- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- SSD kibeszélő
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Kilép a PC-s piacról a Noctua
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2024 - a visszatérő
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
ph A Microsoft saját nagy címe ötközött bele először a DirectX Raytracing masszív limitációjába.
-
Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
ma A Spark 20-as széria telefonjaival indítanak hazánkban, a negyvenezertől százezerig terjedő ársávban.
-
Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
it Az Apple megkért egy bírót, hogy ejtse az USA igazságügyi minisztériumának és 15 amerikai államnak az ellene indított, trösztellenes perét. Azt is megmondták, hogy miért.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz vaksi8 #25271 üzenetére
Tudom mekkora a 400-as Maja: Burgman kategória.
Vagy pl. a 600-as SilverWing: b*szottnagy gépek.Szerintem ezek pont NEM a városban szaladgálós
robogók, hiszen írtam is, ezek már "fotel-robogók".
Ettől függetlenül van, aki ilyenekkel jár a céghez.Megint attól függ, hogy mire kell a motor? Nekem is
korlátlan* jogsim van, mégis 150-es ill. most 180-as
robival jártam/járok dolgozni. Erre ez kiváló. Persze
nagy tisztelője vagyok a nagyobb gépeknek, s nem
zárom ki, hogy egyszer lesz másik motorom is.De mondjuk épp olyan értelmetlen felülni pl. 1000-es
szupersportra, és "robogónak" használni a városban.
Mindennek meg van a maga felhasználási területe.*: azaz jó nagymotorra, de az nekem nem praktikus.
(Én kifejezetten szeretek "robogózni" a városban, de
nincs különösebb bajom a váltós motorokkal sem.
Van aki a supermotóra esküszik, de annak pl. nincs
csomagtartója, ami nekem elég fontos szempont.) -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #25310 üzenetére
Nem dobja le a szíjat, csak old a kuplung.
Fordítva meg, ha ilyenkor gurulás közben
ráhúzod a gázt, először zár a kuplung, de
NEM ugyanúgy csúszik, mint induláskor:
vissza kell állnia a hajtásláncnak az adott
tempóhoz, amiatt érezhetsz anomáliákat.
Nem beszélve arról, ha közben egy lejtőn
jól fel is gyorsultál... Szerintem nincs is ott
semmi hiba + feleslegesen kínzod a CVT-t. -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #25313 üzenetére
Nem arról volt szó, hogy tuningolták?
Akkor lehet, hogy cserélték a kuplung
rugóit is, így később nyit és hamarabb
old, tehát hatványozottabban jön elő a
jelenség... Valszeg eddig kisebb tempó
kellett az oldáshoz, így adott helyen el
sem jutottál addig, max. direkt fékezve.Boltot sajna nem tudok. Van egy bevált
szerelőm: hozzá viszem, ha van valami.
(Műszakira leszek kíváncsi, hogy milyen
macera lesz, ára, hova fogom vinni stb.)Mobilról vagyok: nézem a meccset is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #25315 üzenetére
Pont erről szól a tuning. Finomhangolás. Bár nem tudom,
hogy a kontrasztrugót minek cserélték, inkább előbb a variónál
kellett volna körülnézni. Azt írtad, pörgősebb lett, ebből én arra
gondoltam, hogy könnyebb görgőket kapott: ha "csak" erősebb
rugókat a kuplungba, akkor később nyit, hamarabb old. Jobban
kilő tehát, csak fel kell a megfelelő fordulatra pörgetni. Csalóka
a dolog, mert ha belenyúlnak a varióba (és hát a kontrasztrugó
a szíjra erősen hatással van, tehát tekinthető annak), akkor az
adott motorfordulathoz más kuplungfordulat fog tartozni. Szóval
félre is lehet hangolni az egészet: rossz esetben rosszabb lesz
a gyorsulás, mint gyári állapotban volt... Könnyű mellényúlni.(Igazából legkorrektebb az lenne, hogy teljesítménypadon mért
maximális nyomatékhoz/-motorteljesítményhez lenne hangolva,
majd a tuning után a hatás is ellenőrizve lenne. De az drága.)---
Nekem bevált, abszolút megbízható és korrekt szerintem...
Természetesen tud alkatrészeket is szerezni: amit kellett azt
kicserélte... Féktárcsát nem tudott hirtelen felhajtani, így még
mindig a régivel járok, de nincs vele baj. (Majd rendelek egy
utángyártottat, aztán felrakatom vele - csak jönne már fizu.)Amúgy milyen formában kerested a Yamaha szervizt? Ha csak
e-mailben, meglehet, hogy azért nem reagáltak. Csörrenj rájuk!
(A másik meg, hogy a márkaszervizek általában drágák, és hát
az új motorok kötelező szervizeivel tudnak jól lehúzni. Egy régi,
használt 50-esre talán nem tudnak elég "zsíros" ajánlatot adni.)Ui: a Multivar-ról olvastam vmi külföldi oldalon, hogy fasza erős,
gyors lett a cucc, csak nagyon pörög/hangos a gyári állapothoz
képest: ez nem jön be a csávónak, így ő a gyári Leóra szavaz...
Meg is találtam. (Csak azt nem értem, hogy akkor minek vette?
Előtte nem tudta, milyen hatással lesz ez a motor karakterére?)Szerk: nemrég olvastam egy érdekes cikket ezekről. Persze,
sokan nagyobb hengert raknak fel, meg fúvókát cserélnek, stb.:
az A tuning, de ugyanúgy a tuning része az erős motorhoz való
hajtáslánc hozzáhangolás. Ha neadj'isten a gyári beállítás nem
az ideális - vagy nem az ember szája íze szerint való -, akkor a
hajtásláncba a legegyszerűbb belenyúlni. (Görgők/rugók, vario.)
Gondolom neked sem véletlen nyúltak bele. Valamit valamiért...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Bátor ember vagy. Én innen vettem a Majesty-met friss műszakival, és
1000 km múlva elszakadt a szíjam. Jól "rendbe rakták" a műszakira.Ja: azzal kezdte a gép, hogy első nap nem tudtam vele melóba menni,
mert az akksi is szar volt, és a szívató is, így odáig jutottam, hogy egy
első röffenés után leállít - utána már megforgatni sem tudta az önindító.
(Berúgókar nincs...) Csere akksit legalább adtak ingyen, érezték, hogy
ez azért így ciki. De ilyen nem érek rá, szereld be magadnak stílusban.Továbbá innen származik a híres* mondás: a Yamahákat úgy indítjuk...
(Hogy durván játszani kell a gázzal, és három imát elmondani mellé.)
Meséltem a szerelőmnek (akihez azóta járok, hogy a kollégám odavitte
a szíjszakadt gépem, amit betoltam a céghez: ő régről ismeri a srácot),
ő csak annyit mondott nevetve: Úgy indítjuk, ha nem működik a szívató.
Ő meg megcsinálta a szívatót, és azóta pöcc-röff a gépem. Egyszerű...De ez már csak ilyen sírvaröhögős. Amúgy láttam, hogyan szerelik/ütik
más gépét, amíg ott voltam. Szerintem minimum: nem lelkiismeretesek.
(Tudom, nagy palimadár voltam. Pont, ahogy a kereskedő szereti! Nulla
tapasztalat, maxi bizalom (mondjuk ki: naivitás), és első (2.) robogója...
Az első SYM VS 150-em is innen volt. 2009-es újnak hirdetett - 2006-os
volt. Ja, és 125-ösnek vettem, de 150-es volt: mendegélt is, csak kisebb
vagyon lett volna forgalomba helyeztetni, így hát becseréltem a Majára.)*: nem az, csak nekem: utólag már csak röhögök az egészen... Megvan
még a számuk, gondoltam rá, hogy oda kéne csörögni, hogy intézhetnék
(megint) a műszakit okosba: bennhagyhatnám a xenont... Merthogy nem
vitték azok a gépet sehova, az tuti. Olyan állapotban nem ment volna át... -
DigitXT
félisten
Nézd, amikor odavittem olajcserére a gépet, nekem is lecserélték az olajat.
Meg amikor vettem rá új gumikat, akkor azt is rendesen felrakták! (Dumálni is
lehet velük, néha egész viccesek, nem ez a gond!) Hanem hogy eladnak vmit,
amiről tudják, hogy sz*r, és hát ezt-azt cserélni kellett volna, de úgy már nem
annyira éri meg nekik: ráhagyják. Ez a része inkorrekt a dolognak. Érted. Egy
szerviz (és kereskedés), tehát azt gondolhatod, hogy amit kiadnak a kezükből
az rendben van. És hát nincs. (Vagy csak én voltam nagyon peches, hihihi.)Én se reklámból írtam a jó tapasztalataimat kollégám régi ismerőséről, hiszen
nekem sincs ott érdekeltségem. Csak ott korrekt megoldásokat tapasztaltam,
emitt meg nem. (Kizárólag tényeket írtam - ami velem történt a szervizben.)Szóval ha neked mindig minden flottul ment, nem mondom, hogy az én lassan
2 éves tapasztalatom miatt mostantól ne menj oda - dehogy! Csak azért ha vki
innen akar motort venni, akkor nem árt, ha kétszer is meggondolja, tutira jó-e...Viszont: ajánlottak sportkiput (Leovince lett volna, csak épp nem Majára való):
állítólag leszedte a gyárit, és akkor jött rá, hogy nem megy fel. A munkadíj
meg azért befigyelt... Mondjuk nem bántam, hogy NEM lett jó, mert kinézetre
is nagyon ratyi volt, és hangra sem lett volna sehol a 4Roadhoz képest.
Ugyanez a plexivel: szerzett hozzá egy NEM rá valót. És ott mutogatja, hogy
nem megy rá, most mi lesz? Pedig stimmel a kód. Stimmel az üléssel. Csak
az ülés nem az, aminek a 180-as Maján kéne lennie. Hoppá. Szóval valahogy
nem győztek meg a professzionalizmusukról ebben a témában... (Ígértek ám
xenont is, csak aztán azt mondták, hogy nem megy bele. Valóban: nem jó a
H4 bele. De állítólag H7-et tudtak volna belerakni, csak akkor nincs refi. Oké,
de miért nem tudták időben közölni, hogy gondolkodhassak rajta? Megyek
a gépért, és a fele "tuning" nincs meg, amit amúgy elvileg megbeszéltünk.)Na ezután volt, hogy én raktam bele xenont, én vettem/tettem rá a 4Road-ot,
és én rendeltem és szereltem fel a plexit is. Meg lett oldva, aztán kész.
(Ebből csak a xenon a gányolás, a többi az full origi alkatrész felszerelése.)De amúgy megerősítem: ingyen kaptam 1 csavart a légszűrőházhoz, ami már
nagyon zörgött, még jó, hogy nem hagytam el. (De azért mondani akarták azt
is, hogy biztos a sisaktartóm zörög... Szóval nem árt "határozottnak" lenni.) -
DigitXT
félisten
válasz Criton #25403 üzenetére
Mivel a robogók általában nyomatékmaximum dolgoznak a CVT miatt, így
egy váltós gép simán lehet, hogy rosszabb lesz erőben/gyorsulásban, stb.
El lehet persze szöttyögni egy 50-es váltóssal, s jó buli, csak közlekedni
nem az igazi vele. Rég is volt, amikor gyerekként Yamaha DT50-nel toltuk. -
DigitXT
félisten
válasz Criton #25406 üzenetére
A "Végzet Hegyén" leszel vele bajban... Amikor fogy az erő, dobni kell vissza
a fokozatot, de ha nem vagy nagyon gyors, akkor a váltás közben még többet
lassulsz, és lehet, hogy az eggyel lejjebbi fokozat is kevés lesz. CVT-nél ez
nem játszik, ott mindent megold a variátor helyetted... Szóval kényelmes-e?
Próbáld ki, majd meglátod... Szerintem nagyobb emelkedőkön nagyokat lehet
szívni egy váltós 50-essel, de arra valóban jó, hogy a kezelését úgy alapfokon
megtanuld. Utána egy 250-es sem lesz nagyon más, csak jobban hátbarúg.
(Hiába fogod 500-ason csinálni a jogsit (minimum 50LE), akkor is előbb kisebb
gépre fog az oktató felültetni, jó esetben, hogy "ismerkedj a technikával".)Szerk: egyébként autós jogsival a kézben nem lesz nagyon meglepő a dolog.
Persze, kézzel kell kuplungolni, meg lábbal váltani (szekvenciális), de amúgy.
Nekem fordítva volt: előbb tanultam meg motorozni, mint lett volna B jogsi, és
így az autó kezelése volt már egyszerű, mert pl. a kuplungot alapból éreztem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #25414 üzenetére
Leteszi a vételárat, próbálgathatja: ha eldobja, már az ő kockázata.
Amúgy szerintem nem lenne különösebb baj nagyobb váltósokkal Bp-en,
amik pl. nyomatékból is tudnak gyorsulni és gurulni. De egy ilyen 50-est
tényleg állandóan pakolni kell ide-oda, ha az ember haladni akar. Nem
beszélve arról, hogy milyen "szánalmasan" néz ki egy "sportmotor", ami
a zöld lámpára elkezd zümmögni, kék füstöt tolni és alig gyorsulni.
Akkor már tényleg inkább robogó. (A "sportmotorban" meg legyen erő.)Amúgy melóba járni meg főleg robogó: csak beledobod a sisakot, meg a
kabátot, s már mehetsz is az irodába utcai ruhában. (Csomagtartó rulez.)
Persze rendes motorokra is szerelhető doboz: itt a garázsban csak olyat
látni, hiszen senki nem akar kezében a sisakkal flangálni egész nap...
Szerk: na jó, van aki nem rakott dobozt: otthagyja a cuccot a motoron...
Vannak azért elég szép gépek errefelé. Mind robogóból, mind váltósból...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #25425 üzenetére
Legalább nem tekert órás.
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #25465 üzenetére
Vidd el a Babóékhoz, hogy nézzék át...
#25467: továbbra sem működik a távszerelés
fórumon keresztül, pláne egy ilyen homályos
hibaleírás alapján. Elnézést a mókázásért.Ha tuningolt a gép, akkor lehet, hogy nincs
jól összehangolva a kuplung és a varió. (De
akkor minden indulásnál csinálná: passz...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #25515 üzenetére
Amire nem szeretnél reakciót, azt ne közöld.
Az még hagyján, hanem rákérdez, hogy lehet-e a kuplung.
Pedig le lett írva, hogy a hajtáslánc egésze lehet...! Ennyi.Criton: ha meg tudnánk mondani, hogy biztos túl nehezek
a görgők, azért tapasztalod a jelenséget, mennyivel lennél
előrébb? Veszel könnyebb görgőket, és otthon cseréled?
Ugye nem: akkor viszont úgyis (egy) szerelő fogja átnézni,
innentől meg holt mindegy, hogy mit tippeltünk itt neked...#25480: azért kell cserélni, mert "elfogyott" 43000 km alatt.
Oké: ha én fogom cserélni, akkor mindent jól meghúzok.
Viszont nekem annyira nem sürgős. (Csak jövő héten jön a
cucc (Grimeca már nincs, így Adige lesz), a műszaki meg
20-án jár le, tehát simán csináltathatom a szerelőmmel is.)
Mégiscsak ő a szakember: egy pár ezrest megér a tuti...#25518: most már az is baj, hogy hozzászólunk? Előtte az
volt a baj, hogy nem szólunk hozzá: fene igazodik ki rajtad.#25516: szerintem az ide írogatók többsége sem 15..16.17
éves... Én pl. 29: de mondjuk 30 fölött is lehet kezdő valaki
valamiben, nem? Ilyen szempontból a kor nem jár előnnyel.
Egyszerűen egy ilyen hibaleírásból nem lehet pontosan azt
mondani, hogy cserélj ezt-és-ezt, mert az a baja a gépnek.
És ha kétszer írod le ugyanazt, kétszer kérdezel rá, mégis
milyen reakciót vársz? Szerintem kár a stíluson lovagolni...
Nem muszáj minden HSZ-re válaszolni, egy adott probléma
lecsenghet úgy is, hogy nem fejtegeted tovább, és kész.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #25519 üzenetére
Két éve lesz nálam (07/20-án), 35000-rel vettem: évi ~4500-at rakok bele.
Igen, én gyakorlatilag csak városban használom: az előélete nem ismert.Szerk: télen nem hajtom, szóval csak "szezonban" megy bele rendesen,
főleg csak melóba járással... De nem riadok vissza attól, hogy elguruljak
valami beszerzendő PC-s cuccért pl. Dunakeszire, stb. Szóval egy-két
hosszabb szakasz befigyel, de általában ritka. Átlag hétköznap ~20 km,
bár mostanában ki szoktam ugrani Barátnőmmel ebédelni, az +2x4,5.
Szóval semmi extrém. Viszont: 41750 óta benne van a SpeedoHealer,
így ~10%-kal kevesebbet mér távolságra (a sebesség pontos - az volt a
célom!), tehát a szervizelendő dolgoknál figyelembe kell majd vennem...
Magyarán lehet, hogy már 43125-nél járok, csak az óra máshogy tudja.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #25617 üzenetére
Sőt, néha motorozás helyett is, ugye?
MÁS: tegnap nem tudtam megelőzni egy pizzafutárt (hegynek felfelé). Ránézésre a mocija nem volt túl nagy. Rendszám ugye nem volt rajta (minő meglepetés), de nem tűnt túl brutál gépnek sem, ennek ellenére ugyanúgy gyorsult, így végül vissza kellett sorolnom mögé... Mondjuk a kanyarban majdnem eldobta, mert a kipuja leszakadt borítása leért, ahogy döntötte, LOL.
Nekem ezzel egy bajom van (oké, nehéz pilóta VS. könnyű is biztos játszott, és nem az én javamra, de azon kívül): ~6000-nél nem ment feljebb a fordulatom, nyélen... Ott meg még nincs meg a full nyomaték, a full teljesítmény meg de pláne nincs. Nem értem, miért ott "váltott"... Viszont a jó hír, hogy épp ezelőtt az eset előtt rendeltem egy Multivart, egyszer élünk jeligére... Elég kíváncsi leszek, hogy mit fog hozni, pl. fel fog-e pörögni ilyenkor? Szerk: pl. 7-8000-ig?
Mondjuk mostanában marha meleg van, bár ha rendesen működik a hűtéskör, akkor túlmelegedés nem történhet, de én már semmiben sem vagyok biztos, úgyhogy kap egy vízhőmérőt is. (A figyelmeztető lámpa kábele folyton lejár a csonkról, így a levegőben lógva villog, ahogy hozzá-hozzáér a blokkhoz, magyarán momentán sz*rt sem ér: ha tényleg túlmelegedés lenne, nem jelezné. Megnézetem majd Gergővel a vízpumpát is, mert tavaly, amikor tömítést cserélt, azt mondta, hogy ahhoz nem kapott, ezért csak pasztával van megkezelve...)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #25744 üzenetére
Jó, csak ahhoz (egy picit) húzós árban van.
Ha én is 20K-ért le tudtam volna akasztani,
biztos kevesebbet agyalok rajta: 36-ért már
egy picit gondolkodós, hogy tényleg kell-e?
Nekem jövő héten jön, aztán meglátjuk...sajtosbeats: kisteherautó/utánfutó@ismerős,
vagy fizetsz, mint a katonatiszt... (Persze az
ismerősök sem ingyen dolgoznak, sajnos.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #25968 üzenetére
Te most el is akarod vinni szervizbe a motorod, vagy csak különböző
cégeket tesztelgetsz, hogy milyen gyorsan reagálnak a mailjeidre?
Én sem nagyon szeretek telefonálni, DE amikor muszáj, és gyorsan
kell valami, akkor nem fogok e-mailt írogatni, mert az nem "azonnali". -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #26041 üzenetére
Szerinted g@bo ilyen széttuningolt masinákat keres napi közlekedésre?
Ugye, hogy ugye. Egy utcai, napi használatra szánt gép nem üzemórás.
Szerintem. (Ha mégis, akkor nem utcai, napi használatra szánt gép.)
Arra akartam rávilágítani, hogy az a szervizköltség számítás (vélhetőleg)
nem jól aránylik egy sima utcai géphez, ami nem pár órát fut 2 "felújítás"
közt, hanem simán 1000 km-ekben mérhető futásteljesítményt produkál. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #26087 üzenetére
GP800 nagyon korrekt áron.
Ez mekkorát léphet... Egyszer ki kéne próbálni... -
DigitXT
félisten
válasz Teasüti #26104 üzenetére
Természetesen van motorfék. Egész addig, amíg le nem old a kuplung.
Nem te váltasz vissza. CVT váltó: Continuously Variable Transmission
Azaz folyamatosan változik az áttétel a terheléstől függően. A gázzal
értelemszerűen azt szabályozod, hogy mennyire húzzon a motor... -
DigitXT
félisten
Pénteken visszacseréltem az izzókat gyárira: LED-ek, xenon ki,
ill. lámpatestcsere, mert a H4-es bi-xenon kicsit bele volt faragva.1) az 5W-os helyzetjelző sárga fos -> a fehér LED gyönyörű volt!
2) a féklámpák nem azonnal kapcsolnak -> a LED-es ugye igen!*
3) az index hasonlóan lassabb reagálású (az izzó hátránya ez**),
viszont az első bevallom szebb narancssárga, mint a sárga LED.
Hátul van egy narancssárga belső búra az átlátszó külsőben, így
ott nincs nagy különbség, de elöl szebb az izzó + erősebb fényű.*: közlekedésbiztonsági szempontból ajánlott is ez a tulajdonsága,
mert egy hirtelen "szituban" számíthat pár tizedmásodperc, amivel
a mögötted lévő hamarabb veszi észre, hogy "vmi történik" előtte...**: az izzó hátránya továbbá, hogy vagy 3 féklámpaizzót kellett ki-
próbálnom, mire egyet találtam, ami működik is: a LED nem ég ki.Mindent kipróbáltam - csak a fő izzókat nem, mert ahhoz ugye be
kell indítani a motort ("okos" találmány az automata felkapcsolás).
Szerk: ugyanis zárt helyen szereltem, próbára meg nem toltam ki.Ma jöttem haza, az egyik tompított égett csak - mondom fasza.
De fél km múlva az is elment. Szerencsére refi ment mindkettő.Viszont! Annyira "gyertyaláng" az egész, hogy az már fáj. Lóf*szt
nem lehet vele látni, de nem is ez a legnagyobb baj, hanem, hogy
engem sem látnak így! Eset: autó áll a jobb oldalon. (Helyzetjelző
ég, nem fékez: gondolom ott parkol, félreállt, mittudomén, de nem
tűnt nagyon veszélyesnek.) Kb. 50 méterre lehetek, amikor bármi
előjel nélkül (index nuku, körültekintés nuku), keresztbe fordul.Nem sokon múlt, hogy telibeverjem. Talán ha bent van a xenon
észrevesz. Talán ha "ordít" a kipu, észrevesz... Talán. Egyik sem
biztos, de néha bármelyik elég lehet, hogy egy ilyen váratlan sz*r
ne üssön be. Gondolom ő sem kinyírni akart - de nem vett észre.Én meg nem készülhettem fel, mert semmi nem utalt arra, hogy
mindjárt be fog fordulni a szemben lévő (utólag láttam) garázshoz.Csak tanulságképpen írtam le. Műszaki vizsga rulez... Ahol nézik,
hogy megfeleljen a motor ilyen-olyan szabványoknak, amik szerint
nyugodtan feldobhatod a bakancsot. Szabályosan. A Babettára és
a Simsonra talán elég volt a gyertyaláng, de egy normál motorra?!
És nem azt mondom, hogy száguldoztam... Csak jöttem 50-nel a
hegynek felfele. Lehet, jobban jártam volna, ha csak 30-at tud...Vizsga után megy vissza xenon, és a LED-ek. Esetleg elöl a gyári
indexizzót megtartom, mert annak jobban tetszik a fénye: ennyi.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jozsi252 #26354 üzenetére
Hát jah. Mikor elkerültem az ütközést, "megtaláltam a dudát" én is,
meg anyáztam egyet - amúgy mentem a dolgomra az utamon tovább.Viszont ma reggel néztem az egyik izzót, hogy izzószál nélkül "még
jó", hogy nem világított... Egyelőre beleraktam egy emelt fényűt, mert
az volt kéznél: legalább világít, bár az is rém gyenge összességében.
A másik viszont "kontaktos" lehetett, mert azóta úgy néz ki, világít.A xenon nekem (duplalámpás a cucc) vmi 24K-ban volt: slim trafó, stb.
Viszont nem belevaló, mert más a foglalata - és hát szórt fénye is elég
nagy, tehát kicsit vakít is sajnos... Szóval nem 100%-ban ajánlott! Még
azon gondolkodom, hogy projektorosat kéne venni, úgyis van már elég
lámpatestem, amivel lehet kísérletezni. De hát semmi sem szabályos!
Ha emelt fényerejű izzót raksz be, már elvileg az sem, mert nem gyári!A hőjét simán bírja a lámpatest, mivel nem fűt jobban, mint az izzó.
35W-ot fogyaszt ugyanúgy, csak több fényt bocsájt ki, mert más elven
működik. Állítólag probléma is szokott lenni, hogy az izzó melege terv
szerint leszárítja a lámpabúrát (ha vizes lesz), a xenon meg nem, s ha
vizes, az nem jó, mert a vízcseppek is szórják a fényt, így jobban vakít.
Elvileg kötelező hozzá fényszórómosó berendezés használata autóban:
motorban ez azért érdekes lenne, mert nincs ablakmosó sem. Ahogy
persze automata magasságállítás sem. Ennek ellenére van gyári xenon
néhány motorban, pl. egyik kollégám böszme BMW-jében is van... -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #26447 üzenetére
Egyedi, de attól még... Ronda, mint az bűn. Japók
is szoktak ilyen f*sságot csinálni pl. Majestyvel. -
DigitXT
félisten
válasz Bati0501 #26556 üzenetére
Csókolom, ez nem a robogós topik? Btw. az nem a PH!, hanem a
Hardverapró, és NEM a site-ot cikizi, ha valaki egy manapság tipikus
fél-analfabéta hülyegyerek hirdetését kirakja egy (amúgy nem tudom,
milyen) oldalra. Hol itt a cikizés? Mondjuk nem is érdekel nagyon.
runner 125: simán lehet valós hirdetés, tele van az apró hasonlókkal.
Szerk: vagy ha nem is tele van, de biztos lehet találni ilyet nem egyet.ON: megvan a friss műszaki. A bal első tompított a szívbajt hozta rám
(a vizsga előtt kb. fél órával), mert a kábele kicsit kontaktos: erre csak
most jöttem rá, ugyanis nem használtam korábban ezt a kábelt (mivel
a xenont cakk-pakk cseréltem egyelőre gyárira, kábelestül/lámpástul).Szerencsére a vizsgán (éppen) világított. Amúgy a moci is csillogott,
már amennyire tud, mert tegnap kicsit lemostam, és szilikont is kapott.
A féktárcsa is tegnap lett cserélve: a fékhatás rendben volt. Kicsit visít,
de hát ez van, majd bekopik. De valszeg kap majd egy új fékbetétet is,
de csak akkor, amikor megy fel a Multivar. (Jövő hét - vagy augusztus.)Ui: az alvázat elfelejtettem lemosni: kicsit keresgélni kellett az számát,
de a kosz alól gyorsan előkaptam, amikor kapcsoltam, hogy hol van.
A kipun sem nagyon kötekedtek (hangtompítóval diszkrét + road legal).
Igazából teljesen sima volt a dolog, de azért kicsit izgultam, hiszen ez
volt az első. Jah, az Autóklub egyik vizsgaállomásán voltam, a céghez
közel, hogy ne kelljen szabit kivenni: kb. egy órát tartott a procedúra...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bati0501 #26562 üzenetére
Öreg kecske nem vén kecske. Jövőre lesz 10 éves,
de egyelőre rendben van. Párszor biztos elfektették, mert
szépen le van nyúzva itt-ott, de hát az nem én voltam.
(Nekem egyszer álló helyzetben borult el, szegényke.)Természetesen az előnyösebb oldaláról fényképeztem...
A másik oldalon az ülésen a bőr kezd szétmenni: ilyenkor
vmi mesterhez kell vinni, aki húz rá egy új bőrt? Szerintem
fekete kellene rá, ha lehet választani, ez a szín ugyanis tök
nem gyári. Naná, egy 125-ös ülése van benne: LEGO rulez.1F2X5: elvileg a szilikon a barátod... (Tényleg segít.)
Légszűrőház/sárvédő/sárhányó: mind "újszerű" lett tőle.
Szerk: nem mondom, hogy hibátlan munkát végeztem, sőt:
nem nagyon szoktam lemosni a gépet + a szilikont is csak
most használtam először, és kevés időm is volt az egészre
tegnap, de mégis: szebben nézett így ki a gép a vizsgán.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #26569 üzenetére
Ekkora képből sok minden sajna nem derül ki
Kattints rá jobb gombbal, és kép megjelenítése.
Nagy az a kép, csak újabban a PH motorja úgy
rakja be a fórumba, hogy kicsinek látszódjék.Szvsz ez nem igazán jó megoldás, mert ugye
1) a háttérben jóval nagyobb az adatmozgatás.
2) nem "kattintható" a kép, csak megjelenítős
trükkel jön elő a tényleges mérete, felbontása.
3) a felhasználókat arra ösztönzi, hogy simán
tolják be a legnagyobb elérhető képet, majd a
fórummotor megoldja... Nem oldja meg sajnos.
(Csak amikor feltöltöd ide, akkor csinál hozzá
kis képet, de ha máshonnan linkelsz, nem.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #26632 üzenetére
Felesleges beírni valamit, hogy én tudom, de nem mondom el.
Majd írd akkor, ha lesz időd: ez az egész nevetséges. (Munka
mellett volt és van időd több HSZ-en keresztül magyarázkodni,
meg (viszonylag) hosszú OFF HSZ-eket írni, de a problémáról
egy szót sem... Csak annyit, hogy én tudom, mi volt: hehehe.)SymbianOS: ez meg a másik. Miért ne lehetne leírni, hogy épp
mit feltételeznek a szervizben? Ha már "feldobtátok a labdát", és
amúgy is itt vagytok a fórumon, akkor miért arra van csak időtök,
hogy jókat tereljetek? Inkább ne írnátok semmit. Benéz az ember
a topikba, mert látja, hogy vannak új HSZ-ek, erre ez megy. És ha
nem javul meg, akkor mi van? Attól még a feltételezés megvolt.
Szerk: és le lehet írni, hogy ezért meg ezért mégsem volt igaz.#26636: mobilról vagy, ezért nincs időd hosszan írni, oké: de most
akkor röviden meg minek is? Majd írd meg akkor, ha lesz rá időd...
(Most is magyarázkodsz... Ugyanazt a gumicsontot rágjuk HSZ-ek
óta. Az a HSZ is OFF, amire én válaszoltam, meg a mostani is.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #26639 üzenetére
rogton hulyek vagyunk, mi ketten, meg a szerelo meg mindenki mas
Nem, csak jól félreértettétek egymást. Vak vezet világtalant szindróma?
Nem tudtad, mit csinálnak a gépeddel, de azért mondtad SymbianOS-nek,
aki szintén nem tudta meg ebből, csak valahogy próbálta értelmezni. Azt
beírta (ami nem igaz), de ahogy "első kézből" beszélt a szervizzel, mindjárt
jobban le tudta írni: abból rögtön kiderült, hogy ÚGY nem hülyeség a dolog!Túlmelegszik a hajtáslánc, ez van. Nem a motor, hanem a varió + kuplung.
Remélem segítenek a szellőzőnyílások, s nem lesz megint gond a géppel.
Motorozni mégiscsak nagyobb élmény, mint hibalehetőségeket találgatni...miota eletembe elosszor beirtam ide
Ezt nagyon félreértetted: azt szerintem senki nem számolná meg, mert nem
is állna meg 21-nél a számláló, hanem pörögne több százig. Fojtás/hegy?
Kíváncsiságból ránéztem: magadban 640 HSZ-nál jársz (röpke 2 hónap alatt).
Nekem ez lesz a 790., de összesen ~7 év alatt. Igaz, csak 3 éve robogózom,
szóval vonjuk le azt a 2 db 2005-ös HSZ-t, így 788 és 3+ év. Azaz 20 HSZ/hó.A kontrasztrugóhoz még annyit, hogy ha erősebbet raknak bele, akkor azon
kívül, hogy jobban eszi a szíjat, nagyobb hőt is termel. Ajánlott olvasmány. -
DigitXT
félisten
Egy észrevétel: ha épp olyankor kanyarodik ki egy autó az ember elé, és
perec lesz belőle, amit egy bukó simán kibírt volna, de az utas koponyája
nem, akkor hogyan számol el a lelkiismeretével? Az, hogy valaki egyedül
motorozva hogyan öltözik a kötelező (pl. bukó!!!) felszerelésen kívül az kb.
magánügy. De hogy utast vigyen mindenféle védelem nélkül? Az elég gáz.
Ahogy a full-bőrszerkós motoros mögött miniszoknyás csaj is az... Azért
bukót még azok is vesznek, de mindegy, mert a csúszáskor lejön a bőr...Az eredeti kérdéshez: régebben úgy volt, hogy a jármű vezetője a felelős.
Ahogy az autónál is, ha az utasnak nem volt becsatolva a biztonsági öve.
De ahogy olvasom ezt megváltoztatták: azóta elvileg az utas lett a felelős
ugyanúgy a biztonsági övért, mint ahogy a bukósisak használatáért is. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #26835 üzenetére
jól fog szólni bármilyen nyitottabb dobbal
Jah, hát a tompító nélkül a 4Road is dörrent ekkorát...
Csak valahogy az "arany középút" lenne jó: szépen szól,
de nem tépi le a fejed. Tompítóval nincs olyan jellegzetes
mély hangja, de legalább nem hangos. (Nyelezve hallani.)
Mondjuk amikor kocsikat kellene kicsit arrébb tessékelni,
akkor jó lenne a brutális hang már egy kis gázfröccsre is,
de menet közben azért sok. Kapcsolható tompító kéne.Mondjuk a brutál hanghoz nem ártana még egy kis erő.
(Azért az 500-as Nexust el tudom képzelni, amikor lépett.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #26915 üzenetére
Már csak azt kéne tudni, hogy ez a "hintáztatás" min tud segíteni?
Az tuti, hogy ezzel mozgatod pl. a kuplungharangot, tehát ha esetleg
kicsit megragadt volna valamelyik kuplungpofa, akkor vissza tud esni,
de ha így volna, akkor meg alapjárat nem lenne, és leállna a motor.
(Hiszen ha leoldott a kuplung, attól még belül alapon is pörgeti a szíj,
ha meg csúszik folyamatosan, akkor nem nagyon maradna alapjárat.)Azért fura, mert nálad ERŐS kuplungrugók vannak, hiszen csak vmi
7K-nál nyit. Akkor hogy is indulhat 5K-nál? Ha csak nem úgy*, hogy
nem oldott le teljesen, de akkor meg ugye az alapjárat sem lenne jó.Szóval hibás a váltód és ezt meg is mondták? Leginkább a kuplungot
tudom gyanúsítani, de a többiek írták pl. a nehéz görgőket is, stb. De
az is igaz, hogy a görgők súlya nem függ a hőmérséklettől. Sajnos
automata az egész (bár emiatt általában szeretjük), így nem olyan
egyszerű (pláne tök laikusként) megállapítani, hogy mitől "rohad le"...Pl. én is gyanakodtam a kuplungra, amikor "dugózási" gondom volt,
de azóta nem nagyon tapasztaltam a jelenséget - nem volt dugó -,
ill. úgy érzem, hogy inkább a motornak nem tetszik ez a "kicsi gáz -
csúsztassuk picit a kuplungot 4K környékén" üzemelési szakasz...
(Könnyen be lehet nézni, hogy mi "a gyanúsított", és mi a probléma
valódi oka, illetve, hogy lehet-e user error? Kezelhető-e másként?)*: van egy kis hiszterézis a kuplung működésében. Ez a varió
következménye gondolom: motorfordulatszámot lehet mérni, de a
kuplung tengelyének fordulatszáma függ a varió helyzetétől, ezért
a varió beállításaitól is. Nálam pl. 4K-nál fog a kuplung induláskor,
de ha lámpához csorgok oda, csak kb. 3,5K-nál old ki, tehát az is
előfordulhat, hogy HA ilyenkor odahúzok, akkor már 4K alatt indul.
Elvileg csak a görgőzéssel is el lehet b*szni az indulást is. -
DigitXT
félisten
válasz Criton #26924 üzenetére
Az a kis rugó "A" kuplungrugó. Annak erőssége felelős a kuplungpofák
kicsapodásáért, vagy épp a ki nem csapódásáért... Értelemszerűen ha
ez(ek) ERŐS rugó(k), akkor magasabb fordulaton fog nyitni a kuplung, de
ha gyenge/gyengék, akkor akár már alapjáraton is csúszni fog, forgatja a
kereket pl. a sztenderen. Na az nem jó. Még szívatóval sem szerencsés:
nekem régebben szívatóval (picit) indulni akart a gép magától. Amióta be
lett lőve az alapjárat, rendben van ez is - hiszen szívatóval sem megy az
alapjárat 3K fölé, de ugye csak 4K-nál nyit a kuplung, szóval minden oké.Az nem árt, ha cserélik, legalább tuti egyformák, és jók lesznek...
Szerk: kép.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #26927 üzenetére
Én nem tudom, miért cserélték a kontrasztrugót, de a szerviz biztos tudja:
annak a szerepe alapvetően a váltáshoz kapcsolódik, szokták a variót úgy
is hivatkozni, hogy az "első" varió, mivel a hátsó tárcsával együtt működik.
De ezt szépen leírják a behangolós cikkben, amit már korábban linkeltem.A kuplungrugó ha elgyengül, okozhat olyat, hogy túl hamar nyit a kuplung,
így túl alacsony fordulatról kell a gépnek indulnia, ezért lesz nagyon lomha.
Azt viszont nem tudom, hogy a hőmérséklettől hogyan függ a rugóerő: már
rég voltak a fizika órák. (Meg ott általában egyszerűsítésekkel éltünk.) -
DigitXT
félisten
válasz Criton #26930 üzenetére
Na, de ha tönkrement, akkor miért kérdés, hogy miért cserélték?
Mert tönkrement. Nem tuning célból, csak mert már nem volt jó, na.A kuplungrugót viszont nem is árt, ha megnézik, hiszen ha a hő kikezdte
a kontrasztrugót, akkor már azok sem lehetnek éppen a toppon... Ez van.
(Nem szeretik a rugók az extrém körülményeket: változhat a rugóállandó,
a terheletlen hossz, minden, aztán nem csoda, hogy nem működik jól.)Szerk (#26932): Ez mind feltételezés. Mivel általában jól megy a géped...
Igazából az új kuplungrugó nem nagy beruházás - és ártani nem árthat.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #26970 üzenetére
1 db gyártási- / anyaghibából a gyártó összes termékére általánosítasz?
Jó: értem, hogy ez komoly negatív tapasztalat, de statisztikailag semmi.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen