- Hősködik és száguldozik az új Arc meghajtó
- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- E-book olvasók
- Fujifilm X
- Milyen monitort vegyek?
- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Új dátumot kapott az Until Then
gp Eredetileg ebben a hónapban érkezett volna a játék, azonban már korábban elhalasztották a megjelenést.
-
A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
it Az EU monitorozza azokat az intézkedéseket, amelyeket a választási tévinformációk ellen alkalmaz a Meta.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #33523 üzenetére
A Majesty 125 nem túramotor. Nekem 180-asom van: az sem! Eleve
nem túl nagy testű, tehát közel sem pakolható úgy, mint pl. egy Burgman,
ráadásul relatíve kicsi kerekeken gurul, amivel Erdélyben kátyút kerülgetni
külön élvezet lenne... A hozzáállást sem teljesen értem: egy kis köbcentis
motor semmivel sem biztonságosabb egy nagynál, már ha a nagy nem túl
nagy (értsd nem egy literes szörnyeteg), és a vezető fejben (!) rendben van.
Nem mondom, lehet, hogy én már otthagytam volna a fogam egy nagyobb
gépen, mert néha nagyon tépem a szarvát a kis Majámnak - szóval nekem
lehet, hogy már egy 600 sor 4 is sok lenne, amit az oktató ajánlott anno.Annyival lehet a biztonság mellett érvelni, hogy kerékre állni nem fog, s az
sem valószínű, hogy a seggét kidobná egy komolyabb gázra - de ennyi.Ha menni nem tud normálisan, akkor az autók fognak letolni folyton... Ami
sokkal nagyobb veszélyforrás szerintem, mint önmagában az, ha nagyobb
a blokk és azt nem 100%-on használod, hanem ésszel kezeled a gáz...Persze értem, hogy a jogsi limitál, de... Inkább csinálnék nagyobbat, és...
Szerk: nem tudom, a 125-ös mennyivel lehet gyengébb, de a 180-asnak is
vége van 120 körül*, s az embernek nincs is szíve hosszú távon 9000 fölött
forgatni. (A blokknak sem tenne jót mondjuk.) Nem, nem maga a túrázás a
rohanás, hanem az országúti tempó (90): egész más, mint a város...*: már GPS szerint. Gyárilag, óra szerint ekkor már akasztaná a 140-et.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #33526 üzenetére
elvettétek a kedvemet az egésztől
Nem ez volt a cél: kompromisszumokkal minden lehetséges,
csak kérdés, valójában megéri-e az a kompromisszum?Idézet a cikkből (igaz, hogy szövegkörnyezetéből kiragadott
mondat, bár nem véletlenül): "Működik, de kicsit idegtépő..."Amúgy az előzéses résznél szerepel, ahol ugye halmozottan
hátrányos helyzetű egy kis köbcentis gép - se végsebessége
se gyorsulása nincs nagyon... Gurulni viszont kellemesen tud.Szerk: egyébként a puding próbája az evés. Nem muszáj
rögtön megvenni egy kismotort/robogót: bérelj egyet, és vidd
el egy komolyabb karikára. Ha az tetszett, vehetsz egy olyat.
Ha nem, nem buktad a vételárát, mehetsz különbözetire, stb.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
agyf@szt kaptam mindegyiken az 1000-esek után
A Safety Hungary-s oktató is hogy leoltotta anno a lelkesen érdeklődő
tanulókat, miszerint: NEM! Nem próbálhatják ki az 1000-es gépet.Kérdezték, hogy miért? Azért, mert abban akkora a nyomaték, hogy egy
rossz mozdulat, és már el is dobtad. Ezek után bemutatta, hogy azért a
"szaros" 500-as is tudja dobálni a seggét a bóják közt - van abban is erő,
csak más dimenzió az 1000-es, na. Viszont ha azt megszokod + uralod,
el tudom képzelni, hogy milyen "bicikli feeling" lehet akár egy 600-as is...Pontosabban nem tudom elképzelni, mert én 500-asnál nagyobb motoron
még nem ültem, s az 500-ast is csak tanulómotorként (nagyon lightosan)
terelgettem... (Max. abból tudok kiindulni, hogy milyen lenne visszaülni* a
egy 50-es gépre? Sz*r. És ez csak 180-as, ami ~15s alatt van 100-on.)*: saját 50-es motorom sem volt soha. Béreltem egy kis robit, amivel anno
elpöfékeltem az oktatásra... Meg unokatesómnak volt egy DT50-ese, amit
gyerekként imádtunk, de kicsit idősebb fejjel fel nem fogtam, hogy hogyan
mentünk el mi azzal ketten (!) a kertek alatt Pátyig. Néha főúton, stb. LOL.akos3: nem véletlen mondom, egy próbát mindenképpen megér a dolog.
De úgy megvenni egy gépet, hogy nem tudjuk alkalmas-e a feladatra, necc.basszus, lehet jó lett volna venni egy motorkát
"Ha motorkán mész, legyen nálad hajtási,
Ne száguldjál, nem vagy te Talmácsi!Elbambulsz, meg is van a karambol,
Oszt' majd négy darabban húzunk ki a Garamból."[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #33535 üzenetére
A kis kerék nem feltétlen instabilitással jár rossz úton, hanem ha pl. kifogsz egy
kátyút, nagyobbat üt. Illetve kisebb kátyúval is lehet nagyobb problémád, mint
egy rendes motoron, ami egy olyanon még simán átgurul meg kirugózza, stb.
Valahol az Ady Endre úton mentem egy sportmoci mögött, aki nagyon laza volt,
szóval simán bírtam a tempót vele: láttam, hogy átzökken valamin, de nem tűnt
nagy cuccnak: mikor meg én "ugrattam" keresztül ugyanott, hát szentségeltem.Kényelem szempontjából a robogó tökéletes a városban, hosszabb távon viszont
pont jó lehet, hogy néha váltogatni kell, mert baromi unalmas csak a gázt tartani.Más kérdés, hogy ha kismotorral megpakolva kifogsz egy komolyabb emelkedőt,
akkor rendesen kell visszapakolgatni a fokozatokat, tehát sz*rakodósabb: a CVT
meg alapból megoldja neked a dolgot, és ~nyomatékmaximumon tartja a motort.
Szóval ilyen szempontból nem hogy hátrányban lenne, inkább előnyben van...Pakolhatóság egyértelműen a robogó javára szól (bizonyos típusokon szuper a
csomagtartó), és a robogó is dobozolható... Amúgy egy rendes dobozszett ára
is horribilis tud lenni, ha mondjuk oldaltartó konzolok kellenek, meg "bőröndök".Mindenképp javaslom, ha van már elképzelésed, akkor próbát tegyél vele, hogy
hogy tetszik a dolog: voltam városon kívül a Majával 1-2x, nem túl nagy élmény.
A fogyasztással ne törődj, mivel elég keveset tervezed használni, így irreleváns:
akkora különbség biztosan nincs egy 125-ös váltós gép javára, hogy csak ezen
egy szempont miatt megérje. Max. ha futárkodsz + saját zsebből tankolsz. -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #33538 üzenetére
Tök ugyanaz a 125-ös és a 180-as kasztnija. A Majákról itt
találhatsz egy csomó infót (nekem is innen van gépkönyvem).Pakolhatóságban "so-so" kategória... Nagy lenne a csomagtér,
de a felébe betüremkedik egy megemelt rész, kb. a karbi miatt.
Mondjuk a kabátom ÉS a gerincvédőm faszán befér (szempont
volt anno a választásnál ez is: néztem egy jó kis sportos gépet,
de a csomagtartójába max. az elsősegélycsomag fért volna).
Sőt, befért* a zárt bukóm is, de akkor mellé már szinte semmi.
(Kabát, gerincvédő, max. térdvédő+kesztyű, és nagyjából kifújt
a csomagtér - így sisak tárolására mindenképp doboz ajánlott.)
Ma vettem egy ablaktörlő garnitúrát Barátnőm autójára, alig fért
be a csomagtartóba, ki kellett venni a dobozából. (70-es lapát.)belelépek egy kátyúba, akkor szerintem biztosan eldobom
Nem eszik olyan forrón az esést azért: ahogy előttem írták, az
elég nagy kátyú kell legyen, ami ledob a gépről... Egyszer egy
fekvőrendőrt nem vettem észre, durván "átdobtam" rajta a vasat:
kicsit szar érzés volt, de kibírta a gép - meg én is. A titka az
volt, hogy ugyan fékeztem egy nagyot előtte, de a "dobbantás"
pillanatában már abbahagytam, úgyis mindegy alapon, és nem
ez lett belőle. Amúgy én a FF (feet-forward, lábat előre) ülés
híve vagyok, úgy sokkal stabilabban tudom tartani magamat, s
a motort is jobban érzem, mint a "budin ülős" pózban. (Azokat
meg nem értem, akik úgy ülnek a robin, mint a sportmotoron.)
Amint a váltós gépen combbal fogsz, azt FF tartásban lábfejjel,
ami féktávon igen jól jön - de oldalra nem tudsz "kapaszkodni"."Bambulásnál" (ami amúgy motoron szó szerint életveszélyes,
szóval azt csak nagyon óvatosan) érdemes elég lassan menni,
akkor talán nincs nagy baj. Meg ha nagyon nézelődni való van,
akkor megállni; azért ez adja magát: autóban sem nézegetheti
a vezető a tájat folyamatosan, max. rápillant, de első az út...*: a felnyithatós Nolan N103 nagyobb "kívülről", így még csak
bele sem próbáltam: dobozba megy... Viszont a pleximet ma
frankón megkarcoltam, nem vagyok miatta ideges, á, dehogy:
besétáltam a garázsba felhajtott állrésszel ami az ajtóig felért.
Fuck. Mondjuk használható maradt, nem nagyon zavaró karc.
Csak annyira nem az én napom volt ez, hogy az hihetetlen.
Előtte eltévedtem Budaörsön (LOL), természetvédelmi terület
határáról fordultam vissza az 1-es úthoz. (Gondoltam átvágok
a hegyen, benéztem.) Persze már előtte is gyanús volt, hogy
ez nem az az út, amin egyszer már végigmentem jó fél évvel
ezelőtt, de azért kitartóan csalinkáztam előre-hátra a hegyen,
a kipufogóm meg üvöltött, a helyi kutyák nagy "örömére". Az
egyik kint is volt ott adtam fel: nagy fék, megfordul, nagy gáz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #33552 üzenetére
Fura hirdetés, mert már a típust sem jól betűzi - pedig rajta van nagy betűkkel.
Amúgy a szomszéd srác árul egy hasonló gépet, de az azt hiszem 250-es.Szépek amúgy, és elég méretes kasztnijuk van: valószínűleg jól pakolható, de
ezt meg kell nézni (leírás, tesztek vagy esetleg tapasztalati beszámolók). Azt
hiszem, van a topikban is vki, aki ilyen gépet hajt, csak szintén nagyobb ccm.Szerk: meg is van, ő lesz az. (Ez is 250-es amúgy.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #33556 üzenetére
nagy a tankjuk is, "túrára való"
Hát az a 10,5L azért annyira nem hatalmas. Városban, Multivarral nekem
kb. 220 km-enként tankolni kell. Áprilisban elég sokat csalinkáztam ide-oda,
már megint 200 körül járok, pedig már háromszor tankoltam. Jó, a 125-ös az
valószínűleg kevesebbel is beéri, főleg országúton meg gyári varióval/kímélve.De abban igazad van, hogy az ilyen 7L, neadjisten 4L tankoknál sokkal jobb:
előbbi a SYM VS125-ömön volt, emlékeim szerint, utóbbi a bérelt Mio 50-en.Szerk: Kymco-ból is van amúgy, ami elég pofás. A Grand Dink mondjuk nem.
Szerk: viszont ha jól látom, ebből az Xciting-ből nincs 125-ös, min. 250-esek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ilyen plexivel van valakinek tapasztalta? Tudom, anno én beszéltem le mindenkit
a sötétített, tükröződő, stb. megoldásokról, de kíváncsi lettem a mai bakim után:
baromi drága egy víztiszta plexi is, úgyhogy egy darabig "elviselem" azt a karcot,
ha meg már veszek, akkor lehet, hogy inkább egy ilyen különlegességet vennék,
az eredeti meg esté(k)re maradhatna meg. Elég könnyen cserélhető a plexi.Teszem hozzá, hogy a szemkontaktusos érvelés már a beépített napszemcsinél
megdől, mert ha azt leengedem, ugyanúgy nem látszik a szemem. Tökmindegy.
(Ma is "szemeztem" egy Mercis terepjárós faszival, csak ő nem tudta, LOL... A
"témája" a dolognak az volt, hogy megállsz-e te f*sz a stop táblánál, vagy nem?
Én voltam a főúton, de fékkészenlétben mentem el előtte, olyan tempóval jött...)Az meg a másik, hogy csak Pinlock-osat találok, amit végül nem használtam ki
tavaly (durva hidegben nem mentem, amúgy meg résnyire kb. mindig nyitva volt):
biztos lehetne sima plexi hozzá olcsóbban, csak a fene tudja, gyártanak-e olyat. -
DigitXT
félisten
válasz alba-regia #33671 üzenetére
lehet, hogy az autósok is előzékenyebbek lennének
Meg az is lehet, hogy a yardok kikapnának a forgalomból,
hogy ezt azért ne. Amúgy szép moci, gratula hozzá! -
DigitXT
félisten
válasz alba-regia #33688 üzenetére
Legközelebb gondolkodjon!
A gondolkodás azon nem segít, hogy nem vett észre.Az persze más kérdés, ha észrevesz, csak nem vesz
komolyan, és dafke kijön. Az olyat én is "ledudálom",
már ha van rá időm (első nyilván a fékezés, kikerülés).Szerintem egy xenon szett pl. ezen a problémán elég
sokat segíthet: hamarabb észrevesznek/komolyabban
is vesznek valamivel. (Egy nagy hangú kipufogó pláne:
én ezzel a kombóval nyomom, viszonylag hatásos.)Ettől függetlenül korpicschess jól tette, hogy készült
a legrosszabbra, hiszen így elkerülhette a bajt. Ennél
csak egy jobbat tehet, ha 70-ről visszalassít picit...
Jó, én is szoktam tolni neki, de ha már "helyzet van",
nem mindegy, hogy 50-ről kell megállni, vagy 70-ről...SzlobiG
Minek? Ott a duda.
Hát ez már csak "büntetni", utólag: ha hirtelen jön a
baj, akkor rohadtul nincs időd ledudálni, max. utána.
Ha túlélted. Ettől függetlenül fasza lehet! Csak én
olyat vennék, amit az elektromos rendszer* hajt. Ez
a palackos megoldás nem tűnik túl rentábilisnek.*: az igazi a kompresszor lenne... De hova raknám?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #33693 üzenetére
180 lesz az. Bár lehet, hogy leánykori nevén 125 volt, csak rágyúrt picit...
Amúgy ezt a videót kerestem: Stebel Nautilus (@VFR800) vs. a Tűzoltóság
-
DigitXT
félisten
válasz korpicschess #33815 üzenetére
Nem a köbcentinek köszönnek, hanem a motorosnak. És nem is a váltós gépnek: robogónak is intenek, ha olyan kedvük van, ahogy én is intek minden szembejövő motorosnak, ha olyan kedvem van ÉS épp nem kell két kézzel kapaszkodni a kormányba a forgalmi helyzet okán. Ha vissza intenek, jó, ha nem, az is jó. Első a biztonság. (Nem kell ebből ügyet csinálni.)
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #34002 üzenetére
Figyelni kell, amit megindul szólni és csere.
Ezzel nem szórakoznék: menet közben hogy figyeled, hogy most hasad-e?
Amikor meg jön a durrdefekt, akkor lehet szépeket perecelni. Megéri?csak hogy írjak itt menő dolgot is
Már akartam kérdezni, de kisebbrendűségi komplexusod van, mert 50 ccm
gépet hajtasz? Miért? A robogós topikban előfordulnak nagyobb robik. És? -
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #34008 üzenetére
80-nál többet amúgy sem tudok menni.
Tehát szerinted 80-nal perecelni még rendben van? (Háát...)Elég volt a költségekből.
Ez egy ilyen bicikli. Nem csak a vételár van, hanem fenntartás.De hát te tudod, nem akarok "belepofázni", már így is túl sokat
"vészmadárkodtam". Lehet, hogy nem lesz belőle semmi.Ugyan azt a poharat nézzük csak mást látunk.
Szerinted aki nagy(obb) robival jár, az "lenézi" a kisebb robival
járókat, vagy mi a fittyfene? Ha neadjisten azt írja valaki, hogy
az a teljesítmény neki nem lenne elég, az neked beszólás?Szerintem csak tapasztalat megosztás. Sokminden alkalmas
sokmindenre, DE nem minden ideális az adott célra. Ha érted
mire gondolok. Én is jártam pl. egy 4T 50-essel Budapesten...
2 hónapot 1-2 ezer km-t: el lehetett vele menni, de nem ideális.
Így ha valaki kérdezi, akkor nem ajánlom: ennyi. (Tapasztalat.)Ahogy a 125-öst sem ajánlottunk túrázni (!), mégis megvette az
emberünk, és (reméljük) boldog lesz vele. Szerintem nem azért
nem ajánlottuk, mert "menőbb" a nagyobb ccm, hanem. Leírtuk,
hogy miért gondoljuk, hogy jobb választás lenne ez meg az...
Nem jelenti azt, hogy 100%-ig követendő tanács, s nincs azzal
semmi baj, ha valaki nem követi. Bár ha esetleg később a saját
tapasztalatából látja, hogy mégis nagyobb gép kell neki, az "IJ".Ez ugyan az, hogy nem ajánlunk 40K-ért robogót! Mert bár tuti
lehet találni ilyen hirdetést, az a gép olyan is: szívna vele az új
tulaj rendesen. Anno én is majdnem vettem egy ilyet, mert épp
annyi pénzem volt (diákként): szerinted lett volna még egyszer
annyi zsém a komplett felújításra, majd a karbantartására? Hát
marhára nem. Még jó, hogy nem ugrottam bele anno...Nekem amúgy tök tetszik, hogy "túrázgatsz" az 50-es géppel!
Anno gyerekként mi is nagyokat "csapattunk" a DT50-nel. Tök
jó is volt... De ha választanom kéne, hogy a Majával ugorjak
át hozzád, vagy pl. egy Aerox-szal, csak maradnék a Majánál.
Noha Aeroxot még nem is próbáltam. És emellett állítom, hogy
az országútra már az a 180 ccm sem ideális: pörgetni kell, stb.
Kacsintgatok (egy ideje) a 400-as Maja felé, de elbizonytalanít,
hogy amire én használom, közel ideális a 180-as Maja is. Még
viszonylag keskeny, tehát "könnyű" vele elhúzni az autók közt,
meg most elég brutál hangja van - megint -, így félre is mennek,
szóval nagyon jól motorozható gép. Itt a városban, melóba járni.
Itt nehéz lenne kihasználni a 400-ast. Inkább pakolhatóságban,
de ott meg befigyel, hogy valamit valamiért: nagyobb/nehezebb.De ha gondolod, valamikor elmehetünk egy karikára: cserélünk
motort pár km-re. Én tapasztaltabb leszek egy 2T 50-essel, Te
meg egy 4T 180-assal: lehet, hogy nem is lenne "hanyattesős"
élmény, de lehet, hogy megértenéd, hogy miért mondom, amit.
Fene tudja. Igaz, autót, motort, barátnőt kölcsön nem adunk...
Gondolom, ha mennék vmikor egy karikát egy 400-as Majával,
árnyaltabb lenne a kép. (Az 500-as Nexusról nem is beszélve.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PC4200 #34036 üzenetére
a benzin a csap másik helyére mit kössek? Honnan?
Esetleg a karbi utáni szívócsonkról kéne mennie a csapra a vákuumnak?
De ha csak egy csöved van a csapon s még így is folyik a benya a karbiba,
akkor az vagy nem is vákuumcsap, vagy rossz. Ha vákuumcsap, akkor a
másik csövet meg kéne szívnod*, hogy egyáltalán elindulhasson a tankból
a benzin a karbiba. (Ameddig azon nincs vákuum, zárva kellene maradnia.)*: nem pejoratív értelemben, szó szerint.
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #34043 üzenetére
most (50 évesen) végig vigyorgok a bukó alatt. Már megérte!
Ennek szívből örülök, és sok balesetmentes+vidám kilométert kívánok!Eszembe jut, hogy mekkora élmény volt anno a DT50 is! A szabadság!
Anno mondjuk olyan barmok voltunk, hogy sisak nélkül nyomtuk. De hát ez
van. Legalább elmondhattam, hogy a legjobb hajformázó a menetszél...
Most (30 évesen) is szívesen elmennék túrázgatni / "céltalanul" motorozni.
Sajnos nem nagyon van rá időm... Egyszer, úgy 17-18 évesen kipróbáltam
unokatesóm 2T 250-es krosszmotorját is... Az odab*szós volt! Úgy emelte
az elejét, hogy kérdezte is unokatesóm, hogy próbálgattam a kerekezést?
Mire én: a fenét, csak a gázmarkolatot próbáltam megszokni, LOL.Btw. a legutóbbi bukó alatt vigyorgós élményemet a Multivar 2000 adta.
Az a +2000 rpm lökött akkorát a gépen. Mint a vissza kettő, padlógáz.
Mondjuk azóta már bőven megszoktam + el is várom, hogy úgy menjen!
De azért a mai napig élmény, hogy pörgős a masina, és kellemesen húz.
Kivéve persze országúton, mert ott meg zavaró a magas fordulatszám és
a nagy hangzavar. (A sisakom is elég hangos fajta. Plusz ugye a kipu...) -
DigitXT
félisten
válasz PC4200 #34044 üzenetére
A karbi nem szívja a benzint: azt megoldja a gravitáció... Ha másképp
lenne elhelyezve a tank, akkor meg benzinpumpa kéne a gépsárkányba.Az automata szívató helyett sokan ajánlanak manuálist, mert azt jobban
tudod kezelni. Bár ha az automata rendesen működik, akkor kényelmes.
Amúgy alapból nyitva kell lennie, a motor melegedésével kell(ene) zárnia.
Nem feltétlen a motorhőt nézi, sőt... Lehet, hogy az elektromos rendszer
van rákötve, ami lassan felfűti... Na, ha az a tápcsati nincs raja, akkor az
életben nem fog normálisan működni, mindig nyitva lesz, meg ilyesmi.Btw. nekem is rossz volt, amikor a motort megvettem! Csak éppen úgy,
hogy sosem nyitott, tehát hidegen baromi nehezen indult a gép: szerelő
megcsinálta, azóta pöcc-röff hidegen. Alapjárat 3000 rpm, majd ahogy a
szívató melegszik, szépen zár el, és csökken az alapjárat 1700-1800-ra.
Így, hogy működik, azt mondom, hogy kényelmes, nem cserélném le... -
DigitXT
félisten
Igazi vegytiszta élmény 2T váltóssal menni
Az biza... (A DT50 is ugyanaz a kategória, csak japán.)
Mondjuk az is élmény volt, amikor a benzincsapot elfelejtettem
kinyitni: az első 50 méteren leállt a gép, utána hiába rugdaltam.
Pár percbe beletelt, mire rájöttem, hogy mi a franc baja van...
Na, ilyen szempontból egy vákuumcsap sokkal kényelmesebb!
Csak hogy kapcsolódjon a másik témához. Kivéve persze, ha
pont nem működik, mert akkor egy újabb idegesítő hibaforrás.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #34079 üzenetére
Mondjuk a Nolan N103 is baromi hangos 90-100 körül - és fölött.
Az meg nem 30K volt, aztán mégis. (Beépített napszemcsivel meg
az a tapasztalatom, hogy felnyitott állásban csak nagyon könnyed
tempónál ér valamit. Kicsit aláfúj a szél, szóval nem 100%-os úgy!) -
DigitXT
félisten
válasz vaksi8 #34092 üzenetére
Robogóval amúgy sem lehet akkora tempót diktálni,hogy muszáj legyen a plexit lehúzni.
Ezt gondold végig még egyszer... Már egy 180-as gép is tud 100-120 km/h
körül tekerni, és az még csak egy 180-as... Vannak 250+-os kollégák is itt.
(Egyébként meg 50-essel is írtak 80 km/h-s tempókat, azért az sem kicsi.)másrészt mint mondtátok nyáron úgyis csak felhajtva használjátok.
Nem tudom kitől olvastál ilyet, de én pl. tök ritkán használom felhajtva, max.
amikor a céghez gurulok be az utolsó lámpától (ahol tényleg kicsi a tempó).Piros lámpánál szoktam felnyitni, hogy egy kicsit "levegőzzek", meg persze
fel/le vételnél, mert úgy sokkal könnyebb... Ill. ha beszélni kell vkivel hirtelen.De ha "haladás" van, akkor csukva van. Legalábbis nálam. (De mindegy.)
-
DigitXT
félisten
válasz vaksi8 #34111 üzenetére
Rendben. Nekem meg "kevés" a napszemcsi 100-nál.* Ez van. Igazából
sok múlik azon is, hogy milyen plexi van a motoron, hova tereli a menetszelet.*: valójában már korábban is, sőt: 100-zal sosem mentem felnyitott bukóval.
(Nem is nagyon jó ötlet amúgy, mert az állrészbe eléggé belekapna a szél.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A jó ... ... életbe már! Eltört a 4Road tartókonzolja!
Reggel még rendben volt, nem mentem neki semminek.
Most jöttem edzeni, látom, hogy le van konyulva. Simán
kettétört a tartó! Hogy az a magasságos! És innen még
haza is kell mennem. És f*sok, hogy elhagyom a dobot.Ha esetleg leveszem, mire számítsak kb. 10 km-en át?
4T motor + sok folytást a nyitott dob sem adott neki. -
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #34124 üzenetére
A tavalyi reccsig, 2 éven és ~10000 budapesti km-en át hibátlanul bírta. Ilyen szempontból nem mondanám, hogy nem volt vele szerencsém, de most valóban rá(m)jár a rúd. Runner tippje igaz lehet: amikor raktam fel, feszült kicsit, szóval igazgatni kellett, mire jónak tűnt. De utána meghúztam a tartócsavarokat rendesen, abban nincs hiba. (A konzol alja fent is maradt, mint a parancsolat.) Ellenben a dob és a cső összekötő csőbilincse nem volt meghúzva rendesen! Erre tisztán emlékszem, mert szenvedtem vele, hogy miafax? (Be van rohadva a csavar.) A dobot kézzel el lehetett forgatni a csövön. Úgy is vettem le most is az edzőteremnél, szerszám nélkül...
Amúgy ezután, ha vki azt mondja, hogy a 4Road hangos, körberöhögöm. Dob nélkül, na az a hangos... B*zmegkategóriás volt kiállni a mélygarázsból, mert kellett a fordulat az emelkedőn, ráadásul visszhangzott, mint a fene. Kibírtam a hazautat, de kicsit cseng még a fülem. Mondjuk voltam koncerten, ahol ez több napig megmaradt, szóval vannak fokozatok. Füldugó nem ártott volna oda se, meg ide se, meg úgy általában a motorosoknak szokták ajánlani a nagy szélzaj miatt, nem véletlenül. Még egy Schuberth sisak is hangos nagy tempónál, pedig az aztán a hangszigeteltség egyik csúcsa.
Annak viszont kifejezetten örülök, hogy a Sün lefordult jobbra az Astoriánál, mert erre már rámozdulhatott volna, hogy ezmiez...? (Már láttam a lelki szemeim előtt, hogy magyarázom, hogy épp most tört el a kipu, itt van a csomagtartóban, megyek hazafelé...)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #34126 üzenetére
Amúgy úgy néz ki, mintha valaki lerúgta volna - mint motoros az autós tükrét...
Lehet amúgy, hogy feszült még valamennyit (bár kérdés, hogy miért is?) és az
a rezonanciával együtt tette be neki a kaput. De "magától" így tuti nem törik le:
ilyen irányban normál esetben erő sem igen hat rá, függőlegesen kap ütéseket. -
DigitXT
félisten
Az a 14000 km nem kevés egy kicsit?
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #34146 üzenetére
Ahogy átszaladtam a 400-as Majákon, 3 hirdetés tűnt szimpatikusnak:
2005/12 (519K) 32000, 2006/04, (659K) 14275, 2008/02 (770K) 24800Na nem mintha lenne zsé most bármelyikre is. De azért a plusz erő
jól jönne, mikor nem akarok felkenődni a szembejövő darus Kraz-ra.
Ma majdnem benéztem egy ilyet, szerencsére nem kezdtem előzni.
Mi a faxért mennek az emberek (köztük a Kraz is) tompított nélkül?
Jóval nehezebb megállapítani, milyen messzi van, milyen gyorsan jön!
Vagy egyáltalán: részt vesz-e a forgalomban, és nem csak az parkol?Amúgy ilyen gyönyörűségesen tört ketté a konzol. Ja, és persze az a
CO hegesztés, amivel a kiput megjavították, az is elengedte magát.Délelőtt jó volt a gyári kipuval tekerni (egész nagy karikát lenyomtam):
szépen megy a gép, s legalább csak a szél hangos. A GPS tisztán
érthető, hangos volt egy sima fülessel, a telefonomról: leteszteltem.
(Gondolkodom, hogy kell-e egyáltalán a sisakba beépíthető headset?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz molnarpeter #34153 üzenetére
Á, felejtős... Nem értek az ilyen gányoláshoz... De már kezd
a tököm tele lenni a helyzettel. Nem akar valaki esetleg megvenni
egy hibátlan 4Road dobot? Konzol és leömlő nélkül tompítóval? -
DigitXT
félisten
Ezért nem szabad rámarkolni a hátsó fékre (sem).
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #34159 üzenetére
Annyira nem is "szöszmörögtek" - csak én voltam sietős kedvemben,
és 60-ról 80-ra már nem lép úgy a gép, ahogy kéne. Amúgy odafelé
állandóan pofázott a GPS, hogy "Túllépted a sebességhatárt!"Én meg visszapofáztam neki a sisak alatt ilyesmiket mormogva, hogy
"De még mennyivel!", "Nem mondod?!", stb.Aztán rájöttem, hogy úgy lehet trükkösen rábírni, hogy végre kussban
maradjon, hogy állandóan fölötte megyek. (Így a szentendrein kifelé
tartottam a ~100-as tempót: egy bátortalan beszólás után kussolt.)Visszafelé azért az indulás előtt kikapcsoltam ezt a baromságot.
(Nem volna amúgy rossz, csak azért közel sem 100%-os. Van ahol pl.
nem tudja, hogy mennyi az annyi, aztán ha csak arra hagyatkoznál...)Ja és egy adalék a felhajtott állal kapcsolatban: az utolsó 100 méterre
az utolsó lámpánál felhajtottam az állrészt. Abban a pillanatban repült
bele a szemembe egy bogár (vagy kosz?) a napszemcsi alatt, de úgy,
hogy "félvakon" gurultam a garázsba: szúrt/csípett/könnyezni kezdtem.
Tempó? Kb. 10 km/h lehetett: peches széláramlat volt ami szembejött,
és hozta magával azt a sz*rt... Amúgy jelentem, az N103 1 kattanásra
felnyitott plexije 110 körül magától lecsukódik: ez bug, vagy feature?Ui: remélem nem kapok csekket, belegondolva faxért száguldozok itt?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz canniball #34163 üzenetére
60-nál azért már elkezd laposodni a gyorsulás görbéje. Valós 60-ról beszélek.
180 ccm nem a világ: hivatalosan 15 s körül van 0-100-on, amiből az eleje ugrós.GPS-szel valami ilyesmit mértem, piros lámpától, sík úton - végig nyélgázzal.
100 előtt el kellett vennem mindkét esetben, mert jött a következő piros, LOL.
Mondjuk óra szerint - ha nincs bent a SpeedoHealer - bőven meg lett volna a 100.de aztán vége van mint a botnak
Nálam ez 120 körül van. De saját erőből 110 fölé sem szeret nagyon menni...
(Értsd: volt, hogy nyeleztem az Egér úton, és 105 volt a max. Szembeszélben.)
Mondjuk én sem vagyok kis darab, biztos belekapott a szél a vállamba.runner 125: akadj már le erről a Gixer témáról... (Komolyan nem értelek.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #34194 üzenetére
Én onnan rendeltem a Multivart: bontatlan dobozos, hiánytalan volt. Meg a KOSO fordulatszámmérőt, KOSO hőmérőt, stb. Sőt, még a LeoVince kipu is onnan van, az is dobozos, hiánytalan volt. Szóval nekem még nem volt velük gondom. Csak hogy árnyaljam a képet... (Amúgy próbáltál már reklamálni, hogy mi van?)
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #34210 üzenetére
17044?! (Kuty még fiatalka? Tök helyes.)
-
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #34262 üzenetére
Ez így van.
B-L-A-C-K: nem tudom, abszolút nem érzem lomhának...
(Nekem meg 2T tapasztalatom nincs - ebben a ccm-ben.)Eleve a Maja nem olyan sportos, mint a Runner - egész
más felépítésűek - de azért a varioval szedi a lábát.
Két Runnert lehetne összehasonlítani, de ott meg a ccm
nem stimmel, mert a VXR 200-as az FXR meg 180-as.huszi.gyb: jó, egy 50-es 4T tényleg csiga, de nem biztos,
hogy ez az arány nagyobb köbcentiknél is tartja magát.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34269 üzenetére
Mondtam, hogy nincs vele tapasztalatom, de attól függetlenül (általánosságban fogalmazva) a Maját sem érzem nagyon lomhának... Amire én használom, arra bőven jó: azért azt vágod, hogy nem egy 1000-es sportgép a 2T Runner se, ha érted, mire gondolok.
Más amúgy régebben azt írta, hogy nincs olyan nagy különbség: "A vxr az igen 4 ütemű és az 200 köbcentis bár volt belőle régebben 180 as is. Egyébként az is nagyon jól megy valamivel szerényebben mint a 180-as 2 ütemű de az is durva." Aztán ezt számszerűsítsd, ahogy gondolod.
140 körül volt a vége de 140-ig folyamatosan húzott
Esetleg bedobhatnál egy ilyesmi GPS alapú grafikont te is, akkor érthetőbb lenne számomra is a dolog. Persze ha most már nincs meg a gép, amire hivatkozol, akkor mindegy. Mindenesetre azt nehezen tudom elképzelni, hogy tök egyenletesen gyorsul, aztán hirtelen a végsebességén megáll, mint a szög. Már csak a légellenállás természete miatt sem tartom elképzelhetőnek az ilyen sebesség-idő karakterisztikát. Szerk: aminek amúgy a deriváltja a gyorsulás.AndrewTdi: ha jól értem, akkor 80-ig kb. egál volt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34296 üzenetére
Én is hiszek neki, sőt! Magam is el tudom mondani, hogy a kis 180-as 4T
Majesty is viszi a 140-et: óra szerint, gyári állapotban. De engem inkább
zavart anno, hogy ennyit csal, a valós infó érdekelt inkább, ezért építettem
be egy SpeedoHealert, ami helyreteszi az órát, azóta halál pontos.
(Nem mellékesen én is azt tapasztalom, hogy valós 120 körül van a vége.)Nem hiszem, hogy fel akartál volna vágni, csak a fogalmazásbeli hibák és
a nem mért óra csalás miatt mesésen adtad elő az FXR teljesítményét.De tudod mit, ha úgy tetszik, kötekedtem: ha nem "köt bele" senki, akkor
az marad meg, hogy az FXR 140-ig tol, mint a gőzmozdony, és ott a vége.
Ez az állítás ebben a formában azért picit árnyalásra szorult. (Mondjuk az
is igaz, hogy az idő megszépít minden emléket, szóval biztos jó volt anno
látni az óra 145-öt: nekem egy 125 4T is brutál emlék utasként, 100 körül,
sisak nélkül... Persze lejtő kellett hozzá, meg a hülye vezető. Túléltük.) -
DigitXT
félisten
válasz B-L-A-C-K #34303 üzenetére
Nem valótlan dolgokat állítasz, hanem csak téveseket.
Nem új történeteket hoz az idő, hanem szebb emlékeket.De hagyjuk a francba, mert csak felidegesitesz...
Megkérdezed, hogy "sokkal lomhább" a 4T? Mire én: nem
érzem nagyon lomhának. Erre te leoltasz, hogy irreleváns
a válaszom, mert nem próbáltam a 180 2T-t, ami húdehú!
Aztán kiderül, hogy azért nem egészen úgy van minden...A miheztartás végett, ha egy jármű (nem légüres térben)
képes a végsebességéig egyenletesen gyorsítani, akkor
vagy nagyon szarul van beállítva (mert amikor még alig
volt légellenállás, miért nem húzott jobban?), vagy olyan
qrva erős, hogy végig csúszáshatáron van(nak) a hajtott
kerek(ek): több erőt egyszerűen nem tud átvinni az útra.Szerintem az SP, vagy FXR (mindegy: 2T 180-as blokk)
nem rendelkezik ekkora erővel. Ergo az állítás téves.
Innentől kezdve pedig irreleváns, hogy mire emlékszel.Világosan leírták, hogy 80-ig még előnyben is volt a 4T,
szóval már csak ezért sem lehet sokkal lomhább. De ha
ezek ellenére továbbra is ezt hiszed, lelked rajta...Szerk: az egyenletes húzással semmi hiba... Csak attól
nem fog egyenletesen gyorsulni is a gép... De mindegy.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EAFC 24
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs