- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
Hirdetés
-
Poco M6 Plus néven újrázhat a Redmi Note 13R
ma A telefon feltűnt a HyperOS által támogatott készülékek listáján és a TÜV Rheinland is adott neki engedélyt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
ph Az AD102 GPU-ra épülő típus 4,5 slotos, viszont ebben benne van a radiátor és a megszokottnál 90 százalékkal rövidebb csövezés is.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Az, hogy a hasidom más színű, az "optikai tuning"
elem, vagy csak éppen ilyet kapott a bontóban? -
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #37403 üzenetére
Azt nem mondta, hogy annyit is futott, csak azt, hogy annyi az óra állása.
Amúgy meg ezek a fránya külföldiek! Széthajtották 13K km alatt a blokkot...
Viccelődünk itt ilyeneken, aztán majd jól kiderül, hogy az enyémben sem az a
47K van, hanem rögtön 147, mert egyszer már átfordult: a digit óra nullázódik?Szerk: most, hogy továbbkattintgattam, úgy látom divatja van! Limited Edition
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #37446 üzenetére
Jó lenne odaírni a kép mellé, hogy mit ábrázol, vagy még
jobb lenne kisebb méretben megjeleníteni, mivel rögtön a
második képen nincs semmiféle motor, csak a bazi nagy
tájkép... Annak persze szép! Csak mobilneten lerángatni
nem biztos, hogy érdemes volt - kisebben elég lett volna.Mazochista módjára továbbmentem: a harmadik dettó!
A negyediken végre motor (is) van - így nem tudom, hogy
menjek-e tovább, érdemes-e... A fehér Nissan tulaja nem
biztos, hogy húde örül a Nokia 808-ad überfelbontásának.7728 px × 4354 px: ilyet szerintem nem illik feltöltögetni,
és direktbe belinkelni a fórumba. Vagy én vagyok maradi.
(Ne hidd, hogy amikor 1024-es képeket töltök fel ide, az
azért van, mert nem tud "nagyobbat lőni" a telefonom.
A lényeg látszik rajta - amit meg akarok mutatni, arra jó.
Biztos vmi "kémfotósnak" készülsz ezekkel a képekkel,
hogy a Duna másik oldalán úton lévő autó rendszáma...)De persze megint én leszek a bunkó, hogy (be)szóltam,
pedig őszintén megmondva, semmi kedvem nem volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
ON: a 7-esen, vagy a 8-ason menjek Balatonfűzfőre?
(Távolságban és a "tervezett időben" kb. ugyanannyi:
motoros/robogós szemmel kérdezném: merre jobb?) -
DigitXT
félisten
Na, megjöttem. Kicsit cseng a fülem (irányonként) 1 óra 55 perc szélzajtól: füldugót biztosan viszek legközelebb! De amúgy semmi gond* nem volt, be voltam öltözve, stb. Most kifejthetném, hogy annak ellenére, hogy a közút szabályaihoz már elegendő (igaz, ahol 110-et lehetett menni, ott sem gyilkoltam odáig), miért nem túramotor a 180-as Majesty, továbbá miért nem lehet a 85-tel haladó kamiont sem biztonságosan megelőzni vele (de miért nem jó mögötte haladni sem!), stb. Csak egyrészt mobilról nem akarok annyit pötyögni (bár így is sok lett), másrészt félek, hogy a többségnek nem mondanék ezzel semmi újdonságot. Nekem volt újdonság a hosszabb távú országúti motorozás nagyobb köbcentis gépen, Ti meg már régóta nyomjátok. Gyerekként gurulgattunk (váltós) 50-essel is, de ma én egy ilyen (amúgy rövid!) útnak sem indulnék neki segédmotorkerékpárral, az ziher. A Maja "kedvence" is csak** valós 85 km/h@7000 rpm, szóval legtöbbször ennyit tartottam. Így mondjuk egy kamion se ért utol, így nem is előzött meg, sőt, én előztem 2-3-at, de "élesben" csak egyet, azt is marha nehezen. A többit a lakott területeken tudtam simán "megenni": országúti tempónál nincs kellő erőtartalék egy gyors előzéshez... A lassú előzés meg veszélyes.
Kollégámat pont most ütötték el előzés közben. Mondjuk az ilyen rémtörténet (ráelőznek az előzésben lévő járműre) nem túl gyakori, de ha nem tartott volna a dolog olyan sokáig, most nem lenne rendesen összenyúzva szegény. 125 ccm: 100 km/h körül kezdett elpotyogni. A cordura kesztyű/kabát megadta magát a csúszás végére.
*: a kuplung kicsit elmelegedett: már alapjáraton kúszott a motor a benzinkútnál (fogyi kisebb 3,5L-nél), de amúgy szépen bírta a gép terhelést, nem "rakoncátlankodott". Az idomok is bírták: gödör szinte egy sem volt, stb. Tetszett az út, na.
**: ha nem "piszkálom" az órát, akkor ez kb. óra 100-at jelentett volna. De jobb tudni az igazat. Legalábbis nekem.
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #37514 üzenetére
Attól függ, hogy mennyire hűlt le. Ha van hőmérőd, az alapján lehetne tippelni.
---
Kamionokra visszatérve. Rohadt nagy mögöttük a turbulencia! Lökdös a szele,
mint állat: baromira nem jó mögöttük menni még akár 50-100 méterrel sem.
Van, akik belemegy a seggükbe, aztán ott (szélárnyékban) spórol a fogyin, de
szvsz az is életveszélyes, semmit nem lát, hogy mi történik elöl - mikor fog pl.
a kamionsofőr beleállni a fékbe, mert mondjuk kikanyarodik elé a helyi vagány.
Ahhoz viszont, hogy korrekten (!!!) megelőzd, kell legalább 20 km/h előny, ami
85-nél már 105-öt jelentene - arra meg nem ugrik fel pikk-pakk a Maja... Ennyi.Ezért mondom, hogy túrázni nagyobb géppel érdemes elindulni, talán már egy
250-es "elegendő" lehet, de nem vagyok benne biztos. A következő szvsz a
400-as Maja lesz... Az is nagy bálna, de ha gyakran mennék országúton, kell.
Más dolog, hogy városban meg picit esetlen... Mondta is a szerencsétlenül járt
kollégám, hogy gondolkodik nagyobb gépben (az országútra), viszont munkába
járni (városon belül) jó a 125 ccm is, sőt. Megoldás, hogy 2 motort kell venni.Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy te se menj el 50-essel túrázni.
Nem kell félreértened! Én nem mennék, de nem a Te helyedben, hanem a saját
"helyemben". Ha olyan frankó útvonalakat ismersz, ahol kevés a forgalom, és a
tájak szépek, miért ne mennél? Ez tipikusan nem az A-ból B-be közlekedés.Egyébként a seggem egyáltalán nem fáradt el. A combom viszont igen, mert
ki szoktam támasztani magam a gépen, hogy minél stabilan üljek: néha ezt jól
észreveszem és "lazázok" picit, de általában lábat előre, megtámasztva...
Láttam amúgy pár szép lovat, meg frankó tájakat (a Bakonyon át mentem végül,
mert azt az utat 80%-ban elég jól ismertem), de nem álltam meg fotózni, mert a
"túra" nem éppen öncélú volt, hanem jelenésem volt Balatonfűzfőn: odagurultam.Ha már ennyit írtam, volt 2 technikai apróság. Az egyik, hogy a 811-esre rátérve
nyélgázra ugrott egyet a hajtás, onnantól picit magasabb fordulaton ment a gép,
mint a megszokott, így az 1-es útig elég sz*r tempót mentem (70 körül!). Toltak
le persze, de inkább fékeztem, csak férjenek el. Aztán az 1-esre ráfordulva a
váltó pikk-pakk helyreállt, onnantól megint a normál fordulattartományban voltam:
ezt nem tudom, mi lehet. Megcsúszott a szíj? Vagy a kuplung csúszott meg?A másik meg, hogy Biatorbágy magasságában egy-két fékezéskor elsőre puha
volt a hátsó fék, csak 1-2 pumpálásra keményedett fel. Utána viszont megint
semmi gond, faszán működött. Ezt se tudom, WTF. (Sokat nem is használtam,
hogy esetleg felforrt volna, vagy valami... Fékhatás amúgy rendben volt: furcsa.)Szerk: egy SPAR-os kamcsit Zámoly előtt próbáltam megelőzni: index/nyélgáz,
kihúzódok, látom, hogy van némi egyenes szakasz, de sajnos krvára nem indult
meg úgy a gép, ahogy kellett volna, hogy be merjem vállalni az előzést a látható
szakaszon: fék/visszaindex, aztán ennyi. Tovább 70-80-nal... De Zámolyon belül
simán lehagytam, mert 50-ről tudok akkorát "ugrani", ami az előzéshez kell...
Tudom, szabálytalan állat vagyok: zámolyi rendőröknek most szemhunyás, pls.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Egy kollégám Burgi 400-assal járt... Istenítette, hogy
mennyire pakolható (el is hiszem!), és állította, hogy
nincs vele semmi gond az autók közt sem (gyanús!).
Mondjuk egy másik kollega SW600-zal döcög be.
Meg vannak MP3-asok is (télen is azzal jár!). Váltós
motorból meg kb. 50-től 1300-ig minden... Abszolút
nem jellemző, hogy egy konkrét ccm körül forogna a
géppark, noha létezhet ilyen ideális méret a városba.
Viszont! Amint kidugja az orrát az országútra, máris
átértékelődik minden - megváltoznak a szempontok.
Szerintem nem sokan tartanak 2 motort csak ezért...
Sőt, lehet vegyes a használat pl. ingázik a munkába:
kompromisszumot kell kötni, hol legyen "ügyesebb"
a gép. Úgy látom, sokan inkább a városi esetlenség
mellett voksolnak az "országúti életveszély" helyett.Ezt még az előzőbe akartam belepasszírozni, de az
időm már lejárt. Ha Te is hosszabb távokra keresel
gépet, nem kifejezetten városi szaladgálásra, akkor
250 alá ne add. Esetleg még egy 180 2T. Ha játszik.
(Szerk: vagy az a 200-as is jó ötlet, mivel már azzal
sem para felhajtani a nullásra, de 50/125 felejtős...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #37525 üzenetére
A 6-oson csapták el a kollégámat szombaton.
Óvatosan a sokáig tartó előzésekkel! Vmi furgont
előzött nyélgázon, végsebességen (Cygnus 125),
s mikor már "majdnem sikerült", feltűnt balról egy
másik furgon, ami mindkettőjüket előzte, de olyan
vehemensen, hogy a bal kerekével még a padkát
is megcsípte... Ez "nem lett volna baj", de 100-as
tempónál már egy komolyabb széllökés is elég a
bizonytalankodáshoz/egyensúlyvesztéshez, hát
még ha lekoccolják a tükrödet, és beszitál a gép!Csoda, hogy a két "dobozos" nem csukta össze,
és csoda, hogy a perec közben nem hajtottak rá.
Persze a vétkes (60-as banya) továbbhajtott. De
aztán visszajött, mert a cserbenhagyás egészen
más büntetőjogi kategória, mit így, hogy (mázli),
"csak" 8 napon belül gyógyuló sérülét okozott...Persze mindent tagadott, 3 különböző verzióval
állt elő a rendőröknek: eléugrott a motoros, stb.A mentősök meg megkönnyebbültek, mert azzal
hívták őket, hogy motoros az árokban: azt hitték,
hogy megint a fekete zsák kell, aztán mégsem...Ahogy korábban írtam: széles utat, gumi fákat!
(Inkább érdemes vmi lassabb "utazóra" beállni.) -
DigitXT
félisten
válasz canniball #37527 üzenetére
Ma már dolgozik amúgy. Mondjuk a "Hattyút" nem láttam a garázsban.
MÁS: mi mehetett el a kuplungomon a tegnapi 2x125 km-től, hogy azóta is
csúszik már alapjáraton? Nagy meleg + hosszú terhelés, s "megnyúltak" a
rugók? Vagy pl. egy a 3-ból, vagy valami hasonló? Ma reggel is tolta magát
előre a gép, pedig ugye hideg volt, szóval úgy néz ki maradandó károsodás.
Mellesleg az alapjáratot is lefogja, alig 1500-at ketyeg: jó, hogy nem fullad...Holnap szétszedem, megnézem. Gondolom elég lesz majd a kis rugókat
lecserélni, csak ahhoz nem árt majd egy seeger fogó, meg egy jó erős kéz. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #37529 üzenetére
Én nem ismerem ezt az oprendszert. Esetleg kérdezd a hasonló nevű tagot...
Amúgy "vita", nem vita: én maradok a GPS-szerint (is) "hitelesített" sebesség
mérésnél, mert össze-vissza csalnak a robogók órái gyárilag, és véleményem
szerint ez okozhat furcsa helyzeteket robogós VS. autós viszonylatban. Mivel
az autók órája messze nem csal ANNYIT, tehát gyorsabbnak fogják érzékelni
az adott úton megengedett sebességet. Tehát le fognak tolni, mert mennének.Ellenben ha Te sem hiszed azt folyton, hogy gyorshajtasz, hanem tudod, hogy
pont normálisan mész, akkor csak azok fognak utolérni, és így megelőzni akik
valóban gyorshajtanak. És ezekből nagyságrendekkel kevesebb van az utakon.Szerintem a 110 km/h köszönő viszonyban nincs a valósággal. De ne legyen
igazam! Szeretem a Sym-et, az előző motorom is az volt - 1 év / 3800 km-ig.bogyo112: én is vagy 20 éve láttam, nagyjából 10 évesen, még VHS-en...
Nem is igazán értettem, csak arra emlékszem, hogy sajnáltam az autós bácsit.
Lehet, hogy otthon megnézem majd, csak rám ne jöjjön a kamion fóbia.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #37536 üzenetére
Kimegyünk Óbudán egy karikára, aztán megnézzük, mennyi az annyi...!
Hát igen - az a baj a kistestűekkel, hogy bicikli számba veszik őket. Pedig
harapósabbak egy bringásnál. Mondjuk arról ne is beszéljünk, hogy van aki
a nagy motort sem veszi észre, s akkor is kikanyarodik elé, ha xenonos.
Rengeteg ilyen baleset van sajnos. Xenon+hangos kipufogó+feltűnő ruházat,
és motor szín (ha lehet): akkor javulnak az esélyek, de résen kell lenni. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #37540 üzenetére
Ma nem igazán jó, de holnap összehozhatunk valamit.
Mondjuk a kuplungom még sz*r lesz, de ha tudom tartani a
tempót veled, akkor meg tudom mondani a végsebességed.Csak kell egy szakasz, ahol ilyen 90-100-as tempó belefér:
nem muszáj bent maradni a városban, pl. 11-es út kifelé...?
Ha lemaradtam, akkor tutira 105 fölött volt a véged, sík úton
nekem addig megy, de nem szeretem "gyilkolni"... Fordulat
most szerencsére nem kritikus (8000 alatt), mert kivettem a
hézagolót: jobb a fogyasztásom így. De végre kevesebb lett. -
DigitXT
félisten
válasz korpicschess #37550 üzenetére
Mindenhol odaírják, hogy kizárólag akkor "nem gáz", ha JÓL csinálod.
Még a hivatkozott cikkben is. Ha nem jó az időzítés, gyilkolod a váltót:
szerintem közúton marhára nincs szükséged arra a 2 tizedmásodpercre,
amit ezzel lehet nyerni a gyorsításnál. De ne vedd belepofázásnak.Nekem is mondta unokatesóm a 250-es krosszhoz, hogy mit sz*rakodok
a (kőkemény) kuplunggal, csak "rúgjam" a váltót miközben egy pillanatra
elveszem a gázt, és jó lesz. Valóban működött, de a rövid kör után besült
a blokk. Ennek persze nincs köze a váltáshoz, csak megemlítettem.
Ott talán azért volt értelme, mert amúgy is kemény a kuplung, és ha elég
ügyes vagy, akkor pikk-pakk tudsz váltani kuplung nélkül: kényelmesebb.SymbianOS: ha elég "kemény" vagy, egy nap sok-sok órát le tudsz tudni.
Csak mondjuk 30+ fokban nem olyan kellemes "gyök-kettővel" körözgetni,
miközben a blokk okádja a lábadra a meleget. Azért 4 éve lenyomtam egy
ilyen kört (mert kemény vagyok!), így hamarabb mehettem rutinvizsgára.Persze 1 nap szabit valóban rá kell áldozni. De nem óránként egyet!
Amúgy ha soha nem érsz rá a rutinpálya nyitvatartási idejében, viszont a
szabidat nem akarod erre áldozni, akkor mi lesz? Mész másik suliba?
Eléggé érdekesen hangzik amúgy, hogy bezár a pálya délutánra. Sokan
csinálnak jogsit meló mellett, és nem mindenki szabadság alatt csinálja.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz hermanyi #37578 üzenetére
Nem őt! A kollégámat, aki a szerelőnek csinálta a honlapot...
Azért kicsi a világ, mert én is úgy kerültem képbe anno, hogy
reggel melóba menet szakadt el a szíjam: betoltam a vasat a
céghez, majd onnan a kollégám fuvarozott át a szerelőjéhez.SymbianOS: ne "vészmadárkodj", korrekten dolgozik a srác,
ért ahhoz, amit csinál. Simán lehet elképzelése egy leírásból,
hogy mi lehet a gond, a tuti meg akkor derül ki, mikor látja.Neked sem rögtön lett hibátlan motorod, csak amikor (végre)
jó kezekbe került. (Az, hogy 2 "aranykezű" szerelő is dolgozik
Bp. vonzáskörzetében, az már csak nem hátrány. Szerintem.)Szerk: nem is értem, hogy pontosan hogyan gondoltad, hogy
egy szerelő (!) tudásból+tapasztaltból származó becslését a
fórumos okoskodásokhoz hasonlítod: eszem-f*szom megáll.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #37584 üzenetére
Egy negatív és "kiesik a körböl"? Végülis jogos. Csak akkor
Csabihoz ne vidd többet, mert hallottam róla egy negatívat.Egyébként ez nem a kinek a szerelője jobb háziverseny...
Csak lefikázni egy szerelő véleményét (aki EZT tanulta, ezt
csinálja nap mint nap, és nem csak egyetlen robogót látott
eddigi élete során) egy kicsit merész. Mi több fórumhuszár
okoskodáshoz hasonlítani (okoskodó fórumhuszárként!)
az több, mint nevetséges. De rád hagyom. Mások vagyunk.
Ezt annyira szereted hangoztatni - egyébként tökre igaz. -
DigitXT
félisten
Na, Urak! Reggel levettem a deklit, és egy picit meglepő látvány fogadott.
Mit megnyúlt a rugó...! Eltört! De mit eltört... Szublimált! Egyszerűen eltűnt
a dekliből. Tavasszal a szíj / kontrasztrugó cserekor még biztosan megvolt,
sőt, Székesfehérvár előtt (hazafelé) egyik megállásnál SEM éreztem, hogy
tolná magát előre a gép, tehát akkor még (szinte) biztos 3 rugóval mentem.Fehérvárban már nem vagyok biztos, de mintha lazítottam volna a kezeimet
egy pirosnál (tehát nem fogtam a fékeket), mégsem szaladt ki alólam a gép.
Igaz, hogy így 1500 rpmnél, csak az egyik kuplungpofát odacsúsztatva nem
akar azért annyira megindulni: lábbal meg lehet tartani. De bőven érzeni azt,
hogy menne, amit korábban sohasem csinált az 1700 körüli alapjáraton.
Herceghalomnál viszont már tuti sz*r volt: mikor tankoltam, kibukott a dolog.Azért necc az 1500, mert ott már határán van a fuldoklásnak. De még megy:
bejöttem vele dolgozni, csak gondolkodom, hogy érdemes-e egyáltalán (ma)
"megkergetni", vagy jobb lenne addig "kímélni", amíg rendelek új kuplungot...
Olyan nincs, hogy nem járok vele melóba (ha amúgy megy), mert nincs más.
Jó, amikor a szíj a szakadás határon volt, azt nem kockáztattam, de ezt...Ha a Polini kuplung jó a 150/180-hoz, akkor csak tévedésből nincs felsorolva
a 150-eshez való (gyári jellegű) kuplung a 180-nál, nem? Akkor ilyet vegyek?
Sajna konkrétan 180-hoz nem találok, csak a Malossit - annyit meg nem ér.
Lehet, hogy huszi.gybvel fel kéne rongyolni a Duna mentén, s megkérni az
itteni segítőkész rasztás fiatalembert (egye fene: viszünk Sportszeletet is!),
hogy segítsen a motoromat egy kis időre megtámasztani a Duna partján. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #37635 üzenetére
Meg fogom nézni. A hivatkozott kollégám is javasolta, hogy mindenképp nézzem
át jó alaposan, mert meg kell lennie... Bár, ha darabokra tört az egész és volt hol
kipotyognia, akkor... Volt némi vasreszelék-szerűség a dekliben, de nem hiszem,
hogy ledarálódott volna az egész rugó. (Azért az csúnya lett volna + zajos...)Ahhoz mit szólsz, hogy így járjak vele, amíg megjön a csere, neadjisten még meg
is hajtsam, ha úgy hozza az idő? Rosszabb már nem lehet, nem? Még húz a gép.A "DR" az milyen? RMS-ről mondtátok, hogy fos. Polini az tuti jó, csak elég drága.
Mondjuk a Malossihoz képest még így is olcsó, de a gyári jellegű DR-hez képest...AndrewTdi: de! A Polini és a Malossi 150/180-ra írja, tehát felteszem, hogy ezek
kompatibilisek (a 125 az teljesen máshogy néz ki!), csak az "olcsóbbaknál" nem
írják sehol a 180-ast, hogy ahhoz is jó. Pedig akkor (elvileg) jónak kell lennie.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #37638 üzenetére
Ja parkolásnál kell vigyázni, mert elég virgoncan gurul a gép kis sebességnél.
Az valóban rohadt szokatlan, hogy érzem, amikor leold, csak nem teljesen.Most amúgy gondolkodóban vagyok, hogy akkor rendeljem a DR-t, vagy költsek
megint egy valag pénzt a Polinire, mert az (gondolom) még jobb márka. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #37643 üzenetére
Az a baj, hogy ha van is biztosításod segédmotorkerékpárra, DE a masina
amúgy 125-ös vagy neadjisten még nagyobb, akkor beintheti a lengőkarost
a biztosító, hogy ez az egész szerződés úgy ahogy van érvénytelen. Tehát
durván megszívhatod akkor is. (Ha te vagy a vétkes, azért, ha meg a vétkes
volt a trükköző, és utána nem tudod behajtani rajta a kártérítést - vagy csak
éveken át tartó pereskedéssel! -, akkor meg azért...) Valóban az lenne a jó,
ha senki nem trükközne. Azért tök más érzés jogsival, rendszámos géppel.
Én is beleszaladtam egy ilyen történetbe, de hál 'istennek "kikecmeregtem"
belőle baj nélkül: semmi baleset meg semmi igazoltatás. Mégegyszer nem!Mawyx: évek óta megy, hogy majd bejön a rendszámozás, de sosem jön.
Legalábbis eddig. Pedig volna értelme, ha nem csak lehúzni akarnak vele.
Szerk: csak az egyik érv szokott lenni, hogy azért ne vegyél, mert ha kell
majd papíroztatni, majd nem fog menni: több érv szól ellene, mint mellette.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #37653 üzenetére
Dio-t kerékre vágta és úgy kigyorsúlta a kerítést hogy a kapu kitört
Kár, hogy ez nem a "kamerás telefonok idejében" volt, jól nézne ki a YT-on.
Oké, rossz vicc volt. Egyébként! Van ebben némi ellentmondás, mivel az ilyen
50 ccm mopedeket valóban annak szánták anno, hogy segédmotorkerékpár*,
DE azóta picit erősebbek lettek: hol van már a tervezett maximális sebessége
45 km/h?! 60-70-nel repeszteni meg már marhára nem játék - ha az embernek
nagyjából fogalma sincs, hogy olyankor hogyan kell vezetni, mert biciklivel azt
kevesen tekerik ki "erőből", és lejtőn sem mindenki "ereszti" úgy neki. Szóval
nem összevethető a két dolog, sőt épp ezért kéne rendszám a mai 50-esekre,
mert menni már tudnak valamelyest, CSAK motoros tudást nem követel senki,
hogy hivatalosan is vezesd őket (lásd B jogsi kérdése): miért tudna az "autós"
azonnal robogózni? Mondjuk ha már autós, akkor valsz' nem nyelezi le elsőre,
mert azt már az autóban is megszokhatta, hogy NEM padlógázzal kell indulni.*Szerk: egyébként a németeknél van is egy ilyen kategória. Ők (még?) valóban
ismerik a segédmotorkerékpár** fogalmát (ami írd és mondd, 25 km/h-nál NEM
mehet többet hivatalosan), és ehhez képest a moped már magasabb kategória.**: Mofa (Motor-Fahrrad / Motorisiertes Fahrrad)
Csak átugráltam a cikken, de a végén látszik, nem teljesen egységes a dolog.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #37657 üzenetére
Ugyan Honda Leadem nem volt, de mind a Majestyben, mind a SYMben
nagy barátságban voltam az izzócsereberéléssel. Előbbinél még csak
az emelt fényerejű H4-es csodákat próbáltam, utóbbinál már xenont is...A lényeg: le kell venni a burkolatot - hátulról férsz hozzá a lámpatesthez.
Szerk: olyan, mint autóban a motorháztető felnyitása, csak macerásabb.Szerk2: a Majestynél annyi a könnyítés, hogy van "motorháztető fedél is".
Természetesen nem ott van a motor, azért az idézőjel. Szóval nem kell az
egész burkolatot levenni, ha kifejezetten csak izzót akarnék cserélni. De a
komolyabb mókolásokhoz, mint pl. a xenon bekötése sajna bontani kellett.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #37659 üzenetére
A manual szerint sajnos bizony nincs más hátra, mint előre...
Az izzócseréhez (85. oldal) le kell venni a burkolatot elöl (39. oldal).
Az, hogy ritka és drága izzó kell bele, pech... Nem tudom, honnan
érdemes venni. "Kompatibilis", utángyártott izzót nem lehet találni?
Lehet, hogy az nem megy el 5 évig, de ha 2 évente cseréled, és az
ára csak tizede (most mondtam egy számot hasra), úgy megérheti. -
DigitXT
félisten
válasz korpicschess #37672 üzenetére
Ja, hát nyomvályú az halál. Főleg, ha a korábban sáros földbe beleszáradva
teherautó/traktor kerék hagyta: megvezeti a motort, faszát lehet tőle perecelni. -
DigitXT
félisten
Hát, Uraim, elég sz*r így menni a Majával. Délután többször lefulladtam lámpáknál. Kínomban egyszerre húztam a féket és a gázt, hogy legyen vmi értelmes alapjárat, mondta huszi.gyb, hogy "burnout" lesz belőle mindjárt. Értelemszerűen nem lett. Minél előbb kell az a kuplung, szóval szerintem benevezek a DR-re, aztán jöjjön. A Polini biztos jobb minőség, csak jóval drágább, és sokat kell rá várni... De már azon is gondolkodom, hogy le kéne rakni a gépet, amíg nincs rendben a kuplung...
Viszont a SYM GTS 125-öt még így "betegen" is is került megennie a kis röfinek: 100 km/h volt a vége a SYM-nek, aztán eltoltam mellette 110-zel... Nekem meg ott volt a vége. Aztán visszafelé jövet jött a csősz, és mindenkit kizavart az erdőből. Fehér SW600. Ment mint a barom. Mondjuk a piros lámpa nagy úr.
Megint előjött viszont, hogy beesett a hátsó fék! A fékhatás nagyon a végén volt észlelhető. Aztán megint magához tért: ez mi a sz*r? Nincs jól légtelenítve?
kcsa: hát épp ez az, hogy pont most volt cserélve, a fékbetéttel együtt... WTF? Neadjisten víz került bele, és az forr fel? Amúgy nem használat után esik be, hanem rögtön az első fogásra, viszont "felpumpálható" picit, amit menet közben csinálni nem kicsit ijesztő.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #37681 üzenetére
DigitXT! Ugye milyen jó ha ismert gyakori robogója van az embernek?
Nem értem. Ezzel mit akartál mondani? Kifejthetnéd, akkor megvilágosodnék.kcsa: az fasza. Pedig pont azért mentem a szerelőhöz, hogy ne én csináljam a
féket, és úgy tuti lesz. Aztán úgy néz ki nem lett az, előtte pedig jó volt.vadászod az alkatrészt hozzá. Nincs kapásból 8 féle
Kuplungból konkrétan 4 gyártótól tudnék most azonnal rendelni magyar webshopokból, ezek rendre RMS, DR, Polini, Malossi. A sorrend az árukat is jelzi (10-40K), valamint a minőséget (bár a Polini és a Malossi közt azért vitatkozhatnánk, hogy melyik a jobb: ár/teljesítményben nem biztos, hogy a Malossi győzne). Ha valamit vadászok, az az olajszűrő.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #37713 üzenetére
Ma inkább otthon hagytam a gépet (tegnap leadtam a rendelést a kuplungra):
jöttem Barátnőmmel, míg egy irányba megyünk. Onnan gyalog. Szerencsére
viszonylag közel van a munkahelyünk egymáshoz, egynek jó ez a megoldás.
Mondjuk jobb szeretek "a magam ura" lenni... Ha érted mire gondolok...
De ez így nem állapot na. Amúgy meglepően nagy ez a GTS! Ahhoz képest
pici benne a motor: említettem, hogy szerintem van belőle 250-es is, de úgy
néz ki, még (névre) 300-as is akad. Ugyanabban a kasztniban egy nagyobb
motor csodákra képes... A súly amúgy az kérdéses, mert a nagy kasztni
nem feltétlen jelent nagy tömeget, ha műanyag. Gyári spec./forgalmi mit ír?nem gondoltam, hogy 55ccm ennyit számít
Mielőtt valaki félreértené ezt: nem az a +10 km/h végsebesség ami érződik,
inkább a gyorsulás/dinamizmus. Kellemesen motorozható gép a Majesty:
simán lehet, hogy súlyra éppen egyformák ezek, nekem forgalmiban 168 kg
van beírva - csak a pilóta volt a "ballaszt". (Esetemben így 100 kg körül...)Úgy kellett volna megnézni, hogy gyorsulunk egyet Maja / GTS felállásban,
majd csere GTS / Maja felállásra. Valsz' a könnyebb pilóta alatt ment volna
jobban a Maja... Az nem kérdés, hogy jobban ment így is, mert +50 ccm
előnye van. Valójában 175 ccm, csak névben 180. Mondjuk ha lehet hinni a
leírásoknak, akkor elvileg "pacira" is ugyanannyi, gyakorlatban meg ki tudja.
Nálam a Malossi varió is segíthetett a gyorsulásba a gyári SYM ellen. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #37720 üzenetére
Nemsokára leballagok, és megnézem a forgalmit, hogy hány kg van beleírva
Ne hagyd a mociban a forgalmit, mert ha lopják, akkor papírjuk is lesz hozzá.inkább a légellenállása miatt írtam, hogy sokat számít a nagy test
Ebben teljesen igazad van: szélesebb szemből jóval... Láttam egyszer, hogy
két autó közt nem akartad átszuszakolni magad 50-60 körül, amikor én már
simán áttoltam volna ott a Maját. Mondjuk jobb a békesség, főleg, hogy pont
én mondtam a gurulás előtt, hogy ne nagyon hajtsuk, nem vagyok beöltözve.Ugyanez a blokk mondjuk egy Dio-ban
Én a legdurvább ilyen kombóként a Benelli Velvet 400-ast ismerem. Mondjuk
a Runner se semmi, az 50-es méretű kasztniban lakik a 180/200-as blokk... -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #37723 üzenetére
Hoppácska az a 242 kg nem viccel. Na, akkor meg is volt a pilóta
súlykülönbség, sőt, és akkor lehetnének ugyanolyan erősek: súlyból
maradt le... Ja, nem csak, mert nekem 11kW van a forgalmiban.
Ugyanennyit a frissebb évjáratú, injektoros GTS-re írtak a neten.Visszafelé sikerült csapatni azért.
Ja, utólag kicsit szidtam is magam, hogy ezt most minek? Letoltam
egy csomó autóst és fél percig nyeleztem 110-zzel... Mondjuk az út
jó volt, szóval különösebben nem tűnt veszélyesnek a mutatvány.
Csak nehezemre esett elvenni a gázt, mire a lakott területre értünk...
Erre egy piros faszán megfogott. Na akkor értél utol, sőt. Utána meg
már semmi értelme nem volt "repeszteni", mert csak a zöldhullámot
nem sikerült elérni: mindig meg kellett állni. (Még az SW600-nak is.)kcsa: igen, nekem is kicsit soknak tűnik... De akkor miért írták azt a
forgalmiba? Mi több, van ahol a neten csak 130 kg körül írják a Maját,
de valahogy érzésre inkább a 160-hoz van közelebb (az tuti, hogy az
előző motoromnál, a SYM VS 125/150-nél nehezebb), és állítólag az
volt ilyen 130 kg körül. Rá kell állni egy mérlegre, és lemérni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #37727 üzenetére
Vagy nem lehet hinni annak az oldalnak... Pl. 180-as Maja hány ccm?
Szerk: amúgy vigyázni kell az ilyen gurulásokkal, mert ha úgy is indul,
hogy max. 90, okés, aztán mindenki elkezdi húzni neki, az csak addig
vicces, ha nem lesz belőle baj. Motoros topikban is pont ezt írták le.Fene tudja: lehet, hogy kijön az emberből, hogy "megmutatja", milyen
faszagyerek, meri neki nyelezni. Nem tudom... Mondjuk esetünkben a
nyelezés követelmény volt (végsebesség teszt!), valamint olyan helyen
néztük, ahol többé-kevésbé szabályosan/biztonságosan kivitelezhető...De visszafelé tényleg nem tudom, mi ütött belém. Talán felbosszantott,
hogy nem mertem kimenni a főútra utánad, mert jöttek az autósok: ezt
a hátrányt akartam behozni. Talán azon agyaltam, hogy marhára sietek
haza, mert az "asszony" otthon vár. Mondjuk ez meg hülyeség, mert
jobb kicsit később hazaérni, mint soha, így nem is reklámoztam ezt az
"ereszd-el-a-hajam" dolgot otthon. (Remélem a fórumot nem olvassa.)[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #37738 üzenetére
Amúgy miért nem próbálod ki a nagyobbat? Most A1-es jogsid van, vagy mi?
Mert mintha írtad volna, hogy a CBF600 az ilyen volt, a GS500 meg olyan...kcsa: hát ja, érdemes vigyázni rá, de alapvetően használati tárgy a gép. Kinek
van arra ideje, hogy babusgassa... (Aggódtam, hogy lecsapsz arra a 400-asra
előttem, de aztán úgy néz ki, valaki más vitte el... Szépnek szép volt, az biztos.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #37749 üzenetére
Akkor vagy kontaktos, vagy a kapcsolója szaraxik. (Ha automata, akkor a relé.)
Amúgy én is jártam így a xenonnal. Az egyik nem kapcsolt fel egyszer... Aztán
azóta nem csinálta, és nem kellett se újra kábeleznem - se igazán hozzányúlni.
Mindenesetre nagyságrendekkel megbízhatóbb, mint a bontott motorból szerzett
szakadt (?) kábeles + oxidálódott foglalatú gyári lámpák voltak. Amikor rájöttem,
hogy nem az izzó a hibás, s imádkozhatok a műszakin, hogy világítson épp... -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #37766 üzenetére
[DEGEC ON]
Hát igen, így már biztos nem tudja lealázni a fehér BMW-ket...
Szerintem szólni kéne a bömösnek is, hogy tankoljon az Aviánál!
[DEGEC OFF]ON: legutóbb a "Herceg Kút"-on tankoltam. Abszolút noném (talán
MOL partner volt korábban, de most kifejezetten kikérik maguknak,
és nem fogadják el a MOL-os kártyákat). Aggódtam, hogy nem fog
menni a Maja a "gyenge benzintől", de úgy néz ki virgoncabb* lett.
Szóval úgy néz ki az előítéletem alaptalan volt: útba esett, muszáj
volt tankolni, de semmi negatívum. Ráadásul olcsóbb is volt. Azért
a fogyira kíváncsi leszek, mert az még szokott változni a benyától.*: korábban megállt a tudomány 105-nél, most meg 110-et is vitt...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #37768 üzenetére
Miért: mi is csak addig voltuk "nagymenők" a szerencsétlen 50-60-nal
totyorgó autósok közt, amíg nem jött az SW600 és hagyott ott minket
a vérbe minimum 150-nel... Minden relatív... Néha szemét az ember,
s nehezen bír ki egy kis csipkelődést. Ha sértődés van, az persze gáz:
nem az a cél! Persze, nem minden vicc jó vicc! De keress rá a fehér
BMW-re, hogy miért írtam, amit. Amúgy: nem a motor teszi az embert.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen