- Autóhifi
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- iPad topik
- Amazon Kindle
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Az ASRock kicsit megnyirbálta az egyik R-DIMM-es alaplapját
ph Az inteles deszka egyebek mellett szakít a Thunderbolt 4-gyel, a Wi-Fi 6E-vel, az egyik übergyors LAN-nal és a fixált I/O pajzzsal.
-
Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
ma Ugyanúgy 4 nanométeren készül, a specifikációs lista pedig nem mutat sok változást az új és az előd között.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz student #14540 üzenetére
4T/50 egy kicsit harmatos az autósok "ellen", de ez persze függ attól is, hogy melyik városban lenne az a munkábajárás. Bp-en a tapasztalataim szerint necces egy 60-as végsebességgel rendelkező, de oda is elég lassan eljutó robogó. (De kisebb forgalmú városban lehet jó.)
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #14543 üzenetére
Ez nem egy Nexus?
-
DigitXT
félisten
válasz student #14547 üzenetére
mert mi lesz, letolnak az utrol?
Pontosan.jártam dolgozni babettával mégis élek. pest
Akkor sok sikert hozzá! Én is jártam egy SYM Mio 50-nel, aminek
a klasszikus mottója volt: "keveset eszik, viszont nem megy". Bár
30-ig még viszonylag dinamikus volt, de utána kezdett "elfogyni", s
a 60-as végsebességét elég nehezen érte el. Én inkább nagyobbat
vettem, azzal biztonságosabb közlekedni: először egy SYM VS150
volt az áldozat. Szerettem, csak rendszámoztatni nem sikerült, így
cseréltem egy Majesty 180-ra, amivel már elég jól lehet közlekedni.
Igaz, vannak kisebb / erősebb motorok, amivel talán jobban lehetne
a sorok közt manőverezni, de ilyen nagy dugókba ritkán kerülök.Részemről senkinek nem javaslom a 4T/50-es konstrukciót, mert
ahogy írtam, a teljesítménye harmatos. Ha 50, akkor 2T. De csak
egy véleményt hallottál - amit lehet ignorálni szemforgatás nélkül. -
DigitXT
félisten
válasz student #14567 üzenetére
Hasonlóak, igen... Mondjuk a SYM-ről állítják, hogy minőségi,
meg hogy pl. Ausztrália legkedveltebb robogója a VS125/150:
nekem mindenesetre sem a bérelt Mio50-nel, sem a saját VS
125/150-emmel nem volt gondom. Utóbbi ha rendszámos lett
volna, talán a mai napig meglenne - noha annak ellenére nem
volt új, hogy annak hirdették, de műszaki problémája nem volt.
(A Majesty mindenesetre öregebb, és bizonytalan az előélete,
több is vele a gondom sajnos, de persze jobban is megy, stb.) -
-
DigitXT
félisten
vett 2007-ben egy 2005-ös gyártású új motort Pesten hivatalos Aprilia szalonban
Éppenséggel állhatott 2 évet a szalonban a gép. Sok ilyet hirdetnek, hogy
mondjuk "2006-os gyártás, de csak 2007-es első forgalomba helyezés"...
(Igaz, két év csúszással még nem láttam, de el tudom képzelni azt is.)Meg igazából ez így semmit nem jelent, hogy tudunk két évszámot, mivel
ha mondjuk 2005 végi és elkelt 2007 elején, úgy csak kb. 1 évet lett volna
a szalonban, ami simán lehetséges. (Más kérdés, hogy mi van most a
papírokban, és utána hogyan - esetleg milyen "trükkel" - hirdeti az eladó.) -
DigitXT
félisten
Mondjuk ha ő 2007-ben vette 0 km-esen, újonnan a szalonból,
akkor szerintem van alapja, hogy azt mondja "évjáratnak". Ha
állt a motor, akkor ugye nem koptak a kopóalkatrészek, tehát
(nagyjából) irreleváns, hogy két évvel korábban gyártották-e.Jó, mondjuk nem véletlen a zárójel, mert vannak cuccok, amik
az idővel is öregednek (gumi alkatrészek?), szóval egyetértek,
hogy jó alkualap lehet, ha eddig nem adta meg a gyártási évet. -
DigitXT
félisten
válasz kkrisi #14802 üzenetére
Ne keverjük már a vezérlést a hajtással, pls.
olyat ajánlatok, amin elférünk 2-en is
Rendszám nélküli 50-es robogóra felültök ketten, azonnal lekapcsolnak.
Ha ilyen terveid vannak, akkor min. 125-öst nézz + rendszám + jogsi.tudja szedni a lábát rendesen
Ugyanerre igazak a fentiek: nagyobb motor kell, az majd szedi a lábát 2
emberrel is, de egy 50-estől (két emberrel) nem tudom, mire számítasz.néhány vízhűtéssel van szerelve
Igen, és ezek általában erősebbek is, mint a léghűtéses társaik. De ez
nem jelenti azt, hogy egy levegőssel rosszul járnál, vagy bármi. -
DigitXT
félisten
válasz kkrisi #14808 üzenetére
görögben volt, h egy 50 apriliát úgy béreltünk, h nem volt jogsim, és 3-an ültünk rajta
Csak gratulálni tudok. (Neked is, az utasaidnak is, és a kölcsönzősnek is.)
Ha most rosszmájú akarnék lenni, akkor mondhatnám, hogy nézd meg hol
tart most Görögország - ha már azzal jössz, hogy "mi az ami itt nem tilos".Runnernek momentán egy 180-as Runnerje van. Rendszámmal, jogsival.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz kkrisi #14835 üzenetére
Mármint a DT50? Az fasza kis gép: unokatesómnak volt (10-15 éve). Régi szép idők: ma már nem csinálnék olyan butaságot (!), hogy jogsi nélkül, sisak nélkül, ketten a főúton... Viccen kívül: gyerekként nem gondoltam át, hogy ez milyen gáz, meg mekkora balhé lehet belőle. Később legalább egy jó sisakot vettem, meg a B jogsi megszerzése után már teljesen legálisan vezethettem. Ill. addigra már az sem volt jellemző, hogy ketten mennénk egy motoron, és főleg csak terepeztünk a gépekkel, szóval minimális közút volt csak a karikáinkban. Nem állatkodtunk, meg ilyenek (mondjuk egy ilyen gyenge motorral nem is lehetett nagyon). Szerk: ja igen, ez Yamaha volt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz kkrisi #14845 üzenetére
Egyrészt a Leonardo nem kistestű, másrészt nincs belőle 50-es, szóval
mivel az a sün nem annyira hülye, azonnal levágja majd, hogy itt bizony
okirat-hamisítás tényállása forog fenn, nem beszélve az engedély nélküli
vezetésről: cumi. (Amúgy használd a keresőt. A teljesség igénye nélkül
néhány HSZ: #6214, #6451, #12929 S egy vélemény is, ha már kérded.) -
DigitXT
félisten
válasz dJ Peer #14910 üzenetére
Mármint most 12-es felnid van, de csak gumit cserélnél?
(Nem biztos, hogy jó ötlet ez az egész.) Kisebb eltérést
el kellene viselnie a futóműnek: gondolom a felniket nem
cserélnéd, szóval igazából a gumi szélesség/magasság
arányával tudnál játszani, már ha vannak ilyen gumik.Pl. a 120/70-12 -> 130/70-12 szélesebb és magasabb.
Viszont kérdés, hogy a felni szereti-e, és hogy elfér-e.
Mondjuk olyat még nem nagyon hallottam, hogy ezzel
akarták volna tuningolni a robogót végsebességre.
(Egy biztos: a kilométeróra rosszul mérne ezek után.) -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #14915 üzenetére
Nem úgy volt, hogy neked van autód is? Sosem vettél még rá gumit?
Váltóméreteket sem nézegettél? Szóval úgy van, ahogy Gergello
mondja: 70%-ot jelöl az a "per 70", tehát egy szélesebb futófelületű,
de ugyanannyira "peres" guminak az oldalfala is magasabb.Szerk: nah, mire ezt elküldtem, már írtad, hogy még nincs... Pedig
valahogy bennem volt, hogy vettél valami terepjárót - szóval nem?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dJ Peer #14927 üzenetére
A hajtásláncot lehet tuningolni, beleértve a motort, de nem olcsó
dolog, ráadásul a "nyeresége" kétséges. 70-80-at elmegy így is?
Szerinted mennyire szabályos ez is tőle? Most raksz bele 70-es
hengert, meg spéci variót, vagy mittudomén, és menni fog 90-et?
Megéri? Btw. óra szerint megy annyit, vagy valósban is?Egyetértünk, hogy nem érdemes csodát várni tőle: ha nagyon
kell több erő, meg a nagyobb végsebesség*, akkor lehet venni
nagyobb motort is. A tuning ugyanis néha a megbízhatóság
rovására megy, azt meg ugye senki nem szereti, ha a motorja
otthagyja az út szélén, mert ugyan tuningolt volt, de nem bírta.*: tegyük fel, hogy a végsebességet a kerékátmérő határozza
meg (ez amúgy rögtön nem igaz: az is csak egy összetevője):
ha egy picit (!) nagyobb kereket tudnál rá rakni, akkor annyival
gyorsabb lenne a motor (ez megint nem igaz, hiszen az adott
sebességhez tartozó légellenállás is változik pl., és ha más a
fordulatszáma a motornak, akkor a hajtáslánc sem ugyanúgy
dolgozik): kiszámoltad, hogy ez mennyit jelentene?Példa:
72 km/h valós sebesség (ez 20 m/s)
130/70-12-es gumi kerülete: 1,529 m
Fordulatszáma tehát ekkor:~785 rpmTegyük fel, hogy fel tudsz tenni egy 140/70-es gumit hátra, és
a fenti "egyszerűsítésekkel" élve ugyanazt a kerékfordulatot el
tudod érni a "tuning" gumiddal, tegyük fel, hogy odafért, stb.14 mm-t "nyertél" átmérőben, tehát 44 mm-t kerületben, azaz
a végsebességed 72 km/h helyett 75 km/h (+ 0,88 m/s) lenne.
Szerintem ennek nagyjából semmi értelme nem lenne.
(A tuningolás egész biztosan nem a gumicserénél kezdődik...) -
DigitXT
félisten
válasz bambucsa #14936 üzenetére
Ahogy szivárog el is tud párologni: ha már csepegne, akkor nagyon
gyorsan kifogyna a karbiból a benya, nem csak néhány nap alatt.
(Ha meg folyna, akkor már régen rossz lenne.) A tömítéseket lenne
érdemes ellenőrizni, ill. esetleg egy szakival szétszedetni az egész
karbit: pucolja ki, majd rakja jól össze... (Utána nem szabadna ilyet
csinálnia: nekem pl. 1 hét után is pöcc-röff a vas - önindítóval.) -
DigitXT
félisten
válasz bambucsa #14938 üzenetére
Ez a vidd el szakihoz szöveg ilyen általános... Ha te magad vagy
a szaki, nekem úgy is jó, csak általában olyanok kérdeznek szerelési
"tippeket", akiknek az egészről lövésük sincs, és csak elbarmolnának
egy olyan érzékeny műszert, mint a karburátor. Én sem hiszem, hogy
nagyon bonyolult lenne, ennek ellenére itthon én nem szedném szét a
karbit, mivel a "szakszerűtlen beavatkozás" többet árt, mint használ... -
DigitXT
félisten
válasz barack1997 #14942 üzenetére
Felesleges topik, zárni fogják.
Most mindenki nyisson topikot
a saját robogójának? Marhaság. -
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14955 üzenetére
2 első kerekű "kis robogót"
Piaggio MP3? Gilera Fuoco? -
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #14962 üzenetére
A Gilera nekem túl quados kinézetű.
Jah, brutál böszme orra van: szokott egy állni nálunk a cégnél.---
MÁS: ma este ismét kivettem a hangtompítót, és többet nem
rakom vissza... Nem érdekel, ha 70 éves koromban emiatt egy
kicsit rosszabbul fogok hallani (amúgy nem biztos, mert sajna
a szélzaj is ott van a szeren, főleg nagyobb tempónál pl. 80+),
de ha 28 évesen ottmaradok a f*szfej autósok miatt, akik nem
néznek, nem látnak, és (hangtompítóval) nem is hallanak...Történet dióhéjban: ma délután, a melóból hazafelé jövet féktávon
belül** elém kanyarodott egy "békésen parkoló" autó, mindenféle
előjel nélkül, és a mellékelt ábra szerint nulla körültekintéssel.Durva, hogy még akkor sem nézett balra, amikor kidugta az orrát:
ha még akkor megáll (csak kicsit kikanyarodva), akkor kikerülöm,
és kész. De nem, ő "telibe" kanyarodott, szóval nem maradt más,
mint satulni kegyetlenül... Az út meg épp vizes volt, tehát nem is
nagyon mertem az elsővel "keménykedni": a hátsó megcsúszott,
de az ilyenkor nem sokat lassít. (Sz'l technikailag sajnos nagyon
elbaltáztam a vészfékezést.) Így azon múlott, hogy nem vertem
telibe oldalról a baromarcú kocsiját, hogy azzal együtt, hogy nem
nézett sehova, legalább elég lendületesen csinálta a manővert*, s
mire odaértem, pár centivel (!) elhúzta előttem a seggét. Mondjuk
én kb. 10-20-szal mentem volna a becsapódás pillanatában, tehát
biztos lett volna belőle gáz - de így ráfoghatjuk, hogy megúsztam.Tanulság: parkoló autóknál fokozottan óvatosan, meg vizes úton
is, illetve célszerű kihasználni, ha már vizes, és megnézegetni a
gumik és a fék "határait" olyankor, amikor ez biztonságos, hogy
ha éles helyzet van, akkor merje az ember úgy "adagolni", ahogy
kell, mert a motorja (és saját maga) összetörése múlhat rajta.*: ebből egyébként az is következhet, hogy látott korábban, de
úgy gondolta, hogy elfér...! Ez mondjuk egy tipikus vezetői hiba,
amikor a "másik" távolságát fölülbecsüli, a sebességét meg alul.Szentségeltem neki egy sort (miután megálltam az autóján túl
kb. 5 méterrel): valamit mintha még makogott volna vissza, de
aztán mentünk a dolgunkra. (Azért remélem észrevette magát.)**: technikailag lehetséges, hogy még nem volt féktávon belül,
hiszen ha egy rendes vészfékezést hozok össze, akkor biztos
jó pár méterrel előbb megállok... (Persze ettől még ugyanúgy
szabálytalan volt az indulása: index nuku, körültekintés nuku,
a szabályosan közlekedőt vészfékezésre kényszeríti, de úgy
legalább rajtam nem múlott volna az, ha megállok akkor OK.) -
DigitXT
félisten
válasz slynevem #15018 üzenetére
Mondani bármit lehet... Én is kereskedésből vettem a robogóm, sőt, szervizből! Aztán úgy volt szar, ahogy - friss műszakival. Új akksi, hát persze: hova gondolsz, az +5K költség, tehát kevesebb profit... Jó lesz bele az, ami éppen indítja a motort, hátha nem veszi észre a vevő... Persze biztos nem mindenhol megy ez, és én csak "kifogtam", de azért én a jövőben is/már fenntartásokkal kezelnék mindent, amit a kereskedő állít.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
szóval kincs a becsületes hozzáértő szerelő
Pontosan. Én ezért viszem megint ehhez a sráchoz a gépet, mert "arany keze van", úgy összerakta nekem a cuccot, hogy hidegen is pöcc-röff, amihez még a gyenge gyári akksi is simán elég. (Bezzeg, amikor úgy kellett reggelente a gépnek imádkozni, hogy induljon, meg másodpercekig indítózni... Na azt nem komálta az akksi. Csak éppen az erősebb akksi beszerzése csak tüneti kezelés volt a részemről, kvázi felesleges.) Amúgy azért kellett visszatérnem a gyári akkuhoz, mert a kínai tuningakksi (spirálcellás, baszomnagy indítóárammal, meg minden) egyik pillanatról a másikra megmakkant. Pech. Ezekután viszont vicces az, hogy a 3+ hónapja félrerakott, már előzőleg is gyengélkedő, abszolút hagyományos (kb. gyári speckójú) akksi is megfelelt. Hát igen, könnyen indítható motorral kevesebbet kell szenvedni: ez a nem mindegy. (A visszacsere után egy darabig még vittem magammal a bikázót, biztos ami biztos alapon, de egy-két út után már rátöltött annyit, hogy nem kell aggódnom.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Chosen #15244 üzenetére
Az a baj, hogy ha van 50K-d, amit elköltesz egy motornak látszó tárgyra,
utána már nem lesz még 50-ed rá, hogy rendbe hozd - ill. hogy használd.
Csak úgy érdemes motort venni, hogy van még tartalékod - és akkor már
érdemesebb olyan árkategóriát megcélozni, ahol "működő" gépek vannak.De erről a többiek többet tudnak mesélni - én csak minimális tapasztalatból
mondom, hogy használt motornál a vételár a legkevesebb, főleg ha az eleve
nyomott, aminek általában oka van, még ha az eladó kamuzik is róla.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #15271 üzenetére
Én robogtam (kb.) akkor. Ingben, rövidnadrágban. De pont a nagy zuhé után indultam, és épp a második felvonás előtt érkeztem. Pár cseppbe meg már csak nem halok
-
DigitXT
félisten
válasz V.Stryker #15303 üzenetére
Nem ismerem a Habanát, ezért ez csak egy tipp volt a tünetekre.
(Nálam a Majesty-n valahogy így néz ki a benzincsap... Épp ma
kerültem vele közelebbi kapcsolatba - mivel tegnap este szerelés
közben véletlenül lehúztam róla a vákuumcsövet, ezt nem vettem
észre, s ma reggel pöcc-röff után kb. 2-300 métert tudtam menni,
majd leállt a gép, én meg csodálkoztam: na igen, benya nélkül...)Ha nálad is ilyesmi van, abba elvileg 2 cső kell menjen. Az egyik
megy a karbiba (azon jön a nafta), a másikon meg a vákuum van,
ha jár a motor, és ezzel nyitja a csapot... Azért gondoltam, hogy
nálad ezzel lehet vmi gond, mert ha a motor jár, akkor "nagyobb"
a vákuum, tehát nagyobb valséggel van nyitva* a csap, így át tud
jönni rajta a benya akkor is, ha már kisebb a "nyomása" (a szint
csökkenése miatt). Lehet, hogy meg kéne próbálni megszívni a
vákuumcsövet, és megnézni, hogy jön-e benzin akkor is, ha már
alacsony a szint a tankban. Kellene neki, és akkor indulna is.*: ha tökéletesen működik, akkor persze az indításkori "kisebb"
vákuumnak is elegendőnek kellene lennie a nyitásához.Szerk: ja igen, ebben az esetben a csöveket is érdemes átnézni,
nekem pl. kritikán aluli töredezett sz*rok voltak, mielőtt cserélve
lettek, ami elég érdekes anomáliákat okozhat (már csak azon az
egyszerű elven is, hogy ha nincs vákuum, akkor nincs benzin se).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz V.Stryker #15314 üzenetére
Akkor az utángyártott 5800-ért jó vétel?
Hát ehhez képest feltétlenül.Köszönöm, hogy segítesz.
Nincs mit - de azért várd meg a többiek véleményét,
én nem vagyok vmi nagy spíler a szerelgetésben.
(A rittyegős hangra viszont van egy tippem, hogy mi
lesz a válasz: nem lehet ez alapján "távgyógyítani".)Szerk: esetleg megkockáztatnék egy olyan ötletet,
hogy ha bemelegszik, nem veszi vissza a szívatót.
(Csak ugye nem ismerem a Habanát, így azt sem
tudom, hogy automata, vagy manuális van benne.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Topiccsendőr #15399 üzenetére
Ha kötekedni akarnék, azt mondanám. hogy ezek egyike sem 70 ccm. Amúgy a 90 már elég közel van a 100-hoz, ennyit pedig simán be is kamuznak, ha marketingről van szó. (Pl a Maja sem 180 ccm. csak 175, ha jól emlékszem, de a neve attól még 180.)
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #15403 üzenetére
Szuper.
-
-
DigitXT
félisten
válasz kkrisi #15431 üzenetére
Nem tanítanak 1000-es mocival. A lehető legkisebb 500-ast veszik elő, ami éppen megvan 50 LE (mert annyinak meg kell lennie, ha korlátlanra akarsz vizsgázni), aztán ennyi. Nulla tapasztalattal amúgy is életveszély egy literes motorra felülni, bár mint a motorozásban minden, ez is fejben dől el: ha észnél vagy, kevesebb eséllyel halsz bele, de ott már a technika is kegyetlen. Kis hibákra is nagyon büntet... Vezetéstechnikai tréningen való részvétel erősen ajánlott, szerintem.
-
DigitXT
félisten
válasz slynevem #15435 üzenetére
A kocsitok megy 300-zal? Btw. meg lehet kérdezni a (nagy)motoros topikban: nekem ezt a 8 litert egy GSXR1000 tulaja mondta személyesen, és azt is, hogy azért jár sokszor inkább a robogójával a városban, mert az olcsóbb, meg pl. bevásárlásra is használható. Egy sportmotor alapvetően nem városba való (hanem legfőképp versenypályára), ezért nem is a praktikussága, fogyasztása, és egyéb, általában gyakori érv mentén választja az ember, hanem egész más tényezőkre figyel. De ez itt off.
-
DigitXT
félisten
válasz kkrisi #15495 üzenetére
Nem átlátszó plexi alatt mit értesz? Amúgy ha a menetszél "letépi" a
bukódat, már régen rossz, sokkal nagyobb erőhatásokat ki kell bírnia
a rögzítésnek, egy esetleges baleset esetén, különben sz*rt sem ér...
10K körül szerintem csak olyat kapsz, ami amúgy is annyit ér: necc.
Nekem jó 10 évvel ezelőtt is majd' 40K volt a bukóm, pedig akkor még
motorom sem volt. Lassan csere-éretté is válik persze, lehet, hogy az
ősszel le is cserélem... Nyilván soha nem szeretném letesztelni, hogy
az anyaga elöregedett-e már (nem sokat hordtam 2 évvel ezelőttig). -
DigitXT
félisten
Általában külföldről behozott motoroknál van ez: ezeknek még soha nem volt magyar papírja, szóval még egy regadó is befigyel, és az "első" műszaki drágább is, mint egy "sima". Szerintem 20-30 helyett nyugodtan számolj 70-80-at, mire rendszám lesz a motoron, és forgalmi a zsebedben. Persze ez ccm és évjárat függő (ahogy az átírásnak is vannak ccm függő költségei).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Killing #15525 üzenetére
Ez valami modern kori Iron Man verseny akar lenni?
Értelme ennek nem sok: jó 10 óra utazás, és... Mit
is akarsz Balatonföldváron csinálni, hogy "megéri"?Szerk: szvsz nem a moci döglik majd a 30+ foktól,
hanem a vezetője... Pláne, ha megáll, és nem lesz
menetszél. A motoros ruhája felforralja az agyvizét.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PLaci58 #15562 üzenetére
Ez a régmúlt fiatalságomat juttatja eszembe. Hol volt akkor kocsi.
És hol volt akkor még olyan forgalom az utakon, mi ma?
Szvsz picit veszélyesebbé vált a közlekedés az évek során.
20-30 kilométert ma is leteker simán az ember, de mondjuk
kamionoktól, és baromarcú autósoktól hemzsegő úton már
meggondolja, hogy megéri-e a kockázatot... A 250 km meg
nem kicsit több, hanem sokkal több, ráadásul aznap vissza
is akar jönni, ami 2x250-et jelent, az meg már brutális lehet
egy seggel a kis robogón, dög melegben. Ja, azt írja reggel
megy: ha 5-kor elindul, akkor is min. 10-11 lesz, mire odaér.
Ki fog készülni, képletesen szólva "felforr az agyvize". Azért
kíváncsian várom a beszámolót a "flúgos futamról"... -
DigitXT
félisten
Na most úgy gondolom tőlem senki nem menjen el 20cm-rel
Alapvetően egyetértek az igényeddel, de sajnos a KRESZ szerint
benne van a pakliban, hogy az egy nyomon haladó járművet, pl. a
kétkerekű motorkerékpárt, vagy (a topikba illően) a segédmotoros
kerékpárt megelőzik sávon belül - ugyanis ez teljesen szabályos.Veszélyesnek veszélyes, de attól még szabályos.Lenne - én sem
szoktam ezért soha "nagyon lehúzódni", inkább a sáv közepe felé
tartok. Más kérdés, hogy általában én előzöm az autókat, nem ők
engem, mivel sokan a pöcök 50-nek élnek (ami valójában <45).Teszem hozzá, én egy 180-as, elég nagy testű robogót hajtok. De
azért egyszer volt olyan vicces nőci, aki gondolta, hogy bebújik a
sávomba mellém... (Mondom a sávomba!) Csak hát épp volt ott
egy szép gödörkombináció, amit épp szlalomozva abszolváltam...
Volt nagy fékcsikorgás, én meg csodálkoztam, hogy ezt hogy?
(Előtte ugyanis nem jött mögöttem senki -> nagy tempóval kellett
megérkeznie egy elég hülye helyen: Erzsébet híd, pesti hídfőnél.)Ugyan olyan értékű jármű vagyok a kresz szempontjából.
Ja, de bizonyos szempontból mégsem, mert pl. te nem előzhetsz
autót sávon belül, még ha erre a hely adott is volna, csak "fordítva"
lehetséges a dolog. Persze ez nem túl logikus megkülönböztetés,
de attól még igaz. Viszont legalább a buszsávot használhatod, és
a piros lámpánál is előre mehetsz - utóbbit próbálja meg az autós!
(Előbbit sajnos szokták, és még nekik áll feljebb, ha van valami...)
Új hozzászólás Aktív témák
- Hálózati / IP kamera
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- OpenWRT topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Láncfűrész topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen