- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- TCL LCD és LED TV-k
- Autós kamerák
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen TV-t vegyek?
- E-book olvasók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fujifilm X
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
Hirdetés
-
Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
it Egy brit bíró szerint Craig Wright, a bitcoin állítólagos feltalálója folyamatosan hazudott és bizonyítékot hamisított.
-
MultiVersus - Íme a launch trailer
gp Az érdeklődőknek alig egy hetet kell már csak várniuk a teljes kiadás megjelenésére.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #19058 üzenetére
Ezt anno (kicsit) benéztem: 8,9 km volt az a 9,2, szóval bár javult a helyzet a
guminyomás rendbetételétől, de nem annyit. (Nem lett halál pontos utána.)Csak azért, mert azt számolgatom, hogy mennyit csal lefelé a távolságmérés,
és gyanús volt, hogy nem lett annyival rosszabb, mint "lennie kellett volna".Szóval eddig lapos gumival jó +5% távot mértem, felfújva jó +3%-ot, most meg
jó -10%-ban vagyok, úgy, hogy a sebességmérést helyretettem a kalibrálóval...
Ez csak a fogyasztási adatok számítása miatt lesz érdekes. De megoldom. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #20298 üzenetére
Majesty-nél is ugyanígy működne? A végsebességet pont leszarom (városba így
is bőven elég), de ha rugalmasabb/erősebb lenne, az nem hangzana rosszul...
A "209-es henger", ha jól látom Runner specifikus, csak azért kérdeztem...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #20319 üzenetére
Nekem olyanom van, szerintem nem rossz. Valamennyire megnyugtat a
tudat, hogy ha elkezdik buzerálni a gépet, akkor visít, mint a disznó, úgy
talán feltűnőbb a dolog a járókelőknek - na nem mintha azoktól bármit is
várnék, de talán azt el lehet ezzel kerülni, hogy a "hülyegyerek" elkezdje
tolizni a motort kénye-kedve szerint, mert visítással már túl feltűnő lenne.
(Ez az eset a korábbi motorommal volt, a korábbi, nem riasztós zárral...)Teszem hozzá, nem nagyon szoktam csak úgy az utcán hagyni a gépet,
főleg nem hosszabb távra! De a riasztót amióta megvan, mindig rárakom.barack1997: na igen, hasznos tud lenni, de valóban megkérik az árát...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #20319 üzenetére
Közben másik topikban megtaláltam az enyém típusát. Arra emlékeztem, hogy
a nevében benne van, hogy Detecto, de hogy RS1, vagy melyik, nem tudtam. -
DigitXT
félisten
Pont azért vannak a különböző zárak/védelmek, hogy ezt a ráugrik, s elhajt
manővert minél inkább megnehezítsék... Kezdve az indítókulcs/kormányzár
kombóval a tárcsafékzáron át a lánccal való rögzítésig... A kamera nem véd,
de sokakat elriaszthat, hogy felvétel készül a matatásról! Ha meg 2-3 záron
is át kell verekednie magát a tolvajnak miközben kamera is veszi, akkor az,
aki végigcsinálja, eléggé elszánt. Főleg, ha közben mondjuk észreveszik, s
ráhívják a zsarukat + a biztonság kedvéért hátba vágják egy szeneslapáttal.Persze, ha valamit nagyon(!) el akarnak lopni, akkor el is fognak: erővágóval,
meg mondjuk kisteherautóval felszerelkezve, markos legények, mittudomén.
De az átlag tolvaj talán nem lesz ennyire felszerelve: az ellen hasznos lehet
mindenféle védelem... Nem a legfelkészültebb/legelszántabb tolvajok ellen
védekezünk, hanem a maradék 90% ellen, akik piti módszerekkel dolgoznak.Ha valahova nyilvánvalóan nem jó rakni a gépet, akkor ne rakd oda... Én is
alig-alig hagyom az utcán, csak ha muszáj. Mivel munkába járok vele, itthon
bent áll a pincében (elzárva), a cégnél meg a céges garázsban kvázi-őrizve...
Tegyük hozzá, hogy ez böszmébb+rendszámos gép, talán kevésbé kelendő.Ui: szerintem nem azt mondta barack, hogy a kamera védi a gépét, csak jó,
hogy olyan helyen hagyja, ahol az is, van, mert így legalább a buzerálásra is
fény derül, tehát nem éri meg a hülyegyerekeknek ezzel szórakozni... (Lásd
az én biciklistás sztorimat: ha tudtam volna, ki volt az, behúzok neki egyet.)ON: mit lehet tenni a lábtakaró lobogása ellen? Ma ugye az eső miatt muszáj
volt használnom (igen, a "nindzsa hentes típusú" takaró) és hát nem igazán
lehet vele 60-nál többet menni, mert 50-nél úgy elkezd lobogni, mint a viccbeli
Nyuszika füle motorozás közben. 60-nál ez már egész komoly problémákat
okoz: felfújja a menetszél a lábadról az öledbe az egész hóbelevancot - necc!Arra gondoltam, hogy valami (gumis) "rögzítőpántot" kellene varrni rá, hogy ne
nagyon tudjon elemelkedni a combomról, vagy eltávolodni a bokámtól. Persze
azért kell gumis, hogy a láblerakás is szabadon működjön. Ti mit használtok?
Semmit? Cordura nadrágot?Azt éppen kihíztam...Motorra rögzíthető takarót?
Utóbbi mondjuk azon kívül, hogy motorspecifikus még rohadt drága is. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #20365 üzenetére
Nézd, ha a kulccsal bénázva meglököd, az nem téves riasztás, hiszen
olyan, mintha mozgatnák a motort. Több előnye van annak, hogy sípol,
de abban egyetértek, hogy a lánc az igazi (ha van mihez kikötni).Nem állítottam, hogy lánc helyettesítő: nekem is van egy vastag ABUS,
de általában csak itthon zárom le vele. Amikor beugrok kajáért a boltba,
rápattintom ezt, és 5 perc múlva is ott a gép (kopp-kopp-kopp).Lehet, hogy egy riasztó nélkülivel is ott lett volna eddig, de önmagában
az, hogy rákattintáskor sípol (mikor "élesítetted"), elriaszthatja azokat,
akik esetleg "nézelődtek" volna, akár csak kíváncsiságból. Ez is sokat
jelenthet, ha mondjuk nem taszigálják, mint a köcsög biciklis anno.AndrewTdi: nem okoz(ott) kárt... De még inkább a fékben tegyen kárt,
mint eltolják - akár "jó messzire". Minél több védelem, annál jobb. Én is
hurimászhatnám magammal a láncot (régen csináltam is): lusta vagyok.
(Mivel nem szoktam az utcán hagyni a motort, hanem A-ból B-be járok.) -
DigitXT
félisten
Passzolom. Pl. nem tudom, milyen nexusban vagy a gyáli piaci árusokkal.
Úgy tudom, hogy a kormányzár (viszonylag egyszerűen) eltörhető, szóval az
tényleg csak az "első védvonal": a semminél több + a viccből tologatók ellen
is véd, feltéve, hogy nem hoztak magukkal gördeszkát. (Van, ahol szerintem
nem is kell több, mint pl. a céges mélygarázs, de hogy a gyáli piacon? LOL.)Erről egy sztori: mentem fogorvoshoz a János kórházba, rakom le a mocit a
porta előtt, jön a "portásbácsi", ezzel a dumával: "de szép Yamahám lesz..."
Mondom neki: elnézést, ha esetleg rossz helyen állnék, máris tolom odébb,
stb. Erre: őt ugyan nem zavarja itt sem a gép, de a helyemben nem hagyná
itt az utcán. Toljam be a kórház területére (azt is elmagyarázta, hogy merre
van a fogorvosi rendelő: mondjuk tudtam, de nem akartam félbeszakítani),
ott zárjam le jól. Csodálkoztam, hogy be lehet ott menni (ahol alapvetően
gyalogbejáró van), de megerősítette, hogy persze, csak toljam. Köszöntem
szépen, át is toltam a bejáraton... Utána viszont egy combosabb emelkedő
következett, én meg időpontra mentem így hát egy kis tanakodás után, úgy
ahogy voltam, azaz már "nekivetkőzve" felpattantam a gépre, pöcc-RÖFF(!),
felugrottam a rendelőhöz... Mivel a portánál mindent elpakoltam, sisak sem
volt rajtam, így szembesültem vele, hogy "vazze, ez nagyon hangos"... A
lényeg, hogy végül valóban ott a rendelő előtt zártam le a gépet (a "bucsus"
tárcsafékzárammal is). Visszafelé értelemszerűen nem indítottam be, csak
gurultam: ezúton elnézést (a megérkezésért) az intenzív osztály betegeitől.
Bár lehet, hogy kómában fekvők ébredtek a 4Road hangjára, vagy valami.
Ha tudom, hogy pont ott fogok parkolni, előre visszarakom a hangtompítót. -
DigitXT
félisten
WTF? (Mondjuk nekem korlátlan van, de ez így elég furcsa.)
-
DigitXT
félisten
Na vazze. Nekem most nyáron lesz műszaki: dupla pénz a semmire.
(Úgysem amiatt van karbantartva a motor, hogy rámondják az áment.) -
DigitXT
félisten
Semmivel nem vagy külömb, ha szándékosan betartasz a másik közlekedőnek, mert szerinted te vagy az "etalon" az úton. És ha az autód órája csal? Akkor mindenki köteles mögötted 40-45-tel poroszkálni, mert szerinted(!) annyi a limit? Majd ha rendőr leszel, akkor utána mehetsz (megkülönbözető jelzés, félreállás, igazoltatás, stb.) annak, aki megelőzött szabálytalanul, de civilként közöd hozzá nulla. Nem mellékesen amit leírtál az tkp. közúti veszélyeztetés kategóriája, ill. garantált gyorshajtás (a részedről is). Pont te írsz emberkedésről, amikor épp te emberkedtél azzal, aki megpróbált megelőzni? Szerinted szabálytalanul, amire a válaszod egy sokkal durvább szabálytalanság... Akkor most ki az öntörvényű kiskirály?
-
DigitXT
félisten
Ó igen, 50 km/h, csak ha te óra 50-nel mész, az jó, ha megvan valós 45...
Elég tipikus jó 5-10% csalás a km-órák esetén... A rendőr sem az alapján
büntet, amit az órád mért, hanem amit az ő hitelesített mérőberendezése.mégegyszer, 50 km/h a limit és nem szerintem.
Persze, én tudom, hogy 50 km/h a limit, csak ugye te nem tudod, elérted-e
egyáltalán, de ami sokkal fontosabb, hogy nem a te feladatod betartani!kényszerít a nagyobb sebességre
Bullshit. Én is utálom, ha a seggemben jönnek, csakhogy ilyenkor épp az
a megoldás, hogy hagyom előzni, nem az, hogy betartok neki előzéskor...
(Vagy ha rájövök, hogy azért érkezett mögém, mert én mentem túl lassan
akkor én is mehetek gyorsabban. De ez messze nem kényszerítés. Az is
benne van a KRESZ-ben, hogy indokolatlanul lassan sem szabad menni.
Mielőtt félreértenéd, ez ebben a helyzetben nyilván nem igaz, mert ha óra
50-nel mész, és 50 a limit, akkor biztos nem mész indokolatlanul lassan.
Viszont az már véleményes, aki 70-es limitnél is ragaszkodik az 50-hez.)
Szerk: viszont ha megérkeztek mögém, és én voltam a "hunyó", mert túl
lassan mentem, akkor nem akkor kezdek rágyorsítani, amikor előznek...
Ó, hány ilyen gyökér van, aki 70-80-nal megy az országúton - DE amikor
elkezded előzni, akkor mindjárt megtalálja a gázpedált. Életveszélyesek!követési távolságot nem tartja be
Igen: EZ volt a mögötted közlekedő hibája. (De Budapesten ez általános.
Nem azt mondom, hogy jó, sőt, csak azt, hogy általános. Ha vki egyszer
megtol hátulról, megnyugodhatsz, hogy őt fogják elmeszelni, nem téged.)balesetveszélyesen előz
Vedd már észre magad: itt a balesetveszélyt épp te okoztad, amikor az
előzését akadályozandó rágyorsítottál. Olvasd újra a KRESZ könyvedet,
mert úgy néz ki, leragadtál az "50 km/h"-nál, és nem jutottál el a közúti
veszélyeztetés fogalmáig. (Meg addig a részig, ahol azt fejtegetik, hogy
nem szabad a közlekedő társat "megleckéztetni"! Bármit is követett el,
legyen az vélt, vagy valós sérelem. Majd a rendőr megbünteti, ha lehet.)A második bekezdésedre annyit reagálnék, hogy mindent megmagyaráz.
Fejtegethetném, hogy az a te frusztrációd, hogy a budapesti közlekedés
ritmusához alkalmatlan gépjárművet vásároltál, de nincs sok értelme...Az egyetlen ON topik része a dolognak, amiért bizonyos értelemben elég
hasznos volt leírnod a tapasztalataidat, az azokból leszűrhető tanulság!A budapesti közlekedésben (hiába város + hiába 50 a limit) nem elegendő
egy 50 km/h végsebességre (!) képes jármű! 4T 50-es robogót az vegyen,
aki egy nyugis kisvárosban, vagy kis forgalmú mellékutakon elkocog vele,
élvezi, hogy fillérekért tankol. Jártam én is 4T 50-es géppel pár hónapot
Bp-en: valóban életveszély tud lenni! Kell egy komolyabb gép, s rendesen
lehet vele menni. Felvéve a forgalom ritmusát, autósként elfoglalva a sávot:
nincs leszorítás, nincs duda, és beintegetés... Egy motorosnak amúgy is
az biztonságos, ha egy picivel mindig gyorsabb a forgalomnál. (Mert ugye
ha valaki mellett mész, akkor lehet, hogy épp a holtterében vagy, s simán
rádhúzza, mert tahó, és nem néz be oldalra, max. tükörbe, ha egyáltalán,
ha viszont elmész mellette, csak rövidebb ideig vagy kitéve a veszélynek.)Egy mondat erejéig visszatérve a szitura. Az előzés a közlekedés egyik
legveszélyesebb manővere. Ha az egyik járművezető belekezdett, azzal
elég komoly kockázatot vállalt. Megesik, sajnos, hogy nem jól mérte fel
a távolságot, esetleg a szembejövő sebességét, vagy csak nem ismeri a
gépjárműve képességeit, gyorsulását, s máris kialakul a veszélyhelyzet.
Az előzött gépjármű vezetőjének emiatt kötelessége az előzés sikeres
befejezését segíteni! Ha kell fékezéssel, vagy ha épp úgy adódik (mögéd
fér csak be), akkor akár rágyorsítással is. Segíteni, és nem akadályozni!Tökmindegy, hogy kinek a hibájából alakult ki veszélyhelyzet: nem az a
megoldása, hogy "egye meg, amit főzött", csattanjon a szembejövővel...
Már csak azért sem jó ötlet, mert ilyenkor esetleg kisebbik rossz alapon
a frontális ütközés helyett téged lök le az útról. Megéri "emberkedni"?Btw. emlékeim szerint sokkal veszélyesebb az, ha valaki begyöpösödött
módra úgy ragaszkodik óra szerint a sebességhatárhoz, és mindenkinek
előzgetnie kell, meg fékezgetnie, mikor a közelébe ér. Van az a mondás,
hogy fel kell venni a forgalom ritmusát... Ha az épp 55 akkor annyi. Talán
nem egyedül téged fog kiemelni a rendőr a sorból. Sőt, ha adott szakasz
jellemzően alkalmas a gyorsabb haladásra, akár kikerül rá 60-as tábla is.Persze, ha a te járműved nem tud 50-nél többet, akkor jön, hogy szemét
többiek, akik "haladnának", szabálytalan tahók, öntörvényű kiskirályok...
Márpedig az a gép akkor 60-as/70-es táblánál sem fog többet tudni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #20702 üzenetére
Akkor most kezdhetem a hangtompítót előkeresni?
(Mert azzal E szabvány, de nélküle nem hinném.)Lauda: eredetileg biztos, de ha már úgyis ott voltak
gondolom nem került semmibe rámérni a hangjára.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #20691 üzenetére
Ez a vari olyasmi, mint ez? (Csak fél áron volt?)
-
DigitXT
félisten
válasz zsolt19900 #20829 üzenetére
Jóval fiatalabb az előzőnél, más a plexi, a helyzetjelző, a műszerfal, minden.
Ez már nagyon hajaz az enyémre stílusában (vö. YP180E/YP125E - 2003+).
Én is úgy emlékszem, hogy volt gyári barna szín, de annyira nem merültem
el benne. (Mintha az rémlene, hogy olyan kombináció, ami nekem van, nem
volt, és hát nem is eredeti az enyémben az ülés, hanem 125-ösből került rá.
Én voltam az a vásárló, aki szakértelem- s itteni rákérdezés nélkül megvette
az első útjába eső "kotla" sz*rt, ami úgy ránézésre megtetszett neki.
Mondjuk mióta rendbe lett téve nem rossz a cucc, de az volt még pár forint.)Ez ugye 250K + a forgalomba helyezés sok (bár ma már valamivel olcsóbb,
mert csökkent a regadó, ha jól tudom). Amúgy én nem értek ahhoz (se),
hogy képek alapján elemezzem, de talán a kilométer is hihető - 6 évesen...
Mondjuk az enyémbe van 42000, szóval az biztos nem volt nagyon kímélve. -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #20915 üzenetére
Ha elkezdesz melóba járni motorral, lehet hogy kevésbé lesz
majd kedved "csak úgy" motorozgatni. Persze a fene tudja.
Pl. napi 2x20 perc motorozás: inkább csak közlekedés.Közúton nagyon élvezkedni nem lehet, kis géppel meg pláne.
Benzinköltség egyértelműen a fogyasztástól + a használattól
függ. Na ezt jól megmondtam. Szóval egyénenként változó.Nekem 3,8 - 4 körül eszik, átlag havi kétszer töltöm tele, ami
kb. 18-20 litert jelent havonta... Ez olyan 8-9K, ami majdnem
egy BKV bérlet viszont motorozni szeretek, valamint naponta
1-1,5 órát megspórolok, szóval mindenképpen "megéri" ezért.
(BKV-zni nem nagyon szeretek, és feleslegesen sokat utazni
sem...) Ha nem kizárólag Bp-en hajtanám, akkor valószínűleg
kisebb lenne a fogyasztásom*, s kevésbé "kopna a technika":
pl. most cseréltem szíjat (~10K), mert kezdett picit rojtosodni
holott még csak 6000 km volt benne. De a szerelőre bízom.*: amikor a vízhűtéses tartály után rohangáltam Zsöminél, ill.
nálad, akkor érezhetően kevesebb lett, mert hosszabb távon
lehetett tartani a normális tempót, nem kellett lámpázni, stb.
Mondjuk aznap beleraktam vagy 100 km-t, ami nem kevés...Szerk: kapott könnyebb görgőket is a masina, így mintha egy
picit jobban "felvenné" a fordulatot és "dinamikusabban" tolna.
De egyelőre ez csak ilyen érzés: ma pl. esett hazafelé, szóval
nagyon nem hajtottam meg, de majd nézegetem (GPS-szel ill.
szárazon), hogy az érzés mérhető-e nyélgázas gyorsulásban,
ill. adott emelkedőn való végsebesség elérésében (ma ott épp
egy mentő ment előttem, így esélyem sem volt "kihúzatni").
Gondolkodok a Multivar 2000-en, de az annyiért egyelőre sok.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Yamaha Majestyrol van valakinek tapasztalata?
250 alatt* más a kasztni: annyira (amennyire szeretnéd) nem rakodható.
Kabát és protektor belefér (nekem arra tökéletes), meg kisebb dolgok is,
de ilyen karton ásványvíz, meg bazinagy kutyatáp, szinte biztos nem.A 250-es és fölötte már nagyobb kasztnis, valszeg jobban rakodható, de
azokkal nekem nincs tapasztalatom... Zacknak van egy 400-as, az elég
komoly gép, csak az már nagyon nem az olcsó kategória, szerintem.*Nem km/h-ra gondolok itt (), hanem hengerűrtartalomra: 125/150/180
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz busman #20964 üzenetére
doc-nál a pont. A volt tulajt az adásvétel létrejöttétől kezdve semmi felelősség
nem terheli, onnantól a TE felelősséged, hogy legyen KGFB a TE motorodon.
Felhívnám a figyelmet a mozaikszó elején a "K" betűre, a jelentése: kötelező.Az előző tulaj meg majd szépen beslattyog a biztosítójához, és visszakapja a
befizetett éves díjának időarányos részét. Ti még sosem adtatok el motort?
(Én is csak egyet, szóval nem mintha óriási tapasztalatom lenne, de egy van.)Az előzőekhez még egy megjegyzés, amiért én az "értetlen" fejecskét írtam.
Főleg az a része vicces az infónak, hogy "helyettesíti úgymond a biztosítást"
Hogyan? Ha esetleg balesetbe keveredsz, akkor ki is a biztosítód? SZS Bt.?*
Azt is írja, hogy nem árt, ha aznap nem okozunk balesetet. Magyarán már
ebben az infóban is az van benne, hogy NINCS biztosítása... Tehát úgymond
"nem árt", ha nem keveredik balesetbe, meg nem árt, ha nem igazoltatják.Végül is ez olyan, hogy benzire megy a motor, nem jogosítványra... Tehát ha
mondjuk jogosítvány nélkül vezetsz, "nem árt", ha nem futsz bele éppen egy
igazoltatásba, meg persze nem árt, ha nem keveredsz balesetbe se. Viszont
attól még nem mondhatjuk, hogy a zsebedben lévő Deák Ferenc "helyettesíti
úgymond a jogosítványt", mert nem biztos, hogy elfogadja a rendőr, s komoly
galiba lehet előle, ha mégis megpróbálod. (Nem szívatásból mondjuk, hogy
köss biztosítást azonnal: addig ne menj közútra a géppel, mert megjárhatod.)Attól, hogy vmit meg lehet úszni (?), nem jelenti az, hogy az a legális út.
*: Saját ZSeb Betéti Társaság: reggel betetted a Deák Ferit, este fizeted kárt?
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #20970 üzenetére
Úgy valahogy. Amely napon megszűnt a biztosításod az adott motorra
(mivel eladtad ugye, ezt az adásvételi szerződés igazolja), onnantól nem
kell az adott biztosító részére fizetned, tehát ha túlfizetésed van, akkor a
megfelelő összeget visszautalják a számládra. (Vagy elküldik postán: én
pl. postán kaptam, pedig direkt kérték a számlaszámot, hova utalják.) -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #21041 üzenetére
Ha már megkötötted a biztosítást, csak éppen nem nyomtattad ki az erről szóló igazolást, az fele annyira sem gáz, mintha nem lenne semmid, sőt. A lényeg, hogy a biztosító már élő szerződésnek tekinti, innentől kezdve nem az van, hogy nincs biztosításod és egy esetleges baleset esetén tarthatod a hátad mindenért.
Egyébként nem értem, miért kell ennyire "túlmisztifikálni", ha tényleg ~15 percre laksz. (Attól még, hogy az adásvétel megtörtént, aláírtátok a szerződést, nem kötelező elhozni azonnal a motort, fél órával később is lehet, amikor visszaérsz.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #21094 üzenetére
Nekem a 6 éves motorba olyan mint az újakba
Na jó, de van, aki használja is a motort (nem csak nézegeti).
Amúgy meg ennyi erővel helyfüggő is. Mivel a bp-i, tipikusan
kátyús utak eléggé "megviselik" akármilyen jármű futóművét.SzlobiG: nekem határozottan úgy fog kijönni. Nem is a 11K a
durva, hanem az emelés mértéke: több mint kétszeresére?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #21113 üzenetére
kicsit elmebeteg, a két éves motorjában már 7 ezer km van
Azért elmebeteg, mert 1 évben belerakott 3500 km-t a robogóba?
Simán belemegy annyi normál használat mellett, nekem is megvan
átlag 4000 km/év, pedig csak munkába járok vele: semmi extra... -
DigitXT
félisten
Talán a Google pötyög valamennyire.
-
DigitXT
félisten
Néha kihagyott a gyújtásom - a motor meg-megtorpant gyorsítás közben.
Gondoltam, most már nem ártana megnézni a gyertyát. A manuál ugyan
csak 6000 km-nél írja elő az ellenőrzést, megtisztítást / hézag beállítást,
és csak 12000 km után a cserét. De lassan 5000 km volt a gyertyában s
2200 Ft egy zsír új, így a faxom sem fog gányolni vele: csere! A motor
azóta egyetlen kis kihagyást sem produkált, sőt! Lenyelezem, és mint a
villanymotor, úgy húz. (Persze a villanymotor élményhez ehhez az is kell,
hogy bent van a hangtompító: nem hallom a 4Road ordítását; diszkrét.)Képek a kiszerelt gyertyáról (így makrózva még rondább, mint messziről):
____ ____Egyébként a szerviz óta (mint írtam) könnyebb görgők vannak benne, így
jobban ki tud pörögni és jobban tol, ami tetszik, de pénteken rájöttem: a
"dugózási" produkciója nem tetszik a gépnek (ritka mondjuk ez a szitu).
Szvsz túl hamar (talán már 3500 körül) nyit a kuplung: kicsit rángatósan
indul, viszont ha nagyobb gázt adok rá, akkor hirtelen meg tud ugrani.Lehet, hogy kicsit erősebb rugó kéne a kuplungba, hogy picivel magasabb
fordulaton nyisson? Vagy akkor még ugrálósabb lenne? Igazából az lenne
ideális, hogy finoman is tudjon elindulni, de ha nyelezem akkor lőjön ki.
Vagy ezek tök ellentmondásos igények? Manuális kuplung esetén nyilván
csak a vezetőn múlik, hogy finoman csúsztatja, lassan csorog, vagy adott
esetben kibassza, és füstölő kerékkel startol. Utóbbira mondjuk én nem
vágyom, szerencsére nem is elég erős hozzá a moci - azért esős időben,
pl. útfelfestésen meg tudja viccelni az embert egy "erősebb" indulás így is.Esetleg csak kuplung pofák vannak elkopva? Vagy akkor csak csúszna?
42100 km van a gépben, már csak azért gondolom, hogy nem vacsi új.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #21267 üzenetére
Ugye jól értem, hogy ehhez (ellenőrzés) csak a külső anya leszedése kell,
és nem kell a további szétszedős műveletet végigcsinálni? Amúgy igen,
érzésre a kuplung miatt remeg be / rángat ilyen lassú tempós vergődésnél.
Normál indulásnál semmi gond, gondolom ott már akkora erő lép fel, hogy
egyből nyit a kuplung, és nem nagyon próbál csúszni, szépen indul a gép. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #21283 üzenetére
Hát nem sikerült a művelet... Direkt vettem egy 19-es dugókulcs betétet,
mert ekkora méretben csak sima villáskulcsom volt, abban meg kevésbé
bízok (és kisebb erőt tudok vele kifejteni), illetve úgy próbáltam, ahogy a
linkelt doksiban van a kitámasztás + az erős csavarhúzó megvolt hozzá,
de semmi. Meg se nyekkent az anya. Tönkretenni meg nem akarom, így
marad most, ahogy van, majd a szerelő lekapja légkulccsal - vagy ahogy
azt szokta: ő dolga. Egyelőre kibírom azt a kis bizonytalanságot dugó
estén, hiszen általában nemigen szoktam belekeveredni, meg megyek a
sorok közt: fel sem tűnik, hogy nem olyan szépen kapcsol a kuplung.Amúgy meg most autókuplung javításra kell átnyergelnem... Nővéremet
ma délután vontattuk haza, mert elszakadt a kuplung-bowdenje... Pff. -
DigitXT
félisten
válasz Topiccsendőr #21372 üzenetére
Ez 4T, és 5000 km-nél nem volt több, de mint
írtam 6000-nél már pucolást ír a manuál. -
DigitXT
félisten
válasz Topiccsendőr #21379 üzenetére
Eszi. Szerk: de további kérdéseket megelőzendő: könnyen indul,
nem füstöl, jól húz, és jó a végsebessége is. (Tippeket elfogadok,
de természetesen a szerelő fogja megoldani a gondot idővel...)Mondtam neki a dolgot, ezért (is) vittem el nemrég, esedékes volt
az olajcsere... Azt mondta, egyelőre nem bontaná meg a blokkot,
ha "amúgy" nincs rá panasz: ha nagyon a halálán lenne, akkor pl.
nem indulna könnyen, meg ilyenek. Én ezekhez nem értek, csak
használom a motort... Annyit tudok, és azt is csak otthon, utólag
vettem észre, hogy most 10W50-es olajat rakott bele: lehet, hogy
abból a megfontolásból, hogy a 10W40-nél sűrűbb üzemi hőfokon.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #21381 üzenetére
majd 50.000 van a Majesty-jében
Nono, ne túlozzunk: addig még van hátra kb. 2 év!
35000-rel vettem 2010/07/20-án, most 42000-nél tartok,
tehát az első műszaki vizsgámra az eddigi tapasztalat
szerint ~43000-nél fogok begördülni... Arra az 50000-re
térjünk vissza a második műszaki vizsga környékén.persuader: na igen, menjen! Kopottnak biztos kopott,
de egyelőre elketyeg. Kíváncsi leszek, az 50-es olajat
eszi-e. Mondjuk most hangtompítóval járok: nagyobb a
kipufogó fojtása; már ha ez számít. Majd meglátjuk.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #21393 üzenetére
"Somewhere, there is an R1 with a scooter 50cc engine..."
-
DigitXT
félisten
De. Nekem nem tudom, milyen volt benne, és milyenre cserélte a szerelő,
majd megkérdezem. Mindenesetre vagy 500-1000 rpm-mel jobban fel tudja
venni a fordulatot. (Kérdés persze, hogy ez jelent-e előnyt, mert ha eddig a
gyári beállításokkal nyomatékmaximumon* dolgozott a motor, akkor ezzel
a kis beavatkozással pont "el lett hangolva"... Viszont a kipu is számít, így
nem lehet azt mondani, hogy teljesen gyári a ketyere. Azt írják a 4Road-ra,
hogy a magasabb fordulatot szereti: a tapasztalatom az, hogy valóban picit
jobb lett a gyorsulás. Érezhető és mérhető: nyilván egy tuning varióval még
jobb lenne, ill. azzal jobban be lehetne lőni.. De majd nekem is a kuplungot
kell megnéznem, mert az kis gázzal való manőverezgetésben nem annyira
jó a gép (pl. parkolóhely keresés a cégnél), ami egy picit bosszantó.)*: gyári adat szerint ez 6500 rpm, viszont a teljesítménycsúcs 8800-on van.
Igazából csinálni kéne egy teljesítménymérést (rendes grafikonnal), aztán
az alapján lehetne behangolni, majd persze utána megint megmérni, hogy
mi lett az eredmény. Csak az elég sokba kerül, annyit nem ér az egész...
(Elvégre nem versenyezni akarunk robival, csak kényelmesen közlekedni.) -
DigitXT
félisten
És mennyibe fájt ez a komplett új kuplung?
Jó, hogy megírtad amúgy a tapasztalatokat:
én is arra hajlok, hogy az enyém is cserés...
A kuplungharanggal nem volt semmi gond?
(Korábban belinkeltem egy 250-es Majesty
kuplungfelújításáról doksit, ott emlegették,
hogy azt is fel kell szabályoztatni, vagy vmi.
Most nincs előttem, mert mobilról vagyok.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hát ha nekem is annyi lenne, én is vennék.* Noha érdekességet figyeltem meg:
reggel lecseréltem a légszűrőt (hasonló megfontolásból, mint a gyertyát: elvileg
még csak a tisztogatás jött volna, de mit tisztogassam, ha ~2500 Ft egy új?).Mintha most jobban reagálna a gép "pici gázra" is, így finomabban lehet vele a
parkolóban manőverezni! (Mondjuk most szinte rögtön találtam helyet, annyira
nem kellett körbenéznem, mint múltkor... Szóval biztos kopott a kuplungom is,
de a karburáció sem volt tökéletes olyankor, mivel most finomabb működés.
Vagy csak placebo, és bemagyarázom magamnak ezt a légszűrő dolgot?)*: mondjuk hirtelen nem is találok. (Egy shopban láttam a 125-öshöz 9K-ért, a
150-eshez 16K-ért, a 250-eshez meg már 24K-ért, de a 180-ast sehol nem írt.) -
DigitXT
félisten
"folyamatos olaszországból történő motorkerékpár behozatallal foglalkozunk"
+
"Tevékenységünk
Karambolos motorok teljeskörű javítása ..."
Na hát akkor bevallottan hozzák a roncsokat olaszból, aztán összegányolják.horvathkrisz: nekem ha tökig benne van a pisztoly, már 6,5 liternél kattan, de
10,5-es a tank... Szóval egy kicsit játszani kell vele, hogy rendesen tele legyen.
(Elég megtévesztő tud lenni, hogy ha azt hiszed, hogy tele raktad, de mégsem,
abból nem lehet fogyasztást számolni: csak teletankolások között számolható.) -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #21606 üzenetére
Kuplung után olvasgattam, belefutottam egy topikba, és ezeken a HSZ-eken jót mosolyogtam. Csak nem a tied volt az a Nexus? Vagy véletlen egybeesés?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #21615 üzenetére
Ezek tisztán vezetéstechnikai kérdések: szerintem érdemes egy
vezetéstechnikai tréningre elmenni, ha ilyenek merülnek fel.A hátsó csak kisebb lassításokra jó - ha nagyobbat kell fékezni,
mindenképp kell az első melléje... Illetve az elsőt mindenképpen
progresszívan kell húzni: rámarkolni tilos (az a bukásveszélyes)!A hátsót meg idővel vissza kell engedni kicsit, ne csússzon meg,
amikor az első tengelyre átment a terhelés... Ha eléd ugrik valaki,
és rámarkolsz a fékre, lehet belőle perec... Ilyenkor a hátsó kerék
csúsztatásából kevésbé esélyes, viszont az nem is fog akkorát a
motoron, amekkorát kéne, ha "helyzet van"... De ezt érezni fogod.
Persze kellemetlen érzés sikító hátsókerékkel megállni egy ilyen
szituban, de inkább, minthogy elcsapd a figyelmetlen gyalogot.Aki azt mondja, hogy csak a hátsó fék, az nagyon el van tévedve.
Le lehet mérni, hogy mekkora a fékút csak hátsóval, csak elsővel
és a kettő helyes kombinációjával: értelemszerűen első fék nélkül
nagyságrendekkel később lehet csak megállni. (Legjobb akkor, ha
mindkettőt használod, ahogyan kell. Ahogy előttem írták: ésszel.)Az első fékkel nagyobb tömegű motorokon érdemes vigyázni, ha a
tempó lassú (manőverezgetés), az út meg poros, mert olyankor túl
erős tud lenni, és egy full ártatlan szituban is el lehet nyalni miatta.
De egy kis robogónál azért nem ennyire vészes a helyzet, ráadásul
itt mindkét fék "kéznél van", nem kell kuplunggal sem "vacakolni"...Kanyarodásnál annyira kell bedőlni, amennyire a kanyarsebesség
és ív kívánja. Se nem jobban, se nem kevésbé. Ezt is érzésre kell.
Azért veszélyes nagyon bedőlni, mert el lehet csúszni, ha elmegy
a tapadás (változik az aszfaltminőség, poros valahol, kátyús, stb.),
de ez csak nagyobb tempónál merül fel. Magyarán ezt inkább úgy
"fordítanám" tanácsként, hogy nem kell száguldozni... Betartva a
sebességhatárt nem valószínű, hogy határon lenne a tapadás, ha
nincsenek extrém körülmények. (Esőben zebra: eléggé csúszik!)Villamossín megint csak nagyobb motoroknál lehet kritikus, főleg
esős időben tud durván csúszni... Nyilván nem csőgázon mész át
egy ilyen kereszteződésen... Ami veszélyes lehet, ha kanyarodás
közben keresztezed a sínt (és esik, vagy pl. túl gyorsan mész).
Egy kollégám az kis 1400-as sport-túra mocija mellet szentségelt
jó egy éve, mert egy ártatlan szituban kiszaladt alóla: kanyar+sín.
Lehet, mégsem volt annyira ártatlan szitu: de az ugye megint más
kategória, ott tényleg nem vicc a stabil gáz kérdése, meg ilyenek.
Egy robogó sokkal gyengébb, és az automata váltójából adódóan
pedig még gázelvételre is jóval "megbocsátóbb", nem jelenik meg
azonnal a motorfék hatása (ill. ha meg is jelenik, jóval gyengébb).Van kifejezetten robogós vezetéstechnikai tréning. Talán érdemes
azt megpróbálni. Egész másképp viselkedik, mint egy nagymotor. -
DigitXT
félisten
válasz Criton #21635 üzenetére
Én már sehova nem megyek a Pro L2-m nélkül. Ma voltam kint kajálni,
dög meleg volt, így csak sisak+kesztyűt vettem fel, de gerincvédő alap.
Nélküle olyan, mintha öv nélkül vezetném az autót. Hülye érzés, na.Persze ha perec van, akkor nagyon meg lehet szívni rövidgatya+ingben:
van pl. térdvédőm is, meg csizmám; mostanában ezeket ritkán hordom.
(Nem kell elesni. Meg úgy általában nem kell "állatkodni". És persze
nagyon kell figyelni, hogy más hibáját is kivédd, hogy ne legyen bajod.)Az is igaz, hogy ha beüt a krach, akármi jól jön, ha rajtad van. Egyetlen
elcsúszásomkor persze épp nem volt rajtam a kabát (meleg volt, lightos
tempó, stb.), persze le is nyúztam a könyököm. Ésszel kell csinálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Bosch SPI25CS03E, A+ 9 terítékes beépíthető mosogatógép 170.000Ft-ról csak 61900Ft
- Mercedes minőségi gyári alufelni gyönyörű állapotban gyári nyomásszenzorral eladó.
- Új Nitro Concepts S300 székek több színben/futár is
- Új bontatlan 4 db Polyrattan állítható háttámlás szék eladó!
- Mercedes W202 alkatrészek eladóak!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest