Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
ph Az MI-s képességekkel felvértezett újdonság 20 százalékkal jobb fénysűrűséget produkál az egész képátlón átívelve, mint a PG27AQDM.
-
Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
ma Ezzel is a prémium szegmensben versenyeznek, 499 eurós áron indít a Sonos Ace.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #23708 üzenetére
Robogónál nem nagyon lehet ilyen, mert röpsúlykuplungos. Esetleg
ha a szíj szakad el, és bele is gabalyodik a kuplungharangba, akkor
blokkolhat a kerék... Szerintem (stílszerűen) átestél a ló túloldalára:
azért ennyire nem kell parázni attól a vastól: annyit tud, aztán kész.Nem a sebességgel volt a bajom, hanem a tartásával, mint ha szét
akarna esni az egész...
Hehe: azért lassan csak összeáll neked is a kép! Miszerint miért
is nem volt soha ennek a robogónak 70-80 a "tervezési sebessége".
Ez ugyanolyan, mint az enyém ~120-nál: menni megy, de nem oda
méretezték a futóművet, fékeket, semmit... Néha-néha megtekerem
90-100-ig, de annyi... A városban nem is kéne annyira "jaszkarizni",
még ha forgalom nincs is... Ma mondjuk olyan zöldhullámot kaptam
el 70-80-as tempóval, hogy igen csodálkoztam: egyedül az Allee-nál
kellett megállnom, és így nettó ~5 perc alatt átértem kajálni...Összességében a városi forgalomban (szerintem!!!) sokkal inkább a
forgalomszervezés maga lassítja az embert, mint a végsebesség.
Van aki mindig nyelezi a következő pirosig. Veszélyezteti magát és
az utasát (mint az a T-Max, akit ma láttam), miközben semmit nem
nyer időben (a következő pirosnál utolértem -> nekem pont zöld lett).
Ha valaki nap mint nap ugyanazon az útvonalon jár, egy idő után jól
be tudja lőni, hogy hol érdemes menni és mennyire, hol meg nem...A legviccesebbek azok az autósok, akik nagy svunggal húznak előre,
hogy nagyot kelljen fékezniük, és várniuk a lámpánál. Én meg tudom,
hogy az a lámpa (Attila út) NEM fog váltani időben, ha valaki 50 fölött
jön végig. Nyugodtan ki lehet gurulni, mert ez egy ilyen szakasz... -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #23737 üzenetére
Egy művész veszett el benned.
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #23832 üzenetére
nem verem nagy dobra
Aláírás: iPhone 4S 16GBAndrewTdi: olyasmi lehet...
runner 125: minden cég "életérzést" (is)
akar eladni, nem önmagában a terméket.
(Ezt a "Vespa mániát" én sem értem. De
nem akadok fent rajta. Mindenki más.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #23894 üzenetére
Na ja!
Mondjuk elég volt a honlap fejlécét megnézni.
Csak nem Vespa fan? -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #24008 üzenetére
3000-en áll a napi számláló...
-
DigitXT
félisten
kényelmesen 70, és eltúrázni messzebb, mint a belváros
Ilyen célra szerintem a minimum a 125 (ill. fölötte). Én pl. a 180-asommal
már kényelmesen elkrúzolgatok a városban, s simán elgurulnék vele akár
Visegrádra is, bár nem egy "túra" gép még ez sem. Az már inkább 250
(és a többiek!), hogy kényelmes is legyen, és legyen benne erőtartalék is.Egyik kollégám Silver Wing 600-zal jár. Aztán azt néztem, hogy lehet,
elindult valami versengés: legutóbb egy 650-es Burgonya állt mellette.
Na azok már durva (fotel)gépek! Egyszer azért kipróbálnám, mit tudnak. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #24474 üzenetére
7000-es fordulatszám, amitől a szomszédok dobnak egy hátast...
Mondjuk nem értem, miért tennék: egy 50-es motor és sima kipu
kombó akármilyen fordulatszámon nem holtakat felébresztő típus. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #24480 üzenetére
Raksz rá nyitott kiput, akkor hallani fogják... De ezt úgyis tudod...
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #24489 üzenetére
Én csak a gerincvédőt... Amúgy a korrekt pl. egy protektoring lenne ilyenkor:
25 fok felett már nehezen viselem a cordura kabátot, kicsit bele lehet sülni. -
DigitXT
félisten
válasz Criton #24537 üzenetére
Ha azt akarod, hogy soha ne előzzenek, k*rvagyorsan kell menni.
Az sem életbiztosítás. És az sem garancia. Az előzés, és az azt
megelőző állapot, hogy a seggedbe jönnek Bp-en mindennapos...Tegnap toltam a Vácin kifelé valós 85-tel, előztem a belsőben, de
a forgalom ritkás volt: szőke ribanc fehér kabrió-merciben feltűnt a
tükörben valami iszonyat tempóval. Mondom, félrehúzodok: index,
erre látom, hogy kezdene jobbról előzni, visszavettem az indexet,
közbe meg látom, hogy jön vissza az én sávomba... Még jó, hogy
elég messzi volt, s volt idő erre a kis tili-tolira... Tudod, mint mikor
az emberek az utcán kikerülnék egymást, épp egyszerre indulnak
el ugyanabba az irányba, majd épp egyszerre indulnak a másikba.
Csak ez hangyafasznyit veszélyesebb, ha közben utolér... Persze
a szőke p*csa (elnézést a kifejezésért, de ahogy vezetett, nálam
kiérdemelte) utána ott állt a lámpánál: elgurultam mellette, s nem
szóltam be neki*, pedig már láttam, hogy készül visszapofázni.Utána viszont még kétszer utolért: majdnem ütközött is mögöttem
egy autóssal ugyanezen összevissza cikázás miatt! Az persze jól
ledudálta, erre a ribanc direkt ráhúzta újra. Szóval a műsor ment a
tükörben: gondoltam, fele sem tréfa, és inkább eltoltam 70+-szal a
két sáv között, csak ne ez a ribi jöjjön a seggemben, mert felöklel.Ezt csak azért írtam le, mert ilyen is van, és van aki elől még félre
sem tudsz rendesen menni, mert ott is előzni akar, ahol nem lehet.*: csak röffentettem egyet a kipuval, de így, hangtompítóval az lóf...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #24539 üzenetére
Első HSZ...? Az óra SpeedoHealer-rel korrigálva,
így mindig valós sebességet mutat: 120 körül van a
vége, de nem szereti, meg a városban 90-100 körül
már bőven jó vagy, sőt, ha a rend éber őre fotóz, túl
jó is - még ha az adott szakasz amúgy 70-es is.Mellettem is húzott el ma egy (nagy)moci az Attila
elején, kicsit ijesztő volt, mert nem tudtam róla: az
lehet, hogy lendületből jött. Mondjuk a lámpáknál ő
is megállt, szóval egyértelmű volt, hogy felesleges,
de hát biztos melege volt, mert fel volt jól öltözve.Mindig azt szoktam mondani, ha épp megelőznek
(főleg, ha autóban ülök), hogy hadd menjen. Utána
már nem veszélyeztet, ha elhúzott a francba.Bár fel szokott b*szni, ha úgy előz, hogy csak az
én figyelmemen múlik, hogy épségben megússzuk.
(Pl. erősen rá kell fékezni, mert jönnek szembe...)
De akkor is: hadd menjen. Inkább, mint fellökjön.Beszól egy motoros a másiknak? Ez nekem új.
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #24662 üzenetére
Á, ilyen döntésben én egyáltalán nem tudok segíteni, hiszen
mindenféle ellenőrzés nélkül megvettem az első olasz-import
"kotlát", ami szembejött. Azért pár forint még ráment, mire
úgy-ahogy rendbe jött a gép... (Amúgy a hétvégén most nem
leszek itthon, de addig vmi délutáni gurulás összejöhetne.) -
DigitXT
félisten
válasz Bling95 #24717 üzenetére
Menj be a biztosítódhoz, ugyanis be kell fizetned az időarányos díjat.
Azaz ahány napra biztosítva volt a motorod, annak ellenére, hogy nem
fizetted még be a csekket... (Fordítva: ha befizetnéd a teljes összeget,
akkor azzal kellene bemenned, hogy utalják vissza, ami visszajár...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #24747 üzenetére
A nyelezés azt jelenti, hogy teljes gázt adsz. Tehát olyankor nem a
fordulatszámot, meg a sebességet "nézegeted", hanem húzod neki,
ahogy a csövön kifér. Az hogy mennyi a fordulatszám ilyenkor, az
függ a motortól, aztán a görgők súlyától, meg a környezettől is. A
sebesség meg aztán pláne. Emelkedőn nyelezed: pörög, de lassabb.
(És ha már a motorok egyformák, és a variók is gyáriak, akkor jön a
képbe maga a pilóta, uis elég jelentősen számít a testtömege.)#24750: ha nem jó a műszer (nem arányos* a tank állapotával), akkor
abból semmilyen (használható) következtetést nem tudsz levonni. Ha
tankolod tele, na majd akkor kiszámíthatod, hogy mi, merre változott.*: nekem sem az. Amikor féltankot jelez, és benne van 150, tudom,
hogy nem jó: 300-at kéne elmenni full tankkal - az meg nem megy.
Viszont ha ""leesett a mutató, akkor tényleg kevés van benne, szóval
megbízhatónak teljesen megbízható, csak épp nem teljesen arányos.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #24835 üzenetére
Nem tapasztalatból mondtam, csak simán elhiszem, hogy a magyar
használtmotor-piac olyan amilyen, és nem típusspecifikus, hogy sok
a gányolt* gép. Az enyém is milyen volt már eredetileg, aztán milyen
most, amikor "összevissza van kötözgetve" az elektronikája a xenon
miatt, meg be van kötve a fordulatszámmérő, stb. Persze ezeket, ha
majd kiszedem a xenont (vizsga miatt muszáj lesz) visszaalakítom a
gyári állapotra (van komplett lámpatestem, gyári kábelezéssel), csak
sejtem, hogy ritka lehet az olyan patika gép, mint amit pl. runner vett.*: főleg az a legjobb, amikor törött motorokat pofoznak ki, és árulnak
sérülésmentesként - természetesen rendesen visszapörgetett órával. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #23418 üzenetére
Nade "amúgy" egyforma motorok voltak? Lehet, hogy jövő hónapban,
a műszaki után én is benevezek egy ilyen variátorra, ha annyira jó. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #24852 üzenetére
Ne izélj már, csak most kerestem rá ismét a multivar kifejezésre.
Amúgy ha egyforma gépek, és így otthagyja őket, ráadásul a pilóták
testtömege is kb. ugyanaz volt, akkor nem kérdés, hogy fasza cucc.
(Teszem hozzá, egy 180-as 4T Maja alapból nem annyira erőgép.)Criton: szerintem újat kell kötnöd, mert konkrét motorra szól...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #25065 üzenetére
3 kiló lesz rá a 4 nyári gumi, a gyári 18-as kerekekre...
Hát igen, ebbe sokan nem gondolnak bele, pedig ez sima karbantartási költség. -
DigitXT
félisten
Az az igazság, hogy ez nem "50-es függő". Most mondjam
azt, hogy a 180-assal is ugyanúgy kijönnek elém? Naná, mivel
fingja nincs az autósnak, hogy milyen motor jön: 1) vagy észre
sem vesz 2) vagy úgy gondolja, ez előtt még úgyis elférek. És
el is fér, ha én satuzok egyet, vagy legalábbis "odafigyelek" rá.Annyi a különbség, hogy nagyobb géppel* lehet olyan tempót
tolni, hogy ritkán jönnek a seggedben, kevesebbszer előznek.
De épp azon a szitun, amin barack elcsúszott, ez sem segít!
(Egyébként nem értem: ha a motor "eldobásával" elkerülhető
volt az ütközés, nem lehet, hogy vészfékezve belefért volna?)Ha valami számít, az a xenon ("komolyabban veszik" a gépet,
ill. hamarabb észre veszik), de ebben sem szabad bízni, mert
ugyan lehet, hogy 10-ből 2-3 PONT emiatt nem jön ki eléd, de
marad elég, aki ennek ellenére SEM vesz észre, vagy hülye...Illetve azt mondom, hogy a hangos kipu is jól jön, DE ugyanaz
áll rá, mint a xenonra: jobban észrevehetnek, de nem bízhatsz
abban, hogy valóban észrevettek, mert abból simán csatt lehet.*: Budapesten nagyjából elég egy 180-as masina erre a célra,
de idióták mindig vannak, akik bevállalják a 110-120-at, szóval
az "óvatosság" sosem árt. (Hiába mész bőven a megengedett
sebességgel, vagy picivel fölötte, még mindig letolhatnak...)Ui: mostanában hangtompítóval járok, sokkal "lightosabb" így,
a fülemnek kifejezetten kellemes, meg azért jóval kulturáltabb,
viszont pl. kevésbé húzódnak le előlem, hisz' nem hallanak.
Előre félek, hogy mi lesz, ha a xenont is kiveszem: láthatatlan
leszek, vagy mi a tököm? Mondjuk állítólag úgy kell vezentni...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #25129 üzenetére
80-90-et én is tolok neki*, azzal nincs semmi gond...
110-120-at a városban már nem nagyon. Írtam egyszer,
hogy jöttem le a Petőfiről 95 körül, és eléggé megtréfált
egy széllökés... Meg amúgy is szar az aszfalt hozzá...
(Mondjuk én valós tempót mondok, nem óra szerint...)Idiótának azokat az autósokat gondolom, akik 120-szal
tolják** a Vácin. (Motorosokra nem gondoltam ilyenkor.)
Az azért ritkább, hogy 2 motoros ütközzön. Bár ha egy
sportmocis tolja neki "kiló 50" fölött, akkor lehetőleg ne
5 centire mellettem húzzon el. Nem szoktak -> éljen!**: nemrég írtam egy szösszenetet egy ilyen ribiriől.
*: attól függ hol. Azért van, ahol bőven sok / felesleges.
(Vannak ugyanis piros lámpák is, ahol úgyis mindegy.)dave93: azért mondom: attól függ, hol érdemes ill. lehet.
Nem azt írom, hogy hol szabad, mert 100-at azt sehol.Szerk: van ahol olyan sz*r az út, hogy max. supermoto-val.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #25156 üzenetére
Ma reggel egy Scarabeos csávó kérdezte a lámpánál, hogy ez 180-as?
Mondom az. Azt mondja az ritka Majestyből. Mondom: én is hallottam.
Aztán még kérdezte, hogy gyári, vagy csináltam vele valamit (nem t'om
miért kérdezte: nem mentem olyan gyorsan az Attilán, max. 80-nal?),
mivel váltott a lámpa, így nem volt sok idő, azt mondtam: ja, gyári...Amúgy lényegében az. Oké, sportkipu van rajta, de hangtompítóval ez
nem sokat számít, teljesítményben meg semmit. Könnyebb görgők is
vannak benne, de olyan sokat az sem hozott: majd akkor mondom rá,
hogy nem gyári, ha lesz benne multivar. Ha lesz, mert amúgy így is jó.Oké, az elektronikába bele lett nyúlva (xenon, index, fordulatszámmérő,
km óra), DE nem hiszem, hogy erre kérdezett rá, mikor ezt kérdezte.Egyébként nem tudjátok, hogy honnan lehetne gyári (vagy úgy kinéző)
Majesty 180 matricát szerezni? A kereskedés nemes egyszerűséggel
lekaparta a 180-as feliratot (hogy eladhassák segédmotornak, hehehe),
szóval most "homasitás" ragasztott számok vannak rajta. Nem csúnya,
(meg a csávó is el tudta olvasni: nem is haszontalan), de NEM gyári. -
DigitXT
félisten
válasz vaksi8 #25262 üzenetére
Most arra akarod rábeszélni, hogy jogsi nélkül vezessen nagyobb motort?
Szerintem is ő tudja. Fogd fel úgy, hogy ideiglenesen veszi. Lehet, hogy a
bukta kisebb lesz rajta, mintha az adott időszakra bérelne egy robogót.
Ha meg már korlátlan jogsija van, akkor olyanra ül, amilyenre akar, és az,
ahogy olvasom, és amúgy helyeslem is, nem csak* egy 125-ös lesz.*: most nem azért, mert nekem 180-as van - hanem azért, mert a 125 se
lép akkorát, mint amekkorát néha jó lenne, ha a 180-as sem mindig elég.
180-200-250: ezeket már lehet hajtani rendesen a városban és azon kívül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #25265 üzenetére
Ha fent tudsz tartani egy szaladgálós 50-est, meg egy túrázós nagyobbat,
akkor nyilván az a legjobb. Hiszen egy fotel-robogó nem ideális a városban
rohangálni, viszont túrázni nyilván jó... De ha korlátlan jogsid lesz, és ilyen
célból keresel nagyobb motort "másodiknak", lehet hogy nem robogó lesz.
(Ahogy vannak nagymotorosok, akik rohangálás céljából tartanak robogót.) -
DigitXT
félisten
válasz vaksi8 #25267 üzenetére
el is lehet felejteni a városban való "szlalomozást" kocsik közötti gyors járatot
Nem burgonyát kell venni, erre a célra, és le van a gond. A Maja sem éppen
kicsi, de simán elhúzok a kocsik közt, ahogy kell, egy Runner meg sportos is.
Számtalan alternatíva van, amik jól használható a városban s még nem fotelek.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- Mobil flották
- xDefiant - Íme a végleges gépigény
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Synology NAS
- Toyota topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen