- E-book olvasók
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Gamepad
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- Micro Four Thirds
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- Hisense LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Japán nem bír az AI és a chipgyárak energiaigényével
it 2050-ig 35-50 százalékkal kell fokozni Japán áramtermelését, méghozzá az AI és a chipgyárak növekvő igényei miatt.
-
PlayStation Plus 2024 Extra/Premium - A teljes májusi lista
gp A Sony leleplezte, hogy az elkövetkező időszakban milyen játékokat kapnak, akik a drágább előfizetést választják.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Nekem az oldalsztender lehajtva megszakítja a gyújtást.
Gondolom biztonsági okokból, mivel ha pl. hidegen az automata
szívató ad annyi benyát, hogy a magasabb fordulattól csússzon
a kuplung, s magától is megforogjon a kerék, esetleg feldöntené
magát a motor (amíg pl. veszem a sisakom, stb.) Sz'al beindított
motor csak középsztenderen, vagy alattam lehet, másképp nem.(Amit tavasszal béreltem robogót - 50ccm, 4T -, annak volt baja
ezzel a hidegen nem megy dologgal: Petőfi hídra felhajtani max.
30-cal tudtam... Ez a 125-ös simán megoldaná, de már találtam
közben jobb útvonalat hazafelé. Mindenestre megyeget a cucc,
a berúgókarhoz eddig csak véletlenül értem, önindító rulez. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #9167 üzenetére
Föl nem ülnék egy ilyenre rövidgatyában.
De lehet, hogy full bőrszerkőban sem. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #9221 üzenetére
Az miért lehet, hogy az akku látszólag rendben (lámpa világít, indítómotor, szépen pörög), de a gépsárkány semmi jelét nem adja, hogy röffenni szeretne. Elvileg van benne benzin. Viszont kb. 3 hetet állt a mosókonyhában, most is ott akartam volna csak kíváncsiságból beröffenteni, de semmi reakció, ha húztam közbe gázt, ha nem. Eddig mindig pöcc-röff volt. A helyiségben jelenleg 5,8 fok van a hőmérő szerint, amikor nagyon hideg volt, akkor volt kevesebb, de fagypont alatt sosem. Valami eltömődhetett? Mi lesz velem így januárban, vagy ki tudja mikor, ha enyhül az idő? (Az akku lemerülésétől amúgy annyira nem tartok, mert van rajta berúgókar is, ha minden kötél szakad, meg van itthon akkutöltő, ha kell. Egyelőre nem nyúltam semmihez, csak megpróbáltam beindítani.)
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #9223 üzenetére
Huhh, köszi, ezeket majd megnézem, csak ki kell menni az alkesznak.
(Legalább az tuti, hogy a gyújtást ráraktam, mert különben nem indítózna.)Szerk: most azt sem tudnám, hogy hol kell ezeket keresni: talán holnap.
A félreértések elkerülése érdekében eszem gallyában sem volt menni vele,
csak kíváncsiságból akartam hallani, hogy minden rendben van a kicsikével.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #9228 üzenetére
Nem szoktam olyan sokat inni. De tényleg.
Ettől függetlenül rokonlátogatások miatt most nincs
idő a mocit nézegetni. De azért majd megnézem. A
karbit pl. eleve ki kellett tisztítaniuk, amikor vettem. -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #9231 üzenetére
Ma jön egyébként unokatesóm, aki elég sokat motorozik,
bár a robogókat abszolút nem vágja. Azért rákérdezek nála. -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #9233 üzenetére
Távgyógyítás történt... Odaállt a motor mellé, ahogy indítóztam, az erre
rögtön röffent. Ennek örömére ráhúztam a gázt, le is állt, de csak az
volt baj, hogy nem kellett volna gázt húzni, hadd dolgozzon az automata
szívató... Kitoltuk a ház elé egy kicsit járatni, menni azért nem mentem
vele, mivel már befigyelt egy pezsgő, de örülök, hogy minden rendben a
gépsárkánnyal. Mondjuk hangja (és mérete) alapján mondta ő is,
hogy eléggé gyanús, hogy nem 50-es (125-ös), de egyelőre ez van. -
DigitXT
félisten
válasz Jamby18 #9266 üzenetére
Nem érdemes fullra kiköltekezned úgy, hogy még bukóra sem marad pénzed:
ha bármit javítani kell, miből fogod fizetni? (Nomeg a benya sem ingyen van...)
Csak jó tanácsként, ha mindenképpen kell a robesz, inkább olcsóbbat nézz,
de maradjon némi tartalékod, mert biztosan szükséged lesz rá. Pláne nem jó
ötlet a bukón spórolni szvsz (venni kell egy normálisat, az utána sokáig kitart). -
DigitXT
félisten
válasz Gergello #9277 üzenetére
Attól, hogy egyszer csúszott egy kicsit, még nem biztos, hogy rossz
Azért nem árt ezt is figyelembe venni... -
DigitXT
félisten
az A korl. az 250ccm-ig enged vezetni!
Ezt hol olvastad? Köbcentire korlátozás kizárólag az A1-nél van, de ott is 125 ccm, viszont figyelembe veszik, hogy max. 11 kW teljesítmény. (Tehát brutál 2T 125-ösök elvileg kilőve.) A korlátozottnál a limit 25 kW, tehát kb. 33 LE, de ha nagyon könnyű a gép, akkor az is lehet korlátozó, mivel 0,16 kW/kg teljesítmény/tömeg arányig enged vezetni.persze rendszám ajánlott
Mondhatni kötelező... Főleg akkor "ajánlott", ha két emberrel akar közlekedni. (Egy "csak kicsit nagyobb" gépen önmagában még lehet, hogy nem szúr ki a yard, de két emberrel rendszám nélkül azért már sanszosabb.) Egyébként Samus nem írta, hogy bármit akar trükközni a rendszámmal. De a leírt igényei alapján minimum 250-es gépre lesz szüksége, azzal meg már - szvsz - nem is nagyon lehet (méretéből, hangjából adódóan).Samus: én csakis valami maxit néznék ilyen igényekhez (kisebb méretű robogón nem nagyon mennék utassal a nagyvilágba - de ez csak az én véleményem). A Nexus 500 nagyon tuti gép, de valóban erősebb már, mint a megengedett, vmi 40 LE körül van. Szerk: de majd runner 125 felvilágosít.
#9286: nem azt írta, hogy látod, hogy csak karcos, hanem az eladó azt állítja.
Aztán mész megnézni, és látod, hogy sz*rrá volt törve az egész... (Van benne
persze némi irónia is (ezt tessék érteni), de nyilván tapasztalatokra építkezik.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Általánosságban fogalmam sincs, de nagy akciók előfordulhatnak. Pl. az említett esetben egy 80K-s bukó volt (korlátozott mennyiségben persze, szóval inkább lett volna, ha az ember hajnalban beállít, és egy kicsit megverekszik érte) 20K.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #9411 üzenetére
Kérd meg a modikat, hogy csináljanak ebből linket, mert így
egyrészt nem látszik, másrészt bazinagy. És nem látszik... -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #9669 üzenetére
Ránézésre tetszetős, de "ítélkezni" én biztos nem fogok... Egyébként
robogóra minek fordulatszámmérő? Váltani úgysem fogsz, akkor meg?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nekem bizony két hónapot úgy állt a gép a pincében, ahogy decemberben letettem. De ma is tökéletesem forgott az indítómotor: icipicit kellett játszani a gázzal, stb. aztán életre kelt a kicsike. Levittem tankolni, bemelegedve már pöcc-röff volt, mint régen. Olyan sokat nem is néztem felé, hogy szinte el is felejtettem, hogy van! Jó volt egy kicsit megjáratni.
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #9799 üzenetére
Az nem lehet, hogy esetleg valami fizikai behatás okozta/előzte ezt meg?
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #9933 üzenetére
És létezik pl. HS1-es izzókészlet? (Én úgy oldottam meg, hogy egy H7-esben
kicseréltem a középen helyet foglaló izzót a megfelelő HS1-re: félmegoldás...)
Amúgy nem úgy volt, hogy 2010-től nem kötelező felszerelés az izzókészlet? -
DigitXT
félisten
Én két napja szabadultam meg ettől a problémától,
azóta szabad vagyok, mint a madár. Vettem egy
jó kis dobozt hátulra, a kabát, meg a gerincvédő jól
befért eddig is az ülés alá (elég hosszú a moci).Azért "bevásárolni" nem hiszem, hogy túl jól lehet a
sisakba. De ha mégis, akkor sem tesz jót neki. -
DigitXT
félisten
válasz Gergello #9956 üzenetére
Nekem nem rontja az összképet, megy a mocihoz.
Egyetlen probléma, hogy nem tudom, olyan könnyen
megemelni a hátulját, mert ahol eddig "jó fogása" volt,
most ott van a doboz, ez meg azért gáz, mert otthon
elég szűk helyen kell "parkolni", másképp nem lehet
ott befordítani. Szóval egyelőre marad a nehezebb út,
idővel meg kitalálok majd valami könnyítő megoldást. -
DigitXT
félisten
válasz Szplöttyy #9958 üzenetére
50-esből a 4T nagyon gyenge, városon kívül főutakon nem szívesen mennék vele. Néha még városon belül is gáz volt, pláne hidegen. Szóval ha 50, akkor mindenképpen 2T, szvsz. Ha meg 4T kell, akkor nagyobbat javaslok, de ahhoz ugye kell valamilyen motoros jogsi is, ami további pénz. (4T 50-es biztosan nem fog neked tartani 60-70-et: ahhoz egy jobbféle 2T kell - fojtás nélkül.) Fogyasztás a jobb kezedben, de ha pörgeted, akkor bekapnak ezek akár 4L-t simán. Ha 50-esben gondolkodsz, akkor nincs járulékos költség a papírozással, mert egyetlen papírod az adásvételi szerződés lesz: az alapján megkötöd a kötelező biztosítást, ez pár ezer forint egy évre. Bukóra érdemes megfelelő összeget rászánni, fontos, hogy jól illeszkedjen a fejedre, az előírt szabványoknak feleljen meg, tehát legyen biztonságos. Minden más másodlagos (kinézet, ár).
-
DigitXT
félisten
válasz Szplöttyy #9960 üzenetére
Vannak 2T-k, ahol automatikusan megy az olaj benzinhez keverése, tehát sokkal többet azokkal sem kell szórakozni. A szaguk persze tényleg más, bár menet közben nem valsz', hogy éreznéd. Hang is más, igen, de alapvetően nem ezek kellenek, hogy szempontok legyenek a választásnál. Én karikáztam 1-2 hónapot itt Budapesten egy 4T 50-essel, és tudom, hogy az a biztonságos városon belüli közlekedéshez sem tökéletes, hát még ha kimennél a városból a főútra. Igazából kis robogókat nem is az ilyen nagyobb távolságok megtételére találták ki. (Az adott példány pl. kb. 60-nál elvérzett, de odáig is elég sok idő volt, mire eljutott. 30-ig volt valamennyire dinamikus, ami éppen arra volt elég, hogy a lámpától elgyorsuld a lustább autósokat, de utána rohamosan csökkent a kraft. Mondjuk az nem is evett sokat, 2,5 L körül elszaladt. Vö. keveset eszik, viszont nem megy.)
Márkákat nem tudok ajánlani, majd a többiek. Távirányítós indítás baromság, hiszen úgyis akkor indítod be, ha már rajta ülsz, ott meg eléred a kormányon lévő gombot. (Már ha önindítós a ketyere.) Visszatekerés tuti itt is játszik, tehát sokra általában nem lehet következtetni a km óra állásból. Két-háromszázezret biztos nem bírnak ki - pár tízezer után biztosan esedékes a hajtómű felújítása -, de nem is onnan szoktak visszatekerni a kereskedők. (Eleve szerintem a legtöbb robogón csak 5 számjegyű a számláló.)
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #9934 üzenetére
Hm... Érdekes, hogy a HS1 és a H4 totál kompatibilis. Annyi az összes
különbség, hogy a HS1-esnél kicsit rövidebb az üveg (1-2 mm), de benne
az izzószál ugyanott van, tehát nincs fókuszpont probléma, meg semmi!
Lehet, hogy bele is tolok egy jobb fényerejű H4-est a biztonság kedvéért.
(Mondjuk 35W vs. 55W azért kérdéses, ill refi esetén 35W vs 60W...) -
DigitXT
félisten
Egyelőre el. Csak az a régi izzó, amit beleraktam, nem az igazi.
Majd este belepróbálok egy simát, ami nem olyan zöld*, mint amit
ezer éve (még bohó és fiatal fejjel) a tecsóban beszereztem.*: amúgy kéknek volt írva, persze sosem volt kék. Viszont ha
a zöldességtől eltekintünk, azért jó a fénye, szóval bízom a mai
szerzeményemben, hátha az tényleg "kellemesen brutális" lesz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ahhoz le kéne fényképeznem, de most már nem piszkálom, holnap elutazom.
Jövő héten esetleg megpróbálom visszatenni a HS1-es 35W-osat, és objektív
összehasonlítást csinálni, aztán ugyanezt a vadiúj Tungsramokkal...
Feelingre biztos, hogy erősebb, de biztos sok múlik a lámpatesten is... -
DigitXT
félisten
Terveztem, hogy még foglalkozok vele, csak aztán a vízhűtésem
tripla radival bővítése túl sok időt vett el... Amúgy nem tudtam,
hogy ez ilyen lesz a lég után: mindig valamit finomítani akarsz.
Miközben már rég "agyonveri" a korábbi levegős rendszered, de
akkor is... (Sokkal csendesebben hoz jobb teljesítményt, de
az ember mindig jobbat akar: ki érti ezt? Levegőn legalább nem
lehetett piszkálni. Megvetted az egyik legjobb léghűtőt, s kész.) -
DigitXT
félisten
Ahogy a többiek rávilágítottak (halogén izzóval): PC vízhűtésről beszéltem.
Azért is raktam offba. De már itthon vagyok, szóval idővel megnézem a mocit.
Ha van valami fejlemény (pl. fénykép formájában), jelentkezem. Btw. ahogy
jöttünk haza az M1-en (autóval), volt egy kis halálközeli élményem: sötét + eső,
erre kb. az utolsó pillanatban látszik, hogy egy balesetes autó foglalja el a belső
sáv felét... Megállni esélytelen, de kikerülni "motoros reflexszel" sikerült. Huhh...
(Akkor még nem volt ez az útlezárás, valszeg előttünk történt pár perccel...) Szerk: a rendszámos téma engem is érint, tervezem, hogy tavasszal "legalizáltatom" a gépet, elvileg megvannak a papírjai a kereskedőnek: 100K+[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #10056 üzenetére
Csináltam képeket, de nem lettek túl sokat mondóak.
Az biztos, hogy a zöld árnyalatú gáz volt, a gyári HS1
meg egy kicsit sárgás, de amúgy szép, a vadiúj extra
halogén (H4) meg egy kicsit kékes, de legalább tiszta.
Fényerőt összehasonlítani így a pincében fényképpel
nem igazán lehet, mert automatán lőtte be a dolgokat.
Azért az újabb izzó talán valamivel jobb, mint a gyári... -
DigitXT
félisten
Amellett, hogy együtt érzek veled, és el is ítélem az autós manőverét,
amit kellő körültekintés nélkül (pl. középső tükörbe pillantás) követett
el, azért hadd jegyezzem meg, hogy ha ennyire a nyakára álltál annál
a lámpánál, sajnos valamennyire te is hibás vagy. Filcet nem tudok. -
DigitXT
félisten
Ma a következő kis üzenetet találtam a robogómon, egy kedves,
és intelligens bringástól, idézem: "Mi a faszért kell a biciklitároló
elé állni te fasz, ha nem használod?!" Persze az a tény, hogy a
kb. 10-15 elemű tárolóban egy bringa sem állt az érkezésemkor,
de a távozásomkor is csak ~ három, ráadásul nem is álltam rá a
tárolóra, maximum egy bicikli kényelmes (!) útját (nem a helyét!)
álltam el nem számít semmit, így kell a dolgokat elintézni: fasza.
Kíváncsi vagyok, hogy akkor is emberkedett volna, ha ott vagyok?De nem ez a gond. A gond az, hogy hogy veszi magának bárki
is a bátorságot, hogy hozzányúljon más motorjához, s elkezdje
tologatni, feszegetve a kormányzárat; a tárcsafékzárat meg úgy
rácsapva a telóra/fékre, hogy rászorul, alig bírom utána leszedni!Kicsit felbaszta az agyamat: ha kárt tesz a motoromban, akkor
kit jelentsek fel? Hab a tortán, hogy mellettem (a biciklitárolótól
még messzebb parkoló) Kawasaki Ninja is kapott ilyen fecnit...
(Nem olvastam el, csak rápillantottam, valami faszozás azon is
volt, pedig szegény csaj (!) biztos nem állt rá arra a szarra.)És vazze, ha éppen én is hozzálakatoltam volna egy lánccal a
cuccot ahhoz a rohadt vaskarikához, akkor az okés lett volna?
Vagy ha totál ráállok, és elfoglalom a "helyét", akkor ő nekiáll,
és félretolja a cuccot? A más cuccát? Mondjuk más bringáját?
Autóját? Eszem-faszom megáll: csalódtam a biciklisekben. -
DigitXT
félisten
válasz Gergello #10183 üzenetére
Az a vicc, hogy nem szoktam ott állni, sőt:
most is csak egy rendezvény miatt voltam ott,
így össz-vissz három órát voltam a környéken,
fel sem merült bennem, hogy esetleg túl közel
álltam a biciklitárolóhoz... Már az első "méreg"
lement, legközelebb inkább kerülöm a helyet...(Érdekes, hogy a bringás topikban is baromnak
tartják az illetőt, de azért csak volt egy arc, aki
ki akarta hozni belőle, hogy én vagyok a hibás.) -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #10257 üzenetére
Azért összevissza tologatás ellen az is megvéd (lásd a faszozós biciklist).
Jó, mondjuk az enyém nem kimondottan "kis testű" gép, szóval talán nem
emelgetik, pláne, ha nem hárman akarják "bűnszövetkezetben" megfújni...nLali: ma én is elfelejtettem, még jó, hogy nagyon diszkréten indultam, így
elsőre azt hihettem, hogy vmi gödörbe mentem bele. Utána simán le is jött,
de nem kizárt, hogy megütötte a féket. Azért remélem nem lett baja.Szerk: mondjuk egyszer a láncot is rajta felejtettem a hátsó keréken, még
jó, hogy egy kollega szólt, azzal nem indultam el. Oda kell figyelni, na...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #10408 üzenetére
Pontosan.
-
DigitXT
félisten
válasz CHIPman #10655 üzenetére
Óra szerint, vagy valósan? Már csak azért kérdem, mert a légellenállás elég komolyan nő a sebességgel: nem egyenes, hanem négyzetes arányban... Azért egy valós 100-nál már lehet, hogy elfogyna a kraft egy 4T 125-ösből. (Mondjuk nem is igen értem ezt a végsebességmániát, úgysem az határozza meg egy motor használati értékét, pláne ha ezer év kell, hogy elérje, meg a környékén már minden csak nem dinamikus a gép, tehát szvsz normális emberek nem végsebességen közlekednek. De lehet, hogy csak túl öreg vagyok.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Android szakmai topik
- Robot fűnyírók
- E-book olvasók
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gamepad
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Windows 11
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen