Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
it A bankok szerint a nagy AI-népszerűség fokozza majd az amerikai big tech cégektől való függőségüket, ami új kockázatok teremt.
-
A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
ph A vállalat elsőként az Egyesült Államokban küldi boltokba a friss Micro LED televíziókat, amelyek nem lesznek kimondottan olcsók.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Sátán44 #15605 üzenetére
Könnyen előfordulhat, hogy a saját lábán kell elhoznom!
És? Az ilyen táv meg sem kottyan neki - hiszen azért van.
Szerk: mármint mondjuk 100 km. Azért 200-on már a pilótán
is múlik a dolog, mert 35 fokban nem egyszerű történet... Ha
jól beöltözöl, akkor azért (belesülsz a cuccokba), ha meg nem,
akkor azért (ismeretlen motorral, rögtön bele a lecsóba: necc).#15607: nem tudok ajánlani semmit> nincs tapasztalatom ilyen
motorokkal. SYM 125/150, és Yamaha Majesty 180, amit eddig
hosszú távon hajtottam. Várd meg a többiek véleményét...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz devanam #15654 üzenetére
Igazából ez nem parasztság, hanem "praktikusság":
ha most elkezdünk találgatni, hogy mi lehet, te meg
elkezded szerelgetni, meg beírni, hogy mi változott,
annak sosem jutunk a végére. A "távszerelés" nem
működik, ez van. Vkinek konkrétan rá kell néznie a
gépre, az pedig célszerűen egy helyi szerelő lesz...Btw. nekem is kezdett bekapcsolni a "rángatórelé"
a motoromban, aztán rájöttem, hogy nemigen van
benne olaj. Érdekes: úgy néz ki eszi egy kicsit.
(De ez 4T, úgyhogy a 2T-hez köze nincs ugyebár.) -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #15762 üzenetére
Tehát ha még sokáig fent van, akkor már megnézi sem érdemes, mert
nem jó vétel... (Amúgy miért is számít olyan olcsónak egy 2006-os
50-es gép 200K fölött? Abszolút nem vagyok tisztában az árakkal, uis
nem fenyeget az a veszély, hogy mostanában 50-es gépet vegyek, de
első hallásra azért sokallom, nem hogy azt mondjam rá, hogy olcsó...) -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #15764 üzenetére
Aham, ha csak úgy nem. (Mondjuk azt is sokallom.)
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #15807 üzenetére
Ha mondjuk egy ~50K-s motorra rárak egy ~50K-s láncot, akkor már
nem is a láncot flexelik szét, hanem inkább a motor kerekét.
(Szerk: és csak az a kérdés, hogy a láncot, vagy a motort viszik?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz vicces #15815 üzenetére
esésnél a robin meg fogja védeni az ütéstől
Egy városi használatot megnézve: miért gondoljátok, hogy a robogó
"kevésbé veszélyes", mint a sportmotor? Sokszor nem is a motoros
kottázza el a dolgot, hanem az az autóvezető, aki telibeveri... És az
előtte nem fogja kérdezni, hogy motoros, vagy robogós-e az illető.Szó se róla, mindenki olyan bukót vesz, amilyet akar... Én azt az
elvet vallom, hogy "nem kell elesni": körültekintőnek kell lenni, meg
minden - kivédeni mások hibáit, és akkor van esélyed a túlélésre.Ettől függetlenül ha beütne a krach, akkor örülnék, ha minden cucc
rajtam lenne, ami számít: gerincprotit ezért mindig hordok, sisakból
sem veszek gagyit. (Bár ami most van, már öreg, majd cserélnem.)Sajnos a nagy melegben sokszor hiányos védőöltözékben megyek,
mert egyrészt úgy kényelmesebb (tudom, gyenge érv), de ha a nap
miatt halálra izzadok, akkor mindjárt dekoncentráltabb is leszek, az
meg a közlekedésben gáz... Szóval kicsit ellentmondva magamnak:
az, hogy valaki robogózik, vagy motorozik, bizonyos helyzetekben*
pont ugyanazt jelenti, tehát ugyanolyan jó védőfelszerelés indokolt.
(Jó, azért ne kezdjen mostantól mindenki "full bőrben" robogózni.)*: nem beleértve azt, amikor a rövidgatyás, pólós, papucsos ember
egykeréken "közlekedik" az M3-as bevezető szakaszán (majdnem
felkenődve közben a betonfalra, ill. előtte a mellette haladó autóra).
Bár egykerekezni egyes robikon is "szokás", szóval a fene tudja. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #15829 üzenetére
Jah, nekem is rendesen rá kellett költeni a Majára, mire azt mondhattam, hogy megbízható, jó motor lett. Amilyen állapotban a megvételekor volt: nem kellett volna megvenni, csak hát ezt nem tudhattam, szerelőt meg nem vittem magammal, hogy ránézzen. Gondoltam elég, hogy szervizből veszem: én naiv.
-
DigitXT
félisten
Ezekkel nincs tapasztalatom, de pl. egy kollégámnak van Burgman:
ő állítja, hogy el lehet vele menni a sorok között, én meg nézek ki a
fejemből, hogy hogyan, ha egyszer akkora, mint egy kisebb tank...!
Baromi jól pakolható persze ennek következtében: teljes felszerelés
befér az ülés alá, még csak külön sisaktartó doboz sem kell rá LOL.
Jó, igazából a sorok között haladásnál a szélesség a lényeg, abban
lehet, hogy nem olyan gáz a "burgonya", de hosszú, mint a disznó*.
(Persze hát valamit valamiért - kis motorban nincs nagy csomagtér.)Én mondjuk a 400-as Majára neveznék be legközelebb, ha kinövőm
a 180-ast. (Erőben már most el tudnék viselni erősebbet, de amúgy
méretben meg nem kéne nagyobb, mert ezzel is alig lehet parkolni.)
Esetleg az X9-es: állítólag az is f*sza. Amúgy van itt a topikban vki,
akinek van egy Madisonja. Meg is van: esetleg kérdezd meg őt is...*: tudom, a disznó nem hosszú, illetve attól függ, nade hagyjuk.
-
DigitXT
félisten
Motorosként az a legbiztonságosabb, ha mindig "egy picit gyorsabb" vagy a
forgalomnál, úgy nem ők előznek téged, hanem te őket, mindig képben vagy.
Ne óra 50-re állj be (főleg ne, ha 70-es szakasz), hanem vedd fel a ritmust.
(Ha a gép nem bírja, akkor lehet, hogy érdemesebb másfelé venni az irányt.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #16071 üzenetére
Nem mindegy, milyen gépet NEM használ a fater?
-
DigitXT
félisten
válasz mokus1 #16091 üzenetére
Azért bátor ember vagy, de nem feltétlen kell ezt másnak is javasolni:
"egy rendőr mellett is elhúztam ugy 100 körül". Láttam én már "sünt",
ami ilyen manőver után kapcsolta is be a villogót, az embert meg le.Mármint a nyilvánvaló közlekedési szabályszegésről beszélek, éppen
nem gyorshajtónál láttam, de más esetben* már nem egyszer... Pl. a
bátor emberünk épp a "sün" előtt kanyarodott be balra, parkolóhelyre.
Csak épp a záróvonalon keresztül. Villogó fel, sün melléáll, és büntet.*: mondjuk autóst a buszsávban rendszeresen elkapnak, akár menet
közben is, nem csak akkor, amikor direkt kiállnak ezt ellenőrizni...
(Vagy motoros kollega mesélte, hogy "rászóltak" a motoros rendőrök,
hogy oké, hogy a sínen megy, de mintha nem lenne olyan sárga...) -
DigitXT
félisten
válasz vikvuk #16099 üzenetére
Hát, ha oldalról (!) nekimész a vonatnak, akkor kb. ennyit.
Persze ha a vonat csap el, akkor is, csak ahogy a másik
topikban írták a hírre reakcióként, sajnos ez eléggé durva
vezetői hiba lehetett. De ahogy mondják: halottról jót, vagy
semmit, nem lenne ildomos kitárgyalni, mit kottázott el. -
DigitXT
félisten
Én sem költök BKV-ra, amíg lehet mocizni: árban kb. ugyanannyi, ha csak a
benzinköltséget nézzük (persze sosem azt kell, hiszen van szervizköltség is),
viszont időben rengeteget spórolok. 1 óra VS 20 perc nagyon nem mindegy,
és ez csak egy irányban, szóval napi szinten kb. 1+ órát* nyerek, hogy nem a
BKV-n zötyögök! Meg hát szeretek is motorozni, azaz dupla élvezet... Csak
ez a dolog szezonális (nagyon fanatikus, aki mínuszokban is nyomja), valamint
van némi rizikófaktor, amilyen IQ-harcos közlekedők vannak az utakon. Ez van.*: nettó 20 perc beérni, de legalább 5+ perces procedúra pakolászni a motort...
-
DigitXT
félisten
válasz Nordik #16337 üzenetére
Kb. 1 éve van szemüvegem, de robogón csak 1-2x vettem fel
(én marha először akkor, amikor épp megkaptam, tehát még
a járás sem volt triviális benne, nemhogy a motorozás, LOL),
igazából nem látok annyival rosszabbul nélküle, hogy megérje
a vacakolást (a jogsimba nincs "beütve", monitorhoz kaptam).Egyébként annyira nem zavaró csak felvenni, levenni macera,
ha zárt bukód van (márpedig nekem az van). Szerintem van
olyan bukó is, amiben van kialakítva "mélyedés" a szemüveg
szárának, de mivel nem kerestem, nincs ezzel tapasztalatom.
(Van egy szemüveges kollégám, aki mindig abban motorozik,
neki felnyitható / nyitott bukója van, holnap megkérdezhetem,
hogy mik a tapasztalatai e téren.) Ettől függetlenül, amikor
rajtam volt, nem nyomott, nem zavart, sőt ugye vmivel jobban
is láttam, meg ha résnyire nyitva volt a plexi, akkor sem pont
a szemembe jött a szél, hiszen előtte volt a szemüveg.Szerk: na igen, pl. napszemüveget nagyságrendekkel többen
hordanak motorozáskor, aztán annak is van szára. Bár van
amúgy sok olyan sisak, amiben van beépített "napszemüveg".[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz GrandeP #16372 üzenetére
Elég egyértelmű, hogy valami "logikai hiba" van a rendszerben, ami az
akksi levételével megoldódik - majd ha egyszer elindítottad újra előjön.
(Nem gondoltam volna, hogy eljutunk oda, hogy "bugok" vannak robogó
fedcompjában, amiket a "reset"-elés old meg... Természetesen most
egy meghibásodásról van szó, ez nem normális működés. Lehet, hogy
pont az említett lopásgátló rendszer "szórakozik". Nem lehet kiszerelni
az immobilisert egy próba erejéig? Ha úgy működik minden, akkor az.) -
DigitXT
félisten
válasz mokus1 #16379 üzenetére
A Jánoshegyi út különösebben nem izgalmas, gödrös,
viszont behajtani szabályosan nem is nagyon lehet rá.
(Dobogókő máris izgalmasabbnak hangzik - de ahhoz
meg már szvsz hideg lesz. Persze jól felöltözve: akár.)Szerk: ha már szerpentin, itt el lehetne szórakozni.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz GrandeP #16391 üzenetére
Ezek a fedcompok alapvetően nem szokták szeretni, ha elvesztik a delejt.
Barátom mesélte, hogy a zsír új SEAT kisbuszukban lemerült az akksi az
első nagyobb kirándulásuk alkalmával (rajtafelejtették a hűtőládát éjjelre),
aztán alig lehetett bele életet lehelni: a fél elektronikai rendszer meghülyült
ettől a kis apróságtól, ez-az nem működött, stb. Örültek, hogy haza tudtak
jönni, helyi szervizlátogatás nélkül (az eset Franciaországban történt, LOL).
Ez a betaníttatás szakszerű leírás alapján jól hangzik -> remélem megoldja.
(Amúgy nekem is tetszettek az X9-ek, majdnem vettem is anno, de akkor
még inkább csak keresgélés fázisában voltam, végül "kisebbel" kezdtem.) -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #16466 üzenetére
Te vagy a HULK a jobb szélen?
Fagyizni nem ér: kifakul a zöld szín. -
DigitXT
félisten
válasz Topiccsendőr #16534 üzenetére
Egy kollégám még hóban is tolta tavaly, igaz kisebb testű géppel,
amit ha kell, simán megfog "csúszkálás" közben is: idén nagyobb
gépre váltott, kíváncsi vagyok, mikor teszi le. (Én azt hiszem ma,
mivel 0 fok van, az meg nem begyere. Szép tiszta az idő amúgy,
de valahogy nincs kedvem Bibendumnak öltözni, és begurulni.) -
DigitXT
félisten
Én is gondolkodtam, mert van thermobéléses cuccom, de emlékszem, hogy tavaly kézmelegítő+téli kesztyű kombóban is fázott a kezem 2-3 fokban, most meg még fent sem volt a kézmelegítő, és szinte fagypont... Hirtelen hűlt le az idő na: előbb-utóbb úgyis bérletet kellett volna vennem, pár nap meg már mit sem számít. Azért ha lesz megint 5-6 fok reggel, nem kizárt, hogy lesz még gurulás: nem biztos, hogy pénteken volt idén utoljára.
-
DigitXT
félisten
Nem sebességre van, meg hogy tuningold... El lehet vele ketyegni
"kicsi pénzből", aztán ennyi. Nekem a bérelt Sym Mio 50 (4T) alig
evett többet 2L-nél, pedig én sem vagyok kis darab... Ideiglenesen
tök jó volt, de értelemszerűen olyat nem vettem volna: azzal jártam
a rutinpályára, motoros oktatásra, aztán meglett a jogsi, jöhetett a
nagyobb gép, amiben már valami erő is szorult (SYM VS125).Mondjuk kezdhettem volna még nagyobbal is, de annyit tudtam rá
kiköhögni akkor: a Majával viszont már nagyjából elégedett vagyok.
Kicsit eszi az olajat, de amúgy elég jól megy, 3.8-cal beéri, tisztán
városi használatban: ha "spórolósan" mennék, akkor lehet, hogy le
lehetne szorítani 3 közelébe is... (Nem tudom, mi legyen majd a
következő: 250 az nem lenne olyan nagy lépés, a 400-as meg már
elég böszme méretben - meg nem olcsó mulatság megvenni sem.)Ha továbbra is csak város, akkor nagyobb méret nem célszerű, ez
sem kicsi már, szűkebben álló autók közé nem megyek be vele.
Igazából az lenne zsír, ha a Majában lenne kicsivel több paci.
Mindenesetre egyelőre biztos megtartom, jövőre műszaki esedékes.Szerk: na, látom közben már megelőztek.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Gergello #16551 üzenetére
Nem muszáj elfelejteni, csak inkább nagyobb köbcentitől
lehet elvárni, ha nincs folyton kihajtva a lelke szegénynek.
(Szerintem egy 125 4T is elmenne 3L körül - az meg már
megy is valahogy, legalábbis egy 50 4T-hez képest tuti...)Szerk: mondjuk az, hogy (relatíve) nagy a cipelendő pilóta,
ráadásul elvárás az alacsony fogyasztás, szinte bizonyos,
hogy a teljesítmény rovására megy. A három feltétel (értsd
ne egyen sokat, menjen dinamikusan, elvigyen nagy súlyt)
együtt szerintem elég nehezen kielégíthető - ha egyáltalán.Szerk: le kell dobni 20-kg-ot, mindjárt jobban bírja a gép.
Biztos többet érne, mint egy 70-es henger, vagy valami...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #16554 üzenetére
És 100 kg-os pilóta alatt az sem megy, max. ha maga is tekeri.
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #16556 üzenetére
-
DigitXT
félisten
A nagydarab (s kemény: ízirájder, öcsém!) férfiember ne 50-es robogót vegyen.
Vagy ha igen, akkor vállalja a következményeit. A 4T 50-es egy 70 kg-os ember
alatt is ugyanolyan gyenge, de az egész csomagnak jobb a lóerő/tömeg aránya.
Lehet csinálni valamilyen motoros jogsit, és beruházni egy nagyobb gépre. Vagy
ugye a 2T 50 is képes kepeszteni: de ha nyelezed, akkor nem eszik keveset.Nézd meg pl. runnert a 2T 180-as robijával: azt mondja, az már megy valahogy.
(Mondjuk szerintem a Nexus 500 is tudott annyit, csak más árkategóriában.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #16577 üzenetére
4 év alatt? Nem kímélte...
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #16581 üzenetére
Úgy értem, hogy sokat járt vele.
-
DigitXT
félisten
válasz h1n1_900 #16602 üzenetére
A sor elejéről még a Sym Mio 50 is "kilőtt". Nem ő volt nagyon gyors,
hanem az autósok nagyon lassúak az indulásnál. Ha te már a sárgánál
nyelezed, akkor mire az első autós egyesbe vált, te már messzi jársz...
(Persze egy gond volt az Mioval: 30-nál megállt az a "nagy" gyorsulása,
onnantól már elég lassan kúszott fel 50-60-ig, szóval idővel utolértek.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- Külpolitika
- Medence topik
- Kés topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen