne, hogy kipróbáld? Vagy mindig ketten mentek? -
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #13988 üzenetére
A GPS akkor olyan baromi pontos, ha jó jelet kap. Ha rosszat,
akkor nem tudja nagyon pontosan, hogy hol vagy, ergo nem tudja
azt sem pontosan, hogy mekkora volt az elmozdulásod adott idő
alatt, így nem lesz tökéletes a sebesség kiírás sem: álló autónál
2-3 km/h "sebesség" kijelzése vicces, de előfordulhat... Ja, és a
késleltetést is vegyük figyelembe, tehát a pillanatnyi sebességet
egy csomó tényező miatt nem fogja pontosan jelezni, de ha egy
ideig tartasz egy adott tempót, akkor be fog állni rá, s az pontos.Igen, a robogóm órája csal. Nem lineárisan: kb. valahogy így.
A gumi méret gyári: az óra elektromos, így úgy csal, ahogy akar. -
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #13991 üzenetére
Olyanról, amelyik 1 perccel a bekapcsolás után 8-10 műholdat
vesz és álló helyzetben stabilan 0-át mutat sebesség gyanánt.
Ideális esetben gondolom mind ilyenek - legalábbis a telefonom
ilyen, pedig nem hiszem, hogy arra lenne kihegyezve a kütyü.
(Gond csak akkor lehet, ha "zavar van az erőben", de szerintem
túl van tárgyalva, nem ezen múlik, mennyire pontos az az óra...)Próbáld átszámolni a sebesség eltérést %-ra (óra/valós).
Hátha úgy lineáris.
Ha ránézel a grafikonra, ordít róla, hogy nem. (Több töréspontja
van.) De mindegy is, mivel egyelőre még nem tartok ott, hogy a
gyári órát halálpontosra akarnám beállítani: tudom azt, hogy kb.
mennyit csal, s ezt figyelembe véve nem szöttyögök óra 50-nel.Viszont ötletem az van arra, hogy hogyan lehetne elég pontosan
lemérni a dolgot, ugyanis van olyan proggi a telefonra, ami video-
felvétel mellé odapakolja az aktuálisan mért sebességet... Tehát
mondjuk osztásonként lehetne az adott tempót egy ideig tartani,
majd utólag a videót elemezve az érvényes értéket meghatározni.Más módszer motoron balesetveszélyes: jegyzetelni nem tudsz,
meg már eleve az necc, hogy félrenézegetsz, ahova fel van rakva
a GPS. Persze ha sikerülne pont az óra fölé biggyeszteni, akkor
nagyobb lenne az esély, de akkor még mindig ott van, hogy meg
kellene jegyezni egy csomó érték párt (óra vs GPS), az meg...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
megnéztem GPS-el (ami a zsebembe van), hogy mennyi volt a Vmax
Igen, így is lehet, csak ha pontos képet akarsz kapni, akkor egy kicsikét
sok mérés kell. (Mondjuk ha lineáris a csalás, akkor elég végsebességen
mérni, aztán a többit meg már ki tudod számolni; de nálam nem így van.)még szép, h van benne töréspont.
Ezt gondold végig mégegyszer. Ha százalékosan ugyanannyi lenne
minden mért ponton az eltérés, akkor az óra görbéje is egyenes lenne,
az origóból kiindulva (értelemszerűen 45 foktól kisebb meredekséggel). -
DigitXT
félisten
válasz r-chee #13993 üzenetére
azt mondta, 55-tel mentem. Órám is azt mutatta
És ő mivel mérte? Másik motor/autó beépített sebességmérőjével?Ha 50-nel megyek, tartom a forgalom ritmusát városon belül, tehát
az 50 is biztosan valós 50.
Abszolút téves következtetés. Ebből a tapasztalatból ugyanis csak
arra lehet következtetni, hogy az órád ugyanannyit csal, mint az "átlag
autósnak", akinek pöcök 50-nél van kb. valós 45 km/h-ás sebessége.
(Feltéve, hogy mindenki szépen be is tartja a sebességhatárt, s "pöcök
50-nel" közlekedik, ha azt a forgalmi-/útviszonyok épp lehetővé teszik.)akos3: de hagyjuk kezd túl bonyolúlt lenni
Vettem észre... De nem gond -> annyit nem ér az egész, mint amit
itt már az ezen való elmélkedéssel eltöltöttünk. Azért is teszem offba.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14004 üzenetére
Ha pontosabbá akarod tenni a kilóméterórát, akkor a
gumi mérettel, illetve keménységgel tudsz játszani.
Hidd el, azért ennyire nem érdekel a dolog.
(Vannak persze olyanok a neten, akiket elég
komolyan érdekelt, ezért jóval tovább mentek:
ez az illető konkrétan az órát tuningolta meg.)Úgy hívják, hogy mérési hiba
Részben: részben pedig a közelítésből fakad,
hiszen mint mondottam volt, csak pár mérési
pontom volt, ezekre "illesztettem" a grafikont.
(Lineáris szakaszokkal közelítve a szerintem
degresszív görbét: ha pl. a visszatérítő rugóm
gyengélkedik, elkúszhat a mért érték, nem?)Egyébként robogóval eléggé nehéz egyenletes
sebességgel haladni egy adott óra állásnál, uis
a hangjából nem hallom, ha gyorsulok/lassulok
picit, állandóan az órát nézni meg veszélyes.A legbiztosabb mérés az lehetne, ha a gépet álló
helyzetében felemelve csak a kereket forgatnám
meg egyenletes sebességgel, s a hozzá tartozó
"számított" elmozdulásból mérném ki a torzítást.
De lásd első mondat: ennyire azért nem érdekel.pl. 10"-os kerékátmérőnél legyen a kerület : 10 x 2,54 x 3,14 = 79,756 cm
Mondjuk ezzel a számítással felnin mész.
(Általában a felnit szokták megadni pl. 10"-osnak,
ahhoz képest a gumiabroncsnak van szélesség +
oldalarány adata, amiből kiszámolható az elméleti
kerülete. Gyakorlatilag meg le lehet mérni, mint
anno bringáknál kellett a km-óra bekalibrálásánál.)Az első gumiabroncs méretem amúgy: 120/70 R12
Ilyen abroncs van rajta: ezzel nagy gond nem lehet.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14007 üzenetére
mennyit mutat az óra, amikor pl. 50-el méssz
Ezt láthatod a grafikonon, ugyanis így mértem. De ez az
eredmény csak közelítőleg pontos a tárgyalt hibák miatt.
Van direkt olyan proggi is a telefonra*, ami egy bazinagy
digitális kilométerórát rajzol, azzal "kényelmes" a mérés,
csak meg kell jegyezni az összetartozó értékpárokat, és
ez limitálja a dolog felbontását, uis közben vezetni is kell.
Ezért is tartom amúgy balesetveszélyesnek ezt a mókát:
városban se'perc alatt történhet valami, amit észre kellett
volna venni, és nem a GPS-t nézegetni. Forgalommentes
környéken inkább van jogosultsága a méregetésnek.*Androidosoknak csak ajánlani tudom, a neve GPSpeedo
-
DigitXT
félisten
Szerintem az izzókészlet sem.
---
Más: írtam, hogy milyen frankón beállt a fogyasztás 3,8L-re, több
mérés alapján is igaz ez, stb. Igen, lényegében igaz is, csak azt
a részt nem néztem meg részletesebben, amikor az "akadozós"
gond volt, és ugye a benzint leszívtam, más fajtát tankoltam, stb.Na ahogy most számolgatom, úgy tűnik, hogy a hengerfej javítás
előtt, ahogy az akadozás elfajult, eléggé megugrott a fogyasztás:
volt az ~4,3L is, mivel ~5.7 litert evett meg ~130 km-en... Persze
ez érthető, mert ha "nincs rendben" a motor, akkor csinálhat ilyet,
csak gondoltam érdekességként megemlítem. Elvileg lejjebb kéne
mennem 3,8-nál, mert az utolsó elfogyasztott tankban 70 km még
a nagyobb fogyasztású szakaszban volt: kíváncsi leszek, hogy az
aktuális tank benya meddig tart ki. Örülnék, ha lemenne 3,5-re. -
DigitXT
félisten
válasz dave93 #14032 üzenetére
7,5 liter körül evett a runner
A "kis" aranyos... És legalább megy is, mint a disznó?
Amúgy napi közlekedésre vetted, vagy csak néha "élvezkedni"?
Szerk: már csak azért, mert olvastam egy cikket, hogy utóbbira
a legjobb, mivel elég bivaly robogó kategóriában, ellenben ha jól
meghajtod, akkor nem túl megbízható. Ha meg nem hajtod, úgy
nem használod ki, tehát felmerül, hogy miért vettél ilyet. Cikk.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dave93 #14045 üzenetére
Amit leírsz, elég ijesztő, gyakorlatilag közlekedésre alkalmatlan a motor.
(Bár nem tudom, hogy mit jelent, hogy nagyon pörög a motor olyankor...)Egy beállítást mindenképpen megérne a dolog, mert a fogyi is necces.
Pesten nem tudok korrektet, de a budai oldalon igen: robogoszereles.hu -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #14078 üzenetére
Szél?!
Éppenséggel befolyásolhatja. (Lásd szakadékban, hátszéllel...) -
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14087 üzenetére
A 12 V nem ráz! Legfeljebb a nyelveddel érezheted.
Azért ha lehet, ne kezdd nyalogatni az akksit: ez nem "9V-os elem",
mA-es áramerősséggel - ha ezt rövidre zárod, lesz nagy füstölés.Amúgy pontosan miért akarsz feszültséget mérni az akksin? Indul a
gép vele rendesen/minden világít, ahogy kell? Akkor jól raktad össze:
ha jól tudom ezzel a multiméteres módszerrel csak agyhalott akksik
hibáját lehet kimutatni, ami viszont egy zsír újnál nem igazán játszik. -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #14120 üzenetére
Ha megy vele, miért adná el? Szép moci.
-
DigitXT
félisten
válasz GabN73 #14207 üzenetére
Azért jópofa, hogy fogalmad sincs, hogy ki-kicsoda topikban, meg milyen gépet hajt (vagy hajtott valaha), de azért beszólsz az egyik legsegítőkészebb tagnak, hogy "utálom a fajtátokat".
Ha régebb óta olvasnád a topikot, tudnád, hogy runnernek sokáig egy 500-as Nexusa volt: szerinted az hol fűkasza? Nem csak 17-18 évesek írnak ide, ne magadból indulj ki, kérlek.
-
DigitXT
félisten
válasz GabN73 #14211 üzenetére
most már értem hogy miért van elege egy pár embernek a PH!-ból
Mert a fikázás még mindig menő a tizenévesek körében?
Egyébként a 14203-ban én nem értem a királyi többest, elnézést.Kár volt leírnom, tudtam hogy úgy is belekötnek...
Ha leírsz egy nagy halom f*szságot, utána miért kell csodálkozni?
Amúgy egyetértünk, kár volt leírnod. Én nem küldelek el a f*szba,
csak nem értem, mire jók az ilyen beszólások. Túl öreg vagyok.Gergello: mondjuk ebben van valami. A csodálkozás a legjobb.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mocsanisi #14216 üzenetére
Az egyik a feet-forward stílus, a másik meg ilyen sportrobogós...
Tök ellentétesek persze, egy a közös bennük: egyik sem WC-n ülős.A hagyományos motorhoz az utóbbi stílus áll közelebb. (Viszont azt
nem minden robogó tolerálja, ahogy nem minden robogón lehet előre
felrakni a lábad: bizonyos típusokon - pl. retró - abszolút nincs hova.)
Az előre rakott láb inkább chopperekre hajaz: tök kényelmes, stb. -
DigitXT
félisten
válasz sz_abika #14232 üzenetére
Szvsz semmit. 10 perc alatt nem hűl ki, szóval ekkor nem beszélhetünk
hidegindításról, a szívató nem érvényesül: adj neki egy kis gázt és kész.
Nálam is ugyanez van: hidegen pöcc-röff a szívatóval, melegen pöcc-röff
egy kis gázfröccsel (indítás közben). Szerintem ezen kár filózni. -
DigitXT
félisten
válasz mocsanisi #14250 üzenetére
Mekkora igazság... Az 50-es robeszeket különben sem arra találták ki,
hogy városok közt ingázzunk... Városon belül fasza, kicsi, minden.
Országúton viszont látszik, hogy nem oda való, még ha 80-90-et megy is
nyélen.* Ha állandóan nagyobb távokra kellene járnom, és városon belül a
mozgékonyság annyira nem lenne szempont, akkor 250-es maxi / fölötte.*: teszem hozzá ez egy rendszám nélküli segédmotor-kerékpártól bőven
sok, ha jól tudom szabálytalan is. (Ha tehát valakit a jogsi tartana vissza
a nagyobb köbcentiktől: érdemesebb megcsinálni, és venni egy nagyobb
gépet, mint súlyos pénzeket beleölni, hogy végre gyorsuljon 10 km/h-t...)vicces: "sokhelyről azt hallom, olvasom hogy"
A messziről jött ember ugye... Meg hát ha te is ilyen jó súlyban vagy,
akkor azért annyira nem kell csodálkozni, hogy nem annyira bírja a gép.
(Anno 55-60 kg-os gyerekként még én is mondhattam, hogy hogy hasít
a DT50. Ha azt akkor leírom egy fórumba, és most a 90-95 kg mellett
szeretném ugyanazt az élményt átélni, szvsz erősen csodálkoznék.)Igazából ha van jogsid, akkor semmi nem szól egy nagyobb, rendszámos
gép ellen. Biztosítás egy évre kijön 5K-ból, adó meg 2-3K-s tétel. (Jó, két
évente műszakira kell vinni, de ha valaki fent tud tartani egy motort, akkor
ez a ritka kiadás nem lehet "tétel". Karbantartani meg mindegyiket kell...) -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #14252 üzenetére
Ha két évente nincs 10-20K a motorodra, akkor ne tarts motort.
Ugyanez igaz arra is, hogy ha nem igazán használod ki, akkor
ne tarts motort, ugyanis nem kötelező. (Jogodban áll racionális
döntéseket hozni. Nem lehet egyszer érzelmi alapon, másszor
meg anyagi érvekkel jönni: motort veszel, mert ez a hobbid, de
egy rendszámos gép műszakiztatására nincs zseton? Ez nem
áll össze. Mondhatni önellentmondás... Viszont. Szó nem volt
arról, hogy TE vegyél nagyobb motort. Arról volt szó, aki éppen
napi szinten Bp-Vác vonalon ingázik, és kevesli az 50-es robija
80 km/h-s végsebességét: szeretné 90-re felpöckölni.* Én meg
erre mondtam, hogy ilyenkor megéri nagyobb motort venni.)*: amúgy 90 vs. 80 az kb. 40 km-en 3 percet jelentene, feltéve,
ha végig tudja tartani a végsebességet (ami kizárt): megéri? -
DigitXT
félisten
válasz vicces #14256 üzenetére
Jó döntés. Esetleg nézz be ide is, valszeg tudnak jó tippeket adni.
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #14258 üzenetére
Ne is vegyél, úgyis csak nézegetnéd, aztán eladnád.
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #14314 üzenetére
Nem úgy volt, hogy runner most már "igazi motort" vesz?
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #14317 üzenetére
Én azt hittem, csak ironizál, de így már értem.
A sor4 VS bevásárlás dolgot abszolút megértem. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #14352 üzenetére
Amúgy hogy van ez a runnereknél: van 180-ból 2T/4T is?
(Csak mert egy kollégámnak volt - és az szerintem nem
2T volt, viszont brutális hangja volt a LeoVince4Roadtól.) -
DigitXT
félisten
Mármint arra gondolsz, hogy nem tudna vele szaladgálni?
Szerintem egy 2T/180 blokkban ahhoz már bőven van elég
"kraft", hiszen már egy 4T/180 is teljesen vállalható városi
közlekedésre - én is közel 100 vagyok, de simán elvisz a
Maja, húz ahogy kell (átlagautós nem akadály), méretben
meg még éppen oké: mindennapi közlekedésre alkalmas.Nem ezzel kell persze adrenalint vadászni, meg pályázni.
Arra sportmotor kell. (Túrázni meg túra motor, hehe.) -
DigitXT
félisten
válasz barthagy #14384 üzenetére
Csak b jogsim van, de úgy vagyok vele, hogy ráülök a 250-es re is, nem érdekel
Ezesetben nincs tippem. Nézegess 50-es motorokat: azokkal is ki lehet
menni Érdre, legálisan. (Gondolom az autóba sem úgy ültél be, hogy áh,
majd megcsinálom a jogsit, ha lesz rá időm. Félelmetes hozzáállás...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz barthagy #14395 üzenetére
Én sem vagyok motorguru, így nem lenézésből nem javaslok nagy gépeket.
Sőt, ismerem a magyar motorosoktatás színvonalát is, mivel van A jogsim,
tehát azt sem állítom, hogy rosszabbul motoroznál bárkinél is. Viszont már
a többiek is leírták, hogy mekkora galiba lehet a jogsi nélkül vezetésből, így
én ezt semmiképpen nem támogatom, s azt javaslom, hogy tedd le a jogsit.Annak ellenére, hogy a papír megszerzése után elképzelhető, hogy semmi
tudásbeli különbség nem lesz a mostani "állapotodhoz" képest, nem tartom
jó ötletnek, hogy nem csinálsz jogsit, mert nincs rá időd - de ülnél 250-esre.
Nem veled van bajom, hiszen nem is ismerlek, de a hozzáállás "félelmetes".ON: nem tudom, mivel jársz, és az most mennyit eszik, de a nagyobb robik
is tudnak kajálni, ha húzod nekik. Nekem pl. egy Majesty 180-asom van. Ez
viszonylag jól húz, a városban bőven elég (és Érdre is simán kimennék vele),
de 3,8-at megeszik 100 km-en. Meg mondjuk az autópályán nem is nagyon
fickós - ha esetleg arra mennél, akkor tényleg 250-eseket kellene nézegetni.
Oda persze nem mehetsz fel rendszám nélkül, tehát mégiscsak kell jogsi. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #14472 üzenetére
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #14503 üzenetére
180/2T? Komoly lehet.
-
DigitXT
félisten
válasz dave93 #14506 üzenetére
Á, én elvagyok a Majával (180/4T) 3,8L-es fogyasztással.
Biztos nem megy úgy, mint a 2T, de közlekedni jól lehet vele.
(Csak megint elkezdte az "akadozást" a dög, igaz, hogy még
nem ipari mennyiségben, hanem csak kicsit - de korábban is
így kezdődött, aztán hengerfejtömítéstől kezdve minden lett.) -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #14510 üzenetére
Jaja - ha "action" van, akkor marhára nem engedem el a kormányt integetni.
De mondjuk bólintani a legtöbbször tudok, aztán az is köszönésnek számít. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #14517 üzenetére
Patent gép, ezt én is elfogadnám. Btw. milyen hangja van?
Gondolom nem olyan "fűkasza", mint a kis 2T-knek, hanem...?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen