- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- iPad topik
- Amazon Kindle
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
ma Ugyanúgy 4 nanométeren készül, a specifikációs lista pedig nem mutat sok változást az új és az előd között.
-
Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
gp A teljes játék novemberben érkezik, az előrendelések már elindultak.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz CHIPman #10657 üzenetére
Azzal viszont veszélyes városban közlekedni (ahol az autósok is 50-60-nal tolják), biztosan nem dinamikus ebben a tartományban, előzésről szó sem lehet, sávváltásnál sem ugrik, stb. Szóval igen, kell a nagyobb végsebesség is, de úgy, hogy azt értelmesen el tudja érni a gép. Viszont amit írtam, tény: az, hogy 50-ről felpiszkálod mondjuk 70-re nagyon nem ugyanaz, mint 70-ről 90-re, depláne nem 90-ről 110-re, stb. A légellenállás nem térfadolog.
-
DigitXT
félisten
Te most miről beszélsz? Olvastad #10658-at?
Bp-en lakom, és közlekedtem olyan 4T 50-essel,
aminek épp a CHIPman által írt 50-56 km/h körül
volt a vége (talán 60-at tudott). Hát nem éreztem
magam biztonságban, amikor pl. hidegen 30-nál
többre nem gyorsult a Petőfi hídra felhajtásnál.A mostani 125 4T gépemnek 100 körül van a vége
(saját erőből sík úton), 60-70-es utazóra tökéletes,
mert onnan még gyorsul is: mondjuk 80-at mennék
vele tartósan, ennél több Bp-re nem kell (bár azért
néha egy-egy gyorsulásnál jól jönne a plusz kraft).
Viszont ezzel sem indulnék neki a Balatonnak.Itt a budai hegyekben amúgy emelkedőn is elteker
70-ig (nyélgázon), szóval amire én használom, arra
tökéletes, ti. munkába járok vele, naponta 2x10 km.
Ha lenne ugyanilyen felépítésű robogó 250-esben,
aminek pl. ugyanekkor a csomagtartója, de mégis
nem túl nagy, és nem túl nehéz cucc, azt venném.
Egy Burgman 400-t parkolni sem tudnék itthon.CHIPman: hát, ha 40-et mennek, akkor persze,
hogy nem elég 50 az előzéshez... Ha fel tudod
piszkálni 70-re, és lesz benne némi dinamizmus,
akkor nyert ügyed van. Csak azt akartam mondani,
hogy attól, hogy "fel lehetett piszkálni 70-re", nem
biztos, hogy fel lehet 90-re, 110-re, és társaira.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #10666 üzenetére
2T nem egyenlő 4T, valamint különböző motoroknál
különböző egyéb alkatrészek (beállítások) léteznek,
amik nem csak a lökettérfogaton múlnak. És akkor
ott van még a motor tömege, slusszpoénként meg
a pilóta mérete sem mindegy. Alattam is sokkal
jobban ment a Yamaha DT50-es amikor 70 kg alatt
voltam, mint amikor 80 kg fölött. (Most amúgy 100
körül járok, pláne beöltözve, szóval nekem nem fáj,
hogy csak 100-at meg végre, mert nem versenyzek
vele, hanem közlekedek. Óriási nagy különbség.) -
DigitXT
félisten
Amúgy neked milyen géped van? A 125-re vok kiváncsi
Hát arra én is kíváncsi vagyok. 2009-es 125-ösként vettem,
aztán valszeg 2006-os, de még az is lehet, hogy 150-es.
Ameddig nem rendszámoztattam, addig kicsit bizonytalan
a dolog, szóval nem reklámozom. Egyszer amúgy linkeltem
róla már egy képet. Sok persze nem látszik rajta, addig jó.
Szerk: ebben a HSZ-ben volt, de csak a "ködös képeket"
nyitja meg. Jah, most kapcsolok, hogy azért mert töröltem
anno, mert valamit elcsesztem a feltöltésnél. Íme a HSZ.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #10723 üzenetére
Srácok, az 50-es gyorsasági sportmotorokról mi a véleményetek?
Nekem speciel az, hogy nevetségesek...
Eleve milyen oximoron: "50-es gyorsasági".De most mitcsináljak kurv@ szépek
Ja, nyugodtan feszíts rajta, jól fogsz kinézni, de be ne indítsd,
mert ha megszólal a "kávédaráló", máris oda az illúzió.Városban néha látok ilyet (ma speciel a céges garázsban is
állt egy RS50, néztem is, hogy ez most akkor 50-es, jájj...!):
elég gáz, ahogy elindul a lámpától, pakolja a fokozatokat, s
mire felveszi a forgalom ritmusát már el is fogyott mind az 5.
(Na jó, lehet hogy van benne 6 és végre elmegy 70-80-at, de
mire azt eléri...! Szóval úgy szépnek szép, de ez nem elég.)Szerintem egy motor ne akarjon nagyobbnak kinézni, mint
amilyen valójában: egy sportmotortól azt várja el az ember,
hogy ha elindul a lámpától, szépen gyorsul, jó hangja van,
nem vált végig kismillió fokozatot, nem füstöl kéken, stb.
(Ha már gyorsasági, akkor minimum 125, de inkább 250+.)Természetesen ez csak egy vélemény, én is ismerek olyat,
aki utálja pl. a robogókat, de attól még nekem ez nem fáj.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz birdhouse #10752 üzenetére
Nono: a tudnak annyival menni, és a mész vele annyival között van különbség.
Persze az ember amíg fiatal és bohó, úgyis a vas "végét" próbálgatja, szóval van
valami abban, amit mondasz... Nem beszélve arról, hogy egy 125-ösnek már van
esélye kövér gázra poros úton megcsúszni, egy 50esnek azért erre is kevesebb.
(Jó, persze poros murvás úton bármivel el lehet esni, nem is arra mondom, csak
mondjuk a nagyobb erő, kidobhatja a motor seggét, ha nem számítasz rá.)Mondjuk én amondó vagyok, hogy jogsi legyen rá, mégha az oktatáson sokat
nem is tanítanak, de akkor is, legalább arról legyen papír, hogy valamit tudsz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #10768 üzenetére
Minden annyiért adható el, amennyit fizetnek érte.
-
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #10776 üzenetére
uhh
Á, ezek nem nagy pénzek, hardveren sokkal többet lehet bukni. -
DigitXT
félisten
Dögöljön meg a szomszéd tehene is?
Más: honnan lehetne kideríteni, hogy egy Italjet Jupiternek mekkora a csomagtartója? Írják, hogy belefér két sisak, de képet nem találtam róla (felnyitott üléssel). Az őrületbe kerget, hogy a szimpatikus nagyrobogókat mindig agyoncsapják valami miniatűr csomagtartóval. (Pl. a Majesty 250-nek, meg a Honda Foresightnak is a fél csomagtartója használhatatlan: odarakták az akksit, vagy mi?) Egy kabát+gerincvédő elcuccolásához hosszú csomagtartó kell: csak nem vehetek Burgmant emiatt! (Azt nem tudnám otthon leparkolni, szóval nem is veszek, nyugi.)
-
-
DigitXT
félisten
De van olyan autó is. Ha a motort akarod megtalálni,
célszerű a következőre keresni: Honda Jazz 250. -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #10859 üzenetére
Ja, nekem is szimpi...! Mondjuk nem tudom minek nézegetek
250-es gépeket, ha arra, amire használom, bőven elég a 125-ös.
Viszont ha ezt rendszámoztatni akarom, annyiból már inkább el
lehet adni, és rádobással megvan a 250-es. Csak a csomagtartó
a kérdés, mert az a mániám, hogy a cuccom beférjen, ha már a
kis 125-ösbe befér. Kár, hogy nincs ilyenből 250-es: az jó lenne.
(Asszem anno is kérdeztem, hogy milyen olyan közepes méretű
maxi - nem Burgman - létezik, aminek nagy a csomagtartója.) -
DigitXT
félisten
Ne haragudj, de ez milyen nyelven van?
Azért, mert egymás mellett le van írva a
két szó, még nem bizonyít semmit...
Egyébként nem cikk, hanem blog oldal.Viszont vmi Jupiter MX-ről irogat, aminek
véletlenül sincs köze az Italjet Jupiterhez.(Ellenben valamiféle indonéz verzió lehet,
ami alapján a Google lefordította a blogot:
a teljes bejegyzés itt található. Alapvetően
"copyright" történetről szól, mert a tajvani
Viar lekoppintotta a Yamaha hasonló nevű
modelljeit. Érdekes, de kvázi offtopik.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Aprilia Leonardo 250-ekről mik a vélemények.
Ill. csomagtartó kapacitás megfelelő lehet? -
DigitXT
félisten
Szerintem meg ha nincs értelmes válaszod a kérdésemre, inkább ne írj.
Ugyanez igaz az Italjet Jupiteres "problémakörre": gondolhatod, hogy nem
azelőtt kérdezek, mielőtt beírnám, hogy "Italjet Jupiter ülés". Sőt, némileg
szofisztikáltabban érdemes keresni, ha már itt tartunk: saddle/under-seat
storage/full-face helmet/review és hasonló keresőszavakkal. Jó tanács.Ha hülyeségeket akarok olvasni, nem teszek fel kérdést a fórumban: van
egy csomó viccoldal a neten. Ne csinálj már a robogós topikból is azt.
Még ha a poén jó is. Időrablók a felesleges HSZ-ok. Konkrét motor. -
DigitXT
félisten
Azt mondod, túlreagáltam? Inkább a konkrét motort véleményezd...
(Nincs harag, csak gyorsan kellett írnom, és elküldenem: ha van még ~5
percem átolvasni, lehet, hogy a felét visszatörlöm, mert igazad van.)Veszek egy utánfutót.
Gergello: az enyémnek is van ekkora, de az jórészt burkolat: nem hangos.
Na, viszont ha a 150-est ismered*, akkor meg tudod mondani, mennyire jól
pakolható? Milyen mély, és kb. milyen hosszú a csomagtartója.
Gondolom a kaszni ~ugyanaz lehet, csak a motor böszmébb a 250-esben.*: vagy úgy érted, hogy csak a 150-esről hallottál? Amúgy mintha lenne
egy kollegám, aki talán egy ilyen 180-assal jár (de nem biztos, lehet, hogy
az Runner, nem nagyon figyeltem még meg), majd megkérdem, ha látom:
neki valami tuningkipuff van rajta, ami tényleg durva. (Eszement hangos...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #10886 üzenetére
Válaszaid gondolom:
1) nem számítok, be, nem érdekel[sz]...
2) le van írva a hirdetésben, hol a motor,[lol]
3) akkor vedd azokat barátom [telefon lerak]és ha tényleg tetszik, hozd el
Azért nem eszik olyan forrón a motorolajat. -
DigitXT
félisten
"Értem én, hogy gőzgép, de mi hajtja?"
Amúgy igen, "kínai csodáknál" ez reklámszöveg
része: ennél nem éreztem túlzónak. Valahol azt
olvastam, hogy a kisebbekben amcsi* blokk van;
na nem mintha arról sokat tudnék, de a Yamaha
tényleg ismert márka: tekinthető "varázsszónak".*: bár ahogy rákeresek erre a Rotaxra, ez minden,
csak épp nem amcsi... Elvileg egy kanadai cég
osztrák leányvállalata: globalizáció rulez, ehheh...
Közben megtaláltam a bejegyzést, ahol olvastam. -
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #10905 üzenetére
Nem.
-
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #10919 üzenetére
Egy 250-es Leonardo rendszám nélkül nem
ugyanaz, mint 125-ösre "levizsgáztatni" egy
nem 125-ös motort. Egyszerűen ilyen nincs.Vagy nem vizsgáztatod, és közúton nagyon
óvatosan használod (hivatalosan nem), vagy
vizsgáztatod, de akkor az lesz, ami... Nem
kisebb, nem nagyobb, az... (Egyedül azzal
szoktak trükközni, hogy a teljesítményadat
nem egészen egyezik a valósággal, hogy a
motort "kisebb jogsival" is lehessen vezetni.)Mondjuk fiatal fejjel + megfelelő jogsi nélkül
nem biztos, hogy 250-es motor lenne tuti...Egyébként mitől komoly az a srác? Vagy
a motor az? Rendszámmal még komolyabb. -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #10927 üzenetére
Tehát Romániában gyártott, konstrukciós hibája is van, és nem is Honda.
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #10958 üzenetére
Attól még nem lesz 125-ös. Amúgy milyen kategóriába is?
Az A1-nél pl. konkrétan ki van kötve, hogy legfeljebb 125 ccm
és legfeljebb 11kW teljesítményű motorkerékpár. Nem vagy-vagy.Az A korlátozottnál létezhet/létezik a trükközés, de arra meg áll
az első mondat (miszerint attól, hogy fojtják - vagy csak papíron
adnak meg rá kisebb teljesítményt), még nem lesz 125-ös, tehát
ha valaki most első motorban gondolkodik*, akkor a válasz: nem.*: ebből gondolom, hogy A1 jogsija lesz, hiszen 125-ösöket nézi.
(Bár pont emiatt a 11kW miatt fojtják pl. az Aprilia RS125-öket is:
ott viszont a köbcenti adott, csak a teljesítmény lenne túl nagy...) -
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #11034 üzenetére
Sírvaröhögős...
-
DigitXT
félisten
Ma este láttam két robogós(!) rendőrt.
Sima járőrfelszerelés + nyitott sisak, és
50-esnek kinéző, jelöletlen, fekete robik.
(Érdekes jelenség volt, mindenesetre...)Úgy látom, nem ismeretlen a téma.
Illetve íme még egy viszonylag friss cikk.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #11408 üzenetére
Jogsid mire van?
-
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #11410 üzenetére
Jogsi nélkül leginkább semmilyent ne vegyél...
KRESZ-t nem ismered, közlekedni nem tudsz,
motorozni nem tudsz, de mindjárt 125-150-250
a megcélzott kategória? Mindezt 1x évesen?Szerk: visszakerestem, hogy lesz* "M" jogsid:
már fél siker, legalább a KRESZ-t megtanulod.Mindenesetre ennyi ("0") tapasztalattal 50-est
vegyél, később vehetsz nagyobbat. Jó tanács.(Jó a 125 is, meg ha 4T, akkor nem is durva,
de nem ártana rendszám és jogsi mellé. 250
meg szerintem felejtős első motornak, persze
ésszel mindenre lehet ülni, csak nem biztos,
hogy jó ötlet. Pláne jogsi nélkül lehet gebasz.)*: mondjuk május óta már meg kéne lennie...!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Brogyi #11412 üzenetére
Igazából azt nem értem, hogy ha a szülei nem engedik az M-esnél
nagyobb jogsi megcsinálását, akkor hogyan engednék az 50-esnél
nagyobb gép megvásárlását, főleg úgy, hogy így még "illegalitásba"
is kényszerítenék féltett csemetéjüket. Nekem ez nem áll össze.
(Esetleg ha saját pénzből veszi a motort, s a szülei előtt is eltitkolja
a méretét, vagy nem tudom. Mindenesetre nem tetszik így a sztori.)Bling95: hát az sz*r ügy. Mondjuk nekem ilyen gondom nem volt,
mivel közel 10 éves B jogsi mellé csináltam meg az A-t, így pl. eü.
vizsgát nem kellett újra tennem, a gyakorlati oktatást meg nagyon
pörgették: volt, hogy kb. egész nap motoron ültem. Gyorsan ment.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #11417 üzenetére
vállalom a problémáit ha a rendőrökkel baj van
Az a gond, hogy amíg kiskorú vagy, a szüleid viszik el a balhét, nem te... -
DigitXT
félisten
válasz matyibalogh #11420 üzenetére
Akkor a "haveri robogózásnál" lehet a legnagyobbat kaszálni a rendőröknek.
(Ne haragudj, de véleményt kérdeztél, én elmondtam a véleményem. Nem kell,
hogy tetsszen, hiszen azért vélemény. 125-150-250 Leonardo-ból egyiket sem
ajánlom jogosítvány nélkül, felelősségvállalás nélkül. Majd mások írnak mást...) -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #11452 üzenetére
Grat: nehéz szülés volt... Amúgy én is épp ma adtam el.
Pontosabban tegnap. Pontosabban beszámíttattam az újba.
SYM VS 150 (2006) - szemből, hátulrólEgyrészt szomorú dolog, mert 3800 km alatt megszerettem...
De örömteli is, mert erősebb motort akartam, és az lett, illetve
rendszámos motort akartam, és az lett. Persze egy kisebb
vagyon volt a forgalomba-helyez(tet)és (Yamaha Majesty 180),
de végtére megérte, mert kellemesen megy az új gép. Persze
a fenét új, hiszen 2003-as, csak nekem új. Egyetlen hátránya,
hogy a világítása baromi gyenge (meg az akksit sem cserélték
újra, ezért nem triviális az indítása, de azért pöcc-röff az, csak
éppen pöcc-pöcc-pöcc-pöcc-röff... vagy valami ilyesmi, LOL.)Vigasztaljon a tudat, hogy a SYM-et még drágább lett volna
papírozni (2006-os, bár én tavaly 2009-esnek vettem, illetve
150-es pedig én 125-ösnek vettem - adásvételivel, de szinte
rögtön akartam rá a rendszámot, végül egy év alatt nem jött
össze). Igaz, ezen kb. egy év alatt a kizárólag Bp-n megtett
3800 km során bár láttam rendőrt (motorost is), igazoltatni
sosem igazoltattak. Mondjuk nagy baj nem lett volna, mert
korlátlan jogsim van, csak a motor volt egy kicsit nagyobb...
Ahogy runner 125 anno fogalmazta: még egyszer nem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az hogy lehet, hogy egy frissen műszakizott motoron
nem ég az egyik helyzetjelző*, a hátsó fékkarra kicsit
későn reagál a féklámpa, az aksi szar, és a szívató is
problémás? Én eddig abban az illúzióban éltem, hogy
a műszaki vizsgára felkészítik a járművet, s ha friss a
vizsga, akkor "nagy baj" nem lehet vele, ehhez képest
kétszer nem tudtam eddig dolgozni menni vele. Fasza.Persze meg tudom ezeket javíttatni, csak kérdés, hogy
akkor mi a szarra van a műszaki vizsga: hogy ment át?
(Nem én intéztem, hanem megcsináltattam mindent...)*: már a vizsga előtt sem égett, az 100%, pedig ugye a
világító és fényjelző berendezések ellenőrzése alapvető.
Mondjuk menetközben ez nem látszik, mivel mindig ég
a tompított: egy lámpatestben vannak, szóval ez legyen
a legkevesebb gondom, csak leírom, mint furcsaság. -
DigitXT
félisten
válasz Brogyi #11500 üzenetére
Egyrészt tényleg kevés lehet az 50-es a városba (bizonyos részeire főleg*),
másrészt kézben porszívót vinni rajta... Hogy is mondjam: nem pont erre
találták ki, kicsit balesetveszélyes a dolog. Mondjuk én is vittem anno a
gépen virágföldet, de csak közelre, kvázi kertvárosi részen, és a lábtartóra
fektetve, tehát azért a kezem legalább szabad volt. De messzire, ill. olyan
helyre természetesen nem vállaltam volna a fuvarozást (szüleimnek).*: az Árpád híd szvsz pont ilyen, ahol tipikusan 70 fölött megy a forgalom.
Más: sikerült beimádkoznom a csacsit a munkahelyemre: éljen-éljen!
A szívató egyszerűen szar, ugyan beindítja, de rohadt hamar "elveszi":
gázra inkább fullad a gép, stb. Most rögtön elindultam, okulva a tegnap
tapasztalataiból, de két utcával odébb leállt. Tököltem vagy 2-3 percet,
míg szívató nélkül beimádkoztam (gáz pumpálás, stb.), de aztán ment,
utána meg már tökéletes, csak be kell melegednie. Persze (megint) el
fogom vinni a szervizbe, mert ez így nem állapot... De legalább ma már
nem kellett buszoznom, illetve szabit kivennem, mint az első napomon,
amikor még az akksi is szar volt, így esélyem sem volt az indításra.
És ennek a motornak a rendszámozása került nekem 140K-ba. Fasza. -
DigitXT
félisten
válasz Gergello #11626 üzenetére
Hehe... De amúgy igaz: légszűrő nélkül telemegy porral/kosszal
seperc alatt, aztán jól leamortizálja a hengert/dugattyút, mindent...Tothgera30: egész tetszetős.
---
Más: megcsináltattam a szívatót, azóta pöcc-röff, szépen megy,
kezdem végre megszeretni: nyögvenyelősen indult a történet.
Sokkal erősebb, mint a SYM volt, szóval megérte a csere. (Más
kérdés, hogy anyagilag eléggé megviselt, de majd helyrejövök...)Jah, amúgy ezek a javítások már nem kerültek semmibe (csak
idő, amíg odavittem a motort, meg egy "kis" BKV-zás*), szóval
valamit javítottak a srácok a renoméjukon a szememben, de ha
nem ilyen hozzáállással adták volna el a mocit, hanem alapból
rendben lettek volna ezek (az amúgy apróságok, csak hát ha a
gép épp ezektől nem működik), akkor talán lett volna mit írni a
#11564-es kérdésre. De így... Korrekt? Megbízható? Szakszerű?
Mint a mesében? Csak egy vicces adalék: ott volt egész nap
a mocim, megcsinálták, amit kellett, de az általuk beszerzett
kisplexi végül nem került fel, mert állítólag nem találták meg...
(Azóta is hajkurászom őket, talán holnap meglesz, elég lol.)*: az sem volt ingyen, basszus, meg hát az idő pénz, sajna....
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Szerintem a külföldi papírost. Az én 180-as Yamaha Majesty-m
forgalomba helyezése bizony ~110K-ba került, ennek a fele volt
nagyjából a regadó, a maradéknak a fele vizsga, a többi meg az
"apróságokra" (konkrétan papírok, rendszámtábla, stb.) ment el.
Igazából az egész történetre rádobtam még 30K-t, mert mindezt
fullosan elintézték nekem (vitték a motort vizsgára, stb.), én már
csak a rendszámos/névre írt motort hoztam el a kereskedésből.A regadó eléggé függ a motor korától: van rá kalkulátor a neten.
-
DigitXT
félisten
Ide bedobod a motor hengerűrtartalmát, az első forgalombahelyezésének
napját, a magyarországi forgalombahelyezés napját: amit kidob, kb. az...
(Legalábbis nekem stimmelt a dolog: 2003-as gép, 180 ccm = 126-500-ig.)Szerk: amúgy a SYM-re több lett volna, mivel az 2006-os volt*, viszont a
papírja szerint 150-es, tehát az sem fért volna bele a 125-ös kategóriába.
*: ráadásul mivel 50-esként használtam, ezért "forgalombahelyezve" nem
volt, tehát kvázi újnak kellett volna elsütni, vagy valami ilyesmi. (Nemigen
tetszett a történet kacifántossága, így inkább kiszálltam belőle, jobb így.)
Mondjuk frankó, hogy 2009-es 125-ösnek eladnak valamit, ami valójában
2006-os és 150-es. A benne lévő 2 km sem volt teljesen meggyőző, LOL.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Első forgalombahelyezés: a külföldi.
Magyarországi forgalombahelyezés:
amikor megveszed a motort.A forgalmiba is így kerül be... Az én
motoromra konkrétan a példa (most
nézem a adatokat a forgalmiban):
B: 2003.09.25
B = első nyilvántartásba vétel időpontja
I: 2010.07.20
I = első magyarországi nyilvántartásba vétel időpontjaEgyébként van külön gyártási év rubrika
is, nálam ez értelemszerűen 2003... De
pl. egy "szalonban álló bemutató motor"
esetén előfordulhat, hogy mondjuk 2003
a gyártási év, de az első nyilvántartásba
vétel időpontja már 2004. (Mindenesetre
a "várható" regadó kiszámításához tudni
kell a konkrét motor első nyivántartásba
vételének napját: ha ezt még nem tudod,
közelítheted a gyártási évvel / hónappal.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #11787 üzenetére
Azt nem mondta, hogy ő hozná be, valszeg már
Magyarországon lévő motorok között nézelődik.
Most ezek közül az "50-esként használt", az is
simán lehet külföldi papíros, ami éppen b*sztak
forgalombahelyeztetni, tehát ott van, ahol a part
szakad... Legegyszerűbb persze rendszámosat
nézni, és azt átíratni. Viszont ha mondjuk az is
külföldről származik*, akkor annyi a különbség,
hogy nem ő lenne az első, aki ezt eljátssza, így
kevesebb az utánajárás, de nyilván jobban meg
is kérik az árát, hiszen már befizették a regadót,
stb. Ki kell számolni, ha van konkrét jelölt.*: ez benne van a pakliban.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs