- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
Hirdetés
-
Még erősebb lehet a Dimensity 9400
ma A legfrissebb információk alapján a forgalomba kerülő szett órajele magasabb lehet a teszteken látottnál.
-
Új dátumot kapott az Until Then
gp Eredetileg ebben a hónapban érkezett volna a játék, azonban már korábban elhalasztották a megjelenést.
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz korpicschess #36046 üzenetére
Remélem ez hőfokhoz van kötve, és azért nem forog.
Nyilván. -
DigitXT
félisten
Ezért ne robogózzunk ittasan - főleg a franciáknál ne.
Szerencsére sérülés nem történt, de a bünti kemény.Papa18: akkor az cserés. Keress hasonló méretű benzincsövet.
Szerk a szerkre: valami méretet vegyél róla (külső belső átmérő).[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #36195 üzenetére
Hajjajj...
-
DigitXT
félisten
válasz sifu91 #36209 üzenetére
Honnan lehet belelátni? Pl. az árából... Nem véletlen volt 70K.
Semmiféle jó/rossz kívánságom nincs: ténymegállapítás volt,
hogy erre bizony rendesen rá kell költened, hogy jó legyen.
A leírásodból ítélve van ott elegendő galiba, amiből egy új szíj
a legkevesebb, s legnyilvánvalóbb, hogy cserélni kell mielőbb.Én is belenyúltam anno a lecsóba, mikor megvettem a Maját
lelakott sz*r állapotban. Friss műszaki vizsgával... ~2 hónap
se kellett, és szakadt a szíjam (10K), a gumi ótvar volt (30K),
a motorolajba hűtővíz került (komplett tömítéscsere: ~30K),
akku meghalt (10K), a féktárcsák cserések lettek (~30K) stb.Csak pár példát soroltam fel közelítő árral, hogy röpködtek a
10-30K, tételek. Ezek csak azok, amiket muszáj volt javítani:
a vételárának a többszörösét ráköltöttem már, de hát ez van.Nem mondom, hogy neked 70K lesz a szerviz! Lehet több.
Vagy kevesebb. Egy jó szerelőhöz kéne menned árajánlatért.
(Kompletten nézesd át, fórumon ezt nem lehet megtenni.) -
DigitXT
félisten
válasz Bull Boss #36215 üzenetére
Ez egy nagyon "begmizhato" motor! Amin külön ki kell hangsúlyozni, hogy
minden "Működik". Mintha az nem lenne alap egy motornál - mindegy.
Érdemben nem tudok hozzászólni a típushibákhoz. Csak ezek - meg hogy
bármire elcserélnécsak valaki vigye már el ezt a sz*rt- kicsit gyanúsak.Na meg az ára nyilván nem véletlenül annyi, amennyi. Gondolom én. Is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Papa18 #36226 üzenetére
Mondjuk anyukát nehéz elképzelni Simsonon (nekem). Ha csak nem Schwalbe...
SymbianOS:
"most először van, hogy tankol,megy"
Akkor már adhatod is anyukádnak, hiszen pont ilyen gépet keres... (Mármint,
ha jól tudom nagyobb gépet keresel, de eladni sem akarod. Kecske, káposzta.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Papa18 #36230 üzenetére
Nekem a segge nem jön be: elölről ütős! Bár: kényelemben biztos sokat dob,
ez a kialakítás, hogy nincs ott a hatalmas rugózatlan tömeg, mint egy normál
robinál. Azonban ez az előny egyben egy hátrány is, mert a láncot ápolni kell,
mint (nagy)motoroknál. Ebből a szempontból a szíjhajtás tuti kényelmesebb...Szerk: jobban megnézve (nekem) még az üléspozíciója miatt is felejtős lenne,
gyakorlatilag nincs lábtér - csak "sportosan" lehet ülni, az meg gáz robogónál.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Master91 #36238 üzenetére
Ilyenkor szokták megkérdezni, hogy Te most kinek a másodregje vagy?
Mert hogy az árazás már kezd átmenni a polgárpukkasztás kategóriába...Tegyük fel, hogy komoly a kérdés (bár kétlem): ha van 20-30, de nagyon
max. 35 ezred, miből akarod fenntartani? A benzin 400+ Ft/l a legkevesebb.
Ha megveszel egy "kotla sz*rt", akkor mennyire kell a zsebbe nyúlni, hogy
felújítsd? Ha meg nem újítod fel, akkor mindig besz*rik rajta vmi. (Épp csak
használni lehet majd, max. nézegetni. De ezeket szerintem te is sejted.)Szereléssel nem lenne gond
Az oké, hogy ráérsz gányolni a motort, de anyagot nem tudsz teremteni.
Pótalkatrészek ára, stb. Szíj, görgők, henger: megannyi cucc lehet gatya...ha valami nagyon nagy szerelési meló lenne, itt tudnátok segíteni nekem
Fórumon keresztül nem lehet szerelni. Max. tanácsokkal lehet segíteni, de
diagnosztizálni + csavarkulcsot, légkulcsot kézbe venni nagyon nem megy.nem tudom hogy mennyire merjek bele vágni egy ilyen bizniszbe?
Én a magam részéről javasolnám, hogy tegyél még hozzá - így lehet, hogy
csak később, de egy jobb "alapot" vehetsz, amivel kevesebb lehet a szívás.Vagy hát fel lehet ülni a szopórollerre: van aki blogot ír ebből/fizetést is kap.
-
DigitXT
félisten
válasz Master91 #36249 üzenetére
Ha valami galibád van, az első a diagnosztizálás: már ez sem megy fórumon.
Trivialitásokról persze lehet beszélgetni (ki, mire tippel a hibaleírásból), aztán
vagy az volt a gond, vagy nem... De elég gyakran el szoktunk jutni oda, hogy
be kell tolni egy szerelőhöz, aki szépen fizikai valójában megnézi, mi a gond.30-40 ezres alkatrészeket nem lett volna kedvem ki csengetni csak
Márpedig bele lehet szaladni "bármibe" egy 20+ éves gépnél... Szerintem jó
szívvel senki nem tud itt ajánlani neked robogót ebben az árkategóriában.
(Épp most írtam, hogy nekem mennyi galibám volt, amire csak úgy locsolni
kellett a pénzt, pedig nem 30-ból vettem, csak kategóriáján belül volt olcsó.)Olcsó húsnak...
Runnernek meg jár egy ilyen elismervény (de nem kell megsértődni, szvsz):
-
DigitXT
félisten
válasz sifu91 #36261 üzenetére
Semmi fikázás nem volt a HSZ-emben... Sőt,
együttérzően leirtam, hogy bele lehet szaladni
"olcsón" a sz*rba, ami később lesz drága... Én
pl. már az első nap nem tudtam melóba menni
a géppel... Az akku kvázi-halott volt, berúgókar
nincs, és az automata szívató SEM működött...A szíj "becsülettel" kibírt 1 hónapot, bár utána a
fuvar, meg a szerelő drága volt... Nem beszélve
az élményről, hogy tolhattam is km-eken át...Nem kell irigykedni, hogy MOST jó a motorom,
hiszen épp azzal példálóztam, hogy húzós volt
kikupálni: mire te is ráköltöd a vételárát, szvsz
a tied is rendbe fog jönni. Amúgy mégis milyen
választ vártál? Látatlanba mondjuk meg, hogy
mi az oka a különböző hibajelenségeidnek?Mi az oka, hogy kopott a szíj? Az, hogy kopott.
Cseréld le. Miért kopott? Mert elhanyagolt volt
a gép. Ezért vehetted meg "jó" árban. Ennyi.
Senki nem fog patent / felújított / megbízható
motort elkótyavetyélni. Ha túl olcsó - oka van.Tehát összességében teljesen korrekt volt a
diagnózis: olcsó volt->kopott, költeni kell rá.
Látatlanban nem tudok jobbat, mint: szerelő.
(Elviszed, átnézi, megmondja, miket cserélj.) -
DigitXT
félisten
válasz sifu91 #36271 üzenetére
Semmiféle zárt közösségről nem tudok. Ez egy nyílt fórum,
bárki kérdezhet bármit, amire bárki válaszolhat... A legjobb
tudása szerint. Annyit kellene felfogni, hogy még a képzett
szerelők sem tudnak távgyógyítani, hát még a laikusok.Én is belenyúlok a motoromba, ha muszáj: legutóbb is úgy
éreztem, hogy gond van, de távtalálgatással nem jutottam
semmire. Le kellett vennem a deklit, és voilá: szíjcsere lett.
De az általam érzékelt, s körülírt hibajelenségből ezt senki
nem mondta volna meg, látatlanban... Idejöttél, felsoroltál
egy rakat hibát, amik javítása egyenként is többezres tétel
lehet, de megsértődsz, ha ez alapján azt írom, hogy sajna
az alacsony vételár előrevetíti, hogy lelakott a motor, és a
hibák valószínüleg összességében az általánosan(!) rossz
műszaki állapotból jönnek, tehát rá kell költeni... Elnézést,
hogy tőlem csak ennyire tellett. Azt írod, hogy a vétel előtt
át kell nézetni: nem tetted meg. Én sem. Mondjuk én pl,
szervizben vettem a motort, gondoltam ők átnézik, de: lol.Még mindig megteheted. A fórumon "pár" hibajelenségből
szerintem senki nem mondja meg, hogy mit kell csinálnod.De mobilról most már nem pötyögök többet... Bocs, hogy
hozzád szóltam, de ezzel nem adtam instant megoldást... -
DigitXT
félisten
válasz sifu91 #36274 üzenetére
Azt csak most nézem, hogy melyik HSZ-emen akadtál ki.
Nézd már meg, hogy mire ment válaszul... Lehet, hogy
picit szar poén volt - de ha kérdezik, mi jöhet ki hibaként,
és valaki pont előtte sorolt fel az adott típussal egy rakat
hibát, akkor hadd példálózzak már vele, hogy pl. ezek.Nem a személyed ellen szólt... Elnézést, ha úgy érezted:
nem bántásból írtam. Mondjuk a közösségbe ez belefér,
hogy az ilyen szar poénokon sem sértődünk meg...Lásd runner kitüntetése. Szakadtam a munkahelyen,
s nekiestem a paintnek. Akinek meg rosszul esett, attól
meg elnézést - de kezdett tragikomikussá válni a téma.Amúgy nem mondtam, hogy szart vettél. Vettél valamit,
ami a saját bevallásod szerint 80 km-t hibátlanul futott!
500 km után viszont összefosta magát: talán az volt az
utolsó csepp, nem tudom. De most szar, azt írod be ide.Én meg helyeslek, hogy biza: sajnálatos. Rá kell költeni.
Ugyanazokat a köröket futjuk. Ha szíj+görgőcsere után
még mindig "befullad" gázra, mit lépsz? Ha a vízpumpa
cseréje után még mindig ereszti a hűtővized? Szét kell
kapni az egészet, és töviről-hegyire átnézni. Szerintem.ON:
Pont holnap megyek a szerelőmhöz - fékbetét cserére.
Más otthon kicseréli, én meg nem nyúlok hozzá: addig
oké, hogy megrendeltem, átvettem - de nem rakom be.
Ezt nem. Szíjat, görgőt, kuplungot, akkut, stb. simán...!
Fékhez meg nem merek nyúlni, a mai napig - ez van.
Viszont továbbra is vallom, hogy a szerelő EZÉRT van:
megfizetem a szakértelmét + az idejét. Legyen korrekt.Viszonylag friss kép - szvsz a narancs index feldobja:
Az eredeti átlátszót sajna betörtem egy szép reggelen. -
DigitXT
félisten
válasz Bull Boss #36290 üzenetére
Cég szinten nem tudom, de pl. a Yamaha Majesty = MBK Skyliner.
Wiki szerint az MBK egy francia cég, és 1984 óta partnere a Yamahának.
Gondolom licenszelik a konstrukciót, de ne kérdezd, hogy ki gyárt mit.Szerk: na tessék, megelőztek: mondtam, hogy nem egyértelmű a dolog...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Micsurin #36300 üzenetére
Nem a nyelvtan tanárod szokta ezt mondani?
Szerk: közben kiszerkesztetted, de erre ment válaszul:
matek tanárom ezek miatt a meg gondolatlanságok milyat mondja , hogy üljek le elégtelenPapa18: tegyük fel, hogy vígan megy 80-at a tiéd.
És 95-öt? Vagy annyit túlozni még ér? Vagy tegyük fel,
hogy a Kymco People S viszi a 95-öt: mondhatom, hogy
onnan már csak egy macskaugrás a 110? 120? 150?Azt nem értem, hogy linkelte a kolléga, hogy pl. ez a jó
vétel (és felköti azt, aki egy rossz szót merészel szólni:
politikus lesz a gyerekből, "akárki meglássa"), s a tulaj
azt írja 65 km/h utazót tud. Onnan egy sport "lég szűrő"
és egy sportkipu (utóbbi inkább segít 2T-nél) dob 30-at?Elég hihetetlen számok ezek. De hát nem tudhatjuk,
hogy ki hol méri, hogy mennyi az annyi. Közlekedni
biztos nem lehet vele annyival, ha lejtőn hátszéllel futja.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Egyébként meg mit kell ezen fennakadni a mai világban, amikor már egy
sz*ros fűnyírótraktor is 4 s alatt van 100-on, 210 km/h végsebességgel.Micsurin: "vagy igazad van és a digit óra csal , vagy nem tudom"
Szerinted? A digit óra ugyanúgy csal, mint az analóg. Mi több! Ugyanúgy
digitális áramkör van a legtöbb analógnak látszó óra mögött is, konkrétan
mindnél, ahol nincs mechanikus meghajtás, azaz km-óra spirál...Pl. a Majesty is ilyen. Ezért lehet kényelmesen bekalibrálni az óráját egy
ötletes magyar termékkel, a SpeedoHealer-rel. Ez ugye belenyúl a jeladó
impulzusaiba, lecsökkenti azok számát a beállított arányban, így az óra a
pontos, valós értéket fogja mérni, megszűnik a gyári csalás - ami 10-15%
is lehet robogóknál. (Autóknál 5% körül szokott lenni.) Hátulütője viszont,
ha erre használjuk, hogy a megtett távolságot is el fogja csalni, hiszen azt
hiszi a motor, hogy végig lassabban mentél. (Márpedig AZT szeretik azért
pontosan mérni a gépjárművek, annak ellenére, hogy a jelzett sebességet
felfelé torzítják.) Nem is erre szokták ezért használni, hanem inkább arra,
hogy ha valami olyan változás volt a meghajtásban, amiről az óra nem tud,
olyan óránál, ami nem a kerékhez szerelt jeladóról veszi a sebességjelet,
korrigálják. (Pl. áttétel változtatás (lánckerék cserebere), gumiméret, stb.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #36307 üzenetére
gyakoribb az hogy nagyobb sebességnél többet csalnak
Mert nem fix +15 km/h-t mutat: vicces lenne álló helyzetben a 15,
meg mondjuk alig gurulásnál egy 20-30: rögtön kibukna, hogy gáz.A valós érték 1xx%-át szokták mutatni, ahol xx 2-től 15-ig minden
lehet. Ebből viszont kijön, hogy nagyobb sebességnél többet csal. -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #36309 üzenetére
Jogos... (15 km/h sebességgel hátrafelé kéne tolnod, hogy megálljál!)
"Tanárnő matekórán:
- Ma az összeadás és kivonás kombinációira fogunk példákat kitalálni. Például 5-7+2=0 Ki tud erre valami kézzelfogható szituációt mondani?
Pistike:
- Öten utaznak a buszon, ebből leszállnak heten, de még kettőnek vissza kell szállnia, hogy a buszon ne legyen senki."ON viszont nem működne a dolog, mert a digitális jeladónak "hót mindegy",
hogy előre, vagy hátra forgás eredményeként kapja a jelet, tehát nem fogja
arra kényszeríteni az órát, hogy visszafelé forogjon, esetleg a 0 alá.
Viszont a mechanikus km számlálókat anno (úgy tudom) egy sima fúróval,
a spirált visszafelé pörgetve le tudták tekergetni egy "kedvezőbb" értékre...
Szerk: mondjuk ennek nincs köze az órához. Attól az még nem biztos,
hogy lefelé akart menni - ha jól tudom, lefelé egy rugó húzza, és még egy
pöcök is megtámasztja a 0-ban. Felfelé viszont a spirál által megforgatott
mágnes által indukált feszültség függvényében mozdul, ami viszont szintén
független a forgásiránytól. De hagyjuk: rég olvastam róla, és különösebben
nem releváns tudás (nem tudás) ez a digitális mérőműszerek korában...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #36312 üzenetére
Az egy combos 22%. És akkor még én sokalltam a Majesty 15%-át.
Bull Boss: akkor hajrá... Vedd meg, és majd számolj be róla, mi történt!
runner 125: van az úgy. Csak engem zavart, azért raktam bele a SpeedoHealert.
(Tudod, szeretem pontosan tudni, hogy mennyivel hajtok éppen a limit fölött...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #36315 üzenetére
Mármint túlfordult, és bement a km számláló elé?
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #36315 üzenetére
Egy lejtőn majdnem megütötte a nullát alulról.
Kicsit túlpörögte magát na... Azt hitte, hogy 60-ig van skálázva és mehet még.Amúgy fura, mert autóknál fordítva szokott lenni: beleírnak valami bődületes nagy
végsebességet, aztán csaljon akárhogy az óra, azt úgysem fogja elérni. Gyárilag.
Más kérdés, hogy aki megpiszkálja a motort, láthat simán ilyen túlfordulást.Szegény Dacia volt még olyan anno: óra 100-nál még csak 80 körül járt, meg bele
volt írva talán 160-ig, de 140-nél többet még atom csalással sem tudott menni...
(Mondjuk akkor még nem volt jogsim, anyukám meg nem tudom, mikor padlózta*,
de amikor egyszer sietve jöttünk fel Pestre, óra 140-ig biztosan nyomta neki.
Aztán besült a motor. Ja nem, az nem akkor volt, de amúgy igen, egyszer besült.)*: tegyük hozzá, hogy nem csak a motorerő volt ott a gond, hanem a 4 sebesség.
#36317: lehet, hogy már meg volt picit nyúlva a visszahúzó rugó, és attól nem volt
lineáris a csalás. De ez csak egy ötlet. Mindenesetre vicces lehetett.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dJ Peer #36331 üzenetére
Ahogy kell? Túl hamar áll vissza: szívató.
(Nekem is hasonló tüneteket produkált. Ha jó,
akkor pár percig is rajta marad és nem fullad.)Mondjuk a menet közbeni pici gázas gondért
nem ez felelős - de a hidegen fulladásnál tuti.
(Dugulás nem gyógyulna a bemelegedéssel.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz dJ Peer #36336 üzenetére
Elöször azért kapd ki a mostanit, és nézd meg, hogy csinálja-e amit kell (valószínűleg nem), és csak utána cseréld, ha meggyőződtél róla, hogy AZ a hibás. Az is lehet amúgy, hogy csak valami bekötési gondja van (bár akkor inkább folyamatosan túldúsítana): nem szeretném, ha a mi lelkünkön száradna, hogy feleslegesen vettél újat. Nemrég fejtegettem, hogy nem lehet "távszerelni": attól függetlenül, hogy hárman is ugyanarra tippelünk (!), még lehet más (is)...
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #36341 üzenetére
A "felvezető blokkban" benne lesz a köszönetnyilvánítás azon
fórumtagoknak, akik le akartak beszélni a megvételéről? Mert
ugyebár a műsor nem jött volna létre, ha... () hallgatsz rájuk.
De a vészmadárkodásukkal úgy felb*sztak, hogy csakazértis
megvetted -> most nem lenne több gigás "szervizkönyved".Viccen kívül: szervizkönyvnek azt szokták nevezni, amiben az
elvégzett (kötelező) szervizek vannak feljegyezve, km állással.
Azt hittem elsőre, hogy egy ilyethamisítottálírtál a Roxihoz.
Szerintem ez az anyag inkább vmi DVD, vagy esetleg Blu-Ray.
De leginkább blog. Én is egy csomó mindent azért is írtam ide
be "első felindulásból", mert utána visszakereshető, és még jó
tanácsokat is kaptam a legtöbb esetben a problémámra.ON: megvolt a fékbetét csere. Még bőven nem "vason" jártam,
így még ráért volna, de most már ez van... Legalább most már
nem visít az első fék (amit tavaly az új féktárcsával kezdett el),
valamint a fékolajat is lecseréltük. Az elsőnél tökre fekete volt.
A hátsó itt is szebb volt, szerintem ~2 éve cserélte a szerelőm,
amikor a hátsó tárcsát is. (De így most egyben le van tudva...) -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #36344 üzenetére
Előfordul, ne vedd a szívedre. Ha a kérdés arra vonatkozik,
hogy van-e több GB anyagom* a Majáról, akkor nincs, de ha
arra, hogy van-e nyilvántartásom a szervizekről, tankolásról,
egyéb kiadásokról (magyarán a motor üzemeltetése közben
bekövetkezett eseményekről), akkor természetesen van.*: van egy-két fényképem, de videóm elég kevés: amiből van
több, az nem a motorról szól, hanem a városi közlekedésről.Ha újrakezdhetném motoros "karrierem", valószínűleg nem
ugyanígy csinálnám, és talán nem itt tartanék, ahol most.
3 év alatt 1,2M-be van a Maja. A Sym-et 300-ért vettem, de
150-et adtak csak érte, egy év múlva. Arról nincsenek ilyen
adataim: nem volt még okostelóm, de a tankolásokat írtam,
igaz, annak szervizköltsége sem igen volt, csak ment-ment.
Azért biztos elköltöttem rá valamennyit, pl. a dobozt még rá
vettem, aztán került át a Majára. De nem tudom már. Sajna
ami öreg lelakott sz*rként kezdi a pályafutását valakinél, az
tipikusan nagy pénznyelő lesz. Aztán amikor már kikupálta
nem is nagyon akarja eladni, mert a rálocsolt pénzt sohase
fogja viszontlátni. Más kérdés, ha megkedveli, "tuningolja":
azt sem fogja soha senki megfizetni, de az legalább nem is
a kötelező sz*pás költsége, hanem már a fun faktoré.De meglepően sokat el lehet költeni ilyenekre is... (Műszer,
varió, xenon, sportdob, stb.) Gondolom ha valaha eladom a
gépet, ezeket érdemes lesz szépen kiszedni, külön eladni...
Ha csak nem pukkan le annyira, hogy megy a Dunába.
(Ezt te szoktad emlegetni... De akkor is a tuning nélkül...) -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #36347 üzenetére
Érdekes koncepció. Mondjuk a mikori kérdésre
én inkább egy dátum + km óra állással felelnék,
nem egy videóval. De fene tudja. Ilyen hirdetést
én még nem láttam, de lehet, hogy befutós lesz.[DEGEC ON]
Ha megkérdezik, hogy ez + az mennyibe került,
linkelsz egy videót, ahogy kiveszed a tárcádból
a zsét, leszámolod a boltosnak? Majd egy laza
svenk, s már ott is a számla... A NAV értékelné!
[DEGEC OFF] -
DigitXT
félisten
válasz canniball #36352 üzenetére
Nem véletlen írtam, hogy ha újrakezdeném, nem feltétlen így csinálnám.
Vannak egyébként elég komoly tételek a "tuning" oltárán is, szóval nem az
összes lét locsoltam szervizelésre. (Abból a legdrágább a gumi volt, meg a
tömítéscserés történet, meg hát a szíjszakadás is kellemetlen meglepi volt,
uis nem csak a szíj volt drága, hanem a fuvardíj a szerelőig, plusz munkadíj:
úgy feltekerte a szétszaggatott(!) szíj darabjait, hogy kompletten szét kellett
kapnia a kuplungot, mindent, hogy kipucolja - szerintem úgy jött ki 8K arra.)
Persze, ma már betolom a garázsba és elektromos "légkulccsal" megoldom
magamnak, de akkor még se garázs, se légkulcs, se "hozzáértés" nem volt.Tuningból meg a legdrágább a 4Road, amit megvettem újonnan 82K-ért.
Runner még ki is hozta, hogy azért picit aránytalan a 218K vételár mellé.Kötelező költségből a legtöbb anno a regadó volt, meg az átírás "macerája",
de azt is megírtam, hogy anno nem is igen tudtam volna magam intézni, így
nem feltétlen volt kidobott pénz az a +30K, hogy mindent elintéztek* nekem.*: sajnos bizonyos értelemben tényleg csak "elintézték", ugyanis olyan tuti
állapotban, amiben a motor a vételkor leledzett NEM kapott volna műszakit.
Márpedig friss műszakival vettem át - naivan azt gondolva, hogy akkor az jó.Ha érdekel valakit tételesen, mire lehet elb*szni 1,2M-t, szívesen leírom...
Egyébként az "új gép ára" az lehet, hogy igaz, de az az új gép sem megy el
3 évet / ~12,5 ezer km-t mindenféle költség nélkül. Minimum tankolni kell azt
is, az meg nálam vitt ezidáig alatt ~200K-t: következő tanknál lesz ~500 liter.runner 125: igen, benne, lásd fent. (Mondjuk tankolás nélkül: az 1M is sok.)
Szerk: de ha félreérthető lenne. Ez a teljes "birtoklási költség", a vételárral, a
regadóval, meg mindennel... Tudom, akkor is sok. Nincs mit szépíteni rajta.
Példák: SpeedoHealer, fordulatszámmérő, hőmérő, sportkipu, varió, xenon.
Egyikük sem létszükséglet. Mondjuk pont a xenon és a kipu az még védhető,
hogy közlekedésbiztonsági eszköz (is), de használtan kellett volna venni, stb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #36356 üzenetére
Adatlapodról idézem:
"Nem feltétlen a jóindulatúságomról vagyok híres, majd megtapasztalod."
Szóval bevallottan rosszindulatú vagy, de ezt nem kell ráhúzni mindenkire.
Én alapvetően jóindulatúnak mondanám magam, DE hát sajnos vannak néha
elég szemét megjegyzéseim, ha épp olyan kedvem van. Amiért néha nagyon
utálnak...! C'est la vie. De néha nagyon szoktak rajta röhögni. Attól függ,
hogy kinek hogy jön épp ki... Nem bántásból írtam, hogy amit összepakoltál,
az nem szervizkönyv, hanem mert tényleg nem az, na. Szerviz(?)naplónak
lehetne titulálni - lényegében vmi "motoros blog" lehet a végeredmény. Nem?Aki majd elviszi a motorodat, vagy kíváncsi lesz erre, vagy nem! Az is lehet,
hogy nem, ami egyébként nem von le semmit az értékéből. (Nem mondtuk,
hogy ne csináld!) Én annyit mondtam, hogy ha megkérdezném Tőled, hogy
mikori a gumi, s te erre belinkelnél egy videót, hogy "itt van, barátom, nézd
végig az egész cserét, várd meg, amíg a kamerám rázoomol a számlálóra",
hát... Lehet, hogy nem örülnék neki. Míg ha azt írnád rá, hogy 2012.10.01
28762 km, úgy gyorsan el tudnám dönteni, hogy mikor lesz esedékes az új.Értem, hogy a mai világban mindenki azt hazudhat, amit akar, hiszen neked
is "kamuzott" annak idején a km órád - tehát igazából az sem jelent semmit.
Csak azt bizonyítják a videóid, hogy azóta (!) mennyi km-nél volt ez + az.Feltéve, hogy közben te nem tekergetted sehova. Nálam ugye SpeedoHealer
beleköp a levesbe tavaly óta, és a lemért 5000 km valójában 5650 körül lehet:
majd meggondolom, hogy eladás előtt "utánahúzzam-e", hogy valós 60000+t
mutasson, vagy sem... De hát Tothgera30 is írta, hogy vissza(!) már nincs
esélyem menni. Max. ha átbillen 100.000 km-en, akkor - de az messzi van.A szaros/verebes példát nem értem ebben a kontextusban, de biztos...
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #36358 üzenetére
Igazából 390K ment el a gépre úgy, mintha egy métert nem ment volna,
beleértve a biztosítást/adókat, műszaki vizsgá(ka)t. Ezen lehetett volna
30K-t spórolni az elején, ha magam intézem az átíratását. Persze nem
biztos, hogy echte spórolás, ha mondjuk szabit kell miatta kivennem, s
több napos műsor, ráadásul, akkor valószínűleg nem tudtam volna csak
papíron vizsgáztatni a gépet; ahogy azt rosszindulatúan feltételezem.
Továbbá vmivel kevesebb lett volna a biztosítás, ha nem a Groupamánál
kezd a gép elsőre, hanem rögtön a K&H-nál - de ez max. ~6K-t számít.A tankolást megbeszéltük. Átlag 4 literből járok el 100-on, szóval adott.
Eszi viszont a gép az olajat is, szóval azzal is kell számolni, mint fogyó
eszköz: tisztára, mintha 2T lenne, csak nem 1:40-es, hanem 1:80-as.
Számoljunk 25K-t az olajra, évi 1 olajcserével - ami idén még kimaradt...Cserés volt a gumi, mint azt írtam, az is legalább ilyen 25K-s tétel volt*,
illetve első-hátsó féktárcsa is cserélve lett (nem egyszerre), plusz betét.
Legutóbb elég drága betéteket vettem azért, mert írtátok, hogy az RMS
ratyi, Malossi meg lett volna fél árban, de csak az első, hátsóhoz nuku.
Külföldről meg nem akartam ezt megrendelni - lásd hús és leves esete.
Lényeg a lényeg, hogy féktárcsák 35-40K összesen (nem tudom tutira,
mert a hátsót nem én rendeltem, de az első 18K volt), betétek kb. 20K.
Mint írtam volt, ezeken persze lehetett volna spórolni, de ezeket inkább
még a szükséges kiadásokhoz sorolom: gondolom ami igazán érdekes
számodra, az a szükségtelen kiadások sora... (Ez már bonyolultabb,
mert minden, mindennel összefügg, legalábbis van egymásra hatásuk.)Példának okáért azért vettem tuningakksit (12,5K), mert jó indítóáramra
volt szükségem (elméletben) a xenon miatt, aztán persze kiderült, hogy
ez nem igaz, viszont egy ilyen akksi meghalt, szóval jött egy második...
Ja és vettem egy bikázót is, ami rohadt jól jött akkor, amikor meghalt az
akku - persze ezt nem tudtam, hogy be fog következni. (A vicc az, hogy
azért is vettem meg a bikázót, mert abban is olyan akksi volt, amit pont
kinéztem magamnak - csak baromi lassan tudta beszerezni a nagyker.)
Mindegy. Ha bikázó nélkül nézem 25K akksira, azzal együtt meg 43K...Ha már itt tartunk, a "xenonosítás" is elvitt vagy 60K-t az évek során, pl.
olyan tételekkel, hogy új (bontott) lámpatest, szétfaragtam az eredetit...
De még itt is bizonytalan vagyok, hogy "szükséges, vagy szükségtelen"
kategóriába soroljam, mert a xenonnal biztonságosabb a közlekedés.
4Road-ot írtam, hogy horror árban vettem újan (82K). Határeset, hogy
kell-e, mert bár sokkal jobban hallanak, úgyis nekem kell vigyázni.
És mint ismeretes, az utóbbi időben a gyári fos szöttyögővel "hasítok".Szükségtelen tuning: hőmérő (28K) és fordulatszámmérő (24K). Habár,
azóta, hogy van hőmérőm, picit kímélőbb vagyok, amíg nem melegszik
a víz. A fordulatszámmérő meg jól jött a Multivar tesztelésekor - LOL.
Apropó Multivar. Új: 36K. Ja, és ha már itt tartunk: SpeedoHealer: 20K.Kisebb "balesetek" miatt kellett ezt-azt javítani, ezeket már bontásból
szereztem be, pl. légszűrőház 7K, akkufedél, indexbúra 7K, stb.
Anno nagy barom voltam, hogy külföldről rendeltem zsír új plexit...
Mindenesetre az ilyen 15-16K körül volt plusz még egyszer ennyi PK.A rémhírekkel ellentétben a szerelők munkadíja saccperkábé 60K-nál
nem lehetett több, de tény, hogy az ilyen "ezt+ezt lecseréltem, ennyi
lesz a vége" javításoknál nem tudom pontosan a részletes lebontását.
Talán pont ezért is nehéz tételesen pontosítanom, úgyhogy itt a vége.
Ha idáig végigolvastad, vendégem vagy egy sörre a legközelebbi talin.*: és ez csak a vételára a guminak: valakinek fel is kell azt rakni.
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #36515 üzenetére
Jah, van benne bőven "extra". Abszolút nem mind normál üzemeltetési költségek ezek (sosem állítottam, sőt), csak az a része tekinthető annak, amit muszáj volt megcsinálni. Pl. a féktárcsák elég drágák, és pont nálam kellett őket lecserélni, mert már volt bennük 40-45000 km. Ez van. Valószínűleg ugyanennyit el fognak még menni (a blokk már nem biztos), tehát egy ideig nem kell erre újra rákölteni. Öreg motort vettem (idén 10 éves), ami sokat futott, és eléggé le volt lakva (kotla import sz*r). Legközelebb megvéleményeztetem a kiszemelt példányt itt a topikban, az biztos.
canniball: sör helyett tetszőleges alkoholmentes ital is behelyettesíthető: poénból írtam, természetesen én sem iszom vezetés közben (ill. előtt), sőt, a sört konkrétan nem is szeretem. Az olajfogyasztásról tud a szerelő, azért van benne 10W50-es olaj. De ezt is eszi. Viszont amíg nincs vele különösebb gond (nem füstöl, jó erőben van), addig a blokkot nem érdemes atomjaira szedni. Szerintem tavaly is vmi ilyesmi volt a konszenzus itt a topikban: azóta a helyzet nem változott.
Ja, az akku: azért jó, mert gondozásmentes, és NAGY az indítóárama. Egyébként rámért vmi szaki, amikor cseréltem a halottat, hogy baromira ráránt az akksira az indítómotor, ami szerinte szintén nem normális, de nem tudok vele mit kezdeni: egyelőre bírja. Ha nem akarna többet indítani, megszívnám, mert berúgókarom nincs, szóval vehetnék új indítómotort (vagy minimum fel kellene újítani).
-
DigitXT
félisten
válasz SirKero #36580 üzenetére
Nem, de nem is barmolnám szét a gépet, ha pl. tegnap este leparkoltam,
és ma reggel ráérek gondolkodni azon, hogy benne hagytam a kulcsot.
Magyarán, ha az eset otthon történt, ott van a pótkulcs. Ha cégnél, akkor
ott lehet hagyni a gépet, és elmenni a kulcsért... Ha az utcán, az necces:
ha minden kötél szakad, akkor marad a "bowdenhuzigálás", az még talán
nem "barmolás" kategória. Ha hozzáférhető, akkor nem nagy kaland. Bár
tegyük hozzá, ha olyan könnyen hozzáférhető, akkor sok értelme nincs a
csomagtartót bezárni. Legalábbis értéket hagyni benne tuti nem célszerű.
(Mondjuk én csak a kabátomat, és a gerincvédőmet szoktam belerakni...)Arra szaladgáló familiárisan hiperpigmentált kisgyermekek ellen talán véd.
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #36595 üzenetére
mi lesz ha megjön a ... leo vince kipuff
Ha kiveszed a hangtompítót, akkor elfelejtheted az ilyen dolgokat,
hogy rezonancia a műszerfalon: egyszerűen nem fogod hallani.
(Egyébként az én gyári kipumtól megőrülnél: szét van hullva belül,
és valami iszonyatosan zörögnek benne vmi fémalkatrészek.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #36671 üzenetére
Ezzel csak az a gáz, hogy amikor nekiállsz, hogy most jól kielőzöl
valakit "80-nal", aztán kiderül, hogy még csak valós 65-nél jártál, és
aki tényleg 80-nal jön, az jogosan anyázik, rossz esetben telibe ver.Mondom: SpeedoHealer 20% fölötti csalás azért már durva, szvsz.
Egy a gáz, hogy változott a Btk., úgyhogy potenciális bűnözővé vált
mindenki, aki ilyesmit tesz. És sajna nem az óratekergető nepperre
gondolok, hanem arra, hogy a SpeedoHealer ugyan jól helyreteszi a
sebességet, de elrontja a mért távolságot. Márpedig, arra ráhúzható:348. § Aki
jogtalan haszonszerzés végetta közúti gépjármű kilométer-számláló műszere által jelzett értéket a műszerre gyakorolt behatással vagy a mérési folyamat befolyásolásával meghamisítja, illetve a műszer működését megakadályozza, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.Egyedül az "nyugtat meg", hogy semmiféle jogtalan haszonszerzési
cél nem valósul meg önmagában akkor, amikor magadnak kalibrálod
a sebességmérőt, és annak csak egy kellemetlen mellékhatásaként
némileg (10%-kal pl.) kevesebb futott km-t mérsz... (De ha ezután el
akarod adni, és erre rájátszol, akkor már necces lehet a dolog.)Egyébként meg kapják be, mert a műszer alapból szar: kb. 4%-kal
több futott távolságot mért, a valóságnál. Hol van ez a pontosságtól.
35000 km-rel vettem a mocit, és akkor volt benne valós 33650 km?Rico45: azért még nem lesz normális, mert nálad is ilyen. Főleg az
álló helyzetben is ~10 km/h sebesség mérése - nagyon mókás...
(De ettől függetlenül, az órák csalása valóban általános jelenség.
Így kis mértékben normálisnak tekinthető. De ilyen 20% fölött?! Pff.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #36692 üzenetére
Nem mondtam, hogy vegyél, csak mondtam, hogy megoldja a problémát.
És generál mellé egy másikat, de hát ez már csak ilyen... AntivakarinAndrewTdi: nyilván nem a pontos órától lettem tisztában a tartalékokkal.
De egy (!!!) alkalommal szarul esett, hogy azt hittem, laza 100-zal tépek,
mehetek be belső sávba előzni a tötymörgőket... Na: az nem volt 100.
Amúgy nem szoktam autópályázni*, uis a 180-as Majesty nem való arra.*: igen, ez az egyetlen eset épp az M1/M7 kivezetőjén volt. De nem azért
vettem a SpeedoHealert. Városban én is ritkán nézem az órát. De néha
azért jó tudni, hogy pontosan mennyi az annyi. (Ettől még nem kötelező.)
De ha 20% fölött csalna az órám, engem durván zavarna: 15% is sok volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz wolfnet #36717 üzenetére
Nem triviális amúgy az összefüggés... A távolságmérés pontos(abb) szokott lenni motoron is. Autóknál tipikusan halál pontos, de a sebesség ott is +2-5% körül van, jogi okokból (kevesebbet nem mérhet).
Ez a 20% fölötti csalás viszont kiakasztó... Nekem +15% sebesség mellett +4% távolság volt a műszer "pontossága". Zavart. SpeedoHealerrel tökéletes lett sebesség, viszont -9,5% távolság. Ez van.
SzlobiG: most csak egy képet linkeltem (volna) a cuccról, korábban már linkeltem a gyártói oldalt. Nem tehetek róla, hogy nem engedik a direkt linket, csak arról, hogy nem ellenőriztem: ez a bűnöm. Akit érdekel a cucc, az úgyis megtalálja a Google-ban, de itt a topikban is, mert korábban linkeltem. Mindenesetre annak idején, marhára megörültem, hogy létezik ilyen termék. Persze csak digitális mérőkhöz alkalmazható, szóval ahol mechanikus óra van (spirál pörög), ott felejtős!
-
DigitXT
félisten
válasz korpicschess #36731 üzenetére
Olyan mintha egy pillanatra elsötétült volna minden, következőben már
Elájultál vezetés közben? Tiszta olyan (horror) sztori, mint amikor nővérem
elesett a mozgólépcsőn... Feleszmélt, hogy baj lesz, így éppen meg tudott
kapaszkodni estében: nem szánkózott le arccal lefelé, de a lábát lenyúzta.Jobbulást! Neked is, és a gépnek is.
SymbianOS:
Én 1x dobok el kétkerekű járművet azt eladom mert nem javítgatunk.
Ezt az elvet a gyakorlatba átültetted már valamikor? Csak mert ha nem,
akkor térjünk rá vissza akkor, amikor először felborul a géped... Mert az
tuti, hogy valamikor fel fog, már a nagy számok törvénye alapján is.Olyan elegáns amúgy, hogy eldobom a vasat: mintha befolyással lennél
a történésekre egy olyan helyzetben, amikor elvesztetted az irányítást...Nem tudom, hol olvastam, de a "sztorizgatáshoz" persze ez alap kellék:
"dobtam már el a vasat" párszor én is. Tempónál szerencsére még nem.
Autót is csak egyszer törtem totálra: a Maját meg eddig csak kicsit...
Elborult nélkülem, elborult velem, stb. Ilyen az élet, a "motoros élet"? -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #36737 üzenetére
Hát ja, ez már picit mániásnak tűnik, de kinek mi...
Én is vettem (bazi drágán) új sisak plexit, mert a régin
lett egy elég komoly karc. (Habár használható maradt,
de ha már lúd, legyen kövér: ezüstös plexit vettem.
Ősszel lehet, hogy szívás lesz: vehetek víztisztát. Is.)Ebből később lesz még gond
Hát az új Ferrari egy kis karcolás miatt húzós lesz...
Nem beszélve arról, hogy a nepper a kis karcot majd
úgy értékeli, hogy totálkáros a verda: olcsón veszi át.Visszatérve a viccből a realitások talajára: a motoron
a burkolat hasonló, mint a telefonon a burkolat.
Azt írod, hogy az ejtés után szinte azonnal rendeltél
egy ... csere burkolatot! (Ez szerintem nem olyan
vészes, mintha azt írtad volna, hogy egy új telefont.)Egyébként gondolod, hogy a Roxid még "szalon"?
Valószínű, hogy nem, szóval ha borul, hát borul: majd
ki lesz javítva (max. az új tulajnál). Az ember az érték,
abból nem lehet újat venni. (Nekem az az elvem, hogy
nem kell elesni, de remélem, ha "elkerülhetetlen" lesz,
akkor pont hideg lesz - minden védőfelszerelés rajtam
lesz, nem úgy, mint ilyen 30 fokban, rövidgatya+póló.)korpicschess: az anyagi kár ekkor a legkevesebb.
Persze, amiért keményen megdolgoztál, azt fájó lehet
elveszíteni, de mindez nem érdekes, ha "ottmaradsz",
vagy maradandó sérülést szenvedsz. Szar ilyet olvasni
na! Azért jó lenne tudni a valódi okot - tanulságképpen!
Esetleg műszaki hiba, vagy tényleg az agy kihagyása?
A nagy meleg mondjuk, vagy pl. kialvatlanság? (Ötlet?)Néha velem is előfordul, hogy elgondolkodok valamin a
motoron, és reflexből vezetem a gépet. Qrva veszélyes:
akkor kapcsolsz, hogy hopp most nem voltál ott fejben.Egyszer, mikor a családdal jöttünk haza a Tátrából, és
lenyomtam aznap pár száz km-t (autóvezetés), este is
lett: egyszer csak azt vettem észre, hogy egy pillanatra
"megállt" a kép... Egy holt egyenes szakaszon, mintha
az agyam kihagyott volna... Mintha - nyitott szemmel! -
elaludtam volna. Azonnal félreálltam s átadtam a volánt.Ha már itt sztorizgatok (bocs az OFF-ért): anyukám
idős nagybátyja (Isten nyugosztalja!) egy jó barátjával
autózva árokba hajtott Franciaország és Olaszország
közt vhol. Megúszták ezt az esetet, de nagy sztorizás
lett belőle (hiszen épp ilyen egy jó kedélyű ember: örül
az életnek, viccet csinál a halálból is): a lényeg az volt,
hogy NEKI sokkal rosszabb volt, hiszen látta, hogy az
árokba mennek, miközben a sofőr békésen aludt.Ennél már csak az volt jobb, amikor tetőcsomagtartóról
elhagytak egy kanapét egy viadukton... Remélem senki
nem járt épp arra turistaként, amikor lezúgott a cucc.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Nők, nőügyek (18+)
- Router gondok
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- PlayStation 5
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- iPad topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen