Hirdetés
-
Teaser traileren a Delta Force: Hawk Ops
gp A rövid betekintés után a jövő hónapi Summer Game Festen láthatunk további részleteket a játékról.
-
Nagy akkumulátor és külső kijelző
ma Ez jellemzi majd a Honor kagylótelefonját, amit kis híján egy éve várunk már.
-
Az OpenAI és az AI segít gyógyszereket fejleszteni
it A francia Sanofi összeállt az OpenAI-val, hogy AI segítségével gyorsítsák fel a gyógyszerek fejlesztését.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz _seth_ #11814 üzenetére
Főúton óvatosan. A nagytestűség tényleg nem rossz,
a nagy kerék is előnyös, csak elveszi a csomagtartót.
Ha 45-tel mész, letolnak az autók, neked veszélyes...
A 72 jó végsebesség, csak kérdés, milyen gyorsan éri
el, ha 50-60-at jól tudja tartani, azzal lehet közlekedni.
100 forintért én is veszek. Kettőt. A 1,5L szerintem
kamu, esetleg iszonyat nagypapisan, hosszú távon...
(Városban, dinamikusan közlekedve kizárt: 2-3-at tuti
benyel, ha 4T. A 2T többet, de ezért jobban is megy.)Hátsó dobozt különböző áron lehet venni: gyártmány
s méretfüggő, de általában 10K környékéről indulnak;
ha tartókonzolt is kell venni, az rádobhat - nem kicsit.
(Ha már rajta van, az jó, mert nem kell vele vacakolni.)Ha 12V rendszerű, akkor 12V akku van benne. Naná,
hogy van benne generátor, hiszen lemerülne az akku.
A berugókar pont lemerült akku esetén jön jól, mikor
nem tudja (vagy éppen tudja, de nem eléggé) forgatni
az önindítót... Berugókar nélkül egy akkulemerülés a
motor mozgásképtelenségét jelenti: sz*r ügy... (Ugye
a legdurvább terhelés az akkunak épp az indítózás...)
Van aki szinte mindig a berúgókart használja, mert pl.
azt szokta meg, vagy azt tapasztalja, hogy úgy inkább
indul a motor, mint önindítóra. Van, aki fordítva: én pl.
a korábbi robogómat sosem rúgtam be, pedig volt rajta
berúgókar. A mostanin nincs: lemerült aksim már volt.
(Mondjuk konkrétan sz*r aksi volt: nem a motor sara.)Ha jól tudom, a modern 2T-be ugyanúgy simán kell a
95-ös benyát tolni (nem is igen lehet kapni keveréket
kúton manapság), és az általad említett olajtartályból
magának adagolja a szükséges mennyiséget. (De én
csak 4T-t hajtottam, szóval erről majd mások írnak...)
Benzinhez külön keverni tuti nem kell, max. ha valami
felújítás után bejáratós a henger, akkor szokták írni...Szinte minden robogó automata váltós: nincs kuplung-
kar, ún. röpsúlykuplung van ezekben, tehát ahogy írod:
gázt adsz a motor felpörög, erre a kuplung fogni kezd.
Twist-and-go, ahogy a művelt német mondaná. -
DigitXT
félisten
Ledes indexekkel próbálkozott már itt valaki? A hagyományos relé persze
nem vezérli őket (jól), mert a ledes izzóknak alig van áramfelvétele, szóval
célszerű lenne egy elektronikus relét beszerezni. De hogy a viharba kell
azt bekötni? (Ilyen 2-3 lábasakat látok csak, az eredetin meg eleve van kb.
8 láb.) Van a mocin vészvillogó is, ráadásul ez gyárilag gyújtás nélkül is
kint tud maradni, szóval bonyolítja a jelenlegi kapcsolást... (Mindenképpen
szeretném a vészvillogót is megtartani, de elég ha csak gyújtással megy.)Ebben a doksiban a 34. oldalon van egy fullos kapcsolási rajz, ha valakit
érdekel, ill. ebben jártas. A 21-es számú alkatrész az indexrelé. Az tuti,
hogy van egy fix tápja az akkuról (piros + fekete): erre szerintem semmi
szükség nem lenne az újnál, hiszen elég, ha a gyújtás rákapcsolásával
vezérli az indexeket. Amúgy is pontosan ezt teszi, csak akkor használja
(szerintem) ezt a fix tápot, ha úgy veszed le a gyújtást, amikor kint van a
vészvillogó: ekkor kint is hagyja, viszont a vészvillogó kapcsolójára ezután
már nem reagál, csak a gyújtás visszarakása után lehet a villogást lelőni.Az az érdekes, hogy a vészvillogó villogásának üteme teljesen normális,
csak az indexek "pörögtek fel" a ledes izzók következményeképpen... -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11847 üzenetére
Köszi a linket, ránéztem, de nem nagyon tudtam értelmezni...
Olaszul nem igazán tudok, Google fordítóhoz meg nem volt kedvem,
mivel ránézésre nem pont arról szólt a link, mint amit a kérdeztem...
Visszamentem a főoldalra, és megnézetem egy másik indexlámpás
"cikket", de ott ha jól vettem ki, ellenállás bekötéséről regélt: persze
ez is egy megoldás, de ezzel a "műterheléssel" pont azt az előnyét
veszítené el a ledes index, hogy szinte nem fogyaszt semmit. A sönt
ellenállás ezenkívül melegszik, emiatt akár tűzveszélyes is lehet..
(Szóval maradnék az elektromos vezérlésnél, ami terhelésfüggetlen.)Mondjuk ha beszerzek egy relét, annak valszeg lesz leírása, hogy
hogyan kell bekötni, csak gondoltam, hátha van valakinek konkrét
tapasztalata is ilyesmikkel. Eleve ugye milyen relét is vegyek?! -
DigitXT
félisten
Akkor már inkább elmegyek a nagyvashoz, aztán majd
jól megmondják, hogy "ezek közül" melyiket válasszam.
Vacakoltam a linkkel, de nem tudom linkelni, mert nézi,
hogy a főoldalról volt-e hivatkozva, ha nem, átirányít oda.A menüben itt található(k), amit szerettem volna linkelni:
Alkatrészek/Elektromosság/Irányjelző/Relé, elektronika -
DigitXT
félisten
Kell KRESZ, eü. nem kell. Rutin kell, meg forgalmi... Az idő attól függ,
milyen gyakorlati oktatód van, mennyire ér rá, mennyire tudod sűríteni.
(Van egy kötelező óraszám, aztán azt vagy lemotorozod, vagy beírja.)Az a baj amúgy, ha valaki előtte nem motorozott, attól még a korlátlan
jogsi megszerzésével sem fog tudni. Mondjuk a robogók (úgy általában)
elég barátságos gépek, de éppen ezért köszönő viszonyban nincsenek
az oktatásnál használt 500-as masinákkal. Viszont ha már eleve tudsz
motorozni, csak a papír kell, akkor nincs gond. Aztán érdemes elmenni
vezetéstechnikai tréning(ek)re, ott majd kiderül, hogy mennyit tudsz.
(Lehet menni kifejezetten robogós tréningre is, ahol pl. 300-as gép van.)Szerk: az elméleti rész (KRESZ tanfolyam), emlékeim szerint kb. 1 hét,
utána lehet menni vizsgázni, tehát ha minden jól megy akár ~1 hónapon
belül is megszerezhető a jogosítvány. Mondjuk én addig nemigen vennék
motort, amíg nincs rá jogsim, hiszen úgysem tudnám addig használni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A linkelt hirdetést feladó céget van szerencsém (?) ismerni...
(Nem akarok rossza(ka)t írni róluk: nem teljesen korrektek...)Vedd figyelembe, hogy oda van írva, hogy "okmányok nélkül".
Igaz, hogy a szövegben írják, hogy forgalomba helyezhető, de
ebben egyrészt nem lennék teljesen biztos, másrészt ha igen,
akkor rádob a dologra min. 100K-t ez a történet, szóval ha 200
a kereted, akkor már ez (az olcsónak látszó gép) sem fér bele.Mutatok egy másik vicces hirdetést ugyaninnen: SYM VS 150
Ezt a mocit én egy éve 2009-es*, 125-ösnek vettem tőlük, úgy,
hogy még nem voltak az országban a papírjai, de később azért
szerettem volna rendszámoztatni. Végül nem történt meg, mert
elég brutál összeg lett volna a regadója, ráadásul az eredetiség
igazoló papírjai szerint kiderült az, amit addigra már sejtettem,
miszerint 2006-ban gyártották, ráadásul 150-es. Én még 300K-t
adtam érte, mert "új" volt. (Szó se róla, a belerakott 3800 km
alatt nem volt vele semmi gond, tényleg kellemes kis moci volt.)
150-ért számították be, mert "válság van". Most már 2007-es, s
még mindig forgalomba-helyezhető. Lehet, de nem olcsón.
(Regéltek arról is, hogy ha új, akkor még áfát is kell rá fizetni...)*: "új" volt, kemény 2 km volt benne, hehe: mit is csinált 4 évig?
A fenti off-topik történethez hozzátartozik, hogy amibe a jószágot
beszámíttattam (2003-as Yamaha Majesty YP-180) kapott rögtön
rendszámot: volt is friss műszakija! Ehhez képest az akkuja kvázi
döglött volt, a szívatója nem működött (emiatt nem tudtam vele az
első éles bevetésén munkába elindulni), a hátsó gumija brutálisan
kopott volt (ezt mondjuk a megvételekor is megállapíthattam volna),
végül felkerült az I-re a pont: múlt hét csütörtökön elszakadt a szíj.Épp munkába tartottam, gyanús volt, hogy "nincs minden rendben"
vele, egyszer csak nyekk. A maradék távon toltam (a céges garázs
biztonságos, az utcán csak nem hagyom), egy kedves kollégámmal
pedig sikerült a megoldást is kiötölni: ott helyben kicseréltük volna a
szíjat, de sajnos úgy szét- és bekapta a dög, hogy a kuplungot is le
kellett volna venni, nem csak a variót, és végül a varió leszedéséhez
hozott spéci cucca (olajszűrő fogó) sem vált be, így maradt a szerviz
odaszállításostul. Nade kérem: az a rohadt szíj nem 1000 km-re van
hitelesítve, ezért azon már durván látszania kellett volna, hogy el van
kopva, és netán az eladónak nem ártott volna emiatt szólnia/javítani:
most nem csak a szíjat és a munkadíjat kell megfizetnem, hanem a
szállítást is, hiszen a motor nem járóképes, valamint az idő pénz.Szokták mondani, hogy a használt motort a vásárlás után (vagy akár
előtt) rögtön érdemes alaposan átnézetni egy jó szerelővel. Úgy néz
ki én abba a hibába estem, hogy magától a szerelőtől vásároltam.Adalék: szerettem volna a gyári, kicsit zörgő (azt inkább nem akarom
tudni, miért: belülről jön a hang) kipufogó helyett "tuningosat", aminek
szebb/jobb hangja van. Mondták, hogy épp van is nekik egy használt
Leo Vince, mondom legyen az. De aztán csak kiderült, hogy sajna
nem megy fel, mert nem jó a felfogató furattávolsága, de milyen sokat
szenvedtek vele (óradíj!), a gyárit leszedték, stb. Nos ez a dolog azért
van, mert Touring csövet nem gyártott a Leo Vince 180-as Majestyhez,
arra a 4Road való... Eleve nem ajánlom fel, hogy felteszem, ha tudom,
hogy nem kompatibilis. Ha meg nem tudom, milyen szerelő vagyok?Ugyanez a plexire: "beszerezték" (gondolom valami bontóból), aztán az
a "vakítás" ment végül, hogy mennyi idő volt, amíg felpolírozgatta, csak
sajnos amikor fel akarta tenni, akkor látta, hogy a furattávolsága nem jó,
de nem is érti, mert 5DS-sel kezdődik ennek is a kódja, és ez a mocim
kódja: hihetetlen. Nos az általam kiderített valóság pedig az, hogy nem
5DS a kód, hanem 5XL, csak éppen a moci valamikor hány(t)atott élete
során kapott egy új ülést (egy 125-ösről), ebből adódik a "kódfélreértés".Záró gondolatként: a nagyobb testű robogókat azért "esélytelen" 50-esnek
"kiadni", mert valahogy üvölt róla, hogy komolyabb méret. Annak ellenére,
hogy vannak nagytestű 50-es gépek is, meg annak ellenére, hogy én is pl.
jártam a linkelt motorral egy évet rendszám s bármilyen fennakadás nélkül,
azt mondanám, nem érdemes kockáztatni. (Nekem legalább jogsim volt rá,
ha más nem: egy esetleges baleset esetén viszont még így is para lehetett
volna, tehát összességében nem bántam meg a legális útra térést, még ha
az új gép egy kicsit ütött-kopottabb is, meg most éppen szívok is vele...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Annyira nem macera, de én előbb csinálnám a jogsit, mint a motorvásárlást.
Már elvből is... Amúgy a KRESZ-t szerintem le lehet nyomni bármikor, csak
a gyakorlati rész marad tavaszra, ha nem sikerül elintézni még a tél előtt.Kordában tartható persze, csak nulla tapasztalattal azért elsőre sok / nehéz.
Viszont éppen ezért szokták azt, hogy kisebb gépre ültetnek fel úgy 1-2 órát,
hogy legyen valami elképzelésed. (Kérdezte a faszi, hogy ültem-e már váltós
motoron, mondom igen, 50-esen, meg 125-ösön, erre mondta, hogy akkor az
elején jó lesz egy 250-es: azzal karikáztam egy kicsit - az sem volt gyenge -,
majd a következő alkalommal ugyanezt már az 500-assal próbáltam...) Azért
van ezekben a gépekben erő, és ha párosítod a viszonylag nagy tömegükkel,
ill. a sokszor lestrapált állapotukkal (oktatómotorok ugye), nem biztos, hogy
olyan baromi könnyű őket vezetni. Ennek ellenére rutin oktatáson szvsz nem
sokat tanulsz: a magyarországi jogsiszerzés szerintem inkább a papírról szól.
(Japánban pl. - ha jól tudom -, olyan egy rutinvizsga, mint itt a Safety Hungary
tréning, ahol már tényleg tanulsz is valami hasznosat a motorozásról, s van a
feladatoknak is értelme.) A hab a tortán, hogy ha kifejezetten robogóval fogsz
majd menni, annak egész más menettulajdonságai vannak, más a súlypontja,
a kerekek mérete, stb. De egy 125-ös simán bevállalható, nem fog kiszaladni
a világból, ráadásul elég straightforward a vezetése a sok automatizmus miatt. -
DigitXT
félisten
Lehet, ha megfelel a kategória követelményeinek - viszont itt korlátlanról volt szó. Szerintem ha a lehetősége van, akkor nem érdemes korlátozottal tökölni...! Sokkal azért nem lesz olcsóbb, viszont utána "le van tudva" a dolog. Ugyanúgy végigjárhatja a kategóriákat korlátlan jogsival is, az nem azt jelenti, hogy fel kell ülni rögtön az ezresre... Szimplán ha pár év múlva nagyobbat akar, akkor nem kell a papír miatt aggódni, különbözeti vizsgát tennie, meg még miténtudjam. (Nekem is korlátlan jogsim van, mégis 180-as robival járok. De megnyugtató a tudat, hogy nem a papír korlátoz: úgy lépkedhetek felfelé, ahogy nekem tetszik. Mondjuk ide a városba még ez is szinte sok, bár a gyorsulás az meg kell. Igazából az ideális városi moci kicsi, könnyű, viszont b*szotterős, és jó rajta a fék. Én a majával a kicsi és könnyű feltételt már nem nagyon teljesítem, de az erő azért elég a dinamikus közlekedéshez, az elöl hátul tárcsa meg elég jól fog. Mondjuk nekem fontos szempont volt a pakolhatóság, kabát és protektor férjen bele: ez nem fér bele egy kisebb testű robiba, szóval én már csak az ilyen mini-maxiknál maradok.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11929 üzenetére
Mondjuk nehezen tudom elképzelni, hogy hessegeti, miután elütötte... Pff.
(Én egyszer nemrég az út közepén bandázó galambokat heveny dudálással
riasztottam el, mondjuk utólag belegondolva célszerű lett volna lassítani...) -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11938 üzenetére
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #11940 üzenetére
A 250-es MP3-ról én is úgy olvastam, hogy meglepően sz*rul indul.
Mondjuk tényleg elég böszme kasztni, emiatt annyira nem tetszik*, de
ez a négykerekű tök jópofa. Természetesen ez sem lehet keskenyebb.*: meg úgy általában a Fuoco is bűn ronda szerintem, hiába 500-as.
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11946 üzenetére
Csak ez a nem mindegy: motorozol, vagy közlekedsz...
Szerintem TheSilencer is azért fog rábaszni, mert vesz
egy 130 lovas sportmotort munkába járni, meg városban
szenvedni vele. Pedig arra inkább egy maxirobogó lenne
a jó választás; de majd rájön idővel. Azért remélem nem
fogja eldobálni, mert az a 130 paci tuti nem viccel. Totál
irracionális döntés; de ez olyan, mint a szerelem...Én eléggé gyorsan "leszoknék" a motorozásról (akarom
mondani a robogóval munkába járásról...), ha mindig
az lenne bennem, hogy bármikor "elbaszódhatok". Nem
nagyon örülnék neki: nem is közlekedek a "határon".
(Mondjuk azért húzom neki, de ez "megbocsátó" gép...)Tegyük fel, hogy nekem bejönnek a sportkocsik: azért
viszont csak nem veszek egyet, hogy "lemenjek vele a
piacra bevásárolni", nemde? Hiszen nem arra valók...Az az érdekes, hogy szerintem a motoros topikban pár
arc úgy írta le a robogókat, hogy sosem ment velük (pl.
kényszerképzet, hogy a legkisebb úthibán "perec" van):
nem tudom, mire alapozzák. Kaptam már el komolyabb
gödröt, meg nyomvályút is, de a 12"-os kerekeken azért
nem álltam azonnal fejre miattuk. (Nyilván egy crossgép
jobban "kimozogja "ezeket, de az megint más kategória:
szerintem a sportgépeket sem kátyús utakra tervezték.)Kinézetre nekem is "bejönnek" a sportgépek, de le nem
cserélném a munkábajárós motort rájuk... Másodiknak,
ha pályázni is akarnék, akkor igen. De legalább hosszú
távra menni vele, vagy valami... De munkába járni? Csak
mert az tetszik külsőre? Háát... Reggel a bőrszerkót fel,
cégnél full átöltözés/nyáron zuhanyozás? Hátizsák, stb.
Macera... (Azért vannak a cégnél páran, akik hasonló
kaliberű gépekkel járnak, szóval ez hozzáállás kérdése.) -
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #11950 üzenetére
Attól függ, mi számít nagynak. Mondjuk egy SilverWing, meg egy Burgman
szerintem sem valami jó választás, ha a sorok közt akar az ember tekerni...
Baszotthosszú/tengelytáv, nagy tömeg, széles kasztni: tényleg nem ideális.Viszont egy Jog-ra sem szívesen ülnék fel (van egy kollegám, aki azzal jár,
hát elég vicces, amikor egymás mellett parkolunk): ő pl. tutira jobban elfér
a sorok között, de biztosan nem gyorsul úgy, és nem megy annyit "végre",
mint a 180-as Maja, meg szvsz nem is lehet annyira kényelmes megülni...Illetve számomra egyszerűen ijesztően pici az a motor, nem érezném rajta
magam semennyire sem biztonságban. Van egy másik kollega egy 180-as
Runnerral, amin egy Leo Vince 4Road van hangtompító nélkül: na azzal úgy
elhúz a sorok között, ahogy akar, szerintem az is még a vállalható méret +
a brutál hang segít az autósoknak, hogy észrevegyék, és lehúzódjanak (van
aki persze látja, hogy mennél, de akkor sem, vagy de pláne lezár), de azért
a normálisabb többség inkább egy picit odébb megy, ha már úgyis dugózik,
legalább minket ne tartson fel. Ezeknek szoktam vészvillogóval köszöngetni. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11956 üzenetére
Nem tudom, mennyire lehet hinni ennek az oldalnak (mert olvastam már rajta
néha következetlen adatokat, meg szvsz copy-paste-os elcseszett infókat is),
de ha igaz, amit írnak, akkor az Aerox mondjuk kb. 125 cm-es tengelytávú, s
összesen kb. 174 cm hosszú (ráadásul elég nagy, 13"-os kerekeken szalad).
Szélessége viszont mindössze 69 cm, ami miatt jól lehet vele a sorok között
haladni (ugyanígy a manőverezhetőségét növeli a rövid tengelytáv, stb.) Így az
adatok és a kép alapján nagyon komoly kis gép lehet, bőven nem a Jog / Mint
kategória. Ha jól sejtem, ezt hívják nagytestű robogónak... Azért ilyenekből is
vannak brutálisak, pl. ha megnézünk mondjuk egy Benelli Velvet 400-at, annak
már érdekes menettulajdonságai lehetnek; gyorsulásra vonatkozóan feltétlenül.
Hirtelen rákeresve valami 28 paci jut 140 kilóra. Viszont 22 cm-rel hosszabb.Az én motorom meg kb. ilyen, csak nem ez az évjárat, hanem 2003-as. Nos a
tömege biztos nem stimmel, mert a forgalmi szerint valami 168 kg, és tényleg
érződik, hogy nehezebb, mint a SYM VS 150 volt (főleg ha tolni kell, ugyebár).Az Aeroxnál biztos, hogy kevésbé manőverezhető, mert ez is hosszabb, meg
szélesebb (igaz, csak 5 centivel). Főleg a tengelytája nagyobb: a felépítéséből
adódik, egyértelműen két személyre tervezett, némileg "hosszú" gép, böszme
nagy csomagtartóval, ami mögött van még a tank (amin az utas ülhet, hehe)...
(Ja és sokkal nehezebb is, ami miatt csak "tenni-venni" nem mindig triviális.)De összességében nem mondanám, hogy őrült rossz választás lenne, mert az
a szitu, mikor be kellene fordulni egy autó elé, hogy előtte átvágva a másik sáv
között folytassam az előrenyomulást velem elég ritkán fordult elő: ha néha el is
akadok emiatt a dugóban, azt vállalom cserébe a nagy csomagtartóért. Persze
lehetne rövidebb, mert marhára nem megyek vele utassal (pláne, hogy a dobozt
félig ráraktam az utasülésre), és könnyebb lenne éjszakára a pincébe berakni,
ha rövidebb lenne: így épp határeset, de be tudom forgatni az ajtón. Hosszabb
motort viszont nem tudnék elhelyezni, szóval amíg itt lakom, marad ez, pláne,
hogy én is fogok rátenni egy 4Roadot, aztán hadd szóljon. Még ~2 év műszaki
van rajta, szóval szerintem addig tuti meg is fogom tartani, aztán meglátom.Runnerről (gyors kereséssel, visszaellenőrizve nincs) itt találtam némi infót...
130 cm-es tengelytávjával és 178 cm-es hosszával tényleg hasonló lehet az
Aeroxhoz, ezek eléggé marginális különbségek... Gondolom a 21 LE is elég
lehet, ha az ember gyorsulni akar. Egyéb tapasztalatom nincs... (Ránézésre
kisebb, mint a "Maja", viszont magasabb, ami persze jól jöhet a forgalomban,
eközben könnyebb, tehát biztosan jobb a menetdinamikája is - tapasztaltam,
mert úgy otthagyott a srác a Petőfi hídon - a sorok között -, mint a huzat.
Szóval nagyon fasza kis gép lehet, csak valszeg nem férne bele a cuccom...
Meg úgy általában tök más a stílusa: más üléspozíció, mivel más forma, stb.)Nem vagyunk egyformák, én a (kvázi)FeetForward lazulást szeretem, ha már
robogó: nem nagyon tetszik sem a budinülős (retró), sem a túl sportos forma.
(Biztos jó "krúzolni" egy 600-as SilverWinggel, vagy egy 650-es Burgmannal,
de ezek mint megbeszéltük túl böszmék már a hatékony városi haladáshoz:
ennek ellenére van két kollégám, akik ilyenekkel járnak, max. a Burgman az
épp nem 650-es, csak 400-as, de az tuti SilverWing 600-as, tehát ezekkel is
lehet menni - akárcsak sportmotorral -, max. nem olyan hatékony/könnyű.)Azért egyszer kipróbálnám az összeset, biztos jobban formálná a véleményt,
mint a Google-ban "wheelbase" és egyéb technikai adatok keresgélése, meg
a "látványról" való ítélkezés. (Mondjuk a Burgmanos srác állítja, hogy bár ő is
tartott attól, hogy a böszme méret miatt lesznek gondjai, nem tartja gázosnak
a helyzetet, szerinte teljesen jól lehet vele a sorok között menni: egyszer egy
olyat láttam a Kerepesin, ami automatikusan, mármint elektromos vezérléssel
"behúzta" a tükreit, és simán előbb/bátrabban húzott előre, mint én a Majával:
érdekes, hogy így nem is olyan széles, ha hinni lehet ennek "csak" 81 cm...)Szerk: modjuk a Kawa Ninja 250-el járó csajszi is azt mondja, hogy teljesen
jól lehet a gépével a városban közlekedni, abszolút nem gáz. De mondjuk ez
nem jelent semmit, mert mindenki azzal közlekedik, amilyen gépe van, s ha
nem tudna vele normálisan közlekedni, akkor elégedetlen lenne vele / eladná.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #11959 üzenetére
Én ennyire nem értek hozzá. Sosem mértem fordulókört, meg ilyeneket.
Egész más szempontok szerint választottam robogót, ahogy runner 125
írta egy Runner 180 biztos jobban megy, meg sportosabb, stb. Csak abba
még egy zárt bukó sem fér be, nemhogy egy ForceField Pro L2 + a kabát."Kocamotorosként" elégedett vagyok a Majával, de ettől függetlenül tetszik
az a négykerekű csodabogár is, noha nem valószínű, hogy valaha vennék.
A saját motoromról tudok csak "elsőkézből" tapasztalatokat mondani. -
DigitXT
félisten
Megkapta a Maja a 4Road-ot, szép hangja lett.
A hangtompítót nem vettem ki: max. majd egyszer
kipróbálom, de egyelőre így is elég. (Nameg éppen
nincs is hozzá megfelelő szerszámom, hehehe.)
Így legalább street-legal... A Runneres kollégám
hangtompító nélkül (!) "krosszmotorra emlékeztető"
hanggal jár: nem biztos, hogy az kellene nekem.
(De majd megnézem azért - valamikor - úgy is...)Teszem hozzá: a gyárimban nagyon szétmehetett
valami, mert a levegőben "forgatva" mintha össze-
vissza zuhannának benne az alkatrészek. Mondta
a motorszerelő srác, hogy valszeg valami lamellák
letörtek, szét kellene vágni, meg hegesztgetni, stb.
Egyelőre lesz*rom, hiszen a 4Road sokkal jobb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11979 üzenetére
Vedd ki, sokkal jobb hangja lesz.
Jaja, durva lett... Holnap lesz az első "éles" utam (be a céghez).totál nyitott dobbal, átlátni rajta
Szerintem a hangtompító nélkül ez is ilyesmi tulajdonsággal bír.
Igaz, a motor csak 180-as, de elég disznó hangja van. Alapjáraton
nagyon tetszik a mély brummogás, meg úgy általában is szépnek
hallom a hangot, de kövér gázra azért már "ropog" rendesen, tehát
hosszabb távra biztos nem indulnék így neki, mert nekem hangos,
aki rajta ülök (aki mellett elhúzok, az hadd hallja, legalább így nem
húzza rám a kormányt, meg nem lép le elém: remélem segít majd).miért írsz ilyen félsorokat kihasználva csak?!
Szeretem én formázni a mondanivalómat, a hozzászólás ablakban
meg erre vajmi kevés lehetőség van, mivel a szélessége "köszönő
viszonyban sincs" a végeredménnyel. Amúgy a céges levelezésből
rajtam ragadt rossz szokás: nem bírom az "ökörhugyozás" stílusú
leveleket, meg a "végtelenbe" elnyúló sorokat fárasztóbb is olvasni. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11981 üzenetére
Szívesen meghallgatnám egyszer. (Én a motorfék hangra
még nem figyeltem fel, igaz, csak pár kilométert teszteltem:
de amikor elsőre beindítottam, és megszólalt ez a kellemes
dörmögés, mondhatni fülig ért a szám, nagyon bejövős lett.) -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11983 üzenetére
Ezek a videók nem nagyon adják vissza, de azért
halvány fogalmat adhatnak (ha jó a hangminőség).
Pl. ez egy 4Road, de más motoron (200-as cucc).
Persze az sem árt, ha a nem csak felvétel, hanem
a lejátszás hangminősége is ott van: nekem ezen
a mélynyomón egész jól megszólalt a Nexus, van
róla most már elképzelésem, milyen lehet. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11985 üzenetére
Itt nincs hangszóró (ill. ami van, az full-gagyi: céges gép):
majd otthon megnézem. Épp most voltunk lent a garázsban,
mutattam a kollégámnak (aki a szíjcserében segített), hogy
milyen lett hangtompító nélkül. Azt mondta teljesen jó hang:
szerinte is fasza lett... A 82K-s árára meg azt mondta, hogy
az tkp. közepes kategória, most már értem, hogy miért...
(100 fölött nem vettem volna meg, de a 82K-ra azt mondtam,
hogy egyszer élünk, hadd szóljon: jó lett, örülök is neki...)Ma fogok gyorsulást "mérni" (hozzávetőlegesen 0-60-ra). Ez
eddig ~ 5mp volt, szerintem most sem lesz nagyon más, de
az érzés a lényeg, meg az, hogy rosszabb ne legyen. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11987 üzenetére
Maja mennyibe is volt?
Sokba. 205+140+(40)+25+10+(12+8+10)+82+3+5... (Rendre: vételár, rendszám, (gumik + olajcsere + fékbetét + munkadíj), xenon, led, (szíjszakadás: szíj + munkadíj + szállítás), 4Road, szerszám, kézzsák) Összességében elég combos összeg, de most van egy elég jó mocim, amivel jelenleg elégedett vagyok. Ha hozzáveszem még azt is, hogy havonta kb. egy 10-est azért eltankolgatok, akkor kijelenthető, hogy bizony nem olcsó dolog ez a motorozás. De még mindig százszor jobb, mint a BKV-val szívni, és három-négyszer annyi időt eltölteni csak a munkába járással. Vagy autóval végigdugózni ugyanazt az útvonalat, szintén kb. háromszor annyi idő alatt. Jó persze, ha annyira hideg lesz (és/vagy esős/havas idő), hogy leteszem a mocit, akkor valamelyikre rá fogok kényszerülni, de ez van. Tavaly is december elejéig mentem - akkor még a SYM-mel. (Ami amúgy azóta úgy néz ki újra gazdára talált: levették a hirdetést.)1 hónap alatt lehetett volna találni mondjuk fele ennyiért
Igen, én is olvastam, hogy valaki pl. 34K-ért vett (valamikor) egy ugyanilyen 4Road-ot használtan... "Csak" éppen tartókonzol nélkül, amit persze "1 nap alatt összehegesztett" hozzá... Vagy mondjuk leömlő nélkül, amit meg a gyárival "mókolt" meg, és egyéb ilyen "okosságok"... Én inkább kiadtam a teljes vételárat, és megkaptam mindent hozzá zsír újan, csak fel kellett pattintani (na mondjuk ehhez kellett még némi szerszám, de alapvetően nem sok, 12-es dugókulcs, ilyesmi - csak apróság). Se időm, se műhelyem, sem szaktudásom nincs különböző hiányzó alkatrészek otthon történő "összebarkácsolásához".Nem, valóban nem volt olcsó, és nem, nem feltétlen volt racionális döntés a megvásárlása, tudom. De mint mondottam volt, egyszer élünk... (Mondjuk a kókányolásnál azt bírom, hogy nem veszik figyelembe, hogy ha valamire "elb*sznak" egy-két napot, arra nyugodtan rászámolhatják az egy-két napra eső munkabérüket extra költségként, hiszen erről szól az alkalmazotti lét: eladod a szabadidődet a fizetésért, tehát ha a pihenéstől elveszed az időd valami gányolással, az kvázi ugyanolyan költséges átszámítva...) Amúgy az általad linkelt 120K-s dobokat is megveszi valaki, szóval kinek mi a határ. Én sem mentem volna 100 fölé, pedig a "hivatalos forgalmazó" szerint 300 Euro + ÁFA a vételár. Mondjuk olasz eBayen láttam 250 Euroért is: szerintem nagyjából ez is ennyi volt, ha átszámítjuk az aktuális Ft/Euro árfolyamon.
A gyorsulásmérés egyelőre csak ilyen hozzávetőleges, de mivel a gyárival is így volt, így nincs értelme most stopperrel nekiállni: picit biztosan jobban megy, meg végsebességre is mintha virgoncabb lenne (mondjuk ezt Budapesten belül nem igazán lehet kipróbálni, még egy 60-as táblánál is necces pl. az óra szerint 110-et nézegetni - akkor is ha kétszer két sáv, és sehol senki. Btw. majd tervezem, hogy bemérem az órát GPS-szel, csak kellene egy tartókonzol a telefonomnak. Végsebességet meg az autópálya bevezetőn lehetne kvázi legálisan nézni, vagy legálisan magán a pályán, de az annyira nem mozgat, mert úgysem járok arra, és nem is célom 120-130-at "kimotorozni" a Majából: nem arra találták ki. (És nem is biztos, hogy megy annyit.)
A kipufogás erősségét én is így tapasztalom, tolja ki a gázt rendesen! Jobban mint a beszerelt hangtompítóval, ami persze még úgy is jobban tolta, mint a gyári dob. Elvileg valami ilyesmi a felépítése.
Mondjuk most egyet nem lehet a motorral: "osonkodni". De hát ez volt a cél, már meg is volt az első "messziről nyílik a kocsisor"-élményem a Petőfi hídon: valszeg hallottak.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11989 üzenetére
A burgonyát nem tudnám hova leparkolni. Meg mondjuk azért 600K fölött indulnak, és ott is befigyelne a xenon, meg esetleg a gumicsere, stb. A szíjszakadás meg persze "nem tervezett" történet volt, és ugye önmagában röpke 30K-ba fájt... Ha eleve rendesen fel lett volna újítva a friss műszakit kapott motor, azt simán kihagyhattam volna... A "ledesítést" meg a xenon hozta magával, mert az elég érzékeny a tápfeszre, ami hajlamos volt leesni, ha mondjuk a sorok közt (fékezve) gurulván a vészvillogó (köszönés) is "rárántott az akksira (2x21+2x21+2x10W = +94W hirtelen): volt, hogy kilőtte az egyik lámpát.
a motor árát összevetve a kipufogó árával, hát izé'
Igen, és ez éppen nem lett volna egy "kötelező" kiadás. Ellentétben pl. a gumikkal, amik valami 25-ben voltak (+ a szerelés), de azt muszáj volt venni, annyira le volt kopva a hátsó... Mondjuk egy használt mocihoz persze racionálisabb döntés lett volna használt csövet venni: ha visszaolvasol éppen ez volt a tervem nekem is, csak éppen egy "nem pont hozzávalót" (ami egyébként elég randa állapotban volt, mint kiderült) próbáltak volna rámsózni (20-30K-ért), ami szerencsére nem sikerült, mivel Touring cső nem megy fel a Majára... Kötve hiszem amúgy, hogy annak lett volna ilyen szép hangja: nem hiszem, hogy elégedett lettem volna vele, az meg tiszta ráb*szás, hogy kiadsz 20-30K-t és sz*r az eredmény. Persze ha ugyanezt kapnám meg mondjuk 40-ért, akkor azt mondom, fasza, jó vétel, de erre meg szerintem nem sok esély van jelenleg.megpróbálom a legjobb helyen/legjobb áron megvásárolni
Persze, én sem vagyok a pénztárcám ellensége, de ha hiszed, ha nem, bizonyos értelemben ez a 82K-s vételár (szállítással, és mindennel) relatíve még kedvezőnek volt mondható... Vö. 300 Euro + ÁFA.Visszatérve a burgonyára: nem hiszem, hogy azt vennék, hiszen egyelőre még csak "munkábajárós" motorban gondolkozom. Persze az nem baj, ha van benne némi élvezet, meg mondjuk bizonyos biztonsági faktor (látok/látnak, hallanak), és fontos, hogy elférjek a dugóban. Szerintem a Burgman ehhez egy picit már nagy... Nekem legalábbis annak néz ki... Majd ha lesz saját házam/garázsom, neadjisten máshol fogok dolgozni, akkor más szempontok alapján újragondolom majd a dolgot. Egyelőre 27 évesen a jelen helyzetben, adott célra nem rossz moci a Maja. Később meg majd meglátom.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #11995 üzenetére
legjobb eset,hogy nem változik semmi
Na ez legalább megvan nekem is. Mondjuk hangyafasznyit jobbnak
érzem a gázreakciót, és hasonlóan (picit) a gyorsulást is. Aztán lehet,
hogy ez a durva hang placebo hatása. De 15 LE-ből biztos nem dobott
el 3-at. Más kérdés, hogy egy 7 éves motorban megvan-e még a 15.
Lényeg a lényeg, hogy így sokkal inkább észrevesznek, mint lopakodó
üzemmódban a gyári kipuffal: nekem ez volt a célom, ez be is jött.
(Bár apukám mondogatja, hogy ez nagyon hangos*, aztán azért fog a
rendőr b*szogatni, de simán vannak ilyen hangerejű nagyobb motorok
a városban, pl. chopperek, supermotok. Jó: robogóban nem jellemző.)*: szerk: de mondjuk amúgy sem olyan nagy motoros-fan, amikor épp
azt meséltem el, hogy milyen gondom van éppen a motorral, az volt a
reakciója, hogy "miért nem járok inkább busszal". Na ez no comment.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11985 üzenetére
Az első annyira nem tetszett, a másodiknak bejövős a volt a
hangja, csak ott meg a motor nem jön be egyáltalán: LOL.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #12003 üzenetére
Én is kíváncsi lettem, mennyi az annyi. 4,5-5 kg-nak sikerült
megmérni sima személymérleggel, kiput a kézbe véve...
Nem tudom, hogy a 4Road mondjuk mennyivel könnyebb, de
mindegy is: nem vártam teljesítmény-növekedést, elég az ha
nem megy rosszabbul, miközben állat módjára szól...Ha lesznek hosszabb távú tapasztalataim vele, beszámolok.
Nagybátyám pl. fékpadokat gyárt, de rákérdeztem: fékhatás
mérést tudnak csak a cuccaik, teljesítménymérést nem. -
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #12015 üzenetére
Esetleg kérdezd meg tőle, hogy mi a trükkje: lehet, hogy ő pl. nem húzott
neki gázt az indításhoz, te meg igen, ennyi különbségtől simán nem indul. -
DigitXT
félisten
válasz jasszer #12033 üzenetére
Én egy évet lehúztam így: soha nem igazoltattak... Persze rögtön az elejétől
rendszámoztatni akartam a gépet, mert a feeling nem volt az igazi: ha rendőr
került a látómezőmbe, mindjárt rosszabbul éreztem magam... És alapvetően
nem vagyok "olyan": lelkiismeretileg is zavart ez az egész, hogy nem legális.
Noha nagymotoros jogsim nekem is volt, szóval runner 125 megállapításának
egy része rám sem volt igaz. Viszont tény, hogy ha valakinek van hozzá
szeme, akkor már ránézésre megmondja, hogy az adott gép nem 50-es: egy
motorosrendőrnek azért biztos van ebben tapasztalata. (Ettől függetlenül mai
napig rengeteg nagynak látszó robogót lehet látni Bp-en rendszám nélkül.) Na
nem mintha a rendszám annyi plusz költséggel járna, ha már megcsináltattad:
pl. ezt a parkolócetlit nem is tudom értelmezni, mert nincs zárt szekrény, ami
"megvédené" a cetlit, tehát gyakorlatilag esélytelen, hogy rárakd a motorra, és
az alapján ne büntessen a parkolóőr... Ebből viszont arra következtetek, hogy
nem is nagyon szabadna foglalkoznia veled. Jó, mondjuk egy mélygarázsban,
ahol beléptetőrendszer van valószínűsíthető, hogy fizetni kell, de az meg már
az üzemeltetőn múlik, hogy milyen konstrukcióban engedi be a motorokat.Egyéb büntetés meg értelemszerűen akkor merülhet fel, ha megállítanak (de
ez rendszám nélkül használt nagyrobogó esetén sokkal neccesebb), vagy ha
fotóznak, de az meg viszonylag ritka (jó esetben: pláne, hogy hátulról kell).
Btw. most meg más miatt "izgulhatok", ha rendőrt látok, az egyik a xenon, a
másik meg az elég hangos kipufogó. De mindkettő közlekedésbiztonsági
jelentőséggel bír (az én életem védi), szóval alapvetően felvállalom ezeket.
A xenon pl. tökig le van tekerve, ráadásul csak 4300K: nem villantottak még
rám, hogy vakítanám őket: csak szimplán jól látok vele... A kipu meg elvileg
"E" szabványos, más kérdés, hogy ezt hangtompítóval, vagy nélküle teljesíti.
A LED-es izzók meg tökéletesen látszódnak: innentől asszem nincs kérdés. -
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #12063 üzenetére
Erről van nagyba' szó. Ebben az országban senki munkáját
nem akarja megfizetni senki, inkább magának "mutyizik"...
Aztán amikor rájön, hogy a szabadideje milyen k*rva sokba
került (ha rájön!!), meg milyen "gányolt" lett a végeredmény
(na jó, ezermesterek kíméljenek), végül csak meggondolja,
hogy jobb lett volna egy "hozzáértő" munkadíját megfizetni.
Viszont az már ilyen "eső után köpönyeg"-feeling... Ez van.Amúgy magához a festéshez hozzászólva: nem biztos, hogy
közlekedésbiztonsági szempontból nyerő dolog a mattfekete
fényezést választani, pláne, hogy mostanában hamarabb van
sötét, meg reggel is később világosodik, szóval az embernek
eszébe jut a szürke szamár a ködben effektus. Én ha már
átfényeztetném, akkor pirosra, mert az sokkal feltűnőbb szín.
(Más kérdés, hogy egy rendszámos robogót nem lehet "csak
úgy" átfestegetni, hiszen a forgalmiban rögzített a színkódja.) -
DigitXT
félisten
Ja, de ez nem arra vonatkozik, hogy akkor leszerelheted az indexet.
A kipufogót hangosítani "házilag" gondolom kifúrással lehet, csak nem
túl jó ötlet, mert elcseszi az amúgy jól működő áramlásokat, így lehet,
hogy "repedtfazék hangja" lesz, de nem is fog normálisan menni. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #12099 üzenetére
Uh, sorstárs. Lehet, hogy trailert egyszerűbb lenne vinni. Bár ha van
légkulcsod, akkor talán nagy baj nem lehet. Nekem úgy bekapta a szíj
darabokat, hogy ha az olajszűrőfogóval le is tudtuk volna venni a variót,
azzal sem lettünk volna előrébb: a kuplungot is le kellett volna venni... -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #12102 üzenetére
Úgy értettem, hogy motorszállító alkalmatosságot. Már arra
az esetre, hogy ha nem sikerülne a néni kertjében a szíjcsere.matyibalogh: le kell kötözni, és lehet vinni. Nekem a kollégám
apukájának Ducato-ja volt a szállítóalkalmatosság: rendben volt.
Szerk: egyébként félti/nem félti: ha vinni kell, akkor vinni kell.
Van az úgy, amikor nem megy a saját lábán a gép, és azért az
egész műhelyt nem lehet kiskertbe (céges garázsba) telepíteni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #12106 üzenetére
Ja, hogy a nénitől kellene félteni? Hm-hm.
Easy-rider lesz belőle hamar. Szíj helyett befőttesgumival. -
DigitXT
félisten
válasz Balupapa #12117 üzenetére
Nekem éppen egy 180-as Majestym van. Mivel nagyobb gépem eddig nem volt, ezért nem tudom máshoz, pl. a 250-eshez viszonyítani. Korábban 150-es volt, ahhoz képest azért jobban megy, így Bp-re már pont elég, amit tud... (Hosszabb távra, városon kívül azért nem indulnék el vele, bár óra szerint 120 fölött van a vége, de ott már szétpörög, meg most egy LeoVince kipufogó van rajta, aminek a hangja miatt sem ajánlott "széthuzatni".)
Általános vélemény? Inkább kérdezz, mi érdekel.
-
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #12120 üzenetére
Bizony az.
-
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #12122 üzenetére
Most hallottam!
Mit is? Amúgy csak a rendszám ~100K.
(Regadó, műszaki, illeték, kutyaf*sza...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #12124 üzenetére
Hát ez az, hogy én sem.
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #12131 üzenetére
Nekem a kuplung tekerte fel. Amúgy ramatyabb állapotban volt a szíjam.
Persze tudom, hogy ez nem vigasztal, csak mondom, mint tényállást. -
DigitXT
félisten
válasz Backspace #12200 üzenetére
Jó, megbízható, és nem húznak le? Talán egy álomvilágban - nem itt.
Amúgy volt egy motorszerelő srác, aki abszolút korrekt volt, elég olcsón
és nagyon gyorsan, korrekten elvégezte, amit vállalt... Csak ő azóta már
Ausztrália felé vette az irányt - mondjuk meg is tudom érteni, de kár érte.
(Megint mehetek a lehúzós, nem megbízható bandához fékbetétcserére.) -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #12204 üzenetére
Mert vannak dolgok, amihez nem nyúlok. Kormánymű, fék ilyenek.
(Az, hogy a kipufogót lecserélem magamnak, meg Xenont rakok a
gépbe egészen más kategória. Amúgy a fékbetétcserét talán nem
olyan lehúzó áron csinálják a robogószervizes srácok, és nekik az
egész nem tart egy óráig. Majd kérek tőlük egy árajánlatot.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Gitáros topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Dacia topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Milyen SSD-t vegyek?
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Apple notebookok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen