Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Két projektorral bővül az Acer Vero család
ph A lézeres elven működő és 4K felbontást kínáló környezetbarát egység a HL68 családba érkezik.
-
Oukitel WP35 - az 5G-s faék
ma Kedvező árú, 5G strapamobil bukkant fel szerkesztőségünkben.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fr3eWar
őstag
Fura hogy a B7 Passaton nincs fékbetét kopásjelző hang pecek, hétvégén elutaztam 100-120km-re otthonról, és a célvárosban elkezdett morgó hangot adni az autó hátsó fertája, láttam egyből, hogy a tárcsán is van némi jele az elkopott betéteknek, de nem volt mit tenni, haza is kellett jönni illetve ott elintézni a dolgom, így mire megjártam a hazautat csonra elkoptak a betétek, pedig S-be raktam, hogy folyamatos motorfékem legyen, próbáltam tempomattal óvatosan játszani stb.
Gondolom ez a tárcsa így kuka vagy lehetne szabályoztatgatni amit inkább kihagyok:
Vastagsátra még 12mm környéki..
Mit mondotok mi most a "menő" TRW, ATE?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Fr3eWar #186401 üzenetére
Elöl, bal belső betét szokott lenni szerintem a jeladó, hátul semmi Tárcsa peremén szokott lenni egy bevágás, ami jelöli a minimum vastagságot, vagy legegyszerűbben hozzáférhető infóként webshopban is ki szokták írni, de ehhez kéne pár további adat. Zimmermann talán a legtöbbet ajánlott a topikban, TRW is jó; ha zavar a fékpor, akkor ATE Ceramic érdekes lehet; ha sok a racse, akkor EBC cuccok többért többet adnak; vagy ha nem satuzol naponta 200-ról, akkor a Remsa is bevált nálunk hátsó tengelyre.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Fr3eWar #186401 üzenetére
A jobb elsőn van csak kopásjelző.
Egy hónapja cseréltünk Golf 7-en körben féket, előre Zimmermann tárcsa és betét, hátulra TRW tárcsa és betét került. Mindkettő OK, lassít, megáll. Nem csikorog. Mindkettő bevonatolt, nekem a Zimmermann jobban tetszik, mert szürke a bevonat, míg a TRW-n fekete, ill. a nyers színe is szimpatikusabb a Zimmermannak.
Tavasszal Volvóra Remsa betét került hátra, gyári tárcsa mellé, az se csikorgott, fékezett, megállt.Egyszerűen nem értem mikor fórumtársak csikorgó fékre panaszkodnak, a tényleg bagó áron megvehető Remsára se lehet egy rossz szavam.
-
Fr3eWar
őstag
Köszi mindkettőtöknek, Ilyen EBC meg egyebek nem hiszem hogy kellene nekem, ez nem versenyautó a 140 lovával. A lényeg hogy megálljon, megnézem az TRW meg ATE közül melyik mennyi pénzért leakasztható és nekiesek.
-
rob210
nagyúr
válasz Fr3eWar #186405 üzenetére
Trwből a painted blacket keresd
Meg a kerámia poros betétet, az ütős páros és sokkal olcsóbb mint az ATE.
Nem a lovakhoz kell venni a féket, hanem a sebességhez. Egy 75 lovas kocsival is tudsz 140et menni, csak lassabban éri el.
Viszont megálláskor nem baj, ha ugyanakkora a féktáv, mint a legszuperebb "versenyautóé"(Én zimmert tennék ;) )
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
ujskodas
tag
Sziasztok!
Tudna valaki abban segíteni ( nem tippelni ), hogy pontosan milyen motorolajjal töltik fel gyárilag a Skoda Octavia 1,5 tsi 110 kW-os motorokat, DPCA motorkóddal? 2020 májusi autó. Egyik márkaszerviz 5w30-at mond, másik 0w30-at, az autós boltos rendszere 0w20-at hoz ki rá.
Az autó pedig kiírta, hogy kevés és töltsem fel. ( szoktam ellenőrizni, kb 1 hete utoljára, minimum felett volt még )
Előre is köszönöm.Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ujskodas #186416 üzenetére
Használati útmutatóban benne kéne legyen, milyen minősítésű olajjal szabad rátölteni, van némi mozgástér Gyári első töltet jellemzően nem pontosan ugyanaz, amit később használnak, hanem kissé eltérő olaj, ettől függetlenül ugyanúgy lehet használni bármelyik előírásnak megfelelő kenőanyagot pótlás céljából. Szóval nem a viszkozitási osztály az elsődleges szempont, hanem a megfelelő VW50x.xx besorolás.
[ Szerkesztve ]
-
ujskodas
tag
válasz molnarpeter #186417 üzenetére
Gyári kézikönyv adatai erre a motorra: " a nyomdába adáskor nem áll rendelkezésre adat"
Ne szopassatok már ilyenekkel, hogy nézzem meg! Az volt az első, mikor megvettük az autót, hogy mindent végigolvastam.Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
dozó
tag
válasz ujskodas #186418 üzenetére
Nem értek hozzá, német fórumon írták.
Márciusban a Skoda ügyfélszolgálata telefonon a következő információkat közölte velem: - A VW 508 00 mindig van töltve (0W-20, LL), 504 vagy 508 0,5 literig adható - Ha az olajat QI4-ben rögzített időközönként cserélik (15 tkm vagy évente), akkor a VW 502 00-at kell / kell használni. Az 504 00 vagy 508 00 szintén használható a QI4-ben. Minden, ami az 1.5. -
ujskodas
tag
válasz ujskodas #186416 üzenetére
Az autóval közben hazajött a feleségem. "természetesen" már nem írja, hogy töltsek olajat, ugyanúgy minimum felett van valamivel ( de fogok tölteni rá ), illetve találtam egy matricát a motortérben ezzel a felirattal: SAE J639 J2842 J2845.
A szervizkijelző 30 ezerre, vagy 2 évre van állítva.
Így gondolom longlife van benne.[ Szerkesztve ]
Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
ujskodas
tag
válasz molnarpeter #186423 üzenetére
bocsi! Csak volt mellette olajoskanna is. Ezt benéztem.
Motorolajról semmi. A kupakon a Castrol felirat. Ennyi.Az ostoba hitelt ad a szóbeszédnek.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ujskodas #186424 üzenetére
ACT (hengerlekapcsolós) változat, van már benne részecskeszűrő is, ugye? (Nem tudom, hogy volt-e ezek nélkül a 110 kW-osból.) VW508.00 előírást teljesítő olajat keresnék, bár elvileg a VW504.00 is előfordul (forrás a 2020/01 user manual [link]):
másik leírás még így írta:
[ Szerkesztve ]
-
ujskodas
tag
-
grizlisandor
addikt
válasz ujskodas #186416 üzenetére
Milyen olaj kell az 1.5TSI-be???(youtubealert)
Az egyik fórumtársnak van egy feltáró videója.
-
HurricaNe
csendes tag
Sziasztok!
Valaki járt már úgy, hogy összerakták a komplett új vezérlést, elmentek vele 10 km-t, majd leállításnál a belső feszítő görgő tőcsavarja kitört a helyéről? Átforgatták, kompresszió volt.
O2 2.0 Bkd.
Mire számítsak? -
csiga8
senior tag
Üdv!
Az összefoglalóban található 7Zap [link] alkatrészkeresőt használtam.
2003-as Seat Ibiza 1.4 PDTDI 55KW, AMF motorkód, bár pont ezt nem találtam.
Szóval a keresőt elindítva az Original Catalogs-on keresztül végiglépdelek, és megtalálom ezt:
Kettő olajat ajánl fel az 5 sebességes váltóhoz. A G060726A2 és a G052512A2.
Majd lépnél vissza, de hibaüzenetet kapok ( Error 500) és felajánlja az old verzióra való visszalépést
Ha onnan lépdelek a keresett autó felé, akkor már csak a G060726A2 olajat adja ki:
( 5 sés 6 sebességes váltóhoz is)Nekem van itthon 2L Febi SAE 75W GL-4 olaj, amin többek között a G052512A2 minősítés rajta van, de a G60726A2-es nem.
Jól értelmezem, hogy az Old verzió a keresőben csak a régebbi olajat adja ki, ezért nincs ott a G052512A2-es? Ez lenne az újabb?
Jó vagy nem jó a váltómba?
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #186430 üzenetére
Ok, köszi, ezt akartam megspórolni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #186433 üzenetére
Meg is van: [link]
#186432: "Gyári olajat" lett volna az eleje, billentyűzet összekavarta.
[ Szerkesztve ]
-
HurricaNe
csendes tag
válasz molnarpeter #186433 üzenetére
Gyakori?
Most a 8asat felfúrják 12-esre.
Ennyire gyenge, hogy nem bírja az új vezérlést? -
Tin
veterán
Én ezt vettem 1.5 TSI-be utántölteni: [link]
Akkoriban rákérdeztem meg rá is kerestem, ezt írták német fórumokon. Van 5l-es kiszerelés is. Amúgy a márkaszerviz nekem is 5w30-at mondott, de még nem volt első olajcsere, és 30e-s a periódusom. Kb 15e-nél fogom cseréltetni tavasszal. De mindenképp 0w20-at fogok rakatni bele.
-
Reggie0
félisten
válasz diegho #186414 üzenetére
Teljesen uj volt. Nem mentem sokat, talan 15k, de mindenbizonnyal sokat dolgozott az ESP/ASR. Meg hat a hatso fek amugy is alul van meretezve ezen a boden, autopalyazas utan is az szokott jobban izzani nehany 200->80 utan.
Viszont a 150k nem tudom hogy jon ki neked, talan elektromos auton, egyeb esetben az inkabb a fektarcsa elettartama lehet.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Nem lettem okosabb. Elfelejtettem, hogy a többieknek még az eggyel korábbi verzió van (facelift, osztott lámpás Octavia). Ott teljes képernyős az Android Auto, klímának külön fizikai vezérlők és hőfok kijelző, ha piszkálja, akkor az infó "beúszik" a képernyőre. Szóval, passz, hogy mi a helyzet kisebb kijelzővel...
-
rob210
nagyúr
válasz Reggie0 #186438 üzenetére
Nekem a tárcsa most lesz majd cserés 85e van benne. A betét 60ezerrel cserés volt. Akkor szályoztattam fel a tárcsát és kapott új betétet. Ha rendben van a fék értem ezalatt a megfelelő összeszerelést akkor annak sokat ki kell bírnia.
(Az enyém alatt zimmermann a teljes szett, igaz nem 4millió Le a szívóbenzin 1.6 , de azért van benne egy két satufékezés meg pályás megállás)
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
diegho
nagyúr
válasz Reggie0 #186438 üzenetére
Eddig 100k alatt nálam nem bírta még fék. Tény, hogy kicsit másképp vezetek, de a céges sharanokon sem cseréltünk havonta betétet, pedig ott volt 120k+ futás évente, szinte folyamatosan 7 személlyel.
Most van nálam eddig 37k a betétben és tárcsában az opelon, előtte 49k-t mentem el a már bőven használtakkal. Nálad ott valami nem jó.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz HurricaNe #186443 üzenetére
A menetet ritkábbra szokás fúrni a csavaron meg eleve ritkább, gyárilag.
A tőcsavarok 10.9 esek szoktak lenni, így nem a csavar hajlik törik, hanem kitépi a menetet a hengerfejből. Egy időben menetrögzítővel, csapágyragasztóval próbálkoztak, az kitolta a halál időpontját. De a biztos és végleges megoldás a feltágítás és ritka menet fúrása az aluba.
Ezen tudnám a legjobban szemléltetni, a ritka menet nagyobbat harap az anyagba,így nehezebben szakad ki.A szelepeket azért szerintem egy ilyen móka minden esetben megviseli és, jó ha csak a szelepeket. Én még ha járni is fog a motor javítás után, nem mernék vele hosszú útra menni. Ennek a szakszerű javítása a hengerfej le, szelepek csere szelepvezetők, etc etc.
Aki cserélte a vezérlést annak 1 év gart vállalnia kell a munkájára.
Ha ezen idő alatt típusismeret hiányában vezérlés kár keletkezik a kocsiban, ott mese nincs, bebukta aki csinálta. Én ezért sem szeretek ismeretlen típusokon vezérléstcserélni.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
diegho
nagyúr
válasz focvis #186445 üzenetére
Sziasztok!
Próbáltam magam megerőszakolni, hogy ne VW konszernből vegyek autót, de lassan feladom.
Két kérdésem lenne.
1. Tsi vagy Tdi? Kb 20k éves futás, napi 2x20km fix, valamint heti kb 100km extra. Városban a napiból kb 3-4km jön össze. Főleg országút 100-as tempomat.
2. Golf6, vagy az újabb triumvirátus? (Golf, Leon, Octavia)Árban olyan 4-ig mennék el maximum, de inkább 3,5 körül vennék végül valamit. G6 persze olcsóbban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hobby elektronika
- Építő/felújító topik
- Steam Deck
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Nők, nőügyek (18+)
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politikai mémek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest