- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- Asztrofotózás
- iPad topik
- ASUS notebook topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Két projektorral bővül az Acer Vero család
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
ph A Bloomberg videointerjújában utalt erre a Dell és az NVIDIA vezére.
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Erről pofázok már mióta.
Az EU is elmehet pi..ába.
Itt szigorít ott szigorít, de engedi ezeket a buz. Led lámpákat.
A suzuki fényvetői egyenesen életveszélyesek.
[link]Renault power
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #91302 üzenetére
Egy normál halogénnel már esélytelen vagy az úton, ha nem is felfelé vakít sok lámpa, de a túlzott fenyerő miatt a normális fényerejű lámpával már nem lehet látni.
De őket is értsd meg, túl kell világítani a benti csilivili xarságokat- TV-méretű kijelzőket.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
vzsryl
nagyúr
válasz forceberg #91303 üzenetére
Gyártó függő.
Én szinte minden nap vezetek sötétben, tehát van bőven tapasztalat.
A legügyesebb LED-ekkel a BMW rendelkezik, mert az sosem vakít. Az angel eye rosszabb volt annak idején.
A Passatok pusztítóak, de pl. az Arteoné jobban sikerült.
A Suzukinál a 2017-2021-es SX4 Scross pedig röntgen felvételt csinál a koponyámról. Már több száz méterről tudom, hogy az jön szembe. Látszik, hogy csak a tompított megy neki, de az 100%-ban az én retinámban csapódik le. Ezzel kapcsolatban beszéltem egy szakival. Elmagyarázta, hogy a Suzuki a legolcsóbb verziót használja, és maga a lámpatest tükröződése okozza ezt az elmebeteg felfele hordást.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Gombinyó
őstag
válasz vzsryl #91304 üzenetére
A Suzukik tényleg borzalmasak, már messziről lehet tudni, hogy vitara vagy scross fog szemből elhaladni. Ettől függetlenül a techonlógia sztem rendben lenne, sokkal jobban lehet látni vele csak el kellene picsázni az olyan gyártókat akik ilyen vakító szemetet raknak az autókba. Van egy rakás ledes világítás ami egyáltalán nem vakít jobban, mint bármelyik halogén.
-
polonic
félisten
válasz rob210 #91305 üzenetére
Én nagyon nem láttam a H7-esekkel. Főleg esőben éjszaka.
Pedig a búra nem volt bemattulva, izzókból is a 150 %-osokat raktam bele.
Egy megváltás a ledes fényszóró.
Ettől függetlenül tényleg nem egyszer én is mondtam, hogy nagyon vakítanak a szembejövők. Mondjuk az nem csak ledes volt, hanem halogénessel is ki tudták sütni a szemem.
Nem tudom, milyen lehet nálam ez a lámpa a szembejövőnek. Nem találkoztam még pont éjszaka szemben kivilágítatlan úton ugyanilyen autóval. Lehet, hogy én is vakítok. -
diablo1984
veterán
válasz polonic #91307 üzenetére
Lassan nekem is átvehető lesz az új autóm egy Ford Kuga, az is körben az összes lámpája led lesz és automata távfénnyel. Kíváncsi leszek, hogy mennyire lesz jó nekem, illetve a szemben jövőnek.
Főnököm q8-asában led matrix fényszóró van, az durva mikor a szembe jövőt kitakarja, de előtted meg mindent terít. -
gabor9991
őstag
válasz rob210 #91302 üzenetére
Azt gondoltam eddig hogy ez csak engem zavar.
Ha így haladunk, pár év és csak ilyen fényszórók lesznek. Amikor jön szemből és elhaladt mellettem egy ilyen vakító ledes fényszóró, márodpercekre elvakít és ha csak ilyenek lesznek akkor gyakorlatilag vakon kellene vezetnem.
Nem tudom más mennyire érzékeny erre, én ilyenkor amikor korán sötétedik, minden nap fel vagyok akadva ezen, hogy ki volt az a nyomorult aki ezeket jóváhagyta
És nem mind vakít, tehát meg lehet csinálni jól és szarul is. -
kcsa
veterán
Ha már szabályozás, első lépésként a lámpák magasságát kellene szabályozni (maximalizálni). Amikor a mögöttem-előttem jövök lámpája konkrétan arcmagasságban van az elég pusztító. (innen is üdvözlöm pl. a harmadik generációs Ducato és rokonainak tervezőjének édesanyját, remélem csuklik bőven).
-
rob210
Topikgazda
Igen ez a baj a suzukikkal is, hogy szarul terít és relatív magasan van a lámpatest.
Más:
Tudom, hogy jól is meg lehet csinálni pl. Ott a mazda 3 zseniális a lámpája, mint ha valaki reflektorral világítaná előtted az utat, de a szembejövőt egyáltalán nem vakítja, mert a vetítése úgy van megtervezve.
Magyarán én nem a technológia ellen vagyok, hanem azellen, hogy bármilyen gyártó bármilyen 5 perc alatt összehányt szarát kiengedik a közutakra.
A suzuki is én elhiszem, hogy neki isten király a világítás, de az összessel szembe jöjjön folyamatosan a fent említett ducattó azt ott vakuljon meg az összes.
Erre kéne a gyártókat kötelezni, hogy erre legyen visszahívás![ Szerkesztve ]
Renault power
-
sarkany01
tag
Sziasztok. Valaki nem tudja hogy mekkora kell, esetleg nem tudna linkelni 2.es lagunára (1.8 16v, 89kw) a pillangószelep tömítést? Kiakarom tisztítani, aztán anélkül nem szeretnék hozzákezdeni amíg nincs hozzá 2 új. (Nem igazán találok a neten)
-
angyalpc2
aktív tag
Néztem egy hirdetést, vagy féléve fen van.
renault_megane_1.5_dci_bose_edc
Gondolom elírás az EDC merthogy manuális.
De alul a listában benne van elektronikus lengés csillapítás vezérlés EDCLétezett valaha ilyen Megane 4-hez?
-
angyalpc2
aktív tag
Na ez a kocsi és szín mi fán terem?
[HAHU Zöld megane]
Holland export rendszám van rajta, neten is főleg holland hasonló színű kocsikat találni Megane3 Clio4 is.
Hivatalos listában nincsen benne.... van egy francia oldal ahol elkezdték az összes Renault színt összegyűjteni
https://www.50nuancesdeteintesrenault.fr/teintes-par-mod%C3%A8les/compactes/m%C3%A9gane-iv-2015-2022/
Felvettem a kapcsolatot az oldal szerkesztőjével. Kérlek szépen ismeretlen, nem tudják még ők se.
Egyedül a Kangoo-ra Traffic-ra festették de azt is csak kérésre céges szerelős furgonokra (lehet összefügg)
1 fotót láttam ahol a német Bott(zöld fehér) logó rajta volt a kocsin. De ez se bizonyít semmit ..
És nem egyedi, létezik MG3
Clio4
Tudja valaki mire vagy kinek készültek ezek?
Színkód mi lehet?
A95 Vert Mairie de Paris vagy talán I99 Vert... -
szebe
őstag
válasz gabor9991 #91319 üzenetére
Tudom ez az én bajom, de nem tudom komolyan venni az olyan hirdetést, ahol nincs rendesen fotózva a kocsi.
Nem kell műtermi minőség, de a vízszintest nem ártana megtalálni, vagy legalább a közelébe kerülni. A vízjel is ez a kategória.[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
angyalpc2
aktív tag
válasz gabor9991 #91323 üzenetére
Avávváávvvááárjunk többi hozzászólónak is szól
Tehát az alap egy HAHU hirdetés zöld megane 4.
Ez 1 időben van fotózva, tuti nem családi kedvenc, mert Holland export rendszámos.
egyébként szerintem jó fotók. Akit érdekeli úgy is a helyszínen fogja megnézni... valami házi kerekedő a csávó visszanéztem. De nem ez a lényeg.
Nem is érdekel a kocsi, a színkód és az előlélete érdekel.
TUTTI nem fólia Kangoo-n használják. De ott is csak rendelésre.
Ezen felbuzdulva kezdtem keresni infót és találtam neten sok hasonló fotót Megane 3 Clio4 is azokat is beraktam, semmi köze a HAHU hirdetéshez.
Esetleg a a rendelés függhet össze, hogy azonos a színük.A CÉg vagy BOLT vagy BOTT (német karbantartó furgonos cég nekik is van zöld Kangoo-juk)
BOLT O betű alatt vagy zöld pötty...és valóban a csatolt fotón is ott van.
De a neten egy darab fotó nincs ilyen
+Bolt lesz az, mert a bott az mind kisbetűvel, a fotó meg látszik hogy nagy B[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
Srácok!
Laguna coupe benzin motorokról mi a vélemény, illetve milyen buktatói vannak?
1. 2.0T@170Le F4R (csak a lassú Aisin automatával van)
2. GT 2.0T@204Le F4R (6-os manuális, ez lenne a preferált)
3. 3.5V6@238Le VAY/VQ35DE (ez is automata, de 350Z motor)A nagy szerviz hogy néz ki ezeknél, mennyire költséges, pl. vezérlés csere? Automata váltó olajcsere itt is 60k km-es csereperiódussal javasolt?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
norbert1998
veterán
válasz vzsryl #91330 üzenetére
Én a manuális 2.0T GT-re mennék. Ezekben szerintem még nem volt igazán sportos az automata. A 3.5 szívó egy szívómotor, a 170 lovas meg kevés lesz ahhoz a súlyhoz. Egyébként én nem tudok semelyiknél sem komoly hibákról, gondokról. Nekem is a 2.0T van, Megane kupéban, ott 178 ló papíron. Abba sem túl sok.
-
norbert1998
veterán
Reggel a kezemben maradt az ajtóbehúzó
Úgy meglepődtem, hogy a munkahelyemig nem is szólaltam meg
Már úton az új -
Kornelius07
csendes tag
válasz vzsryl #91330 üzenetére
Szia.
2.0 TCE-m volt kupéban, kézi váltóval. Vezérlése ugyanaz a szíjas, mint a Te mostanidban. Csupa jót tudok mondani róla, semmivel sem drágább a fenntartása, mint a többi Laguna-nak. Egyedül a karosszéria elemek a ritkák.
A 170-es is elég lehet, ha a kényelmes haladás a szempont, de inkább az erősebbet kézi váltóval és 4CONTROL-lal!
A 3.5 ritka, mint a fehér holló.
Jelenleg egy 2.0 dci-m van belőle...
Az automatában én minden (második) olajcserénél frissite(né)m a töltetet, itt a rutin szerint kb 3,5 liter a cserélhető, ami kb fele a teljes mennyiségnek.[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Kornelius07 #91333 üzenetére
Köszi neked is és Norbinak is!
M4R motoros Lagunám van, és láncos.
Gondolkozom rajta, hogy ezt megkapja az asszony (már másfél hónapja Ő használja… ), a Jettáját meg eladnám, és vennék egy rendes autót=Laguna coupe. Munkába járni tökéletes volna, napi 2x25km.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Kornelius07
csendes tag
válasz vzsryl #91334 üzenetére
Bocs a téves infó miatt, igen, a Tiedben más motor van...
Vezérlést nem kellett cseréltetnem, mert az friss volt, mikor hozzám került.
A turbo viszont vizhűtéses.
A hátsó féktárcsa is "más" a coupe-n, szélesebb, mint a sima Laguna-n.
És mégegyszer - 4CONTROL - ne hagyd ki! -
Plero
tag
2012-es , manual 6, 2.0 dCi-n felső motortartó bakkor kellene cserélni. Melyiket érdemes venni és mennyire macera a csere. "kutyacsontot" is cserélni kellene.
"Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
angyalpc2
aktív tag
Nos elért a végzet...
Már egy ideje sejtettem, hogy a termosztát rosszalkodik, jobbra kanyarokban meg fékezéskor elkezdett visszaesni a motor hő. 4 pálcika helyett csak 2 pálcika lett. De 30 másodperc után vissza jött mindig.
De most volt -5 fok hát 90-es tempónál 10 km után lesett 4-ről 2 pálcikára és így mentem még vagy 3-4 km-t + fűtést lekapcsolva(hidegre állítva) nagy nehezen visszajött a 4 pálcika. Már korábban is túl gyorsan kihűlt a motor...most az Unix-nál megálltam 5 perc alatt vettem egy termosztátot Meyle 82 00 660 882 (műanyagházas) ... még fagy se volt már 2 csíkig hűlt.
Jól gondolom, hogy a termosztát vacakol?
2006 D7F motorTovábbi kérdés: a légtelenítés annyiban merül ki, hogy feltöltéskor nyitva van a termosztát tekerős csap? (honnan tudom mikor kell betekerni?) majd járatom a motort 90 fokig? és ha kell rátöltök? Esetleg a vastag vízcsövet nyomkodom?
Hűtőfolyadék Hivatalosan Renault Glaceol RX type D [link]
Ez sárgazöld... Azonban jelenleg rózsaszín van beletöltve G12...Már nem emlékszek a falkonra. De most látom, Van G12, G12+ G12++
Meg ugye van G13 zöld Bár olvastam a színe nem számít, az csak színezés, a típus a lényeg, na de melyik?
..és Unix-ból utoljára vásároltam...Eddig is drága volt, de ahh mondom bemegyek 1-2 ezerrel drágább mint a netről, kb mint a szállítás...aha dupla árban mint a neten 11e huf...
neten 6e max+ az 1-2e szállítás -
den89
tag
Sziasztok!
2007-es Renault Megane-on cserélte a szerelő az egyik motortartó bakot, mert úgy látta, hogy el van törve vagy legalábbis megrepedve. Mondom oké, persze. Más miatt voltam amúgy ott, évek óta csöpög az autóból az olaj, volt már turbócső, váltó szimmering csere, és most az intercoolernél cserélt valami tömítést, vagy ilyesmit (nem értek hozzá). Na szóval az egyik motortartó bakot is kicserélte, most ráz, rezonál az autó, ez eddig nem volt! Főleg akkor érezni, ha egy helyben állok, meg amikor indítom az autót. Menet közben nem annyira.
Felhívtam, nyilván nem örült neki, meg azt mondja nem tudja mi lehet, megnézi este. Lehet a másik motortartó bakot is cserélni kell. Addig is, csak kíváncsiságból, valami ötlet? Köszi![ Szerkesztve ]
-
Kroni1
veterán
Kicsit meglepődtem mikor tegnap a Renault Csepel szalonban 82ezer Ft-ot mondtak a gyári 80Ah akksira a 2013as Espace 4 2.0dci-mhez, 3 éve még 36ezer ft volt ugyanitt, ugyanez. De ahogy nézem minden márkánál elég nagy volt az infla, a 3 éves Banner ami most kezd beszarni 27ezer volt, most 42-től indul árukeresőn..
Gondolkodom, hogy milyet vegyek, a gyári amivel jött a kocsi az ugyan tényleg 8 évet bírt, de szerintem amit most vennék 82ért az már nem tudna ennyit. 10 éve még az Exide-ról jókat olvastam, most már csak rosszat hallok róla.
Varta jó lehet? vagy más gyártó van ami mostanában ajánlott?
-
lsebestyen
addikt
Nekem is ez volt (M1ph2). A 18 éves gyári bak helyett bele lett téve a fos Rapro (saját kérésre), de az null kilométeresen is rázott. Aztán ki lett cserélve Meyle bakra, azóta patika. Pont előtted írta Mycso, hogy a gyári bakkal érdemes próbálkozni, vagy legalábbis valami jó minőségűvel.
-
szebe
őstag
válasz Kroni1 #91341 üzenetére
K4M-be vettem Boscht (semmi "extra"), az is valami 40k környéke. Ha a tied start/stopos, akkor sajnos reális ennyiért.
Én gyári/Bosch/Exide vonalon mozognék, de robnak valszeg nagyobb tapasztalata van
[ Szerkesztve ]
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
den89
tag
válasz lsebestyen #91342 üzenetére
Köszi, nekem is volt egy olyan érzésem, hogy az a szar, amire kicserélte... mondom neki, hogy cseréljük ki gyárira, vagy legalábbis jobb minőségűre. Köszönöm még egyszer!
-
Kroni1
veterán
válasz forceberg #91345 üzenetére
Öszintén nem neztem h mennyire tölt folyamatosan vagy menedzselten így nem tudom, de szokszor hallok bangokat belöle 15p a lezárás után is, stb, és utolsó évjárat közeli 4-es espace a kocsi. Szóval sztem esélyes h okosvezérléses. A gyári 8 éve után tudtam h ez max 3-4 év lesz, csak hát hamar eltelt..
mondjuk sztem az tette be a kaput h idén télen gyakran mentünk vele napi sokszor nagyon rövideket. A városi rohangálós benzinesünk sajna meghalt, és még nem tudtam beszerezni az utódot..
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs